Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by mortsto »

På tide å riste av seg skuffelsen etter seripremieren. Søndag kommer Alta som er klart svekket fra i fjor. Ludde starta som midtspiss i serieåpningen, og jeg regner med midtstopperne våre har full kontroll på ham. Tror på 3 poeng og festspill. Skal vi tro på nesten samme lag der JJ og Erlend får vingplassene?
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by RaymondEngmark »

For meg er det et dilemma. En Berglann som er konstant spillbar og utrolig aktiv, og har en fantastisk assist. Eller en Jim som kommer inn og henger med leppa i de minuttene han spiller.

Når han får beskjed om å komme inn å gjøre en jobb av treneren skulle jeg ønske at han hadde samme holdningen som på denne plakaten som ser ut til å være fra noen sesonger siden.

Image
Kristatistisk
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by Novi »

Jim har vel gjort det svært bra i oppkjøringen? Vi klagde mye på ham i fjor også, men når man summerer i slutten av sesongen så teller man mange assist og mål for gutten. Selvsagt ikke bra å furte når man ikke får starte, men jeg kan egentlig ikke se at han ikke skal være god nok til å starte.

Skjønt, Berglann gjorde det bra, og man skal belønnes når man takler utfordringene man får.
Una mas cerveza.
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by Elling »

Vil ikke si han direkte hang med leppa når han kom inn. Han kom riktignok aldri inn i spillet. Men virket jo i godt humør, gira jo opp publikum og skrek til GLIS når han arrogant spilte ballen i beina på motspilleren for å få en corner. Men håper aldri jeg ser Jim skjerme en ball ved cornerflagget igjen! Men over til kampen. Jeg har også tro på samme lag, men som du sier, med Jim, og Erlend. Og det bør bli 3 poeng! Ser mr. Madsen han vært ute med ett dristig 6-0 tips =)
Ellingsen
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by Shredd »

Jeg har egentlig mest problemer med å forstå hvorfor Jim ble satt innpå i det hele tatt. Hvis man tok beslutningen under oppvarmingen om at ankelen ikke var god nok til spille kamp på, hvorfor i det hele tatt ta sjansen på å forverre ved å sette han inn i 10 minutter i en kamp man leder 3-1. Og det attpåtil ved å ta ut en som konstant er en trussel mot backen han møter.
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by Elling »

Shredd wrote:Jeg har egentlig mest problemer med å forstå hvorfor Jim ble satt innpå i det hele tatt. Hvis man tok beslutningen under oppvarmingen om at ankelen ikke var god nok til spille kamp på, hvorfor i det hele tatt ta sjansen på å forverre ved å sette han inn i 10 minutter i en kamp man leder 3-1. Og det attpåtil ved å ta ut en som konstant er en trussel mot backen han møter.
Jeg ser poenget ditt, ettersom Berglann ble tatt ut i sin beste periode. Minnet om det omdiskuterte byttet til Wenger, når han tok ut en storspillende Chamberlain mot en daff Arshavin. Ikke lett å si hva som var baktanken bak det byttet.
Ellingsen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by RaymondEngmark »

Mulig den "hang med leppa" sammenligningen var mere i kontrast til en ivrig Berglann. Men syntes ærlig talt det ikke var mye entusiasme over det han gjorde.

Ellers virker det jo som om så mange var fornøyde med Sanè som høyre ving, hvorfor skal han da ikke få fortsette? Jeg er dog helt uenig i at Sanè var god.
Kristatistisk
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by Zero »

Jeg for min del håper spissene har stillt siktet to knepp til venstre foran denne kampen...blir litt frustrert av og se bom etter bom på gode sjangser, på den andre siden av samme sak er det jo et lyspunkt at dem får alle disse sjangsene. Vitner om bedre banespill en i fjor. Men jeg er overbevist om at før eller siden løsner det for dem og hvis midbanen vår fortsetter å score...OPPRYKK! :rock
Stian Sommerheim
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by Elling »

RaymondEngmark wrote:Mulig den "hang med leppa" sammenligningen var mere i kontrast til en ivrig Berglann. Men syntes ærlig talt det ikke var mye entusiasme over det han gjorde.

Ellers virker det jo som om så mange var fornøyde med Sanè som høyre ving, hvorfor skal han da ikke få fortsette? Jeg er dog helt uenig i at Sanè var god.
Jeg er enig med deg i at Sané ikke var god i denne kampen. Dog ser jeg at han har potensiale, men at det er en uvant rolle for han. Han står mye feilvendt, og jager ikke noe særlig bakrom. Men han er fenomenal til å holde på ball. og duellsterk. Kan ikke skjønne annet et at han må passe som den spillende stopperen vi savner. For jeg må innrømme at jeg fikk hjertet i halsen en periode hver gang Wemberg fikk ballen i bena i pressede situasjoner.
Ellingsen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by RaymondEngmark »

Der er vi helt på linje. Begge midtstopperene var dårlige med ball i beina, men Nordberg hadde noen pene 60-meterspasninger som vi ikke skal ta fran han. Men Wemberg hadde et par en mot en innvolveringer som kunne gått til helvete, spesiellt i førsteomgang var det en situasjon hvor han og Pavel aldri blir enige og det holder på å gå virkelig galt. Som jeg også har sagt, så ser jeg hvorfor Julian Madsen ønsker seg en spillende midtstopper. Og når Wemberg spiller så dårlig, så tror jeg Braathen fort blir prøvd også.

Det var ikke Sanè sin feil at han spillte dårlig, det var trenerene sin feil. Og jeg ser også at spilleren har kvaliteter, men syntes han manglet stort sett alle kvalitetene en Glimt-ving trenger. Blandt annet var både tempo, rykk og egenskapene til å utfordre ikke veldig overbevisende. Det der er bare tull, skal vi ha en ekstra forsvarer kan vi i stede spille 4-2-2-2 hvor høyre ving i stede går ned sammen med Berg, og vi spiller skeivt med større muligheter for Knarvik på løp fremover.

MEN! Jeg er helt enig i at midtbanen ser sabla solid ut. Det som sviktet var jo forsvaret, som tross alt skulle være "så" bra.
Kristatistisk
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Nå fikk jeg jo sett nøyaktig tre sekunder av Bærum-kampen, så den skal jeg ikke bruke som grunnlag for noe som helst. Men, dersom Glimt har tatt mål av seg til å spille mer besittelsesorientert, så er en spillende midtstopper et must. Hvis ikke må man spille "gammeldags". Sané på ving er et litt moderne trekk, med en defensiv spiller som den ene vingen, for gjenvinning høyt i banen, og for eventuelt å spore motstanderens back eller for den del kneble ham fullstendig. Håper vi slipper å se dét på hjemmebane ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by Shredd »

Mulig jeg overanalyserer, men jeg fikk følelsen av at Sané var feilvendt og tilbaketrukken med hensikt. Både Berglann og Braaten gikk mye i bakrom, og Sané ble derfor oppspillspunktet, og virket forøvrig som det beste alternativet til det også. Hvis man er låst inn i synet på hvordan en glimt ving skal spille så er jeg helt enig, Sané var ikke god som det. Men jeg tror ikke det var intensjonen bak å sette han der heller.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by RaymondEngmark »

For det første, dersom man skal gjøre den løsningen burde vel Berg være et bedre alternativ som tidligere har spillt ving, også bruke Sanè som anker.

