Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by RaymondEngmark »

Det var bare en spøk :glimt
Kristatistisk
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Har lekt meg med noen ideer:
La Berglann spille, la han ligge veldig bredt, på høyresida. Johansen da på venstre, men trekker inn. Imingen sørger for bredde på venstresida. Ideelt sett hadde JJ skjært inn fra høyre, men tror det vil være bedre å la Imingen være en "helside" framfor at Jacobsen er det. Jacobsen får, sammen med Berg, ligge litt bakpå og være "outlets" for angrep som går i stå.

La Badou ligge djupt, og vente på rett anledning til å stikke i fart mot forsvaret (gjerne i det ballen vinkles ut på kant). Hvis ovennevnte gjøres riktig vil Altas (presumptivt) fire forsvarere bli opptatt med fire stykker, og midtbanen til Alta skal få en jobb med å følge Badou og passe på Knarvik samtidig.

La Sané spille midtstopper -- etter hva jeg forstår er han en kapabel defensiv spiller, og er i stand til å ta med seg ballen ut av forsvaret. Det vil være veldig effektivt hvis Imingen ikke har dagen, eller knebles. Da må man gjøre noe med bredden til venstre, men det kan ordnes.

Tror dette skulle være teoretisk sett de mest åpenbare trekkene å gjøre, litt spent på hvordan CH/TKS har lagt opp dette løpet ... blir min første Glimt-kamp for året, dette :shock:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by Novi »

Blir å følge Glimt på "gamlemåten" for min del - tekstoppdatering på AN. Buuu, TV2, buuu!
Una mas cerveza.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by Shredd »

Samme her, grenseløst irriterende. I hvertfall glad jeg tok meg en tur til Norge i påska og fikk sett Bærum kampen live, det trøster litt.

Forøvrig flere spennende ideer der Kesse, Jacobsen synes jeg viste sist at han også kan komme på flere gode offensive løp. Men samtidig tror jeg nok innleggskvaliteten er bedre hos Imingen, og han har fart, eller ihvertfall rykk, nok til å utfordre en mot en.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 156 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by ingen87 »

Kesseboy wrote:Har lekt meg med noen ideer:
La Berglann spille, la han ligge veldig bredt, på høyresida. Johansen da på venstre, men trekker inn.
Liker mye av det du skriver, bare for å ha det sagt.

Men å spille med en utprega venstrefot bredt på høyrekant høres for meg merkelig ut. Da måtte man i såfall spille med Ulrik litt inn i banen, slik at han kunne kommet seg inn og kommet på skudd med venstrefoten, eventuelt spilt i den posisjonen vi kjenner han i dag. Ville heller latt Berglann "sleike krittet" på venstresiden, mens JJ er kjørt litt inn i banen på høyresiden. Da kunne JJ kommet seg inn på skuddhold samt at vi kunne brukt bredden i spillet til å skape overtall mot back.
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Jeg er for så vidt enig i at Berglann gjør seg bedre på venstre, og at det er bedre å la JJ skjære inn fra høyre. Men, jeg har mer trua på at Imingen klarer å utgjøre et angrep og et forsvar aleine på sin side, framfor at Jacobsen gjør det. Primært er det Imingens evne til å passere spillere i høy fart jeg ser på da. Dermed blir konsekvensen at han som er ut-ut-ving (Berglann) må finne seg i å bekle høyrekanten, mens JJ må skjære inn fra venstre selv om han da ofte vil finne avslutningsløsninger med feilfoten. Det ligger i oppleggets natur her at hovedtyngden av de tidlige innleggene vil komme fra venstre (Imingen, JJ og Badou skaper overtall mot Alta på deres høyreside), mens Berglann antakeligvis vil kunne ta seg tid til å vende før han slår innleggene, der ideen er at Badou skal kunne være et opplagt mål. Hvis man er heldig klarer Berglann på denne måten å holde oppe to forsvarere (førsteforsvarer og sikring), mens det skapes en tellefeil i midten.

Det er også mulig å sette opp Berglann til å spille støtte til Knarvik, Berg eller Jacobsen for ei hurtig vending av spillet, der det vil være to venstreføtte spillere som slår gode innlegg tilgjengelig på venstrekanten. Med god bevegelse inn i felt, vil det være rikelig med muligheter for komplett kaos i Alta-forsvaret, dersom dette går fort nok.

Hadde vi hatt Hamoud, ville nok oppsettet i forhold til høyre-venstre offensivt vært motsatt av det jeg skisserer. Og når alt det er sagt, så går det godt an å spille med f.eks. Robertsen i stedet for Berglann, men jeg antar det er en grunn til at sistnevnte fikk spille mot Bærum.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by FSHelgeland »

Ulirk Berglann tegner til å bl i en klassisk Glimtving... eller litt bedre. Han er rimelig hurtig, har meget god balanse, dribler godt og er god med ball. Han viser også evne til å finne folk i feltet. Jeg er av den formening at vi skal dyrke unge Berglann i rollen som venstreving, så får vi heller finne en annen plass til Jim hvis han skal/må spille. Den store styrken i dagens Glimttropp er jo at i tilegg til konkurranse om plassene så er det ulike typer som konkurerer om disse plassene. Laget bør av den grunn kanskje tas ut med tanke på motstander og hvilke spillere som passer best sammen...
Tippeliga 2015
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by eidurgud »

Det snør i Bodø nå..
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by kimbo »

Ikke litt lite heller
Positivitetsmafian
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by mortsto »

Godt å være i Bodø når Sumo igjen føkker opp. Gleder meg til tur på Myra, selv om det kan bli en kjøling fornøyelse. :glimt
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by Boombadila »

Jaja, det er to nordnorske lag, så jeg forventer lite syting om været.

