Din første tur på Aspmyra

Moderators: Sulliken, Larsen

mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Din første tur på Aspmyra

Post by mortsto »

Sesongen er over. Ikke har vi signert nye spillere, og ikke er vi på konkursens rand. Aktiviteten her inne er forståelig nok nesten på null. Jeg kunne derfor tenkt meg til å høre forumistenes første tur på Aspmyra? Jeg har kikka etter et forsmedelig hjemmetap mot Stålkameratene i sesongarkivet på Glimt.no og funnet ut at min første tur var Glimt-Stål 0-1 i 1990. Selve opplevelsen var drit kjedelig, med dårlig spill og glisne tribuner. På en samtale min far hadde med en annen, skjønte jeg at et tap mot Stål var omtrent så lavt en kunne synke her i livet. Heldigvis har det bare (kremt) gått oppover siden dengang. :glimt
User avatar
Mr Bean
Posts: 2716
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Din første tur på Aspmyra

Post by Mr Bean »

Det var på 80 tallet en gang, men husker ikke hvilken kamp, men den første som jeg husker var seriefinalen i 1993 og da kom vi med leid hurtigbåt fra Vesterålen og Lofoten :D
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Din første tur på Aspmyra

Post by Ville Lehtinen »

Glimt - Brann 3-1 i 1995 :)
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Din første tur på Aspmyra

Post by gavharr »

Min første Glimtkamp var faktisk en borteseier mot Kongsvinger på Gjemselund, men hjemme mener jeg at jeg så et tap mot Viking første gang. Enten tap 0-1 eller så ble det uavgjort 1-1. Husker at Bjarte Lunde Aarsheim og Gunnar Aase var med. "Ta ho, ta ho" :D :glis
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
tomzy
Posts: 146
Joined: Fri Apr 22, 2005 9:42 pm

Re: Din første tur på Aspmyra

Post by tomzy »

Husker ikke hvilken kamp, men det var i 85.
Mini, Ørjan Berg, Ivar Pedersen, Saltokastene Berntsen, BT Hansen, Petter Solli...ahh det var tider det! :glimt
Møtte storlag som mosjøen, stålkam, lyngen etc:) :lol:
Næmmen Gunn-Margit, hva er det du gjør!
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: Din første tur på Aspmyra

Post by Parelius »

Tror det var mot Tromsø i 97 eller 98, eventuelt mot Haugesund tidligere samme sesong? Husker det ikke så godt.
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Din første tur på Aspmyra

Post by Frodo Baggins »

1.mai i 1994, mot Tromsø. Neste gang var 16.mai året etter, og 3 gangen var i september 1996. Alle kampene gikk mot Tromsø, og hyggelig nok så vant TIL alle de 3 kampene ..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Din første tur på Aspmyra

Post by ingen87 »

Ikke godt å si, da jeg ble dratt med på glimtkamper fra jeg kunne gå. Den første jeg husker derimot, var Tromsø - Glimt i 93. Comebacket i Tippeligaen som endte 1-1. Husker såvidt noen kamper fra Nordlandshallen, men om det var seriekamper/treningskamper anes ikke. Husker jeg heiet på RBK en kamp fordi jeg ville at Mini skulle ta salto.. Det kunne forsåvidt også ha vært romjulscupen. Ser siste sesongen hans i RBK var 90. Spørs at jeg var for ung til å huske det. Da var det nok Gevir-turneringa. Jeg fikk ihvertfall en god posjon kjeft.. he he..

Når det kommer til Aspmyra så må det være kamper fra 93 sesongen (spilte vi ikke i Nordlandshallen i 92?), hvem som var først vet jeg ikke, men husker spesielt godt Bodø/Glimt - Lyn (8-0) og Bodø/Glimt - Tromsø (1-0).

