Kamptråd: Ranheim-Glimt søndag 25.sept kl.16.00

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Kamptråd: Ranheim-Glimt søndag 25.sept kl.16.00

Post by Ville Lehtinen »

... mens Jim Johansen var førstemann av matta etter kampen og gikk rett forbi fansen uten så mye som et blikk.
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd: Ranheim-Glimt søndag 25.sept kl.16.00

Post by mortsto »

Skjønner forsåvidt at JJ er litt grinete i dag, men det koster lite å gi litt av seg selv til oss som har stått der og ropt i 90 minutter.
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Ranheim-Glimt søndag 25.sept kl.16.00

Post by Knuta »

Hovedårsak til at vi taper er som vanlig unødvendig frispark på 20-30 meter. Der er Glimt elendig og det er livsfarlig hver gang. Heldigvis gikk alle de andre resultatene vår vei unntatt Kamma. Tror glimt må ha 4-1-0 på de siste kampene. Da tar vi plass nr.2 bak enten Sandefjord eller Kamma. Vinner vi alle fem rykker vi opp og vinner Adecco. Her er det bare å stå på.
Nsbtoget
Posts: 21
Joined: Sun Aug 28, 2011 5:31 pm

Re: Kamptråd: Ranheim-Glimt søndag 25.sept kl.16.00

Post by Nsbtoget »

Eg lure på om han Cato e fornøyd med sine 2 sinnsyke bytta... Rett etter at Jim, Khaili og resten av guttan har snudd kampen og laget va i kjempeflyten så bytte han ut vårres 2 målscorera som har putta 22 mål med de som ikkje har scora et einaste ett. JIm kan være usynlig i 88 min og så finn han på det mest utrulige med balln. Begge byttan bringa glimt ut av rytmen og de som kom inn skapte absolutt ingen verdens ting. Nekte å tru at det finnes en anna trener i verden som bytte ut sine toppscorera i en så viktig kamp, 25 min før slutt. Særlig akurat når de har snudd kampen. Eg e meget skuffet over Cato..
Nsbtoget
Posts: 21
Joined: Sun Aug 28, 2011 5:31 pm

Re: Kamptråd: Ranheim-Glimt søndag 25.sept kl.16.00

Post by Nsbtoget »

Og eg skjønne meget godt at han Jim va førbainna når han blei bytta ut.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Kamptråd: Ranheim-Glimt søndag 25.sept kl.16.00

Post by Ville Lehtinen »

Velkommen til forumet, Jim! :lol:
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2859
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Kamptråd: Ranheim-Glimt søndag 25.sept kl.16.00

Post by Gvandreassen »

Haha, well played Ville!
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Ranheim-Glimt søndag 25.sept kl.16.00

Post by Cheese Smirnoff »

Ville Lehtinen wrote:... mens Jim Johansen var førstemann av matta etter kampen og gikk rett forbi fansen uten så mye som et blikk.
Og Mounir Hamoud. Som i tillegg hadde hodet mer i Drammen enn i Trondheim.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Kamptråd: Ranheim-Glimt søndag 25.sept kl.16.00

Post by Sven-Rune »

dalers wrote:Joa, etter en sånn ca. 13 bortetap så husker jeg da at jeg fikk meg en seier (var vel borte mot Manglerud Star på Bislett i 2006) :) Så komplekset var dermed brutt og for evig lagt dødt. Ingen grunn til verken fare eller begeistring ;)
Og brått oppsto bortebanespøkelset dalers fra de døde!
Kan du holde deg unna øst og vest resten av året? :evil: :twisted: :cry:
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Kamptråd: Ranheim-Glimt søndag 25.sept kl.16.00

Post by Ville Lehtinen »

Det er synd at det ikke ble et bedre resultat ut av kampen når rammen lå så godt til rette, det var overvekt av gult og nordlandsk på tribunen i dag!

