Kamptråd: HamKam-Bodø/Glimt, Ons 16. mai 2012, kl. 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Kamptråd: HamKam-Bodø/Glimt, Ons 16. mai 2012, kl. 18:00

Post by mortsto »

Vrien bortekamp mot det som bør være en kandidat til kvalikplass. De ligger allerde seks poeng bak oss, men har møtt bl.a. Ranheim, Kongsvinger, Start og Sandefjord. I utgangspunktet synes jeg ett poeng er godt nok, og det blir spennende å se hvilket lag Glimt velger å starte med. Settes friske Berglann ut? Kommer Sané tilbake? Dette er en kamp som jeg forventer Kamma vil styre, og jeg håper trenerne starter med minst én hurtig ving.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: HamKam-Bodø/Glimt, Ons 16. mai 2012, kl. 18:00

Post by Novi »

Blir spennende å se laget her, ja. Vi har vel aldri forsøkt å styre spillet på bortebane, men heller tatt den vante "kompakte defensive og satse på kontringer". Håper man har litt større tro på egne ferdigheter enn det, og at vi vil være med på å spille fotball. Vi har en good thing going hvor vi er flinke til å holde ballen i laget, samtidig som vi ikke er bomsolide defensivt. Håper vi spiller videre på det, siden vi ER et bedre lag enn Kamma.

Og Ulrik bør definitivt starte, evnt. at man avtaler at han byttes inn i 2. omgang. Fyren er jo et angrep alene når han jobber seg til dødlinja og skjærer inn.
Una mas cerveza.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Kamptråd: HamKam-Bodø/Glimt, Ons 16. mai 2012, kl. 18:00

Post by poteten »

Regner med 2-2 her.
Kritisk
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: HamKam-Bodø/Glimt, Ons 16. mai 2012, kl. 18:00

Post by Novi »

Uavgjort er på forhånd OK. Håper uansett man spillemessig ikke får nok en bortebane-kollaps. Har trua på at vi har noe bra på gang!
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: HamKam-Bodø/Glimt, Ons 16. mai 2012, kl. 18:00

Post by Knuta »

Glimt spiller aldri bra når man justerer seg i forhold til motstanderen. Vi har så mange eksempler på at den defensive tankegangen på bortebane som Kåre var en tilhenger av og som aldri fungerte. Glimt er best når man er seg selv og spiller på det man kan.
Kamma er et lag Glimt bør slå og det må være innstillingen fram mot kampen.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: HamKam-Bodø/Glimt, Ons 16. mai 2012, kl. 18:00

Post by RaymondEngmark »

Knuta, endelig noen som er enig med min filosofi - man skal konsentrere seg om det man selv driver med, også gjøre det så bra at man får et konkurransefortrinn. Kia selger billige biler. Audi selger kvalitetsfølelse. Toyota selger driftssikkerhet. Skulle Audi forsøke seg på å konkurrere på Kias nivå ville dem tapt - og vice verca. Dette kan brukes i det meste her i livet. Pass på deg selv først og fremst.

Lurer på hva som skjer på høyrevingen nå. Sanè har på ingen måte forsvart plassen sin, samtidig som Jim gjør en god jobb der og Erlend har et friskt innhopp. I mine øyne bør Sanè være bak både Jim, Erlend og Viljar i den posisjonen i en frisk Glimtstall.

Hva er satus på skadene, noen som vet det? Det hadde vært spennende å få begge Nordbergene tilbake. Uansett er vel eneste spenningsmomentet i lagoppstillingen vingene. Jim/Sanè - Berglann/Jim - Berglann/Sanè er vel de relle alternativene med Berglann/Robertsen som outsideren.

Også er jeg spent på om Jacobsen snart blir henvist til benken? Men tradisjonellt sett er det jo minst mulig rokkeringer i forsvaret. Imingen fikk litt pepper i siste kamp, men la merke til at han sto alene bak bruddet som førte til mål - mener det var Braathens.
Kristatistisk
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: HamKam-Bodø/Glimt, Ons 16. mai 2012, kl. 18:00

Post by Novi »

RaymondEngmark wrote:Knuta, endelig noen som er enig med min filosofi - man skal konsentrere seg om det man selv driver med, også gjøre det så bra at man får et konkurransefortrinn. Kia selger billige biler. Audi selger kvalitetsfølelse. Toyota selger driftssikkerhet. Skulle Audi forsøke seg på å konkurrere på Kias nivå ville dem tapt - og vice verca. Dette kan brukes i det meste her i livet. Pass på deg selv først og fremst.
Er i bunn og grunn enig, men en slik metafor er ikke nødvendigvis beskrivende for at Glimt skal spille en viss formasjon eller spillestil. Samsung er gode på TV'er, men de klarer å være blandt de beste på telefoner, hvitevarer og skipsbygging også.

