Den Gule Horde - 2015

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by liverglimt »

Hvis det var alt de hadde å klage på så ville jeg avvist klagen! :lol: :lol:
@liverglimt
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by PEMA »

Folk elsker å klage egentlig litt synd og jeg tror også det er det som har ødelagt endel for DGH.
Håper 1916 kan være litt mer rundhåndet og akseptere at folk er engasjert så lenge det holder seg på ett visst nivå.
Når en supporterklubb blir for organisert så blir det lett at man lager regler for reglene sin del og da gidder ikke folk lengre.
Slipp engasjementet fri og la folk synge det de vil, så lenge man ikke går over streken med rassisme og grov bannskap.
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by Cheese Smirnoff »

:klapp Enig!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by ingen87 »

Veldig gode poenger PEMA!
Førr Evig!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by dalers »

PEMA wrote:Folk elsker å klage egentlig litt synd og jeg tror også det er det som har ødelagt endel for DGH.
ENIG! (regner med du tenker på all forumklagingen på DGH? :wink: ) Av og til så lurer jeg på om forumer egentlig er til det beste for supporterklubber i det ganske land. Jeg håper 1916 holder seg unna forumdebatter og at de fokuserer på tribunekultur. Igjen så hadde jeg håper at alle disse engasjerte menneskene kunne samlet seg og gjort SIN greie i lag. Tenk deg et nytt gult hav av supportere på J-feltet igjen?
Var oppblomstringen av DGH et problem for DGH når det gikk tråere? Forventningene ble for høye hva gjaldt sanger/tifo/ledelse/rekruttering som ingen var i stand til å oppfylle?
Så virker det på meg som at det har oppstått en slags myte om intolleranse og ugleseing hva gjelder J-feltet. At noen har følt det slik (skal ikke nekte noen det) så har det blitt en sannhet. Jeg håper både DGH kan motbevise at det er slik (jeg her vel den som har startet flest sanger som ikke blir noe av, men orker ikke å grave meg ned eller skrive ut min frustrasjon her inne av den grunn) og jeg håper at de som føler seg urettferdig behandlet kan ta tingenes tilstand opp med vedkommende. Anonymiteten på forumet er noe trygt og godt mange ganger, men når eselet skal få halen påsatt så er det lettere om en kan være mer personlig. Jeg føler at hver gang jeg skriver her inne så vifter jeg med fem røde flagg :lol: Håpet er likevel at 1916 og DGH kan vifte med 10 gule flagg sammen!
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by ingen87 »

Ja målsettingen for DGH er vel at det skal lages 10 nye flagg forran inneværende sesong :p

Forumklagingen på DGH gjenspeiler seg av den holdninga folk på gata besitter. Hvorfor tror du at Glimt hadde i underkant av 3000 i snitt på hjemmekampene, mens kun 40-50 av disse fant veien til J-feltet?

Jeg kjenner så utrolig mange engasjerte Glimt-folk i Bodø by. Mange av disse reiser til England for å oppleve supporterkulturen, fordi den finnes ikke i Bodø. Det er disse som har vært skeptiske til å stå på J-feltet og har per dags dato ikke sett noen der de siste sesongene. Jeg ser også at mange av disse har meldt seg inn i 1916 sin lukka gruppe.

Jeg har troa på at Bodøs befolkning får se hva supporterkultur innebærer kommende sesong. Håper også at DGH mobiliserer, men per nå har jeg bare hørt Krutnes sedvanlige "vi skal få med gamle medlemmer, og rekruttere nye", hørt det før? Ja ca før hver sesong de siste årene.. DGH må finne på noe nytt nå :) Og det tror jeg er ufattelig bra :)
Førr Evig!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by dalers »

ingen87 wrote:Jeg kjenner så utrolig mange engasjerte Glimt-folk i Bodø by. Mange av disse reiser til England for å oppleve supporterkulturen, fordi den finnes ikke i Bodø.
På dette punktet kan vi være både enige og uenige. Jeg tror ikke supporterkultur oppstår av seg selv uten deltakelse. En må DELTA. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært i England. Først for å OPPLEVE supporterkultur (samt å se god fotball :wink: ) så for å VÆRE supporterkultur blant Yid Army - som er mine. Altfor mange drar på engelske fotballkamper for å forvente å bli underholdt. Billettprisene skrus i været pga. tilreisende skandinaver og det går igjen på bekostning av engelske fans som KAN dette med stemning. Men det er en annen debatt :)
Det går simpelthen ikke an å klage på manglende supporterkultur uten å stå midt oppe i det. Vel, det går vel an. Jeg klaget min nød i 2004 og så hev jeg meg inn i det for å BEDRE supporterkulturen de neste årene. Og vet du hva? Jeg synes det funket! Ingen skal nektes å starte egne supporterklubber. Heller ikke gutta bak 1916. Håper de får det til. Hadde vært morsomt om de bygger opp noe stort. Og selvfølgelig håper jeg de står så nært at DGH og 1916 kan dra veksler på hverandre. Men stiller de seg på "rett" plass på Myra hører ingen av supporterklubbene hverandre i det hele tatt .
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by ingen87 »