Pappa var forøvrig vakt hele 93-sesongen, var på alle kampene det året. Og fra 94 var jeg i ungdomsavdelinga og fikk gratis inngang. Når jeg flytta til Mosjøen i 2003 hadde jeg mistet 13 seriekamper på Aspmyra. Det tror jeg var forutbestemt!
Last edited by ingen87 on Mon Dec 12, 2011 1:02 pm, edited 1 time in total.
Førr Evig!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16606
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Re: Din første tur på Aspmyra

Post by Sulliken »

Glimt-Start 2-1 i 1993(?) Frank Strandlie spilte for start og scoret reduseringsmålet..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Din første tur på Aspmyra

Post by Gvandreassen »

Har aldri vært på Myra, men jeg er da bare 18 år og har vært blodfan siden jeg var 10. Bor nå i Rogaland, og kommer meg på alt som er i nærheten men jeg har enda ikke fått vært på Myra. Dessverre :? Er ekte nordlending da jeg bodde i Vesterålen helt til jeg var 14-15.
Last edited by Gvandreassen on Mon Dec 12, 2011 6:32 pm, edited 1 time in total.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
stensland
Posts: 134
Joined: Tue Aug 31, 2010 5:34 pm
Location: Trondheim

Re: Din første tur på Aspmyra

Post by stensland »

Min første Glimt-kamp var en cupkamp i 2004, da Glimt banket FK Lofoten 7-1 på bortebane. Jeg var 9 år, og fikk mitt første møte med Aasmund Bjørkan da! Har enda bildet av meg og han, men min store helt var selvfølgelig Runar Berg. Var kun derfor jeg dro den lange timen fra Stamsund til Svolvær.

Min første tur på Aspmyra derimot, var Glimt-Lyn i 2005. Jeg husker Glimt tapte 1-3, og at Glimt sitt mål var fra en corner der Stian Theting headet den inn. Det var mitt første møte med Den gule horde, og Aspmyra!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2857
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 459 times
Been thanked: 159 times

Re: Din første tur på Aspmyra

Post by Gvandreassen »

Det målet fra Theting husker faktisk jeg å ha sett på tv-skjermen, Stensland :D Festlig å mimre.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Din første tur på Aspmyra

Post by Cheese Smirnoff »

Ville Lehtinen wrote:Glimt - Brann 3-1 i 1995 :)

Og jeg kom på TV!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Din første tur på Aspmyra

Post by Masinga »

Tror det var i 1978. Glimt - Brann 8 - 1. Uforglemmelig på mange måter. Det snødde, på tvers. Brann stilte i shorts, noen i kortermede drakter. Det ble så ille at Arne Hansen lånte vekk hanskene sine til Helge Karlsen. Det hører med til historien at Glimt var godt kledd med luer, hansker og stilongs.
Masinga
Loffen
Posts: 452
Joined: Sun Mar 30, 2008 1:39 pm
Location: Oslofoten
Has thanked: 70 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Din første tur på Aspmyra

Post by Loffen »

Det var vel forsåvidt en eller annen gang i 2001. Husker Bengt Sæternes, men husker ikke så mye annet enn at jeg syntes fotball var dritkjedelig, mens pølsene og vaflene fortjente kudos. Derimot den første kampen jeg virkelig husker var sesongåpninga (mot Lyn?) 2003. 3-2 seier som var starten på sesongen som til slutt hadde injisert speed i fotballinteressen min. Bodø/Glimt er den eneste grunnen til at jeg i det hele tatt sparket en fotball pga lyst og ikke trusler fra en ølboys-spiller av en trener.
Her i huse et vi torsketunge!
Gjerden
Posts: 26
Joined: Sun Jun 28, 2009 2:14 pm
Location: Bergen

Re: Din første tur på Aspmyra

Post by Gjerden »

Bodø/Glimt-Molde 1-3 1996.

