Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømmen 16. oktober kl. 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømmen 16. oktober kl. 18:00

Post by liverglimt »

Nå skal vi ta Strømmen. SKS har friskt og freidigt kjøpt 5.500 billetter som deles ut. Så får vi se om alle kommer for å bruke billettene sine. Håper de har nok folk i pølsebodene så alle får ett inntrykk av at ting på myra fungerer.

Jeg forventet før sesongen opprykk. Når de nå nesten har spilt seg ut av opprykkskampen så drar de til med en seier på overtid. Sjelden vare for oss gule supporterne. Håper de har avgjort denne kampen før tilleggstiden.

Hei glimt og opp med potetan før snyen kommer! :glimt
@liverglimt
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømmen 16. oktober kl. 18:00

Post by Masinga »

liverglimt wrote:Nå skal vi ta Strømmen.
Jobber du i et kraftselskap? :)
Masinga
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømmen 16. oktober kl. 18:00

Post by liverglimt »

Overhodet ikke, men vi har en sponsor som driver i bransjen! :)
@liverglimt
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømmen 16. oktober kl. 18:00

Post by Novi »

Eek's mål endrer ALT ifht denne kampen. Det gikk med et fra å være tidenest dårligste timing på å være kampsponsor, til å bli meget gunstig! Vi har litt momentum, og det ER faktisk mulig!

Bare en "god treningsuke" er det som kan ødelegge dette... :p
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømmen 16. oktober kl. 18:00

Post by mortsto »

Når det gjelder de andre kampene med opprykkskandidatene går NIL-Hønefoss, Randaberg-Kamma og Sfjord-Ulf hhv kl 15, 15 og 15.30, mens Alta-Ranheim går kl 18. Tviler på at NIL/T eller Randaberg tar poeng dessverre. Alta kan fort klare både ett og tre, mens jeg er usikker på hvordan Sfj-Ulf bør ende. Siden jeg regner det for sikkert at Ulf slår LøvHam og at vi dermed ikke kan ta dem igjen, bør vi kanskje håpe på at Ulf tar ett eller helst tre poeng her, og at de er opprykksklare når de kommer på Aspmyra.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømmen 16. oktober kl. 18:00

Post by Masinga »

Jeg tror Glimt kan glemme førsteplassen i Adeccoligaen. Det blir dermed et bikkjeslagsmål om 2. plassen. Jeg tror det beste er om vi "lar" Sandnes-Ulf ta 1. plassen og at de slår Sandefjord og LøvHam, mens Glimt vinner den aller siste kampen mot Ulf på Aspmyra. Faktisk er det en fordel om Ulf-laget har sikret opprykket før møtet med Glimt! Det store hodebryet for Glimt er Kongsvinger på bortebane, samt bedre målforskjellen.
Masinga
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømmen 16. oktober kl. 18:00

Post by Kesseboy »

En seier i størrelsesorden seks-sju-åtte null mot Strømmen blir vel noe nær en nødvendighet for Glimt, men Glimt har skåra sju mål på sine fem siste hjemmekamper, og det kan vel tenkes at kampen mot Strømmen vil fortone seg ganske likt som kampene mot LøvHam og Alta.

EDIT: Et lite pluss for Glimts del -- Strømmen ligger ett poeng bak Alta, men med mye dårligere målforskjell (-16 mot Altas -8). Tror dermed Strømmen ikke har alt for gode grunner til å bare legge seg bakpå, de trenger poeng (eventuelt en kalasseier i nestsiste kamp mot nettopp Alta). Dersom Glimt får inn et mål, kan det bli målfest.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømmen 16. oktober kl. 18:00

Post by Frodo Baggins »

Strømmen kommer nok opp får å få med seg 1 poeng, og håper på å kontre inn ett mål slik at de mapper med seg 3 poeng. De kommer nok til å ligge kompakt og ødelegge mest mulig for Glimt. Ser ikke bort i fra at dette blir samme kampbilde som mot Alta
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømmen 16. oktober kl. 18:00

Post by bjornage »

Hadde ikke overrasket meg heller, bortsett fra at det kanskje åpner seg mer mot slutten hvis Strømmen må ha poeng for å henge med på sin front. Det viktigste er selvfølgelig at vi scorer på en av 250 sjansene vi kommer til å få, så vi får håpe benkingen av Khalili har en positiv effekt i den forstand. Dahle viste seg ihvertfall ikke som noen målscorer, selv om det nok er litt formildende at det var en særdeles tøff og vanskelig bortekamp i går.

