Adeccoligaen 2012

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Ville Lehtinen »

6-0 nå!
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Ville Lehtinen »

... og sju-null! :)
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by poteten »

7-0. 0-13...
Kritisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by poteten »

3-0 til Mjøndalen. Herlig!
Kritisk
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Ville Lehtinen »

Og der er det 3-0 til Mjøndalen over vår fremste opprykkskonkurrent. :mrgreen:
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by poteten »

Ja, opprykkskandidaten fikk seg en trøkk i dag! De reiser seg nok mot Glimt.
Kritisk
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Adeccoligaen 2012

Post by bjornage »

Tom Nordlie er nok mentalt forberedt på å komme tilbake til LSK. Ingen relle opprykkskandidater taper 7-0 i Mai.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by poteten »

Hehe, tror jeg og. Nå har vel aldri Kongsvinger vært en opprykkskandidat da.
Kritisk
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Knuta »

Tror nok direkte opprykk står mellom Sarpsborg 08, Start, Bodø/Glimt og Ham-kam i prioritert rekkefølge. Derfor er det utrolig viktig at Bodø/Glimt ikke taper borte mot disse lagene. Viktig med uavgjort på Hamar, og laget må unngå tap i Kristiansand.
KIl, Sandefjord, Ranheim , Ull/kisa, Bryne når ikke opp men vil nok kjempe hardt om 5-6 plass som gir kvalspill.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Glimtfan »

Uavgjort borte mot HamKam var et bra resultat, seier hjemme mot Sandefjord likeså. Kampen mot Start behøver ikke å være avgjørende, men det er ingen tvil om at uavgjort eller bedre der, vil være meget viktig for oss.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Novi »

Er nok ikke mer avgjørende enn poengtapene mot Bærum og Hødd. Men det vil absolutt være en indikasjon på om vi er inne i en trend hvor vi presterer stabilt bedre og bedre. I så måte kan et tap her også være en del av "en positiv utvikling", så lenge innsatsen er der og spillet holder et visst nivå.
Una mas cerveza.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Glimtfan »

Re Novi

Er uenig der. Poeng mot Start er viktigere, fordi det også fratar dem direkte 2 eller 3 poeng, Bærum og Hødd er ikke konkurrenter på samme måte. I tillegg er det en psykologisk effekt som er viktig.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Novi »

irrelevant hva som er viktigst, siden man må ta poeng jevnt for å rykke opp. Taper Glimt uheldig 1-0 mot Start er det greit så lenge de fortsetter med poeng i neste kamp. Ila en sesong blir det opprykk dersom man presterer jevnt og unngår brølere alà Starts kamp mot Mjøndalen.
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Adeccoligaen 2012

Post by ingen87 »

Ull/Kisa vant idag hengekampen mot TUIL og inntar da tabelltoppen i Adeccoligaen. Skjønner ikke hvordan det laget vi slo 3-0 borte, som virket svak over hele fjøla, kan ha sanket så mange poeng.
Førr Evig!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Adeccoligaen 2012

Post by RaymondEngmark »

Novi wrote:irrelevant hva som er viktigst, siden man må ta poeng jevnt for å rykke opp. Taper Glimt uheldig 1-0 mot Start er det greit så lenge de fortsetter med poeng i neste kamp. Ila en sesong blir det opprykk dersom man presterer jevnt og unngår brølere alà Starts kamp mot Mjøndalen.
Vi har allerede et par slike. Dersom vi mangler 4 poeng på direkte opprykk kan jeg love deg at vi kommer til å huske kampene mot Bærum og Hødd.
ingen87 wrote:Ull/Kisa vant idag hengekampen mot TUIL og inntar da tabelltoppen i Adeccoligaen. Skjønner ikke hvordan det laget vi slo 3-0 borte, som virket svak over hele fjøla, kan ha sanket så mange poeng.
Hver kamp lever sitt eget liv, og jo tidligere i sesongen i desto større grad. Derfor tar ikke jeg av etter festfotball mot Sandefjord. Eller at Start taper. Men klarer man å gjenskape gode prestasjoner er det vanskelig å si noe på det.

Forresten; har ikke U/K LSK i nesten runde i cupen? Kunne vært morro å se Arne Erlandsen gruse gamlegutta sine.
Kristatistisk
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Glimtfan »

Blir veldig spennende å se om KIL snur. Nordlie har jo en kjent historie med å snu negative trender, men ikke maktet å holde trykket over tid, etter hvert har miljøet surnet og resultatene forsvunnet helt, Nordlie har rykte på seg i forhold til å tappe energi fra klubbene etter en periode, skjer dette igjen?
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Novi »

Selvsagt, Raymond, men jeg velger å fokusere på hvilken trend laget er i. Og de siste kampene viser et mer og mer samspilt lag med en økende moral, hvor man er gode defensivt og scorer mye mål. Dersom det fortsetter med samme innsats og at trenden går oppover blir det nødvendigvis opprykk. Så kan man være uheldige og ha marginene i mot seg i enkelte kamper, men dersom det laget som Glimt har nå holder oppe innsats og kvalitet så må flere andre lag være stabilt dritgode. Og det skjer ikke i Adecco. Start er allerede i pengetrøbbel, og det vil garantert merkes ila sommeren og høsten. Kongsvinger går nedover, og det er ikke sikkert Nordlie klarer å snu sin egen dårlige trend. Kamma har for unge og uerfarne spillere, og Ranheim er...vel , Ranheim, og mister konsentrasjonen på høsten.

Så skulle vi ende på en skuffende kvalikk-plass eller lavere, så vil ikke jeg peke på tidlige kamper mot Bærum og Hødd - da vil det i større grad skyldes at man ikke opprettholdt konsentrasjon og prestasjoner i de senere kampene.
Una mas cerveza.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Boombadila »

Jeg har faktisk en mistanke om at Ranheim kan rykke opp i år...
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Adeccoligaen 2012

Post by RaymondEngmark »

Enig boomba. Men det må en del marginer til for at det skal skje, og de er en større outsider enn Glimt, det er sikkert og visst. Men det er denne karen som heter Aasmund da ..

Novi:
Dersom jeg var leder for en bedrift som hadde posisjonen til Bodø/Glimt, så ville jeg analysert markedet og sett vår posisjon. Målet ville vært å kværne på så vi kommer til opprykk, men jeg ville ikke på dette tidspunktet konkludert med at vi ligger i noen slags helst førerstol til direkte opprykk. Deg derimot ville jeg kanskje ansatt som bas, en som peppet opp mine ansatte .. men jeg ville ikke hatt deg som leder som skulle sette næring eller tæring.
Kristatistisk
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Novi »

Hehe, var da litt av en metafor for fotball! Glimt er ikke en vanlig bedrift, og vi snakker ikke her om tæring og næring. Jeg sier simpelthen at jeg ser et lag i en god trend, og dersom det skulle fortsette må det være flere andre lag i ligaen som presterer bedre stabilt over tid - og det skjer ikke i Adecco. Er ingen som deler ut noe opprykksstempel før i november, men når jeg ser på hvilke spillerstaller og formen på disse som er i Adecco, så er det vanskelig å se på Glimt å tenke "nei, dette har de liten sjanse for å få til".

Ingen bedriftleder, ingen bas, og ingen økonomisjef - kun en supporter som syns at ting ser bra ut! ;-)
Una mas cerveza.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Adeccoligaen 2012

Post by RaymondEngmark »

Helt siden jeg begynte på barneskolen har jeg vært flink i matte, og vært analytisk i ting jeg foretok meg :) Positivtet eller negativitet regner jeg ikke inn i dette. For meg handler det om prestasjoner og tradisjoner i klubben. Og kanskje mest av alt statestikk. Andre lag har spillere med langt mere erfaring fra høyere nivå, stallen er bredere, budsjettet er større (selv om det går på bekostning av senere sesonger mest sannsynelig), dem har møtt teoretisk tøffere motstand etc.

Dersom vi og Start skulle prestere likt herifra og ut så tror jeg Start vil ta flere poeng fordi dem tåler skader/suspensjoner bedre og dem har enklere kamper igjen. Bare som et eksempel.

Men ja, vi er i en positiv trend. Men det har vært mange positive perioder de siste 5 årene, men man kommer som oftest raskt ned på jorda. Og skulle det motsatte skje nå så ville det være mot vanlig saksgang for Glimt. Altså statestikk. For at jeg skal være positiv trenger vi et solid grep rundt ting.

Jeg er Tottenhamsupporter .. der hadde jeg en periode troen på seriegull i går. Vi ser hvordan det gikk til slutt. Heia Europaligaen ..

Lag får ALLTID en downperiode ..
Kristatistisk
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by gavharr »

Hvis du hadde troen på seriegull til Tottenham igår, så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke skulle ha troen på direkte opprykk for glimt :lol:
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Novi »

RaymondEngmark wrote:Helt siden jeg begynte på barneskolen har jeg vært flink i matte, og vært analytisk i ting jeg foretok meg :)
Og om fotball hadde vært matte ville vi hatt en gjeng med siviløkonomer som trenere. Heldigvis er fotball så mye mer (og mindre) enn det :)
Una mas cerveza.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Adeccoligaen 2012

Post by RaymondEngmark »

Alt i verden koker ned til matte vet du :) Men det var nå mere en forklaring på hvorfor jeg ikke helt tar inn over meg optimisme. Ja altså med mindre optimisme bygger på klare fakta. At Glimt har den beste spillerstallen bygger bare på synsing. Man kan jo måle det på mange måter; antall landskamper, antall tippeligakamper eller verdi på stallen. Men Glimt er ikke best på det på noen som helst måte, forutenom hva hjertene til supporterene sier. Og det blir litt sånn som hvem har den peneste ungen ...
Kristatistisk
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Sven-Rune »

Din vurdering er vel også synsing? :shock:

Det er heller ikke bare Glimtsupportere som mener Glimt har en av de sterkeste lagene....

http://www.an.no/glimt/article6072456.ece
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Post Reply