Det jeg derimot forventer er innsats. Men om vi bare skal spille en og en omgang i slengen, så gjør vi vel det vanskelig for oss selv.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by BoForPres »

Har 3 billetter til Diadora tribunen. Har fått med 7 personer ekstra og vi har alle lyst å sitte sammen på den gamle tribunen. Kan jeg bruke/endre billettene til diadora på den gamle tribunen? Gidder ikke kjøpe 10 billetter når jeg kan kjøpe 7.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by MhepA »

Do it for the club!

Nei det er vel ikke noe stress å enten bytte eller i verste fall vente til kampstart, da finner dere 7 ledige seter ved hverandre?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by eidurgud »

Det er vel ingen her som kan svare bastant på det det, uansett.

Tidligere var det ikke noe problem å bytte billetter, såfremst som at det er enkeltbilletter det er snakk om. Er de tre billettene du allerede har sesongkort, kunne man ikke annulere billettene.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by bjornage »

Ganske heftig snø og haglvær i vestbyen nå, anbefaler folk å kle seg godt - det ligger an til en hustrig kveld!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by Boombadila »

No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by -list »

Kesseboy wrote:
-list wrote:Tom Core som manager og Ludde som spillende trener/kaptein
Nå så jeg for meg Tom Cato Karlsen, med kunstnernavnet Tom Core, dirigere Glimt mot høyresida fra benken ... :shock:
:shock: aha haha

Tro om Sumo klarer å levere til Radio 3-studioet i dag? :B
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by Ville Lehtinen »

De har vel en utskremt reporter på myra?
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by Boombadila »

Status for Adeccoligaen på TV 2 Sumo

Tekniske utfordringer hindrer visning av 2. runde i Adeccoligaen på TV 2 Sumo.

TV 2 opplevde problemer med sendingene fra Adeccoligaen mandag 9. april.

Tekniske utfordringer

Knapp tid gjorde at vi ikke rakk å teste den tekniske løsningen på en tilfredsstillende måte før serieåpningen. TV 2 og våre samarbeidspartnere har jobbet på spreng for å få alt på plass i tide, men det har vist seg å være vanskeligere enn først antatt.

2. runde

På grunn av dette vil søndagens runde i Adeccoligaen dessverre ikke bli sendt som planlagt. Søndagens hovedkamp på Zebra mellom Sandefjord og Sarpsborg 08 er TV-produsert og vil gå som vanlig på Sumo, men de øvrige kampene vil ikke bli vist. TV 2 gjør nå sitt ytterste for å finne en løsning på problemene så fort som mulig.

Inntil videre kan vi bare beklage ulempene dette medfører for våre kunder.

Adeccoligaen fremover

Vi jobber som sagt på spreng for at vi så snart som mulig skal kunne tilby ALLE kampene i Adeccoligaen direkte på TV 2 Sumo. De vil på vanlig måte kunne ses i livesenteret. Kampene kommer også til å bli gjort tilgjengelig i opptak i vårt kamparkiv for Adeccoligaen.

Status for Adeccoligaen på TV 2 Sumo vil fortløpende legges ut portalen og på våre hjelpesider.

Du trenger Sumo Sport eller Sumo Gull for full tilgang til TV 2 Sumos sportsinnhold - da får du tilgang på web og på iPad, iPhone og android.
http://webtv.tv2.no/webtv/sumo/?treeId= ... d=&itemId=

Tv2 kan ta seg en bolle. Eller vent, de kan ta seg mange.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by -list »

Forlate studioet på ordentlig! Gjør de sånt, da?

TV2 Sumo har tjent penger til mange boller. Det er langt færre som klager enn som betaler.
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by Zero »

er det å håpe at Alta ikke er vant med vind og vær siden de spiller hjemmekampene i finnmarkshallen? :glimt
Stian Sommerheim
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 156 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by ingen87 »

Skal jeg driste meg på Radio 3? To ganger tidligere har jeg slått på Radio 3.. Begge gangene ledet Glimt 3-0 når jeg slo på radioen og begge gangene rotet de bort seiern! hehe..
Førr Evig!
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by Shredd »

Og forøvrig er dagens dommer den utskjelte Martin Lundby som dreit seg loddrett ut i Tromsdalen forrige helg. Merkelig at han får fornyet tillitt allerede denne helgen.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 156 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by ingen87 »

Ser Nord-Norge United skreiv noe om det på Twitter. Hva gjorde Lundby i Tromsdalen?
Førr Evig!
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by Shredd »

Slik jeg forsto det så ble vel Lysvoll utvist når han egentlig skulle hatt straffespark, og det var noe mer klaging, spesielt på det første røde (selv om det virker korrekt når man leser om det). Men er jo vanskelig å si så veldig mye når man ikke får sett bilder av noe som helst.
Post Reply