Det beste hadde selvfølgelig vært et tidlig mål som tvinger Strømmen oppover på banen, da kan det fort bli målfest.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømmen 16. oktober kl. 18:00

Post by Novi »

Om Glimt skulle spille som de siste 3 kampene så er målfest like sannsynlig som Champions League i 2013. Makan til tafatt angrepsspill skal man lete lenge etter. Er jo liksågreit at hele midtbanen og angrepsrekka springer inn i 16-metern med en gang, slik at den lange ballen som man VET kommer i det minste har en sjanse til å treffe et Glimt-hue.

Jeg har tro på seier, men mer enn et par mål kan jeg ikke se at skal komme.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømmen 16. oktober kl. 18:00

Post by Knuta »

Frodo Baggins wrote: De kommer nok til å ligge kompakt og ødelegge mest mulig for Glimt. Ser ikke bort i fra at dette blir samme kampbilde som mot Alta
Ja da må jo Glimt trene på dette. Flere lag trener på ekstreme små firkanter i forbindelse med møter med lag som de vet vil legge seg kompakt i forsvar. Både VIF, RBK og Godset vet jeg gjør det og det gir ofte resultater.
Om Glimt gjør det vet jeg ikke.
Vet å trene på dette får man veldig ballhurtighet og god forflyttningevne som man trener i slike kamper.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømmen 16. oktober kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Frodo Baggins wrote:De kommer nok til å ligge kompakt og ødelegge mest mulig for Glimt. Ser ikke bort i fra at dette blir samme kampbilde som mot Alta
Riktig, men de trenger poeng mer enn målforskjell, og kommer ikke til å safe inn et 0-1-tap dersom det først blir baklengs. Poenget mitt var sånn sett kanskje litt godt skjult, det blir veldig viktig for Glimt å få det første målet, gjerne tidlig, og så veldig gjerne et til.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømmen 16. oktober kl. 18:00

Post by Los-Loco »

Et tidlig mål, og så gjerne et til? Trodde det var taktikken i alle kamper? :tenk
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømmen 16. oktober kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Ja, det hørtes kanskje flosklete og idiotisk ut. Skal prøve å raffinere: Ser for meg fire forskjellige kampforløp, grovt sett.
1. Glimt skårer to mål relativt tidlig. Strømmen har lite å tjene på å bare komme seg unna med et hederlig tap, og må gamble litt. Da kan Glimt fort få et par mål ekstra.
2. Glimt skårer et mål relativt tidlig, men klarer ikke å få mål nummer to spesielt tidlig. Da må man være mer bevisst i forhold til hvor offensive man skal være, unngå kontringer i mot, og det blir mindre og mindre sannsynlig (naturlig nok) at man skal kunne pynte særlig på målforskjellen.
3. Glimt klarer ikke å skåre tidlig, og Strømmen blir liggende bakpå for å absorbere press, og kontre. Glimt må balansere risikoen som i alternativ 2, men uten den ekstra tryggheten som ligger i en ledelse. Da kan frykten for å tape fort bli så stor at dette blir Alta-kampen om igjen.
4. Glimt klarer ikke å skåre tidlig, men Strømmen klarer det. Da må Glimt gjennom Strømmens presumptivt solide forsvarsmur tre ganger for å være sånn høvelig trygge på tre poeng, og eventuell pynting på målforskjellen.

Greia er at Glimt er i en situasjon der bare det å vinne egentlig ikke er godt nok. Man må også ha andre lags resultater med seg, og må klare å forbedre målforskjellen også. Å ha roen i seg til å kunne arbeide for å male motstanderne i stykker fordi man vet man har større kvaliteter er få forunt i en sånn situasjon, og det har lett for å bli en rekke dårlige valg etterhvert som frustrasjonen bygger seg opp -- vanligvis kunne man slappa av med at et seiersmål er godt nok, men nå er det ikke sånn, selv om 1-0 er langt bedre enn U eller B.

Glimts inngang til kampen, taktisk sett, blir interessant, men jeg skal passe meg for å ha for store forventninger. Glimt har sjelden vært laget for de helt store taktiske manøvre.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømmen 16. oktober kl. 18:00

Post by Glimtfan »

Egentlig bare syltynn teori som holder oss i opprykkskampen med tanke på målforskjellen vår. Vi bør kanskje vinne med så mye som 5-6 mål her for å ha noen reelt håp om opprykk
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømmen 16. oktober kl. 18:00

Post by Mendi »

Husk at her er det mange lag og spillere involvert i opprykkskampen som ikke er veldig vant til denne situasjonen. Nervene kommer, og det kan gi seg ulike utslag. Ingenting kan utelukkes, heller ikke at Løv-Ham tar poeng mot Sandnes Ulf. Men jeg tror i utgangspunktet at seier til Sandnes Ulf over Sandefjord hadde vært meget gunstig for Glimt. Da er vi på godt skuddhold ift Sf. Jeg tror HamKam og Ranheim kommer til å avgi poeng, det er jeg faktisk svært sikker på.