Og dersom jeg følger ving-resonomentet til Kesseboy, så kan jeg se den. Men det burde vært gjort dersom vi hadde en defesiv spiller med offensive kvaliteter. Altså typer som Knarvik, Jacobsen, Imingen etc. Men jeg syntes fremdeles det lukter å plukke de 11 beste spillerene fremfor å plukke ut det sterkeste laget.
Kristatistisk
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by Elling »

[quote="RaymondEngmark"] Det der er bare tull, skal vi ha en ekstra forsvarer kan vi i stede spille 4-2-2-2 [h/quote]

Ja eller en 4-1-3-2, med berg i en litt mer offensiv rolle og Sané i en mer defensiv. Rett å slett i samme rolle som Kara har i Tromsø.
Ellingsen
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by eidurgud »

Londak
Jacobsen - Wemberg - Nordberg - Imingen
Knarvik - Berg - Badou
Robertsen - Braaten - Johansen


Selv om jeg ønsker å se en Glimtving som Berglann, så får nok Jim sjansen fra start på hjemmebane. Det samme gjør Robertsen på høyrevingen, for på Aspmyra trenger vi ikke være kyniske.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by Mr Bean »

Søndag 15 april kl 1950, sluttresultat : B/G-Alta 4-1 :glimt
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by -list »

3-4.

Ludde gjør sin siste storkamp, som medfører at han blir kjøpt tilbake til Glimt for 3 millioner bladd opp fra lokale DA-investorer. Tom Core som manager og Ludde som spillende trener/kaptein, helt til de begge får sparken med fine fallskjermer i 19 serierunde 2014 etter at vi taper mot Fauske-Sprint på SKS/SB1 NN stadion.

Ja, det er ikke helt utenkelig.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by Boombadila »

Skal Glimt bli sponset av russiske atomrakettregimenter nå?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by -list »

SKS
SB1 NN

Bare for å unngå at noe blir morsomt ;)
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by Frodo Baggins »

Dette er en kamp som Glimt normalt sett skal vinne greit, spørsmålet er vel bare hvor stor seieren skal bli..

Men, det er alltid ett men :D Det som har vært Glimt's "bane" i adecco er poengtapene mot antatt svakere motstand. Sånn sett var uavgjort mot Bærum, helt normalt. Og i bunn og grunn 2 tapte poeng i kampen om opprykk.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by Kesseboy »

-list wrote:Tom Core som manager og Ludde som spillende trener/kaptein
Nå så jeg for meg Tom Cato Karlsen, med kunstnernavnet Tom Core, dirigere Glimt mot høyresida fra benken ... :shock:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by brutus »

Elling wrote: Ja eller en 4-1-3-2, med berg i en litt mer offensiv rolle og Sané i en mer defensiv. Rett å slett i samme rolle som Kara har i Tromsø.
TIL spiller 4-4-1-1 eller 4-4-2. I begge formasjonene spiller Kara sentral midtbane sammen med Ruben Yttergård Jenssen.
DIXI
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by Elling »

brutus wrote:
Elling wrote: Ja eller en 4-1-3-2, med berg i en litt mer offensiv rolle og Sané i en mer defensiv. Rett å slett i samme rolle som Kara har i Tromsø.
TIL spiller 4-4-1-1 eller 4-4-2. I begge formasjonene spiller Kara sentral midtbane sammen med Ruben Yttergård Jenssen.
Det stemmer i det, men det var en stor periode,særlig når Kara var ferskere i klubben dere også spilte nærmest en, 4-1-4-1 formasjon, hvor Kara ble mye brukt for å utnytte sin rekkevidde i mellomledd mellom forsvar og midtbane. Så har han utviklet spillet, og blitt tildelt en større offensiv rolle etterhvert.
Ellingsen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Et 4-1-4-1-oppsett fungerte rimelig bra for Glimt defensivt mot slutten av Ingebrigtsen-perioden, spesielt mot slutten av 2010-sesongen. Det burde kunne være et bra utgangspunkt for Glimt. Offensivt er det litt mer å gå på. I mitt hode burde et offensivt Glimt-lag møte Alta med noe som går fra den klassiske 4-3-3 og tilnærmer seg en 3-4-3 eller 3-3-1-3-variant. Men det er nå bare mitt hode.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Alta, Søn 15. apr 2012, kl. 18:00

Post by Elling »

håper vi møter Alta på hjemmebane i en klassisk, og offensiv, Glimt-4-3-3 formasjon
Ellingsen
Post Reply