Staurvik smeller til.

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Vimes
Posts: 195
Joined: Mon Feb 23, 2004 3:34 pm
Location: Ankh-Morpork muligens

Staurvik smeller til.

Post by Vimes »

Fant en gammel video av Staurvik:

http://www.youtube.com/watch?v=xwxGKUW_coM

Her får man se Staurvik en hel del. Et skudd, et frispark han naturligvis smeller i mål og et par pene pasninger. Savner pasningene den mannen kunne slå :)
"Vimes's grin was as funny as the one that moves very fast towards drowning men. And has a fin on top."
-Jingo
User avatar
maud
Posts: 332
Joined: Sat Apr 23, 2005 5:19 pm
Location: Valnesfjord

Re: Staurvik smeller til.

Post by maud »

Tom Kane Straurvik faktisk...
FØRR EVIG
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Staurvik smeller til.

Post by FSHelgeland »

Pasningen som ledet til gjennombrudd og et påfølgende frispark var jo bare helt fantastisk... ja pasningen altså, så han hadde et par til av de strøkne gjennombruddspasningene. Slike fantastiske stikkere hvor man nesten ikke vinkler ballen, men den bare daler perfekt ned på foten er jo bare fantastisk å se på, men krever en virkelig fin pasningsfot... håper vi får se slike på Glimt igjen.
Tippeliga 2015
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Staurvik smeller til.

Post by RaymondEngmark »

Jeg kjente det stakk skikkelig i meg at TKS sin karriære er forbi. Han har levert mange utrolige enkeltprestasjoner på fotballbanen. Rykk, skuddfot, overblikk og en slikepasningsfot av dimensjoner. Som FS sier, å slå de pasningene i bakrom er nesten umulig, og selv på Barcelona ser man ikke mange som prikker de inn.

Synd at en så fantastisk karriære ble ødelagt av at gutten hadde personligheten som Zlatan. Husk jo når TKS var 34 og aktuell for Glimt retur, han krevde vel 900.000 i lønn (?), og siden Glimt ikke kunne betale det, så orket han ikke å spille fotball mere.

Der snakker du om søppelholdninger. Jeg tror ikke de er helt borte, og er det tilfeldig at vi har masse Staurvik-situasjoner på både kamp og trening?
Kristatistisk
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Staurvik smeller til.

Post by Vegard »

Vel, Zlatans personlighet har absolutt ikke ødelagt for hans karriere. Men med rett holdning og innstilling kunne TKS nådd veldig langt.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Staurvik smeller til.

Post by RaymondEngmark »

Det vet man ikke helt sikkert - kanskje har den skapt den og kanskje har den hindret han. Han er blandt de beste, men kanskje kunne han vært -den- beste med en annen holdning?

Men enig - TKS kunne nådd mye lengre enn han gjorde. En av de raskeste spillerene på 40-meteren igjennom tidene i Norge + den skuddfoten/pasningsfoten og god spillerforståelse og teknikk. Ser vi hvordan Halle/Håland/Flo/Fjørtoft etc gjorde det i den æraen er det ikke vanskelig å forstå at NAC ikke var maks for Staurvik egentlig.
Kristatistisk
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Staurvik smeller til.

Post by mortsto »

RaymondEngmark wrote:Synd at en så fantastisk karriære ble ødelagt av at gutten hadde personligheten som Zlatan. Husk jo når TKS var 34 og aktuell for Glimt retur, han krevde vel 900.000 i lønn (?), og siden Glimt ikke kunne betale det, så orket han ikke å spille fotball mere.
Staurvik gikk ut i AN og påsto han fikk tilbud om 200.000 i Glimt, og tok dette som et tegn på at han ikke var ønsket. Jeg tror han hadde rett.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Staurvik smeller til.