Jeg ønsker at Glimt skal være et lag med underholdende fotball som varemerke, men ser jo aller helst at de også har nok strenger å spille på til at man klarer å tilpasse seg lag man spiller mot. Per i dag har man ikke kvaliteter nok i stallen og trenerteamet til å gjøre akkurat det, så da er det selvsagt best at man blir veldig gode på å være samspilte og spille sitt spill. Så får vi ser om man klarer å gjøre det godt nok til at det ikke gjør noe om motstander vet hvordan man spiller.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: HamKam-Bodø/Glimt, Ons 16. mai 2012, kl. 18:00

Post by mortsto »

RaymondEngmark wrote: Også er jeg spent på om Jacobsen snart blir henvist til benken? Men tradisjonellt sett er det jo minst mulig rokkeringer i forsvaret. Imingen fikk litt pepper i siste kamp, men la merke til at han sto alene bak bruddet som førte til mål - mener det var Braathens.
Enn så lenge har vi ingen reell konkurranse på høyrebacken, selv om Saltnes klarte seg bra der mot Hødd. I tillegg har TJ tydeligvis en høy stjerne hos trenerne med tanke på at han har vikariert som kaptein, samt spilte feilbeint på venstrebacken i stort sett hele fjor. Selv om jeg ønsker lokale spillere som Imingen og TJ alt godt, så holder de ikke mer enn brukbart adecconivå, og vi trenger folk inn på de plassene om sesongen ender med det vi håper på.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: HamKam-Bodø/Glimt, Ons 16. mai 2012, kl. 18:00

Post by gavharr »

Jeg mener Kamma er et lag vi bør slå, OGSÅ på bortebane... Iallefall om vi seriøst anser oss selv som opprykkskandidat. Ham-Kam er en outsider, og vil antakelig kjempe om "playoff".
De har ikke samme flyten som ifjor, men har til nå møtt bra motstand, og regner med at det blir en jevn kamp som vi til slutt vinner 0-3 :glis
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: HamKam-Bodø/Glimt, Ons 16. mai 2012, kl. 18:00

Post by RaymondEngmark »

Novi:

Men dersom Sony møter Apple til kamp på telefon så taper dem. Poenget vil uansett være at det er vanskeligere å være god på flere ting enn på èn ting. Glimt er ikke akkurat noen Da Vinchi. Og akkurat nå er vi på en plass at vi er litt under middels god på det meste, da fungerer det bedre å være best på noe.
Kristatistisk
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: HamKam-Bodø/Glimt, Ons 16. mai 2012, kl. 18:00

Post by Boombadila »

RaymondEngmark wrote:Novi:

Men dersom Sony møter Apple til kamp på telefon så taper dem. Poenget vil uansett være at det er vanskeligere å være god på flere ting enn på èn ting. Glimt er ikke akkurat noen Da Vinchi. Og akkurat nå er vi på en plass at vi er litt under middels god på det meste, da fungerer det bedre å være best på noe.
Akkurat det er vel en smakssak. Noen foretrekker Galaxy, andre foretrekker Iphone....

skille

Når det gjelder kampen forventer jeg innsats, innsats og enda mere innsats. Også gjerne noen mål og finspill.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: HamKam-Bodø/Glimt, Ons 16. mai 2012, kl. 18:00

Post by RaymondEngmark »

Som i Samsung Galaxy? :P
Kristatistisk
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Kamptråd: HamKam-Bodø/Glimt, Ons 16. mai 2012, kl. 18:00

Post by Mr Bean »

Håper på 3 poeng mot Skam-kam og tabelltopp etter i morgen kveld også ... Go Glimt :glimt :glimt
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: HamKam-Bodø/Glimt, Ons 16. mai 2012, kl. 18:00

Post by Boombadila »

RaymondEngmark wrote:Som i Samsung Galaxy? :P
Stemmer, jeg tenkte på xperia.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Re: Kamptråd: HamKam-Bodø/Glimt, Ons 16. mai 2012, kl. 18:00

Post by Stibern »

Bør vi ikke rokkere litt på laget til denne kampen? Kampene kommer tett nå, så det er på sin plass å benytte bredden i stallen der det er hensiktsmessig. Sane kommer frisk inn etter karantene og kan ta plassen til Berg. Kahlili bør få starte for Braaten på topp, mens Robertsen får spille høyrekant. Dette er etter min mening tre åpenbare bytter for denne kampen. Vi får da hvilt nøkkelspillere. Spillere som
kommer inn vil gi ekstra innsats for å bevise at de fortjener plassen. Samtidig skjerper det de som blir hvilt, da de vet de må prestere. Samtidig viser det benkeslitere at det kommer muligheter! Det holder motivasjonen i hele troppen oppe. Adeccoligaen er en maraton, ikke en sprint. Skal vi holde maskinen i gang må vi smøre den og bytte deler underveis:)
L.U*H.G
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: HamKam-Bodø/Glimt, Ons 16. mai 2012, kl. 18:00

Post by mortsto »