Jepp, jeg har troa på at dette kan løfte stemninga på Aspmyra, og jeg tror dette kan løfte både den nye klubben men også DGH i form av sunn konkurranse. På Aspmyra får man aldri bortelag-supportere som må "synges ut".. Tror det er litt av greia til GLIS at det går litt prestisje i å overdøve hjemmefansen.. :) Trykker til litt ekstra i "er det alltid så stille over der" på bortestadion ;)
Førr Evig!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by dalers »

Tror du er inne på noe her når det gjelder å bygge hverandre opp når vi står på SAMME arena og støtter SAMME lag. Men jeg er ikke like vennligstilt overfor denne holdningen en ser antydning til her:
Cheese Smirnoff wrote:Jeg tror ikke to supportergrupperinger vil overleve i lengden, hvem som sluker hvem vil vise seg, men Aspmyra og Glimt kommer til å tjene på det til slutt.
ingen87 wrote:Såe; good luck DGH med å hold følge!
Hadde sikkert gjort noe liknende da jeg var yngre og mer naiv, men man er da blitt eldre og like umoden :lol: Og så slår deg meg hvor få år jeg gikk fra å være en rabbiat oppvigler til å bli en satt konservatist :oops: Det jeg lurer på med 1916 er hvor de skal plassere seg på Myra når de overhode ikke vil stå på J-feltet (eller om dette er så lurt siden initiativtakere nærmest har uttalt "fuck NFF"). Jeg ser bare ett fornuftig valg: Betongen nedenfor gammeltribuna. Muligens er tribuna bak mål også et alternativ.
Og så er jeg spent på dette med at de selger seg inn som en klubb hvor alle er velkomne (i motsetning til DGH, slik jeg har lest foruminnleggene, men de er kanskje ikke representative eller talsmenn for 1916?). Jeg tviler litt på at de ønsker små barn på sitt "felt" eller er de åpne for det også? I så fall får en håpe at 1916 aldri "sluker" DGH slik at også min 7-årige nevø har et sted å stå når han ønsker å supporte Glimt. 2014 blir uansett et spennende år for alle mulige supporterklubber for Glimt. Jeg synes etter hvert litt synd på Glimtadministrasjonen som nå må forholde seg til MINST 3 supporterklubber :lol:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by ingen87 »

De har ihvertfall sendt forespørsel til Kafka om ungdom under 18 år kan oppholde seg der før kampene. Ut fra det som blir antydet på Facebook holder jeg en liten knapp på at 1916 blir å finne på Toyota-tribunen. Unumerert ståtribune = fritt fram for hvem som helst :)
Førr Evig!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by Cheese Smirnoff »

dalers wrote: Hadde sikkert gjort noe liknende da jeg var yngre og mer naiv, men man er da blitt eldre og like umoden :lol: Og så slår deg meg hvor få år jeg gikk fra å være en rabbiat oppvigler til å bli en satt konservatist :oops:
Uansett hvor mange smileys du putter inn innimellom så skjuler det ikke hersketeknikkene dine. :wink: :D :oops: :) Jeg tror verken 1916 eller jeg er rabiate oppviglere.

Både DGH og 1916 har et ansvar for å unngå at det blir supporterkrig. Slik jeg ser det tilbyr de to forskjellige ting, DGH har lagt seg på en familievennlig linje og 1916 appellerer til de unge og engasjerte, så det må bli opp til publikum selv å velge hvor de vil stå. Forhåpentligvis klarer begge gruppene å rekruttere uavhengig av hverandre, og jeg håper 1916s annonsering på DGHs Facebook-side var en ugjennomtenkt glipp som ikke vil skje igjen.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by dalers »

Kjære deg. Du har ikke en gang vært i nærheten av å merke hersketeknikkene mine :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by Cheese Smirnoff »

Du gjorde det igjen. 8)
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by dalers »

Faen (tør jeg sette på en :lol: ?)

