Spillertråd: Ulrik Saltnes

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Crazy horse »

Jeg ser gjerne at man tør prøve unggutta i Glimt mye i sesongoppkjøringa. Jeg tror vi matcher dem altfor forsiktig. Ser man på bruken av unge gutter i andre, og mye tøffere ligaer i Europa, så ser man at det stort sett ikke er noe problem.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Garrincha »

Man kan (og Glimt bør tørre) bruke unge spillere, så lenge man ikke hiver innpå for mange på samme tid. Viktig med balanse.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ecke
Posts: 2620
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 140 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by ecke »

Berg og Normann er satt opp til å spille indreløpere 2016, derfor "jager" Bjørkan spillere som Kristoffersen og Blakstad som sentrale midtbanespillere for å utfordre Anders Karlsen. Saltnes passet ikke for den jobben.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Garrincha »

Hvis dette stemmer blir jo det veldig klart. Ser veldig liten logikk i å hente Kristoffersen fra nivå tre for å utfordre Karlsen. Siden ingen av våre egne banker på plassen, bortsett fra Karlsen selvsagt, har ikke klubben noen ting å tape på å sikte mye høyere i denne posisjonen, bortsett fra at det muligens må brukes mer penger.

Edit: Sier ikke at vi aldri skal hente spillere fra nivå tre, men disse bør eventuelt virkelig utmerke seg, slik som Azemi.
Last edited by Garrincha on Tue Jan 05, 2016 10:52 pm, edited 1 time in total.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by RaymondEngmark »

@ecke: Går ut i fra dette er info, og ikke antagelser? Hadde sett for meg Berg som anker altså, litt som Sælnes, men klart Bjørkan har fulgt dem i flere år, må jo stole på at han gjør de riktige valgene. (Tross at Sane var ving i et par sesonger)

Men tradisjonelt er det jo en del bytter på indreløperne i kamp, så da blir det vel mere innhopp på de to. Og med andre ord, det er ingen backup pr nå for ankeret.
Kristatistisk
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by J I P »

Ulrik Saltnes satt på tribunen da Bodø/Glimt tapte 1-0 for Lillestrøm på Aspmyra i den nest siste treningskampen før sesongstart mandag kveld.

- Jeg har slitt med magetrøbbel. Det er det samme som jeg hadde i fjor sommer, forteller brønnøyværingen.

http://www.banett.no/sport/2016/03/01/U ... 219903.ece
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Cheese Smirnoff »

Han var vel ute en god stund med den sykdommen. Skjer det samme i år står vi igjen med Vebjørn Vinje som eneste stopper-alternativ når sesongen starter.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by J I P »

Ulrik Saltnes har gitt Bodø/Glimt beskjed om at han ønsker å forlate klubben.

Brønnøysundgutten (24 i dag, torsdag) har vært i Glimt i seks og et halvt år.

Nå går det mot slutten på oppholdet i Bodø.
http://www.an.no/glimt/fotball/bodo/gli ... 5-4-423550
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by J I P »

Hvordan er kontraktssituasjonen nå for Saltnes?

Ser ellers at Brønnøysund Avis følger han og rapporterer når han får spille for Glimt
http://www.banett.no/sport/2017/05/07/U ... 694731.ece
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by mortsto »

Kontrakt ut året. Saltnes er i beste fall reserve for et Glimt i eliteserien. Hvis han ikke er fornøyd med det, bør han se seg om etter noe annet. Karlsen gikk til Mjøndalen og ble en nøkkelspiller der. Tenker han kan gjøre en bra jobb for et middels Obos-lag.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Knuta »

Han har vel spilt mer for Glimt i år enn de siste 2 sesongene. Har vel startet 3 av 6 fra start, pluss 2 innhopp. Slik det ser ut nå er han en av de topp 16 i laget.
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by mortsto »

Startet litt overraskende på midtbanen mot Elverum, og fikk som ventet stopperplass mot TUIL fordi han er den fjerde beste stopperen vi har. Ellers ble han byttet inn mot KIL og FFK. Jeg ønsker ikke å snakke ham ned, siden jeg gjerne ser at Glimt rekrutterer fra hjemfylket. Men jeg synes han virker som en ganske begrenset spiller, som jeg ikke tror har noe særlig høyere nivå inne enn middels Obos. Når vi er skadefrie så stiller han et stykke bak i køen, men med Brede Moe fortsatt et stykke unna og Angel som ikke leverer som forventet, så må han gjerne bli i klubben ut sesongen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by gavharr »

Hadde han blitt satset på som indreløper, så hadde han holdt et helt annet nivå nå.
Er jo bare cm. over bakken som gjør at han har spilt stopper. Uten tvil best offensivt i indreløperposisjon.
Han har jo også litt målteft.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1278
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Buster »

Gledelig at Glimts mest undervurderte spiller Ulrik Saltnes hadde et strålende mål på 16. mai.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by J I P »

Livet i Bodø/Glimt har imidlertid ikke alltid vært like lett for 16.mai-helten som har slitt med lite spilletid etter debuten hans for Glimt mot Sortland i 2011. Etter fjorårets sesong var han også klar for å forlate klubben, men tilfeldighetene ville det annerledes.

