Den Gule Horde - 2015

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Den Gule Horde - 2015

Post by MhepA »

Det har jaggu ikke vært noen tråd som har diskutert Den Gule Horde i noen stor grad her inne på Glimtforum. Det er høyst på tide med en omfattende diskusjon omkring supporterklubben. Først og fremst, hvem blir sittende i styret i 2014, hvem blir supporterklubbens fjes utad, hvem blir trykksjef.

Det er faktisk flere supportere på bortekamp enn på hjemmekamp, dette er kritikk verdig på alle punkter. Det må diskuteres om det skal settes opp buss til Trondheim eller Tromsø. Blir det TIFO-gruppe? Et tips fra meg til de som er fremtidig styre i DGH. Vær så synlig som overhodet mulig (på en god måte). Jeg starter tråden selv om jeg ikke bor i nord, fordi jeg synes det er superviktig at et fremtidig styre frå ordentlige innspill fra alle og enhver. Det er viktig at Bodø/Glimt-fans blir til Bodø/Glimt-supportere.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by poteten »

De sitter vel på sitt eget forum med Dalers som ledestjerne?
Kritisk
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by MhepA »

Hvis så er tilfelle, så er de meget ignorante når det kommer til hva som er best for supporterklubben. Har jeg skjønt det rett i at det er strider innad i Den Gule Horde, eller er det bare meg? Altså, som Glimtfan som har bodd fire-fem år borte fra Bodø kjenner mest til den samlede gjengen som sto på Aspmyra i 2008 da jeg dro derifra for å begynne på sånn derrane utdanning.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by dalers »

Og så LURER jeg av til på hvorfor jeg har holdt meg borte fra dette forum i mange herrens år? :P Har vel stort sett holdt meg borte fra all forumaktivitet siden forrige tiår. Kanskje jeg burde følge mer med så ikke løgner spres om en person som sist satt som leder for DGH for 7 år siden? Energien MIN angående Glimt er rettet mot det som SKJER på J-feltet og på matta anen hver uke. Sånn. Fortsatt god natt og sov godt, kjære medsupportere! OG grattis med 1.plassen! ;)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by MhepA »

JEG synes ihvertfall det hadde vært interessant om du hadde ytret dine meninger om Den Gule Horde og hvordan din oppfatning av supporterklubben er, åpenhjertig. Hvis du ikke ønsker, er det forståelig.

Vi vil vel alle klubbens beste? Der er vi forhåpentligvis enig. En supporterklubb skal være til for alle, men (ja jeg er kanskje paranoid igjen) men det virker bare ikke sånn om dagen? Jeg ønsker innblikk, hvem kan gi meg det?

Det samme mener jeg om forumet. Da er det igjen merkelig at noen har valgt å åpne et eget forum på Den Gule Hordes hjemmeside. Er ikke dette forumet for Den Gule Horde?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by Sulliken »

Nei.

Hvor har du det fra?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by MhepA »

Okei, så folk i Den Gule Horde er ikke velkommen? :tenk
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by Novi »

Skulle ikke mye til for å trigge deg, Dalers ;) Og ja, dette er absolutt DGH's forum. Om DGH selv tror at de har et forum som egner seg bedre til å diskutere DGH, ja da sitter det noen med skylapper på seg.

Glimtforum er et av norges mest aktive, og kvalitetsrike (om man kan kalle det det), fotballforum. Føler DGH at man da ikke skal diskutere DGH og Glimt's supporter-liv her, men heller på et lite forum for "klikken" på dgh.no?

Spent på hva DGH foretar seg fremover, nå som man får en naturlig ny giv rundt Glimt i TL. Personlig mener jeg DGH må tørre å tenke større enn å ha en stand i sentrum og dele ut noen kort til de som melder seg på. DGH må ta på seg ansvaret for å samle supportere både hjemme og borte, og skape en arena på Aspmyra som gjør at vi som kommer til Bodø for å dra på kamp har lyst til å stå på J-feltet. DGH bør ha mindre fokus på å være klubb, og heller jobbe mot en visjon om å trekke folk til Aspmyra.
Una mas cerveza.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by Sulliken »

MhepA wrote:Okei, så folk i Den Gule Horde er ikke velkommen? :tenk
Jo selvfølgelig!!!!! Jeg har jobbet for å få dgh til å bli mer aktiv her. Kanskje ikke som kjempeaktive forumister, men at de i det minste annonserer Dghs planer, happeninhs, tifo-mekking, osv her. Mitt største poeng med å få dem tilbake hit er at når de bare er på eget forum, preker de for menigheten (nei, ikke i kr.sand), og man rekrutterer ikke nytt blod der. Man må ut å misjonere.

Googler du Bodø/Glimt og forum, så kan du jo gjette hvilken side som kommer høyest i søket av glimtforum.net og dengulehorde.no.

Jeg hadde fått dem litt på glid, men så trakk kontaktpersonen min i dghstyret seg, og det har vært nesten stille siden da.