Post by RaymondEngmark »

Du sier noe der, og jeg vet lite om situasjonen ut over det som sto i media. Men det er jo rart at klubben ønsker seg spilleren samtidig som dem gir et skambud for at han ikke skal signere en kontrakt. Og dette var jo i epoken hvor det ble delt ut nokså fete sjekker i Glimt.
Kristatistisk
User avatar
Kesseboy
Posts: 15801
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1100 times

Re: Staurvik smeller til.

Post by Kesseboy »

Synes å huske at det var litt stemning for at Staurvik ikke skulle signeres, ja. Klarer ikke helt å begrunne det, men.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Ola
Posts: 151
Joined: Sun Sep 18, 2005 2:00 am

Re: Staurvik smeller til.

Post by Ola »

RaymondEngmark wrote: Synd at en så fantastisk karriære ble ødelagt av at gutten hadde personligheten som Zlatan. Husk jo når TKS var 34 og aktuell for Glimt retur, han krevde vel 900.000 i lønn (?), og siden Glimt ikke kunne betale det, så orket han ikke å spille fotball mere.

Der snakker du om søppelholdninger. Jeg tror ikke de er helt borte, og er det tilfeldig at vi har masse Staurvik-situasjoner på både kamp og trening?
Synes du burde holde deg for god til å spre slike rykter. at han fikk tilbud om 900.000 tar du kun fra løse lufta eller diskusjoner her på forumet regner jeg med...
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Staurvik smeller til.

Post by RaymondEngmark »

Vet du Ola, jeg skjønner meg ikke på slike typer som deg. Dette er et diskusjonsforum, eller se på det som et lunchbord om du vil. Her snakkes det om løst og fast og stort sett. Dersom vi skulle kutte ut alle spekulasjoner og synsinger om personer, er det ikke så mye igjen å snakke om.

For øvrig mener jeg tallet 900.000 var en dobbeltside i lokalavisen. Mulig det var 700.000 som var tallet? Høyt var det i allefall. Og det var i lokalavisen, da må vi på forumet ha lov til å si noe om det.

Jeg husker at jeg mente det bare var sånn delvis urimelig. Runar Berg f.eks hadde jo ca den lønnen på den tiden. Men for TKS var det snakk om comeback og usikker form.

Ingenting endrer på at mannen er en bleie anyhow.
Kristatistisk
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Staurvik smeller til.

Post by mortsto »

Da Staurvik var aktuell for comeback, så var det en dobbeltside i AN hvor han følte seg såra og vonbroten fordi Glimt hadde kommet med et skambud på 200.000 i lønn. Jeg mener bestemt at Glimt ikke kommenterte dette i detalj, og kan heller ikke huske at det ved andre anledninger ble påstått at TKS forlangte urimelige summer for å spille for Glimt, og heller ikke at 900/700K blei nevnt. Det hadde vært svært uprofesjonelt av Glimt å gå ut med dette, og grunnen til at TKS avslørte tilbudet var vel nettopp for å unngå at han ble fremstilt som grådig. Det tilbudet han fikk kan vel ikke kalles annet enn en beskjed om at han ikke var ønsket. Jeg er forsåvidt litt enig med Ola. Selv om vi diskuterer opp og ned og i mente, så er det uheldig at slike ting slenges ut. Selv om det her gjøres med spørsmålstegn og forbehold, så er det lett at dette blir gjentatt som en påstand og fakta ved en senere anledning. Jeg tror treneren vår har et hjerte for Glimt, og jeg tror ikke grunnen til at han avslutta sin forrige kontakt med Glimt var at han var grådig og innbilsk.
User avatar
Novi
Posts: 11497
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 820 times

Re: Staurvik smeller til.

Post by Novi »

Dersom Ecke er her, kan vel han kommentere hva som er fakta og ikke? Han var vel ansatt i Glimt i denne perioden?
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Staurvik smeller til.

Post by bjornage »

Apropos Staurvik, jeg fant denne videoen av debuten hans i 1988 - mot Råde IL i cupen. Kanskje ikke hans beste kamp?

http://www.youtube.com/watch?v=_mRIERyd9fk
Post Reply