Men husk nå det at å rope hersketeknikk er i seg selv en form for hersketeknikk så her snakker vi virkelig om sirkelargumentasjon :wink: Skal passe meg for å bruke smileys, men det blir så jækla tørt og fort alvorlig siden humor og ironi ikke kommer fram på et forum. Nå er dette langt unna tematikken så nå bør vi skjerpe oss.

Jeg får ta det som et superkompliment at du/dere føler jeg bruker ufine teknikker i min debattkåthet. Nok en gang: Lykke til 1916. Og så er vel dette en tråd for å diskutere DGH så jeg håper alle er like engasjerte med å være aktive her inne (selv om jeg nok trekker meg unna igjen) og ikke MINST på J-feltet! :glimt

PS! Lurer på om "1916 på tur" ønsker eget felt et stykke unna GLIS siden DGH og GLIS står/sitter sammen på bortekamper? :wink:

EDIT: Et siste svar til ingen87 om at DGH TIFO bare har laget EN tifo i år. Der ble laget TRE (bl.a. 25m. lang tannbørste). Ingen av dem kom i AN (JH-tifo kom etter press og oppslag i USA og BodøNU) som de heller ikke har gjort siden 2005-sesongen da DGH TIFO ble "stiftet" med banneret KILL TIL. Jeg har tatt et pittelite oppgjør med AN fra sportsredaksjonen til redaktører om deres manglende vilje til å spre stemning blant byens befolkning med bl.a. å ignorere frivillig arbeid rundt klubben. Bare for å pressisere altså :)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by kimbo »

For dem som skulle befinne seg i Bodø førstkommende helg, spesifikt FREDAG, da er det KICK OFF med Den Gule Horde på stampuben Match bar, det blir FULL FEST og god stemning så møt opp å bli med på festen før det BRAKER løs på Myra mot Ålesund på Søndag.

https://www.facebook.com/events/5879457 ... pe=regular :skål
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by sjura ;) »

DGH samles oppe på en brua i glasshuset i dag klokken 6 for kick-off! Samle troppene og ta med god stemning :)
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by Mr Bean »

Kanskje noe for DGH og eventuelle kommende bussturer:

http://www.an.no/bil/article7295193.ece
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by kimbo »

Den gamle DGH kontoen på twitter er nå offisielt død og begravet
Ny konto med ny skribent: @DGHNorge
Positivitetsmafian
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by kimbo »

I kveld kjøres det i gang Glimtquiz på DGHs twitterside @DGHNorge, heder og ære til til de som er først ute med riktige svar og alle er velkommene og oppfordres til å delta, så skal vi se etterhvert om vi kan gjøre dette til en ukentlig event, kanskje med premier etterhvert også, i kveld kl 2100 altså, vel møtt :glimt
Positivitetsmafian
User avatar
andreassenm
Posts: 13
Joined: Mon May 26, 2014 2:30 pm

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by andreassenm »

Hei
Er ivrig tilhenger av Glimt, men ikke medlem av DGH.
Hva med noen nye supportersanger? Var i england og så crystal palace, de hadde en god del fantastiske, fengende sanger. Feks denne:

http://www.youtube.com/watch?v=nwSUlIv0XNc

Går det an å få denne omgjort til Glimt-materiell? :-)
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by kimbo »

Er du i Bodø har vi nå innført en ordning hvor det blir lettere å melde seg inn direkte på våre stands hvor du får medlemskortet rett i handa, ettersom det har vert problemer med å melde seg inn via nettet, ellers vil jeg anbefale deg å gå inn på DGHs facebookside (ikke gruppen) og anbefale dine sangforslag der, du kan også følge oss på twitter på @DGHNorge
Positivitetsmafian
madbertha
Posts: 377
Joined: Sun Apr 24, 2005 5:26 pm
Location: Stavanger
Been thanked: 2 times

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by madbertha »

Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by Zero »

Huff....
Stian Sommerheim
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by kimbo »

For dem som skulle befinne seg på twitter i kveld kjøres det Glimtquiz på DGHs sider fra klokken 9 i kveld
Positivitetsmafian
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by G-s-enz »

Er det ikke en ide at DGH og 1916 står i lag resten av sesongen. Ser trist ut med 20 stykk som synger på hvert sitt felt.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply