Bli Kjent fest 13 August!

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
gull_haar
Posts: 428
Joined: Sat Jun 05, 2004 9:56 pm
Location: Bærum, Gjettum

Bli Kjent fest 13 August!

Post by gull_haar »

Jeg ble medlem i Den Gule Horde i år. Det er kjempe artig å være med å rope å heie frem Bodø/Glimt. Jeg melte meg på alene, for har ikke greid å få mine venner interessert i fotball. Så jeg føler meg litt alene når jeg står på Aspmyra å jeg er litt sjenert av meg. Går det ikke an å arrangere en bli kjent fest eller noe i den duren? Slik så de nye medlemene bli kjent med resten av medlemene i Den Gule Horde. Eller hørtes det teit ut?
User avatar
milla
Posts: 896
Joined: Tue Jul 20, 2004 9:38 pm
Location: Bartebyen

Post by milla »

En arti ide. Æ har skikkeli løst at en sånn evt fest ska vær etter 9. juni for da kommer æ til bodø å d hadde vært kjempemorsomt å vært me på en sånn fest. Vi e jo tross alt likesinna :D
Glimt - i medgang og motgang
DGHmedlem nr 19, drakt nr 5 :D
Medlem av Musketøsene
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Bli Kjent

Post by dalers »

gull_haar wrote:Går det ikke an å arrangere en bli kjent fest eller noe i den duren? Slik så de nye medlemene bli kjent med resten av medlemene i Den Gule Horde. Eller hørtes det teit ut?
Glimrende ide gull_haar! Vi hadde et Kick-OFF Party før seriestart. Da møtte ikke så mange opp.

Men en bli-kjent fest KAN jo ikke skade :D

Vi hadde tenkt å ha en fest i sommer, men når passer det for våre kjære medlemmer? La oss ha en demokratisk røysting her. Oppgi uke/helg som passer best. I juni-juli en gang. Og når det nærmer seg så tar DGH en titt på hva dere har bestemt.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
OTH
Posts: 2272
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 153 times
Been thanked: 88 times

Post by OTH »

Er medlem av glimt i midten, men kommer ti bodø til Lyn kampen. Ble kjent med en del på turen til Stavanger men har dere noe på tapeten første helga i Juli stiller jeg gledelig opp jeg.

Frenkongen
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Post by Sven-Rune »

Er i Bodø fra 19. juli og frem til jeg reiser til Lerkendal....

Sven-Rune, med Glimt i hjertet.
User avatar
milla
Posts: 896
Joined: Tue Jul 20, 2004 9:38 pm
Location: Bartebyen

Post by milla »

For min del passa d veldi bra fra 9. juni - ca 20. august... æ e me andre ord veldi fleksibel. Det e vel lurest å ha en sånn fest i sammenheng me kamphelg??
Glimt - i medgang og motgang
DGHmedlem nr 19, drakt nr 5 :D
Medlem av Musketøsene
User avatar
gull_haar
Posts: 428
Joined: Sat Jun 05, 2004 9:56 pm
Location: Bærum, Gjettum

Post by gull_haar »

milla wrote:Det e vel lurest å ha en sånn fest i sammenheng me kamphelg??
Ja det hadde jo vært skøy da.
User avatar
gull_haar
Posts: 428
Joined: Sat Jun 05, 2004 9:56 pm
Location: Bærum, Gjettum

Post by gull_haar »

Vi kunne jo ha hatt denne festen på tur til å fra Tromsø.
User avatar
Ilupis
Posts: 1074
Joined: Mon Sep 27, 2004 12:33 pm
Location: Oslo/Bodø

Post by Ilupis »

Hadde vært knallarti me en B/G-fest! =)
Men ikke alle kommer sæ t Tromsø.. :(
Æ kommer hjem ca. 15. juni, så frem t juli e æ klar for en fest! Og fra uke 30-32. Ka me lørdagen før LSK-kampen? =)
Member of: T*I*L, Musketøsene
http://www.glimtsupporter.com
Pusu førr d!
User avatar
silje
Posts: 350
Joined: Tue Jan 25, 2005 12:00 pm
Location: Mitt hjerte i Stamsund men resten i Bodø :)

Post by silje »

ka mæ 13 august, då e jo eg å dær :D :D knallartig mæ glimtfæst.... E arti å vær ilamme likesinna :D
Mæ KNALL gult hjerte og bil!
I medgang å motgang!

Medlem av STAMSUND fan club og the muskutøs :)
UrzaiZ
Posts: 9
Joined: Fri May 06, 2005 2:20 pm
Location: Tysfjord

Post by UrzaiZ »

Det hadde vært dritbra..flytter til bodø i August å da er det jo fint å bi kjent med kule folk.

PS: Kule folk betyr Glimt fans
Åh vi elska Bodø/Glimt...
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

UrzaiZ wrote:Det hadde vært dritbra..flytter til bodø i August å da er det jo fint å bi kjent med kule folk.

PS: Kule folk betyr Glimt fans
Siden du er fra Tysfjord er du kanskje same og har hørt denne vitsen:

En osloværing var på Finnmarksvidda og møtte en reindriftssame på en kraftig terrengsykkel. Søringen: "Det var en kul sykkel!!" Samen: "Nei, den er ikke kul, den er krønn!"
DIXI
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Jævli bra brutus!! :lol:
Til og med en Bodø-væring tok den! :wink:
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

ok. Tid for å friske opp denne tråden.

Hold vitsene deres borte fra denne tråden :D
Ta krangelen en annen plass på forumet :wink:
Ikke flisespikk på andres kommentarer :)

NÅR PASSER DET MED EN FEST?????

Har hørt juni, juli og august. 3 flotte mnd, men her bestemmer flertallet! Så kjør på godtfolk. Nå kan DU bestemme tidspunktet :!: Ring inn på... :lol:

Neida, bare post det på denne tråden du.

En avgjørelse taes i nær fremtid på et forum nær DEG...
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
silje
Posts: 350
Joined: Tue Jan 25, 2005 12:00 pm
Location: Mitt hjerte i Stamsund men resten i Bodø :)

Post by silje »

dalers wrote:NÅR PASSER DET MED EN FEST?????
13 August :D :D
Mæ KNALL gult hjerte og bil!
I medgang å motgang!

Medlem av STAMSUND fan club og the muskutøs :)
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Et par raske spørsmål:

!. Gjelder dette kun supportere eller kan den vanlige forumist også stikke innom?

2. Hvor skulle en slik fest holdes?
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Larsen wrote:Et par raske spørsmål:

!. Gjelder dette kun supportere eller kan den vanlige forumist også stikke innom?

2. Hvor skulle en slik fest holdes?
Tja, si det...? En vanlig forumist kan jo selvfølgelig stikke innom, men tanken er vel først og fremst at Horden skal ha en heidundrandes bli-kjent-fest.

Den vanlige forumist vil ihvertfall ikke få lov til å forlate partaiet før han/henne har lovet på tro og ære å følge den gule vei. Veien som fører til latter og sang. Den rette sti. Medlemskap i DGH... :D

En slik fest måtte jo bare holdes på Bonsak. Tror dere ikke? Naturlig. Vi kan jo være i 2.etg. der?

Først finner vi dato, SÅ finner vi stedet.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
steinhard i klikken
Posts: 195
Joined: Fri May 13, 2005 5:04 pm

Post by steinhard i klikken »

dalers wrote:
Larsen wrote:Et par raske spørsmål:

!. Gjelder dette kun supportere eller kan den vanlige forumist også stikke innom?

2. Hvor skulle en slik fest holdes?
Tja, si det...? En vanlig forumist kan jo selvfølgelig stikke innom, men tanken er vel først og fremst at Horden skal ha en heidundrandes bli-kjent-fest.

Den vanlige forumist vil ihvertfall ikke få lov til å forlate partaiet før han/henne har lovet på tro og ære å følge den gule vei. Veien som fører til latter og sang. Den rette sti. Medlemskap i DGH... :D

En slik fest måtte jo bare holdes på Bonsak. Tror dere ikke? Naturlig. Vi kan jo være i 2.etg. der?

Først finner vi dato, SÅ finner vi stedet.
aller først må vi finne medlemmmer som møter frem, deretter må vi finne de som vil være med...helt ærlig, kan vi ikke bare finne en dato... neste hjemmekamp mot lillestrøm kl. 1600... vi møtes på Bonsak....
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

steinhard i klikken wrote:aller først må vi finne medlemmmer som møter frem, deretter må vi finne de som vil være med...helt ærlig, kan vi ikke bare finne en dato... neste hjemmekamp mot lillestrøm kl. 1600... vi møtes på Bonsak....
Hehe, godt poeng "steinhard".

Vi e 100% enig der! Alle i dere i Bodø og omegn som vil være med i Bodøs genuint mest fotballinteresserte gjeng: Vi møtes på Bonsak foran hver jævla hjemmekamp!

Vi kaller oss Bodø/Glimts største og mest ihuga supportere. Sorry til dere "andre", vi er nok såpass arrogante og opphøyer oss sjøl til nettopp det... Nå er det VI mot dere. Nå er det "samhold gjør oss OG Glimt sterkere" versus spredt entusiasme. :lol:

Men tilbake til saken. Siden vi håper og få med alle dere som kommer hjem i sommer (fra G-i-M og BGSKS, eller som jeg ynder å kalle dere alle; "DenGuleHorde-medl. gode som noen"), så ønsker vi å finne en dato som passer flest mulig.