Det var dog mer morro å se Glimt i 93 på Brann stadion som var første Glimtkampen jeg så. 1-3, grei B
"jasså, kast DEN veien? Optikeren neste dommer?"
User avatar
stensland
Posts: 134
Joined: Tue Aug 31, 2010 5:34 pm
Location: Trondheim

Re: Din første tur på Aspmyra

Post by stensland »

Gvandreassen wrote:Det målet fra Theting husker faktisk jeg å ha sett på tv-skjermen, Stensland :D Festlig å mimre.
Kan også legge til at jeg var maskot den gangen, fikk gå med tannbørsten til Glimt-kapteinen . Var sykt stolt da :D
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Din første tur på Aspmyra

Post by eidurgud »

Denne kampen var min første på Aspmyra. Cupkamp, mot Tromsø. 3-0, og Staurvik satte et frispark i mål. De to andre målene husker jeg ikke.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Din første tur på Aspmyra

Post by MhepA »

Min første kamp kan jeg virkelig ikke huske, men det er ihvertfall en kamp hvor jeg fikk stå på benken forran innbytterbenken (fordi den var så høy). Rimelig liten tass jeg på den tiden. Sikkert rundt 96/97
En gang Glimt, alltid GLIMT!
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Din første tur på Aspmyra

Post by ingen87 »

eidurgud wrote:Denne kampen var min første på Aspmyra. Cupkamp, mot Tromsø. 3-0, og Staurvik satte et frispark i mål. De to andre målene husker jeg ikke.
Jeg skrev lengre opp at det var 1-0 kampen mot Tromsø IL jeg husker. Men det er selvfølgelig denne cup-kampen! Husker det sto en kanon ved den ene svingen som small før han skulle ta det frisparket!
Førr Evig!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Din første tur på Aspmyra

Post by Crazy horse »

Min var en cupkamp mot Molde, mener jeg det var, i 1976-1977. Det gikk til ekstraomganger, etter 2-2 ved full tid, og Glimt knallet til i ekstraomgangene med tre mål, til 5-2. Jeg var så liten at jeg måtte stå på en klappstol, som plutselig klappet over føttene mine, men jeg kom meg da opp igjen og har vært helfrelst siden.
Den første kampen jeg husker var derimot fra tv. Cupfinalen i 1975. Stor opplevelse for en liten tass.

Det var onsdag 18.august 1976. Sjekka det opp på sesongarkivet. Meget fornøyd med at jeg huska så godt.
Last edited by Crazy horse on Fri Dec 16, 2011 10:08 pm, edited 1 time in total.
Fotball er nesten alltid morsomt
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Din første tur på Aspmyra

Post by Shredd »

Må ha vært i 92 tror jeg. Men langt fra sikker når og mot hvem, får ta det opp med fadern i jula så man får det på det rene.
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Din første tur på Aspmyra

Post by PEMA »

Første Glimtkamp jeg kan huske at jeg så er Glimt-Tromsø i Nordlandshallen i februar (?) 1993, 9-0 til Glimt :)
Jeg er jo fra Vadsø så jeg har jo ikke sett så mange kamper før jeg flyttet til Tromsø i 2001. Men fikk med meg begge cupfinalelene live i 93 og 96 pluss en kamp på Aspmyra i 1995 der det ble tap så det sang mot RBK.

Etter nærmere reachsearch skal jeg ha sett en kamp mellom Norild og Glimt i 1985 iflg min tante, kan ikke si at jeg kan huske noe av dette og finner ikke sælig med data om denne kampen har funnet sted, lar det stå som ett spm tegn :P ?
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Din første tur på Aspmyra

Post by mortsto »

Pema: Alt ligger på Glimt.no->A-laget->sesongarkivet.
Man 19. mai 1986 Serie Norild - Bodø/Glimt 0-3
Målene scoret av Petter Solli, Ole Magnus Hagen og Jahn Ivar Jakobsen
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Din første tur på Aspmyra

Post by dalers »

1986 Siste seriekamp. Glimt-Skjervøy 8-1. Tror Mini tok på seg keeperhanskene og stod i mål de siste minuttene.

Etter det tror jeg ikke at jeg var særlig på Myra før 1992 da jeg så alle hjemmekampene (bortsett fra åpningskampen mot FFK da jeg satt på et fly hjem og alle som kom ut av flyet lurte på hvordan det var gått. Det stinket opprykk allerede før sesongen) og har vel siden den gang nesten sett hver eneste hjemmekamp.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Post Reply