– Jeg var bestemt på å bytte klubb for å få mer spilletid, men da overgangen gikk i lås i vinter, ville tilfeldighetene det til at jeg skulle bli værende i Glimt likevel. Blant annet ble jeg romkamerat med Kristian Fardal Opseth som har blitt en veldig god venn. Med økt trivsel utenfor banen begynte det også å løsne for meg på treningsfeltet, forklarer mannen fra Brønnøysund.
Les hele intervjuet med Ulrik i Bodø Nu

Bodu Nu børsen fra 16.Mai kampen mot Ullensaker Kisa
Ulrik Saltnes
Kom inn ved pause og leverte en solid andreomgang som ankermann. Ikke den samme virtuosen med ball som Mathias Normann, men bidro med duellstyrke og kraft. Involverte seg også offfensivt flere ganger, og kunne, med litt flaks, hatt enda en scoring utover den han satte inn helt på tampen. Terningkast 4
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
ecke
Posts: 2620
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 140 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by ecke »

Jeg kan nesten tilgi Saltnes at han slapp presset på målscoreren på Ull/Kisa. Ole Kristian Langås. Saltnes hadde han, klarte ikke å komme opp i, klarte ikke sideforskyvningen og farten, og ga opp. Dessverre har det skjedd alt for ofte over tid.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Novi »

Interessant at Ulrik kommenterer det utenomsportslige som bidragsyter til at det går bedre på banen. Glimt har vel ikke noe særlig historikk med å være gode på å integrere folk, enten det er fra Afrika, Mo, eller Brønnøysund? Det er stort sett opp til en selv.

Meget mulig Ulrik ikke er/blir bedre enn Obos-kvalitet, men som med resten av laget tas det ikke noe steg oppover slik man spiller i dag. De eneste som viser progresjon er det som har tatt tak i egen situasjon selv (Normann, Bjørnbak). Mens Vinje, Saltnes, Hanssen, Hauge, Bjørkan, andre på B-laget, viser lite fremgang. Dette tatt rent fra egen subjektive oppfatning - viser statistikken noe annet?
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Kesseboy »

Sist gang hele laget kollektivt tok tak, blei det sølv-dobbel. Man kan jo lese inn i det hva man vil.

Jeg tenker det er skikkelig skummelt hvis Saltnes viser seg å plutselig ha kjempepotensiale når vi har sett fint lite av det de foregående fem sesongene.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1278
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Buster »

Etter min mening er det bare Bjørbak, Normann og Opseth som har levert bedre prestasjoner stabilt i forhold til spilletid i årets sesong. Saltnes burde spilt fast på laget.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Knuta »

Jeg lanserte Saltnes - Normann - Berg på midtbanen og jeg mener fortsatt det er riktige valg. Moberg er fryktelig opp og ned.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by gavharr »

Saltnes var jo enorm som indreløper i starten av 2013-sesongen. Da var jeg sikker på at han kom til å bli en fremtidig bærebjelke i laget. Det er ikke for sent ennå, men mener han er en spiller som har blitt "misbrukt" i feil posisjon. Ikke den første...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by ingen87 »

Knuta wrote: Thu May 18, 2017 9:41 am Jeg lanserte Saltnes - Normann - Berg på midtbanen og jeg mener fortsatt det er riktige valg. Moberg er fryktelig opp og ned.
Synes egentlig ikke at Moberg har vært så alt for god på midtbana, men han scorer mål. Viktig egenskap i fotball :o
Førr Evig!
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by G-s-enz »

Moberg var veldig bra mot TUIL,der gjør han en enorm jobb som kanskje ikke merkes helt på tv. Han gikk på mange løp som skapte rom for resten av laget.

Tilbake til Saltnes,han har mange veldig mange fine kvaliteter,lærer han å kamuflere at han er litt temposvak så blir han meget god.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1278
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by Buster »

Nok en god kamp av Ulrik. Blir han bedre nå så må han nevnes sammen med de store indreløperne som Glimt har fostret. Bare målet manglet i dag. Gledelig!
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ulrik Saltnes

Post by ingen87 »

Synes han spiller med en helt annen ryggrad og selvtillitt nå (forståelig nok)!
Endelig brukes han fast i en posisjon han er trent til, og endelig begynner han å vise hva som bor i han.
Flere gode kamper på rad nå! Idag var han helt rå på midtbana. Mye mer tæl og kraft i spillet, og vinner en del ball, samtidig som han har en egen evne til å ta den med seg i godt driv fremover. Slo en nydelig pasning til Opseth på 1-2, selv om det målet var langt fra ferdigscora var det noe forløsende i å se Saltnes prøver på noe annet enn den enkleste løsninga.
Førr Evig!
Post Reply