So keep'em coming, boys and girls!
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Sunshine
Posts: 768
Joined: Tue Feb 24, 2004 8:42 am
Location: Oslo

Post by Sunshine »

11 - 15 juli.
penthouse
Posts: 270
Joined: Wed Sep 15, 2004 1:44 pm
Location: Bodø, Bodøsjyen
Contact:

Post by penthouse »

Først må vi finne en supporterbar å holde festen på.
So long, glimtforum.net
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

penthouse wrote:Først må vi finne en supporterbar å holde festen på.
Du e nu litt morsom du, penthouse :glis

Du får ta dæ en liten tur til Tromsø. Vel eneste plassen i Norge bortesupporterne ikke føler seg velkommen.

Husk, det er bare oss som kan gjøre Bonsak til en hjemmesupporterpub og absolutt ingen andre. Greier vi ikke det, ja da altså, da fortjener vi å bli oversunget av 7 tilreisende AaFK-supportere.

Og både i Molde og i Stavanger får VI i DenGuleHorde spilt Glimt-sanger før kamp. Om du henger deg opp i de 3(?) sangene AaFK fikk spilt på Bonsak etterhverandre så synes jeg du overreagerer litt. Og da gikk du? hvis jeg forstod deg rett? "gull_haar" som ble værende kunne berette at de ikke spilte mer AaFK-sanger en Glimt-sanger, så du skulle kanskje ikke dratt så fort?

Dessuten så var de AaFK-folka verdens triveligste.

Joda, det blir nok Bonsak...

Hvis ingen skal gå på Bonsak FØR den blir fylt opp av gult, ja da blir den aldri fylt opp av gult. Litt typisk Bodø det da. Vi ser det litt ann. Vi tør ikke være blant de 20 første. Vi er fortsatt litt selvhøytidelige. Synd det der...

Uten en skikkelig supporterpub så kan vi like godt legge ned supporterativiteten, og da får vi aldri en skikkelig supporterkultur her i byen. Nå synes sikkert noen at dette høres litt skummelt ut og lite inkluderende, men da tar de bare litt feil... Og hva er ordentlige supportere? Og hva er ordentlige folk? Og hva er forskjellen på dem? spør disse sikkert... :wink:
Og da svarer jeg at førstnevnte har vi nesten ikke i denne byen. Ikke enda, men hva om vi er der på slutten av året. Hva om vi SKAPER oss en supporterkultur? Men da må vi først av alt begynne med oss selv. Vi KAN få det til også i Bodø. Av og til tviler jeg. Av og til tror jeg det... Penthouse får meg til å tvile. Klikken i klikken får meg til å tro det...
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
ketilditlefsen
Posts: 107
Joined: Tue Jun 29, 2004 4:19 pm
Location: Oslo - sentrum

Post by ketilditlefsen »

penthouse wrote:Først må vi finne en supporterbar å holde festen på.
Bonsak er jo en supporterbar!

At det kommer tilreisende og vil være med og lage stemning er jo gøy!

Som Dalers sier så blir vi møtt på samme måte overalt der vi er på kamper!
Vi i Bodø Glimt Supporterklubb Sør har alltid fått spille vår musikk på de stedene vi har møtt lokale supportere.
I Stavanger kjøpte de til og med cd'n vår.

Når de spiller det andre lagets musikk er det jo bare å overdøve dem!

Det er viktig at flest mulig støtter opp om Bonsak som stamsted i Bodø, på denm¨åten gidder de å ha oss der også. Og enby uten eget stamsted for supporterne sine er for dårlig.
Ja jeg mener vi skal være inkluderende og trekke til oss supportere i alle aldersgrupper. Men uten pub vil det helt klart mangle noe...
Så der er jeg og Dalers veldig enige... :-)

utfordringen er jo hvordanman skal trekke folk og skape entusiasme - og da er litt uenighet ypperlig for å få frem mest mulig forslag.

Positivitet er iallefall viktig!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

ketilditlefsen wrote:At det kommer tilreisende og vil være med og lage stemning er jo gøy!
Hør! Hør!

Personlig digger jeg BIG TIME å møte andre lags supportere og diskutere vår felles lidenskap: fotball. Jeg er ikke større en at jeg elsker nettopp dette.
I England derimot er jeg litt mer forsiktig med å søke samkvem med andre lags supportere. Men så vil vi heller aldri få slike tilstander i norsk fotball som de har "over there".

Men så: tilbake til "Bli kjent festen". At Sunshine bare hadde 4 dgr. til rådighet i Bodø er jo både en synd og en skam. Kanskje vi legger festen til Røst? :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
penthouse
Posts: 270
Joined: Wed Sep 15, 2004 1:44 pm
Location: Bodø, Bodøsjyen
Contact:

Post by penthouse »

blablabla.... supporterbaren til DGH skal være stolt av å huse oss!
Det skal ikke være nødvendig for oss å konkurrere med bortesupporterene.

dalers - ingen supporterbarer i hele norge vil spille 3 (eller var det 4) bortesanger på rad så ikke skap deg, det er utrolig hva dere Bonsac-elskere finner dere i fra Bonsac

Å få lov til å være DGH's supporterbar er en ære for utestedet, da skal de ikke pisse på navnet vårt.
So long, glimtforum.net
Locked