Av spillerene synes jeg Thomas Jacobsen og Khalili (og til en viss grad Berntsen og Rønning) ikke gjorde seg helt bort. Midtstopperne og Haukås var til tider en smerte å se på. Hamoud komler noe fryktelig med ballen i forsvar og legger stadig vekk tversoverpasninger som gir et gult hjerte midlertidig infarkt. Fremover er han derimot en av Glimts beste, og jeg synes har var involvert i mye av det lille vi skapte av angrepsspill. Jim og Robertsen led vel litt av at midtbanen aldri klarte å sette seg og ta tak i kampen, men Jim har en sykt presis pasningsfot som gjerne må tas frem oftere.

Problemet jevnt over er at det ikke er noe bevegelse eller tegn til en overordnet plan for hvordan angrepene skal legges opp. Hvor mange ganger i løpet av kampen så vi en Glimt-spiller forsere stadig saktere fremover med ballen, for så å snu seg og legge en støttepasning med en gang midtstreken var passert? Spillbarhet, presise pasninger og tempo var et stort problem for oss i dag. Når i tillegg Ranheim vil mer enn oss i duellspillet på midtbanen og vinner så godt som alle andreballer... ja, da går det sånn. Veldig ergerlig å kaste bort en comeback-ledelse på bortebane i en så viktig kamp.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd: Ranheim-Glimt søndag 25.sept kl.16.00

Post by Boombadila »

Men for å dra inn noe annet i denne tråden, kommer vi til å få høre urutinertleksa i an i morra? Den har jo gått på repeat det siste året.

New name, same shit..(på bortebane med dalers that is.. ;) )
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Ranheim-Glimt søndag 25.sept kl.16.00

Post by bjornage »

Jeg holder en knapp på at vi får klassikerne "god treningsuke" og "ikke fokusere på tabellsituasjonen" :D
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Ranheim-Glimt søndag 25.sept kl.16.00

Post by Knuta »

Klasseforskjell på CH og Bjørkan når det gjelder taktiske kunnskaper og gjennomføring. Alt Ranheim gjorde var det plan over, de låste vingspillet til Glimt og de var flinke å utnytte mellomrommet på midtbanen og hadde et variert angrepsspill, samt et kompromissløst forsvar. Synes det var veldig lite plan over Glimt, kun Berntsen fungerte på midtbanen og Eek var en katastrofe i forvaret og holder ikke mål dessverre.
Byttene tyder også på brister hos Cato når det gjelder å 'lese' kampbildet.
Lover ikke bra for fortsettelsen.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Kamptråd: Ranheim-Glimt søndag 25.sept kl.16.00

Post by Ville Lehtinen »

Ruben hadde et freskt innhopp, synes jeg, og samarbeidet mellom han og Thomas Jacobsen var lovende. Når Mounir er ute med karantene i neste kamp er det vel uansett TJ som må over på høyre og Ruben på venstreback. Synd, for Ruben er faktisk en duganes Glimt-type venstreving.

Men Khalili-Dahle-byttet var rimelig uforståelig.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Ranheim-Glimt søndag 25.sept kl.16.00

Post by Cheese Smirnoff »

Knuta wrote:Byttene tyder også på brister hos Cato når det gjelder å 'lese' kampbildet.
Lover ikke bra for fortsettelsen.
Det skulle ikke svartmales enda mer?

Ruben-byttet var et bra bytte og satte fart på venstrekanten. Grunnen til at Khalili byttes ut er vel ukjent for oss andre, men at det tyder på at Cato ikke klarer å lese kampbildet er å ta hardt i.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Kamptråd: Ranheim-Glimt søndag 25.sept kl.16.00

Post by Kesseboy »

Så jo ikke kampen, så skal ikke si alt for mye. Men litt må jeg jo lire av meg.

Det første baklengsmålet er så enkelt å unngå. Den ellers alltid oppofrende Thomas Rønning stopper det defensive løpet sitt et sekund for tidlig, og det åpner rom for pasninga til Åsen. Det skal ikke mer til enn at Rønning faller fem-seks meter til og rettvender seg, så er det umulig for Ranheim å skåre det målet.

På det andre baklengsmålet er faktisk Ranheim i overtall (!) i det indre av Glimts 16-meter. Seks blå mot fem gule + keeper. Det er tre (!!!) Glimt-spillere som er på halvdistanse til han som slår innlegget, og som ikke har noen markeringsjobb å gjøre. En fjerde Glimt-spiller er på tur inn i egen boks. Se bilde.

