Adeccoligaen 2012

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Kesseboy »

Stikkordet er vel en litt sånn Nordlie-esque slitasje på spillere og andre personer i klubben, tenker jeg.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Knuta »

Når har vel Nordlie vært 2 år i KIL uten at det har vært noen konflikter. Når det gjelder Erlandsen så er han beintøff i sine krav mot spillerne. Trening, kosthold, natteliv osv. Det er sikkert at Ull/Kisa ikke er modent nok for slike krav, og at spillerne vil være mer amatører. Husk at de for 2 år siden var på vei ned i 3.div.
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Stibern »

Det var vel Erlandsens alkoholproblemer som gjorde at han måtte gå i Kamma. Kan jo være de samme problemene denne gangen.
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Sven-Rune »

Ja, i følge Knuta over her setter han jo krav til nattelivet også! :lol:
Glenn P
Posts: 2843
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 214 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Glenn P »

Før siste runde er det bare ett lag på tabellkroppen som ikke har noe å spille for, Kongsvinger. Relativt jevnt.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Adeccoligaen 2012

Post by RaymondEngmark »

Før sesongen skrev jeg at Adecco 2012 ville bli en merkelig liga, at nær samtlige ville være involvert i enten opprykk eller nedrykk og at dette nødvendigvis ikke ville være positivt. Jeg står virkelig for den utalelsen. Nå før siste serierunde er det KUN Kongsvinger som er garantert å være i Adecco i 2013 (det er nesten tragikomisk at dem kan bli nedgradert grunnet konkurs også).

Men la nå det være. Det som er sykt er at det skiller 4 poeng i mellom å være i nedrykksstriden (37 poeng) eller i opprykkstriden (41 poeng) - rent teoretisk uten å sjekke målforskjell og innbyrdes i siste serierunde. Men la oss da ta Kongsvinger - med ett mere tap ville dem vært i stor fare for nedrykk (36 poeng), og men en mere seier ville dem hatt en god sjanse på opprykk (42 poeng).

Slike ting styrker jo ikke eliteserien eller norsk fotball generelt. Adeccoligaen bør ha kvallik, men det skal ikke være "alle skal få" mentalitet over den. Tre kamper på slutten av sesongen med karantener, dårlige baner, dårlig vær, skader og tilfeldigheter - det kan fort bli at nummer 6 i Adeccoligaen rykker opp bare for å bli pisset på i Eliteserien hele neste sesong, for så å rykke ned. Da kanskje etter å ha brukt masse penger på økt satsning og forsterkning av spillerstall. Det behøver ikke å bli slik, men det er også tullet at det kan bli slik.
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Knuta »

Håper virkelig at Bodø folk møter opp i hopetall for å hjelpe Glimt mot Hødd. Klarer Glimt uavgjort er de klare for kvalspill, taper de mot Hødd har de heller ingen verdens ting å gjøre i kvalspillet. Jeg er faktisk veldig usikker på Glimt, motivasjonen ser ut som den er borte, så antydning til gnisninger mellom JJ og Sylling Olsen i dag. Så er jeg veldig usikker på om CH klarer den rollen som innpisker, motivator og leder. Men uansett må folk møte opp. Heia Glimt.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Cheese Smirnoff »

Knuta wrote:Så er jeg veldig usikker på om CH klarer den rollen som innpisker, motivator og leder.
Jeg er 97% sikker på at han ikke har klart, klarer eller vil klare disse rollene.
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by mortsto »

Knuta wrote:Klarer Glimt uavgjort er de klare for kvalspill,
Glimt må vinne for å være sikret. Med seier til U/K og tremålsseier til Ranheim, så er vi på syvende med U.
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Adeccoligaen 2012

Post by ingen87 »

Tippeliga 2013 ! ! :D
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Cheese Smirnoff »

http://www.dagbladet.no/2012/11/14/spor ... /24356429/

Når man leser hvor inkompetent ledelsen i andre fotballklubber er så skjønner man at det er gjort en god jobb i Glimt de to siste årene. Forhåpentligvis vil de neste styrene være like oppmerksom på edruelig økonomisk styring.
User avatar
stensland
Posts: 134
Joined: Tue Aug 31, 2010 5:34 pm
Location: Trondheim

Re: Adeccoligaen 2012

Post by stensland »

Er så utrolig stolt over mitt favorittlag, på måte de har opprett på det siste året økonomisk. Heia Torrisen & co! :glimt

Så går vi håpe det bedrer seg sportslig da, og at styret løser trenerkabalen på en fin måte, slik st Bodø/Glimt nok en gang kan reise seg!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Crazy horse »

Glimt må bli best mulig på det som ikke koster allverden med penger, som spillestil, treningsvilje og kvalitet, samt videreføre den gode talentutviklingen, så kommer nok de gode tidene tilbake.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Crazy horse »

Fikk sånn forferdelig med nerver plutselig. :tenk
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Sulliken »

Hamkam ser ut til å bli reddet
Men det var og en måte å gjøre det på.
Selv om jeg virkelig ikke liker Skamma, så skal disse 8 ha all ære for å gå inn for dette. Det viser en solid klubbfølelse..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Sven-Rune »

Fantastisk gjort av dem, selv om min teori er at det varer et år eller to, så er de der igjen!
Ellers er det et vanskelig lag å like, men de har en trener som er lett å like.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Adeccoligaen 2012

Post by Kesseboy »

Veldig frista til å låse denne tråden, for makan til frustrerende drittsesong kan jeg ikke huske å ha vært borti. Dette føles enda verre enn i 2006. Da hadde vi i hvert fall kjip økonomi og generasjonsskifte å skylde på.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Adeccoligaen 2012

Post by bjornage »

En forferdelig sesong, med en salig blanding av falske forhåpninger og håpløst spill. Håper på massive endringer foran neste sesong.
Post Reply