Tøffeste lag å passere blir Hønefoss, Sandefjord og Sandnes Ulf. Hønefoss har en seier på de fem siste, sånn sett er det ikke gitt at de vinner resten. De har også bortekamp i tre av de fire siste, men de har et på papiret enkelt program. Asker borte kan imidlertid bli tøft, ettersom de er involvert i nedrykksstriden. Sandefjord har et tøft program og må spille godt for å ta de nødvendige poengene.

Jeg sier ikke at jeg tror Glimt rykker opp, for det tror jeg ikke. Jeg tror heller ikke at Glimt vinner alle tre kampene som er igjen. Men jeg sier at de kan godt klare det og at vi utmerket godt kan få den hjelpen vi behøver.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømmen 16. oktober kl. 18:00

Post by mortsto »

http://www.an.no/sport/article5766431.ece
Haukås blir kanskje stopper mot Strømmen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømmen 16. oktober kl. 18:00

Post by Boombadila »

tja, tar heller Haukås fremfor Mounir. Hvis ikke vi tar en klassiker da, beholder midtbanen slik den var og setter Mounir inn som midtstopper og Rønning inn som høyre back...
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømmen 16. oktober kl. 18:00

Post by mortsto »

Ville Thomas J kunne fungert som stopper tro? Hamoud har jo farta, men er det en plass vi ikke trenger en mann som gjør ablegøyer som bare han selv forstår så er det i midtforsvaret. Haukås tror jeg kan gjøre en brukbar jobb der.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømmen 16. oktober kl. 18:00

Post by bjornage »

I AN i dag sier Cato litt spøkefullt at han til og med har vurdert å sette innpå seg selv, men skylder på at han er altfor dårlig trent. Ellers har Mounir og CBerg også vært aktuelle, men de er såpass viktig der de vanligvis spiller at han vil rokkere minst mulig på laget. Derfor blir det Haukås i midten bak.

Til slutt nevnes det at Nordberg begynner "å røre på seg" igjen på trening og kan muligens være en outsider til søndag dersom han får mye fremgang på treningene denne uken, men mest sannsynlig kommer de ikke til å ta noen sjanser med han.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømmen 16. oktober kl. 18:00

Post by mortsto »

Haukås som stopper bør fungere greit i en kamp vi "skal" vinne. Håper heller Nordberg får trent seg opp sånn at han evt kan spille den litt vriene bortekampen mot KIL.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømmen 16. oktober kl. 18:00

Post by Frodo Baggins »

Kesseboy wrote:
Glimts inngang til kampen, taktisk sett, blir interessant, men jeg skal passe meg for å ha for store forventninger. Glimt har sjelden vært laget for de helt store taktiske manøvre.
Inngangen til denne kampen er veldig klar: Glimt må vinne. Uavgjort har i utgangspunktet ingen verdi mht. opprykk. Så her er det bare å peise på, som Grindhaug bruker å si..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømmen 16. oktober kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Glimts versjon av å peise på bruker å være å miste hodet fullstendig, bli overtent og skuffe både seg sjøl og alle rundt ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømmen 16. oktober kl. 18:00

Post by RaymondEngmark »

Haukås som midtstopper tror jeg er helt uproblematisk. Selv om det er en annen diskusjon (sitter på mobil, og er slitsomt å surfe i mellom forumene) så skjønner jeg overhodet ikke hva FKH skal med Haukås. Jeg har respekt for Haukås, men sliter med å se for meg at han skal kunne spille på en førsteelver i tippeligaen.

For øvrig er det -mye- større sjangse for at de andre lagene avgir poeng her og der enn at vi vinner 6/7-0. Men nå har vi snakket om en stund at Glimt må vinne alle de resterende kampene, men det klarer vi ikke. Så til syvende og sist er det nok der skoen vil trykke; vi kommer ikke til å vinne de resterende kampene.
Kristatistisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt - Strømmen 16. oktober kl. 18:00

Post by Cheese Smirnoff »

RaymondEngmark wrote: (sitter på mobil, og er slitsomt å surfe i mellom forumene)
Det kan da umulig være bra for verken mobilen eller deg.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Post Reply