Hvor var publikum?

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Hvor var publikum?

Post by brawno »

Ja? 2700 tilskuere på Glimt's viktigste kamp på 11 år? Hva er det for noe?
User avatar
kedvart
Posts: 74
Joined: Sun Jul 18, 2004 3:46 pm
Location: Bodø

Post by kedvart »

Æ va iallfall dær, og æ har nesten ikke stemme ijenn.

Bodøfolk e bærre medgangssupportera.

Latteli.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16611
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 996 times
Been thanked: 781 times
Contact:

Post by Sulliken »

hadde ikke sjangse å møte opp
:cry:
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Her er ordene en skam, Patetisk, Latterlig og ikke minst SKAMMELIG DÅRLIG OPPMØTE
helt på sin plass :evil: :evil:
Guest

Post by Guest »

ikke var det mange folk men de som var der fikk det til og høres ut som det var 5000! liv laga de
Tarin
Posts: 449
Joined: Mon Mar 22, 2004 2:54 pm
Location: Volda, Møre og Romsdal

Post by Tarin »

Penger har man ikke, så TV2 ble tingen.
Skammer meg litt over at jeg snakka varmt om at jeg skulle komme, også har jeg ikke penger til det.... :cry:
Tippeligaen 2008.
User avatar
kedvart
Posts: 74
Joined: Sun Jul 18, 2004 3:46 pm
Location: Bodø

Post by kedvart »

Det var jo bare de som kan kalle seg ordentilig supporter som var der. Å det er lett å lage mye liv når laget spilla fotball :D
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Post by - COYS - »

kedvart wrote:Det var jo bare de som kan kalle seg ordentilig supporter som var der. Å det er lett å lage mye liv når laget spilla fotball :D
Jeg er ordentlig suporter!!! Men muligheten er ikke alttid på plass!!!
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
penthouse
Posts: 270
Joined: Wed Sep 15, 2004 1:44 pm
Location: Bodø, Bodøsjyen
Contact:

Post by penthouse »

Jeg var ikke der... og jeg sjemmes ikke over det. Etter første omgang var jeg fysisk syk. Jeg var kvalm og hadde vondt i hjertet, hadde jeg vært på aspmyra så ville jeg fått hjertestans. Når 2.omgang begynte måtte jeg ut å kjøre en tur på 40 min. Klarte ikke å være hjemme!
So long, glimtforum.net
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Post by Mariasha »

Jeg er veldig enig i at det burde vært MANGE flere folk på kampen! Men av en eller annen grunn er det vel slik at mange Bodøværinger at så lenge kampen går på TV, slik at de får sett den, og når det i tillegg er såpass kaldt som det er i dag, orker de ikke å dra.

Men de som var der gjorde en ufattelig bra jobb! Det var sinnsykt mye bedre stemning i dag enn det har vært før i sesongen, og selv om det sikkert har mye med spillernes prestasjoner å gjøre, virket det også som at folk ikke var redde for å rope og skrike i dag!
User avatar
milla
Posts: 896
Joined: Tue Jul 20, 2004 9:38 pm
Location: Bartebyen

Post by milla »

Penthouse æ e skuffa over dæ! Du kan ikke kall dæ supporter når du ikke møt opp på en så vikti kamp for guttan. Du kan ikke sitt på glimtforum å si d høyt!!! æ sjøl kunne ikke vær på aspmyra i dag, men æ har turnert norge rundt de siste 4 ukan sammen me glimt. En fattig student me eksamen som nærma sæ har ikke råd til absolutt alt. Men hadde æ hadde åengan sku æ vært på aspmyra i dag. E latterli av dæ å ikke vær på aspmyra i dag når laget trengte dæ som mest! Da kan du ikke kall dæ en ekte supporter...
Glimt - i medgang og motgang
DGHmedlem nr 19, drakt nr 5 :D
Medlem av Musketøsene
penthouse
Posts: 270
Joined: Wed Sep 15, 2004 1:44 pm
Location: Bodø, Bodøsjyen
Contact:

Post by penthouse »

Du kan ikke sitt på glimtforum å si d høyt!!!
Selfølgelig kan jeg det. Har man ikke nerver til dette her så har man ikke det!
So long, glimtforum.net
User avatar
milla
Posts: 896
Joined: Tue Jul 20, 2004 9:38 pm
Location: Bartebyen

Post by milla »