Image

Men det blir verre! Rett før innlegget slås er fire - 4 - Ranheim-spillere umarkert fra 20 meter og inn! I tillegg er en (Ranheim-spilleren lengst til venstre på bildet) dårlig markert, han løper seg fri i det innlegget går. På bildet er de umarkerte ringa inn, og de "uvirksomme" Glimt-spillerne markert med piler. Kun én av de pil-markerte gjør en rett jobb, men ikke bra nok.

Straffa er vel grei nok.

Ser ut som man taper på sløvt forsvarsspill, men måtte sett mer av kampen for å ha litt tyngde bak utsagnet.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Ranheim-Glimt søndag 25.sept kl.16.00

Post by bjornage »

Vi har slitt veldig på å forsvare oss på dødball, lurer på hvor mange av målene i mot i år har kommet fra det. Frustrerende å se slikt igjen og igjen.
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Kamptråd: Ranheim-Glimt søndag 25.sept kl.16.00

Post by Sven-Rune »

Du har rett i at forsvarsspillet var svakt i disse situasjonene men rett skal være rett, det var mange situasjoner hvor de inkl. Londak reddet oss.
Streamen frøs i straffesituasjonen, men jeg forstår at det var en hands?
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Ranheim-Glimt søndag 25.sept kl.16.00

Post by bjornage »

Det var hands ja. Eek (tror jeg) var på vei bakover og hadde armen stikkende ut, skuddet kom fra utenfor boksen og traff han i arma. Klar straffe, vi kan dessverre ikke klage på den. Ballen ville nok gått utenfor, så uflaks at det gikk som det gikk.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Ranheim-Glimt søndag 25.sept kl.16.00

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg syns Bjørnbak og Eek gjennomførte en fryktelig elendig kamp igår. Den ene overgikk den andre i nervøsitet og dårlige avgjørelser. At midtbanen var på halv åtte hjalp dem sikkert ikke heller. Defensivt var dette langt fra toppnivå.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Kamptråd: Ranheim-Glimt søndag 25.sept kl.16.00

Post by Frodo Baggins »

bjornage wrote:Det var hands ja. Eek (tror jeg) var på vei bakover og hadde armen stikkende ut, skuddet kom fra utenfor boksen og traff han i arma. Klar straffe, vi kan dessverre ikke klage på den. Ballen ville nok gått utenfor, så uflaks at det gikk som det gikk.
Med tanke på hvordan en annen dommer dømte i går, så skal dere vel være glade for at Eek ikke ble utvist..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd: Ranheim-Glimt søndag 25.sept kl.16.00

Post by Boombadila »

Men morsomt at han ikke gav kort på handsen. Da kunne han vel bare gitt fordel og godkjent det målet de skåret først...
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
delfagro
Posts: 154
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:05 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Kamptråd: Ranheim-Glimt søndag 25.sept kl.16.00

Post by delfagro »

Kesseboy wrote:På det andre baklengsmålet er faktisk Ranheim i overtall (!) i det indre av Glimts 16-meter. Seks blå mot fem gule + keeper. Det er tre (!!!) Glimt-spillere som er på halvdistanse til han som slår innlegget, og som ikke har noen markeringsjobb å gjøre. En fjerde Glimt-spiller er på tur inn i egen boks. Se bilde.
Helt riktig. Legg også merke til at samtlige glimtspillere ser på ball, og at ingen tar notis av at 3 RIL-spillere er på tur inn i midten av boks. Hårreisende forsvarsspill.
Alltid gul!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Kamptråd: Ranheim-Glimt søndag 25.sept kl.16.00

Post by Kesseboy »

Jeg føler at det muligens mangler litt dirigering bakfra, at det er en del av problemet? Bjørnbakk og Eek er vel kanskje ikke den duoen med størst ro, overblikk og kommando?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Ranheim-Glimt søndag 25.sept kl.16.00

Post by bjornage »

De manglet en mer etablert type der til å ta kommando. Kanskje utfallet ville vært annerledes med Nordberg i forsvaret istedenfor Eek..?
Post Reply