Kimbo er et hederlig unntak som har annonsert en del arrangementer her.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 156 times
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by ingen87 »

DGH forumet hadde jo tross alt rundt 40 views på samtlige "kamptråder" (hvis man kan kalle det det) i år. Til sammenlikning var det nesten 2000 på kamtråden til Stabæk-kampen og det er en av de minst aktive :p

Gidder ikke diskutere DGH lengre, man blir møtt med de samme argumentene gang på gang på gang. Har sendt ut forslag til sentrale medlemmer, men blir som regel "neglisjert". Jeg har meldt meg til å hjelpe til med TIFO, og fått som svar; "Det blir Tifo mot Sandefjord", bare tre kamper etter at jeg kunne bidra.

Jeg håper det oppstår en ny Perraklan som kan komme med nye ideer og friskt impust.


Jeg skrev til og med en tosiders sak med bilder og tekst som skulle brukes til et medlemsblad. Har ikke fått noen tilbakemelding på det. Vet ikke engang om medlemsbladet ble produsert?

Hvis noen ønsker et to siders essay om 1993 - 2003 - 2013? så er det bare å rope ut :p
Last edited by Sulliken on Tue Nov 05, 2013 9:14 pm, edited 1 time in total.
Reason: Slettet dobbelpost - Det ufullstendige innlegget.
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by Boombadila »

Det kan jo være aktuelt for Glimtsupporter.com, om du vil.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 156 times
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by ingen87 »

Det var litt pre-sesong swung over det, men kan sende det over? Har du en mailadresse jeg kan sende det til?
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by Boombadila »

Det er ikke lenge igjen til neste begynner.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 156 times
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by ingen87 »

Men hele teksten baserte seg på at xxx3 var spesielle årstall.. :p Det var litt gjenforening med de store øyeblikkene i xxx3 sesongene :P
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by Boombadila »

Vi får se ;)
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 156 times
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by ingen87 »

Er ihvertfall sendt..
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by Boombadila »

ja, skal se på det etter jobb.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by J I P »

Hvis GLIS produserer et medlemsblad i forbindelse med Årsmøtet, så kunne dette bidraget kanskje ha vært med der også?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by kimbo »

poteten wrote:De sitter vel på sitt eget forum med Dalers som ledestjerne?
Brukes forumet på dgh.no? Har nå vært styremedlem i DGH i et år med annsvar får å arrangere stands, og har aldri brukt det forumet i det hele tatt :tenk
Positivitetsmafian
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by Boombadila »

J I P wrote:Hvis GLIS produserer et medlemsblad i forbindelse med Årsmøtet, så kunne dette bidraget kanskje ha vært med der også?
Det er helt klart en mulighet!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by MhepA »

Hvordan melder jeg meg inn i DGH? :)
En gang Glimt, alltid GLIMT!
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 156 times
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by ingen87 »

Du må starte med å sende røyksignal for å melde din interesse. Deretter vil du motta et telegram sammen med ei hvit brevdue, hvis adressat holder til i en bunkers i Rønvika. På telegrammet må du undertegne med blekk blandet med blod fra ei hedensk jomfru, og forsegles med rødt talg fra Vikingetida. Dette returneres i beste velvilje til "Julenissen, Hålogalandsgata 1 8001 Bodø" som videresender det til den topphemmelige lederen i DGH. Som kun den innerste ringen av broderskapet får vite hvem er.

Hvis du har vært snill gutt både i år, og i overskuelig fortid kan det hende du blir premiert med medlemskort for spesielt priviligerte.


Eller du kan bli medlem i GLIS :)
Førr Evig!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by MhepA »

Jeg skal være med i begge! :)

Men som sikkert de fleste skjønte så ville jeg frem til at DGH og muligens GLIS ikke har dratt nytte av medbølgen som Glimt er i for tiden, spesiellt med tanke på opprykk, og dermed sikret seg en god del ekstra supportere. Jeg ville ihvertfall i ren lykkerus meldt meg inn samme uke og uke etter Glimt rykket opp. Rabatter på de som allerede har vært medlem og/eller evt. de som er helt nye og melder seg inn iløpet av 2013 for året 2014. Noen som våger å være uenig?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by J I P »

Jeg ser at følgende melding er postet både på GLIS sin facebookside samt på Glimt sin
Hei! vi er en stor kompisgjeng som ønsker å starte en supporterklubb, som en egen uavhengig support, og ikke en del av DGH. Ikke for å ødelegge for DGH, men som ett tillegg til den supporten som er der fra før. Vi ønsker å sette mer fokus på flagg, tifo og synging. Dette for å lage ekstra mye liv på kampene i TL!! Lurer derfor på om noen er interessert? Ta kontakt med meg på innboks her på facebook! Så legger jeg dere til i gruppen Ultras Bodin. BÅRD
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Den Gule Horde - 2014

Post by Glimt1916 »

Høres veldig bra ut! :klapp
Post Reply