Penthouse... en supporter e der i medgang OG motgang.. uansett!! Æ må innrømm at æ ikke hadde no løst å se dagens kamp, men gjor d av prinsipp! d a latterli av dæ å skyld på nervan. Hadde du vært en onkli supporter hadde du vært der! Æ e skuffa ovet dæ!
Glimt - i medgang og motgang
DGHmedlem nr 19, drakt nr 5 :D
Medlem av Musketøsene
penthouse
Posts: 270
Joined: Wed Sep 15, 2004 1:44 pm
Location: Bodø, Bodøsjyen
Contact:

Post by penthouse »

a latterli av dæ å skyld på nervan.
Ka veit du om det her? E d dine nærva? Nå uttaler du deg om ting du ikke har begrep om.
So long, glimtforum.net
User avatar
gull_haar
Posts: 428
Joined: Sat Jun 05, 2004 9:56 pm
Location: Bærum, Gjettum

Post by gull_haar »

Æ skulle gjerne ha vært dær, men måtte vær på jobb. Jobba hvær tredje helg. Men æ har fått bytta helgan sån at æ har fått vært på alle kampan men denne vakta fikk æ ikke bytta. :cry: Men æ ska prøv å kåm på alla kampan te neste år så æ har gjort i år. :wink:
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Dere som var på kampen får korrigere hvis jeg har oppfattet helt feil, men for oss som satt og så på TV så det ut som om stadion fyltes mer og mer opp underveis i kampen. Spesielt etter at Glimt gikk opp til 2-0 så det ut som om folk begynnte å strømme inn på Adiddas. Det virket som om folk hadde kastet seg i bilene og tatt turen når de så at det likevel var håp!

Eller ble bare folk flyttet fra Toyota og Nor-Megler for at det ikke skulle se så snaut ut?


Los-Loco undrer seg!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
milla
Posts: 896
Joined: Tue Jul 20, 2004 9:38 pm
Location: Bartebyen

Post by milla »

nåkka av grunnen til at stadion så ut til å fylles opp va kanskje fordi folk som satt på toyota fikk lov å fløtt sæ på langsian.

Sorry penthouse viss æ fornærma dæ!Selvfølgelig kan æ ikke vite no om dine nerva, men allikavel syns æ mange bodøværinga e førr dårlig til å kjenn sin besøkelsestid. Sånn va d åsså mot besiktas... men men... æ kan bare stå førr d æ sjøl gjør å hadde æ vært i bodø i helga, så hadde d ikke vært non tvil om kor æ hadde vært i går ettermiddag
Glimt - i medgang og motgang
DGHmedlem nr 19, drakt nr 5 :D
Medlem av Musketøsene
TheClansman
Posts: 136
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:15 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by TheClansman »

milla wrote:nåkka av grunnen til at stadion så ut til å fylles opp va kanskje fordi folk som satt på toyota fikk lov å fløtt sæ på langsian.
Stemmer nok det ja milla:
Da de begynte å snø, i tillegg til den sure vinden, så fikk de på Toyota-tribunen lov til å gå opp på Adidas-tribunen.

Jeg er selvsagt skuffet over at vi bare ble 2700 på tribunene, MEN jeg synes at samtlige som møtte opp skal ha full honnør for å gjøre jobben for de som ikke stilte opp :!:
Vi må da ha hørtes godt :?:
TheClansman
penthouse
Posts: 270
Joined: Wed Sep 15, 2004 1:44 pm
Location: Bodø, Bodøsjyen
Contact:

Post by penthouse »

mange bodøværinga e førr dårlig til å kjenn sin besøkelsestid
Der e vi enig! Bodøpublikumet e førr dåli generelt.

Når jeg var på sirkus for noen år siden så gikk publikumet med en gang de var ferdig, de orket ikke en gang å klappe for artistene ( når de sprang rundt og var ferdige.
Publikumet var dårlig også når jeg var på et teaterstykke for et par år siden, da var det også så vidt de gadd å klappe sammen hendene.
So long, glimtforum.net
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1291
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 177 times

Post by Buster »

At tilskuerantallet går ned noe når det er snøbyger og nordavind i november er ikke så merkelig spør du meg. Mange av de som er på Aspmyra har i tillegg en lang reise for å komme inn til Bodø, og når det er snøstorm og hålke er det nok mange som kvier seg for kjøreturen. I tillegg ble jo kampen vist på tv. Neste år må DGH fortsette det gode arbeidet som ble startet i år. Supporterklubben er på vei oppover, og vi må lage liv og røre rundt kampene.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Post by - COYS - »

penthouse wrote:Der e vi enig! Bodøpublikumet e førr dåli generelt.
Dette gjelder vel ikke generelt.

For ett par år siden ble det sagt at hvert lag i TL skulle ha ca 10% av byens innbyggere i snitt pr. kamp.

Nå er jeg ikke fra Bodø men mener å ha hørt dær er ca 40000 innbyggere. Ergo skal det da være ca 4000 i snitt for å holde de 10% det er snakk om.

I Tromsø er det vel ca 60000 om jeg ikke tar mye feil. De skal da kunne ligge på 6000 i snitt.

Glimt hadde over 4000 i snitt i år, TIL hadde ikke 6000 i snitt. Ergo har eksempelsvis Glimt bedre oppmøte enn eksempelsesvis TIL når det snakk om antall innbyggere på stedet osv.

Lyn ligger vel ikke over 3000 engang............. mulig jeg tar feil men når man tenker på at det er ca 400000 innbyggere i Oslo så ligger de da under 1% av innbyggerne.

Men på en så avgjørende kamp kunne godt flere enn 2700 vist seg!
_________________
Tottenham og Glimt er det eneste fotballen handler om her i huset!!!
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
penthouse
Posts: 270
Joined: Wed Sep 15, 2004 1:44 pm
Location: Bodø, Bodøsjyen
Contact:

Post by penthouse »

Nå snakker jeg om oppførselen eller mangel på sådan til publikumet og ikke antallet.
So long, glimtforum.net
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Larsen wrote:Her er ordene en skam, Patetisk, Latterlig og ikke minst SKAMMELIG DÅRLIG OPPMØTE
helt på sin plass :evil: :evil:
Slenger meg med på den reaksjonen!

Dere som ikke Gadd komme kan etter mitt syn bare drite i og komme neste sesong! Medgangssupportere SUGER
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1291
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 177 times

Post by Buster »

Nokia wrote:
Larsen wrote:Her er ordene en skam, Patetisk, Latterlig og ikke minst SKAMMELIG DÅRLIG OPPMØTE
helt på sin plass :evil: :evil:
Slenger meg med på den reaksjonen!

Dere som ikke Gadd komme kan etter mitt syn bare drite i og komme neste sesong! Medgangssupportere SUGER
Jeg skjønner ikke hvorfor dere er så sinte? Vi har berget plassen, og uansett hjelper det ikke noe å skjelle ut de som ikke var der. Alle er enige om at 2.700 tilskuere er hjelpeløst, men i stedet for å sparke i veggen av sinne er det bedre å bruke energien på hvordan vi skal få flere medlemmer i DGH.

Bodø har aldri hatt en tradisjon for at en stor del av supporterne er med i supporterklubben. Dersom vi skal henge med i utviklingen på tribunen, hvor supporterne blir mer og mer profesjonelle i Norge, må vi samle oss. Det nytter ikke lenger å stille seg på et eget sted, og overlate det å lage stemning på Aspmyra til en håndfull. Vi trenger 1000 fra DGH på hver kamp i Tippeligaen. Da vil det komme minst 1000 ekstra, bare fordi det er god stemning og bra å synge med. I tillegg til at vi støtter spillerne under kamp vil det sikre et bedre økonomisk fundament for Glimt.

Etter min mening er det slike visjoner det bør være i supporterklubben, og jeg vil oppfordre alle som ikke har meldt seg inn til å gjøre det, og DGH bør umiddelbart starte en vervekampanje for nye medlemmer. Bruk alle midler for å få det til. Rabatter på utesteder eller bowling, arrangementer bare for medlemmer, møte med spillerne, auksjon av signert supporterutstyr, etc. La oss vise dem at Glimtsupporterne kan!
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
User avatar
milla
Posts: 896
Joined: Tue Jul 20, 2004 9:38 pm
Location: Bartebyen

Post by milla »

D ska åsså sies at tilskuertallet lyg litt, sia d va mange som kom gratis inn og ikke bei tellt i d offisielle tilskuertallet... så man kan si at d va mer enn 2700 folk der. E man optimistisk va d kanskje så mye som 3700 der:) Men nu folkens! Nu gleda vi oss over at vi e redda, åsså fortsett vi den gode innsatsen som supportera til neste år. All støtte til den gule horde som vi hørte godt på tv gjennom hele kampen. Vi i supporterklubben sør sang me på puben der vi va! D hørte dokker sikkert helt opp til Bodø... hehe

:D

Grattis glimt å grattis oss sjøl for innsatsen
Glimt - i medgang og motgang
DGHmedlem nr 19, drakt nr 5 :D
Medlem av Musketøsene
Post Reply