Tror vi bør kjøre stort sett samme lag de tre neste rundene. Å sette ut kapteinen og toppscoreren i vanskelige kamper mot topplagene tror jeg ikke fører noe godt med seg. Samtidig skal en naturlig være obs på belastningen på spillere som Berg og Knarvik. Regner dog med at de kjenner seg selv godt nok og kan si fra om de får føling på noe. Berg har ikke spilt i de to første rundene i cupen, og Knarvik var såvidt innpå i andre runde.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Kamptråd: HamKam-Bodø/Glimt, Ons 16. mai 2012, kl. 18:00

Post by Nilzo »

Mtp hvor lang tid Glimt bruker før dem benytter seg av byttene sine, selv i kamper der de har en klar ledelse. Tenker jeg at slitasje på spillerne ikke er noe stort problem..
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: HamKam-Bodø/Glimt, Ons 16. mai 2012, kl. 18:00

Post by RaymondEngmark »

Nilzo :klapp

Er med på tanken om å hvile spillere, men det bør heller gjøres mot den type lag vi har spillt mot - hadde det ikke vært for at vi måtte få satt samspillet - fremfor mot sterkere motstand. Skovgaard ble beskrevet som han trengte tid til å lære seg voksenfotball, sitter litt med samme inntrykket om Sanè, så vil ikke se han på DM enda. Kahili og Braathen kunne vært et greit bytte, hadde det ikke vært for den sinnsyke måltørken Kahili har vist. Han bør først få 30 minutter som innbytter i et par kamper og bevise at han har lært noe av sin nye kollega.

Derimot Robertsen tror jeg kan fungere bra! Men jeg vet ikke hvordan det ligger ann med form og sportslige holdninger ut over det at han var rapportert som et friskt innhopp i siste kamp. Når det er sagt tror jeg Jim fort kan bli viktig mot kamma ..
Kristatistisk
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: HamKam-Bodø/Glimt, Ons 16. mai 2012, kl. 18:00

Post by FSHelgeland »

Jim, Vegard og Ulrik bør vel være på banen? De to første lager jo mål i hver kamp for tiden og den sistnevnte leverer jo målgivende hver gang han spiller.
Tippeliga 2015
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd: HamKam-Bodø/Glimt, Ons 16. mai 2012, kl. 18:00

Post by Glimtfan »

1 poeng i denne kampen bør vi være fornøyd med, men vi bør gå for seier og vi bør gå ut på banen for å spille vårt spill, ikke for å demme opp for måten Hamkam spiller på.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Kamptråd: HamKam-Bodø/Glimt, Ons 16. mai 2012, kl. 18:00

Post by brutus »

Tanken på at Glimt skal tilpasse spillet etter HamKams gampefotball er absurd.

Dette er et lag som TILs juniorer (TIL 2/2. divisjon) banket på Briskeby for et par år siden.
DIXI
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd: HamKam-Bodø/Glimt, Ons 16. mai 2012, kl. 18:00

Post by RaymondEngmark »

FSHelgeland wrote:Jim, Vegard og Ulrik bør vel være på banen? De to første lager jo mål i hver kamp for tiden og den sistnevnte leverer jo målgivende hver gang han spiller.
En logikk det er vanskelig å si noe i mot! Spent på om Cato ser det samme da.
Kristatistisk
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kamptråd: HamKam-Bodø/Glimt, Ons 16. mai 2012, kl. 18:00

Post by Glenn P »

Hadde en liten fotballproduksjon på Briskeby Gressbane i går. Jeg kan melde at banen er slett som et stuegulv, kjempeflott gressbane.

J.Johansen - Braaten - Berglann er vel det beste vi kan starte med? Berglann er en en fin innbytter å ha, men det er Robertsen også. Alle er vel friske til i morgen?

Midtbane er Knarvik, Berg og Papa mine valg, men kan det bli for mange kamper for Berg nå? Kan være en fordel å ha en Sané løpende på søndag mot Sandefjord mener jeg, om Berg får for mye.

Forsvaret i år har det vært mye rusk i, ja. Jeg syns de startende mot Nardo og Bryne skal få sjansen igjen. En liten "siste sjanse", da med søndag i bakhodet. Det er dessverre vanskelige kamper for evt Skovgaard å komme inn i mot Sandefjord og Start i de neste kampene. SYND Glimt var elendige mot Nardo hadde vært fint om Thobias kunne kommet innpå der.
User avatar
Elling
Posts: 300
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: HamKam-Bodø/Glimt, Ons 16. mai 2012, kl. 18:00

Post by Elling »

hørt rykter om at papa har fått to kampers karantene og at det da på e eller annen måte rammer serien også, slik at han ikke spiller i morgen. Det betyr vel sané på midt som indreløper?
Ellingsen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: HamKam-Bodø/Glimt, Ons 16. mai 2012, kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Han soner én kamps karantene i cupen for det røde kortet mot Nardo, hvis jeg ikke tar feil. Hva skulle han fått ytterligere karantene for? To gule = én kamp.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply