PUBLIKUM PÅ ASPMYRA

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Jeg er klar over at det er enkeltpersoner som uttaler seg. Men jeg oppfatter holdninga som ganske gjengs blant j-feltets medlemmer, for å være helt ærlig. Jeg er imidlertid ydmyk for at det ikke trenger å være tilfelle, men synes det er på sin plass å reagere mot det jeg mener er uheldige holdninger blant Supporterne.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Kesseboy wrote:
mester wrote: Og HVA eksakt bidrar disse supporterene med da???

Jeg synes dere er LATTERLIGE som ikke er med å bidrar når dere faen har ALLE MULIGHETER, dæven vi har lagt det tilrette for at alle som vil kan komme bort og være med, men det SES kun ned på å være på J-feltet, skandale.
Da var altså ett stykk supporterforhold til klubben i ens hjerte avgått ved døden for (ett eller flere medlemmer av) supporterklubbens selvpålagte definerende makt. Jeg ser ikke ned på å stå på J-feltet, langt derifra, jeg har flere ganger skrytt av det arbeidet som gjøres. Men nå når jeg derfra stemples som latterlig og som en som ikke bidrar, så er ikke dette gøy lenger.
Og JEG vil alltid mene at supporterene BØR og SKAL stå og pushe på laget fra J-feltet på Aspmyra!

JEG synes det finnes FÅ gode grunner til å ikke gjøre det, veldigt få, og dere får synes hva dere vil og være der dere vil, men jeg SYNES dere skal komme bort og bidra nå som laget på banen virkelig er i BEHOV for støtte HELE kampen.

De eneste "gode grunner" til å ikke komme og være med på å virkelig STØTTE laget på banen er om man ikke har anledning å møte opp på Aspmyra, til nå har jeg ikke hørt ET godt argument til å IKKE komme dit.
Det koster 0kr ekstra, det er mulig å SITTE og HOLDE KJEFT om man vill det, det er mulig å STÅ og BIDRA, du kan gjøre ALT på J-feltet som ellers på Aspmyra, og JA du ser faktisk minst like bra som på resten av tribunene, og hvis du er en "JEG MÅ SITTE PÅ MIDTLINJEN" fanatiker så har du suttit der i 9 kamper, kan du ikke offre 4 kamper for GLimt, så vi får en høylytt og enormt bra Gul Horde? Jo, JEG mener at dere kan offre den energien på den 12.mann på Aspmyra.

...det er MIN mening, og bare MIN.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Trur det eneste rette å gjøre nå.. Er å slette denne tråden..
Før den holdningen som er vist her.. Av enkeltpersoner.. Kan vise sg å være meget skadeligt for supporter-klubben..

Supporterklubben har vært utrulig positiv til nå.. Og man har merket en vanvitti fremgang i det siste.. Men disse holdningene som kommer fram i denne tråden.. Bør graves ned før det blir for ødeleggende..

Det som virkeligt kunne ha berget denne diskusjonen.. Er at lederen i supporterklubben hadde kommet med et skriv som sa supporterklubbens virkelige mening om denne saken..

Men etter det Dalers sier.. Så har han visst samme meningene som han og Mester.. Så e har ikke store forhåpningene..
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Vel...dette ble jo opphetet etterhvert....


For det første synes jeg at det er veldig synd at flere ikke evner å se forskjell på enkeltindivider og DGH som det har vært påpekt flere ganger i denne tråden.
Innenfor DGH hersker det bortimot like mange meninger som det er personer, det å se utalelsene her som DGH`s mening som klubb er å vise frem en temmelig naiv holdning til DGH.

Hvis denne diskusjonen virkelig for noen til å ikke ha lyst til å melde seg inn i DGH så finner jeg det temmelig merkelig.

Videre finnes det ikke tvil i min sjel at det er DGH som lager mest liv under en kamp på Aspmyra, det er ingen noen andre steder på Aspmyra som er i nærheten.

Striden virker å dreie seg rundt supporter begrepet, nå om dagen når noen snakker om supportere så mener de medlemmene av supporterklubben. Det er helt vanlig i fotball-Norge.

Sjekk her f.eks, dette er en klansmann med nicket hof som vurderer de forskjellige hjemmepublikum/supportere:
Kriteriene er: Gjestfrihet før kamp, vaktmannskapet på kamp, vanlige tilhengeres og supporteres oppførsel mot oss før, under og etter kamp.
Link:
http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID= ... re&Page=-1

Denne distinksjonen mellom supporter og vanlig tilhenger har i denne tråden tydeligvis blitt gjort om til noe som folk tydligvis har oppfattet til noe negativt.
Det at man ikke faller innenfor definisjonen supporter er ikke ensbetydende med at man er mindre verdsatt eller at angasjementet er satt i tvilsomt lys.
Jeg faller selv ikke innenfor definisjonen supporter og har overhodet ikke oppfattet det som noe negativt eller latt meg provosere av denne tråden.
Jeg har tvert i mot vanskeligheter med å skjønne helt hvorfor reaksjonene har vært så store?
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Forsøkte å roe ned tempoet på denne debatten med et oppsummerende innlegg omtrent på side 10, men det var tydeligvis til liten nytte... :roll:

Mester, ærlig talt så synes jeg du må roe ned litt selv om jeg er enig med deg at supporterne bør stå samlet! Men jeg tror ikke du klarer å lokke flere til J-feltet med de innleggene her!

Og forøvrig så slutter jeg meg til Milla; denne meningsutvekslingen representerer ikke annet en enkeltpersoners meninger, og må ikke tas til inntekt verken for Den Gule Hordes offisielle holdning (på den ene siden) eller Aspmyras øvrige publikum (på den andre siden).

Los-Loco har talt!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Forskjellig forståelse av begreper kan føre til så mangt. Deriblant også dette. "Supporter" er for meg et hedersbegrep, og min forståelse av begrepet er at enhver som helhjertet støtter en klubb, er en supporter. Ut fra dette føler jeg at jeg er en supporter. Det at de som står på j-feltet gjør mer enn meg får så være, jeg føler ikke at det diskvalifiserer meg fra å være supporter, det kvalifiserer heller dem til en høyere betegnelse. Diehards og Ultras er mye brukt ellers i verden, men kanskje mye i tilknytning til utskuddsmiljøer. Det var dette jeg reagerte på i utgangspunktet, for jeg synes, som nevnt, at det er farlig dersom denne slags holdninger får spre seg i DGH. Man får heller feire seg sjøl og være inkluderende, enn å klage over folk som ikke kommer. Kanskje folk kommer etterhvert?

For all del, det er ikke mest av alt på egne vegne jeg reagerer. Jeg kunne sikkert ha levd med å være ekskludert fra det gode selskap all den tid jeg bor milevis unna. Men andre som gjør og har gjort en kjempeinnsats for klubben på så mange forskjellige måter ekskluderes også effektivt fra mitt supporterbegrep, og det er forstemmende. Å være "tilhenger" rangeres ut fra det jeg kan forstå som noe "lavere" enn "supporter," og vinklinga virker for meg å være ovenfra og ned fra enkelte medlemmer på j-feltet. Derfor reagere som jeg gjør.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Kesseboy wrote:Forskjellig forståelse av begreper kan føre til så mangt. Deriblant også dette. "Supporter" er for meg et hedersbegrep, og min forståelse av begrepet er at enhver som helhjertet støtter en klubb, er en supporter. Ut fra dette føler jeg at jeg er en supporter. Det at de som står på j-feltet gjør mer enn meg får så være, jeg føler ikke at det diskvalifiserer meg fra å være supporter, det kvalifiserer heller dem til en høyere betegnelse. Diehards og Ultras er mye brukt ellers i verden, men kanskje mye i tilknytning til utskuddsmiljøer. Det var dette jeg reagerte på i utgangspunktet, for jeg synes, som nevnt, at det er farlig dersom denne slags holdninger får spre seg i DGH. Man får heller feire seg sjøl og være inkluderende, enn å klage over folk som ikke kommer. Kanskje folk kommer etterhvert?

For all del, det er ikke mest av alt på egne vegne jeg reagerer. Jeg kunne sikkert ha levd med å være ekskludert fra det gode selskap all den tid jeg bor milevis unna. Men andre som gjør og har gjort en kjempeinnsats for klubben på så mange forskjellige måter ekskluderes også effektivt fra mitt supporterbegrep, og det er forstemmende. Å være "tilhenger" rangeres ut fra det jeg kan forstå som noe "lavere" enn "supporter," og vinklinga virker for meg å være ovenfra og ned fra enkelte medlemmer på j-feltet. Derfor reagere som jeg gjør.
Jeg har ikke feira meg selv, bare så det er sagt, jeg gjør ikke på nær samme innsats som Dalers, Røsten, og alle andre som står i "klikken", men jeg er DER! JEG mener at alle som skal kalle seg supportere for det første skal melde seg inn i klubben, stå (sitte om du må) samlet, og pushe på laget på banen, og jeg har som tidligere skrevet sagt at man kan gjøre LIKE lite som vanlig bare gjennom å være DER, men det er DER man burde VÆRE.

Men jeg stikker ikke under stol at jeg mener og VET at det er SVÆRT mange som SER NED på de som yter mest, som en sorts disimiliss/mongoloid gjeng idioter som står og trommer og skriker hele kampen......og den holdninga har det vært i Bodø helt siden 80 tallet, da ALLE på Aspmyra herja på kampene, nå er det bare "mongoene" som gjør det omtrent...og det liker jeg svært dårlig. Og at folk ikke gidder å bidra synes jeg er trasig. Hvis du mener du er supporter så skal det faen bare mangle at man er med å pusher på laget HELE KAMPEN.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Kesseboy wrote:Forskjellig forståelse av begreper kan føre til så mangt. Deriblant også dette. "Supporter" er for meg et hedersbegrep, og min forståelse av begrepet er at enhver som helhjertet støtter en klubb, er en supporter. Ut fra dette føler jeg at jeg er en supporter. Det at de som står på j-feltet gjør mer enn meg får så være, jeg føler ikke at det diskvalifiserer meg fra å være supporter, det kvalifiserer heller dem til en høyere betegnelse. Diehards og Ultras er mye brukt ellers i verden, men kanskje mye i tilknytning til utskuddsmiljøer. Det var dette jeg reagerte på i utgangspunktet, for jeg synes, som nevnt, at det er farlig dersom denne slags holdninger får spre seg i DGH. Man får heller feire seg sjøl og være inkluderende, enn å klage over folk som ikke kommer. Kanskje folk kommer etterhvert?

For all del, det er ikke mest av alt på egne vegne jeg reagerer. Jeg kunne sikkert ha levd med å være ekskludert fra det gode selskap all den tid jeg bor milevis unna. Men andre som gjør og har gjort en kjempeinnsats for klubben på så mange forskjellige måter ekskluderes også effektivt fra mitt supporterbegrep, og det er forstemmende. Å være "tilhenger" rangeres ut fra det jeg kan forstå som noe "lavere" enn "supporter," og vinklinga virker for meg å være ovenfra og ned fra enkelte medlemmer på j-feltet. Derfor reagere som jeg gjør.
Selvsagt er det mange som forsåvidt kunne gjort seg fortjent til å kalles supportere, hva med de som gir sin frivillige innsats for å selge billetter?
Eller de som står i salgsbodene? Hva med sponsorene?
Skal man kalle alle supportere så mister begrepet temmelig mye mening.

Skal man la medlemmene av DGH få en høyere betegnelse så er man like langt, enkelte vil jo fortsatt være like fornærmet over å tilsynelatende ha havnet "utenfor det gode selskap".
Videre tror jeg ikke det er noen umiddelbar fare for at DGH skal utvikle holdninger tilhørende utskuddsmiljøene.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

mester wrote:Jeg har ikke feira meg selv, bare så det er sagt, jeg gjør ikke på nær samme innsats som Dalers, Røsten, og alle andre som står i "klikken", men jeg er DER! JEG mener at alle som skal kalle seg supportere for det første skal melde seg inn i klubben, stå (sitte om du må) samlet, og pushe på laget på banen, og jeg har som tidligere skrevet sagt at man kan gjøre LIKE lite som vanlig bare gjennom å være DER, men det er DER man burde VÆRE.
Bare et lite spørsmål, hvis man gjør like lite, hva utgjør da forskjellen på hvor man er? Jeg skjønner at du mener at en supporters plass er der, men likevel forstår jeg ikke trangen til å flytte folk dit dersom folk ikke ønsker eller føler at de har noe å bidra med.
mester wrote:Men jeg stikker ikke under stol at jeg mener og VET at det er SVÆRT mange som SER NED på de som yter mest, som en sorts disimiliss/mongoloid gjeng idioter som står og trommer og skriker hele kampen......og den holdninga har det vært i Bodø helt siden 80 tallet, da ALLE på Aspmyra herja på kampene, nå er det bare "mongoene" som gjør det omtrent...
Jeg er kjent med at det finnes sånne holdninger, og jeg støtter dem overhodet ikke. Jeg synes det er fryktelig synd at det skal kastes vrak på andre menneskers engasjement og innsats (jf. forsåvidt mine tidligere innlegg i denne tråden). Jeg har ikke inntrykk at Bodø er byen for Det Store Fellesskapet, og synes det er uheldig at ikke folk i byen har øynene mer oppe for hva folk ønsker å engasjere seg i.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Kesseboy wrote: Bare et lite spørsmål, hvis man gjør like lite, hva utgjør da forskjellen på hvor man er? Jeg skjønner at du mener at en supporters plass er der, men likevel forstår jeg ikke trangen til å flytte folk dit dersom folk ikke ønsker eller føler at de har noe å bidra med.
Fordi at jo mere folk, jo bedre trøkk, er mye lettere å klappe med hvis alle andre gjør det og så videre...dessuten vil en full J-felt gjøre det enklere for folk å gå dit i og med at det ikke ser ut som en vennegjeng som står der, det blir rett å slett folkeligere..

Og så for nte gang snu det over..hvorfor må man om man mener man ER supporter sitte på andre plasser? Mangler fortsatt 1 eneste god grunn til det, når det ikke koster noe mere, ikke blir foringet noe som helst fotballopplevelse, snarere omvendt.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Tarin
Posts: 449
Joined: Mon Mar 22, 2004 2:54 pm
Location: Volda, Møre og Romsdal

Post by Tarin »

Man er da like mye supporter selv om man ikke står med Horden, det er jeg fullstendig enig i. Man kan føle like sterkt for klubben, og yte like mye som hvilken som helst annen selv om man ikke befinner seg på J-feltet. Jeg betrakter meg som like stor supporter som alle andre, enda jeg sitter på rassen i Kirkenes, og ikke har sett en Glimtkamp live siden 2002.
Det er fakta.

Men jeg ser virkelig ikke problemet med å flytte ræva si rundt på tribunen og sette (merk; SETTE) seg ned med Horden og sørge for et enda større helhetsinntrykk fra supporterne. Jeg mener bestemt at hvis supporterne hadde samlet seg under ett banner og vist sin støtte til Glimt, så hadde det fungert bedre enn fire-fem separate leirer med bråk.

Det er da ikke ulovlig å være uenig med folk man er i samme klubb med?
Jeg kan tenke meg at det er store uenigheter i f.eks Klanen, men de er da i det minste samlet mot et felles mål. Det er mindre enn det man kan si om mange Glimtsupportere.

Hvorfor skal man eksludere seg selv? Er man for god for Horden? Eller for dårlig? Er det kanskje enn viss redsel?

Jeg vet bare at når jeg kommer til Bodø for å se kamp en gang, så står jeg med Horden.
Tippeligaen 2008.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Larsen wrote:Selvsagt er det mange som forsåvidt kunne gjort seg fortjent til å kalles supportere, hva med de som gir sin frivillige innsats for å selge billetter?
Eller de som står i salgsbodene? Hva med sponsorene?
Skal man kalle alle supportere så mister begrepet temmelig mye mening.

Skal man la medlemmene av DGH få en høyere betegnelse så er man like langt, enkelte vil jo fortsatt være like fornærmet over å tilsynelatende ha havnet "utenfor det gode selskap".
Videre tror jeg ikke det er noen umiddelbar fare for at DGH skal utvikle holdninger tilhørende utskuddsmiljøene.
Etter mitt syn er supporter noe mer enn bare innsatsen, det går på følelsen for klubben. Sånn sett kunne jeg i utgangspunktet anse en som elsker Glimt av hele sitt hjerte som en supporter, selv om han ikke går på kampene. (Jeg ser for meg at ihvertfall dalers vil ha vanskelig for å svelge akkurat den). Den andre veien er det fullt mulig for noen å gjøre dugnad, selge billetter eller stå i salgsbodene uten å egentlig ha noen følelser for klubben. Jeg sier ikke at man skal kalle alle supportere, men jeg føler at å være supporter er en så identitetsbetegnende sak, at det nesten må få være opp til hver enkelt å definere seg som supporter eller ikke.

Poenget er i så måte ikke forskjellen i graden i betegnelsen mellom "supporter" og noe annet, enten "over" eller "under" - saken er at jeg føler at "tilhenger" ikke er dekkende for det mange selv-erklærte supportere definerer seg sjøl som. Problemet er ikke at noen er "bedre" enn noen andre, prolemet er at noen defineres som "ikke gode nok." Således mener jeg at vi "vanlige" burde få kalle oss supportere, mens de ihuga får kalle seg nettopp det - ihuga. Eller liknende.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Tarin wrote: Hvorfor skal man eksludere seg selv? Er man for god for Horden? Eller for dårlig? Er det kanskje enn viss redsel?

Jeg vet bare at når jeg kommer til Bodø for å se kamp en gang, så står jeg med Horden.
Det er innstillinga si...du som ALLE andre er HJERTLIG velkommen å stå /sitte sammens med oss på J-feltet!
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Kesseboy wrote:Å være "tilhenger" rangeres ut fra det jeg kan forstå som noe "lavere" enn "supporter," og vinklinga virker for meg å være ovenfra og ned fra enkelte medlemmer på j-feltet. Derfor reagere som jeg gjør.
Riktig. Å være tilhenger er selvfølgelig noe lavere enn å være supporter fra en supporters øyne!!!

Vi er ovenfra og ned med tanke på at vi føler oss som supportere og at vi mener Aspmyras publikum ikke er supportere, men riktig så gode støttespiller i tykt og tynt. Selv om vi har en følelse av at det florerer av medgangssuportere.

Nå skal jeg tydeligvis vokte meg vel her for å såre et par personer ytterligere.

Vil bare IGJEN ønske alle hjertelig velkommen bort til J-feltet. Vi har aldri ekskludert noen, men noen finner visst denne tråden som en god unnskyldning for å holde seg borte. :wink:

Jeg vil nok også i fortsettelsen føle meg litt bedre enn de som ikke står på J-feltet. Jeg vil føle meg som en ekte supporter. Ta nå ikke det fra meg.

Men har også etterhvert en viss oppfatning av syting og klaging fra enkelte her inne. En syting og klaging jeg gjenkjenner fra mine (som supporter) dager på gammeltribuna. Åååå, jeg er glad "den nye tid" er her.

Ser høsten lyst i møte, mens jeg har fått bekreftet mine fordommer mot den gjengse publikummer... :D
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Post by tjongs »

Dette synes jeg er fullstendig idiotisk!! Med denne holdningen er det ikke rart at DGH ikke vokser seg stor og mektig.
Jeg er selv medlem i BGSKS, og har vært det sidne jeg flyttet til Oslo. Dermed står jeg bestandig sammen med resten av Glimtsupporterne på bortekamper, noe jeg absolutt foretrekker, framfor å stå alene på en fremmed stadion, omringet av "fiender". På en bortekamp føles det helt naturlig å være en del av det fellesskapet, dels fordi det er moro, men også fordi man vanskelig får bidratt så lenge man skal sitte som en ensom ulv blant motstandernes hjemmepublikum.
Fra 2000-2002 bodde jeg i Bodø, og var på så godt som alt av hjemmekamper, inkludert treningskamper og cupkamper, men var ikke sammen med supporterne, jeg var enten på ståtribunen under Nordmegler, eller satt på Nordmegler.
Jeg møtte bestandig opp på kamp minst en time før kampstart, da var det ikke mye gult å se på supporterfeltet gitt. Supporterne kom en gang mellom 10 minutter før og 10 minutter etter kampstart, da hadde jeg allerede vært på stadion en time og gjort mitt beste (sammen med kompiser) for å støtte guttene under oppvarming etc. Etter kampslutt sto jeg bestandig igjen til etter siste Glimtgutt var godt inne i garderoben, og i mange tilfeller mye lenger enn Havørnan som virket for å tenke mest på køen hjem fra stadion etter kamp, enn å være igjen å støtte laget sitt.

Kampantrekk: Glimtdrakt, glimtlue, glimtskjerf, i flere tilfeller gul teatersminke i ansiktet. Vi 3-4 stk som har stått sammen har flere ganger ått dratt med oss Nordmegler på sanger og kamprop.

Cupfinalen 2003: Hvor var alle supporterne etter kampen? Vi sto noen kompiser, i tllegg til noen andre (sikkert folk fra ssupporterklubben), men det virket ikke som det var overvekt av supportermedlemmer som sto der akkurat. Vi sto til etter at bussen med Glimtspillere hadde kjørt og sang "I medgang og motgang" og "Bodø/Glimt førr evig".

Så hvordan enkelte her inne klarer å si at "vanlige publikummere" ikke er "ekte" supportere, men bare "fans", det synes jeg er helt fantastisk latterlig rett og slett. Og også j.... provoserende!!!

Har tenkt å prøve å få med meg noen hjemmekamper denne høsten, hvis jeg får det til, og i hvertfall til neste år har jeg tenkt å se flere hjemmekamper (og da spiller det faktisk ingen rolle om Glimt er i TL eller 1.div, men det tror vel ingen på siden jeg ikke er ekte supporter), og jeg har hatt lyst til å være sammen med Horden når jeg er på Aspmyra, men nå er jeg faen ikke sikker lenger.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

tjongs wrote:Så hvordan enkelte her inne klarer å si at "vanlige publikummere" ikke er "ekte" supportere, men bare "fans", det synes jeg er helt fantastisk latterlig rett og slett. Og også j.... provoserende!!!

Har tenkt å prøve å få med meg noen hjemmekamper denne høsten, hvis jeg får det til, og i hvertfall til neste år har jeg tenkt å se flere hjemmekamper (og da spiller det faktisk ingen rolle om Glimt er i TL eller 1.div, men det tror vel ingen på siden jeg ikke er ekte supporter), og jeg har hatt lyst til å være sammen med Horden når jeg er på Aspmyra, men nå er jeg faen ikke sikker lenger.
ER det virkelig så viktig for deg hva Dalers og Mester mener?

Skal virkelig debatten rundt definisjonen av supporterbegrepet få ødelegge såpass mye?
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Post by tjongs »

Larsen wrote: ER det virkelig så viktig for deg hva Dalers og Mester mener?

Skal virkelig debatten rundt definisjonen av supporterbegrepet få ødelegge såpass mye?
Neida, for nå har jeg roet meg litt ned :wink:
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Du missforstår...vi snakker ikke om da...vi snakker NÅ, om de som kommer på Aspmyra og ikke gidder å komme bort på J-feltet av forskjellige IKKE-spesifiserte grunner...

De som ikke bor i Bodø men gjør det de kan for å komme seg på hjemme/bortekamper OG når de kommer på kamp,stiller seg sammen med supporterene ER seff supportere i den forstand som det krangles om.

Det er folkene som er på kampene men som sammens med "de andre" tilhengerene/glimtelskerene/publikummerene/ikke medlemmer i NOEN supporterklubb (du er jo med i den i ditt område, bra) og som ikke synes det er no stas å være på J-feltet vi synes "må skjerpe seg", og børste av seg fordommene og komme og være Glimts 12 mann.

Alle, jeg gjentar ALLE, som anser seg supportere bør melde seg inn i SUPPORTERklubben(e) og stille seg blandt supportere på J-feltet på Aspmyra og blandt supporterene på bortekamp.

Og ja Larsen, du har helt rett, det er ikke Tjongs vi prøver å "omvende", for Tjongs ER en supporter i våre øyne!
Last edited by mester on Tue Aug 16, 2005 5:43 pm, edited 1 time in total.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

tjongs wrote:
Larsen wrote: ER det virkelig så viktig for deg hva Dalers og Mester mener?

Skal virkelig debatten rundt definisjonen av supporterbegrepet få ødelegge såpass mye?
Neida, for nå har jeg roet meg litt ned :wink:
Godt å høre, for jeg synes denne diskusjonen er blåst ut over alle proposjoner og jeg begynner å få nok av at folk er så sabla hårsåre :wink:
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Post by tjongs »

mester wrote:Du missforstår...vi snakker ikke om da...vi snakker NÅ, om de som kommer på Aspmyra og ikke gidder å komme bort på J-feltet av forskjellige IKKE-spesifiserte grunner...

De som ikke bor i Bodø men gjør det de kan for å komme seg på hjemme/bortekamper OG når de kommer på kamp,stiller seg sammen med supporterene ER seff supportere i den forstand som det krangles om.

Det er folkene som er på kampene men som sammens med "de andre" tilhengerene/glimtelskerene/publikummerene/ikke medlemmer i NOEN supporterklubb (du er jo med i den i ditt område, bra) og som ikke synes det er no stas å være på J-feltet vi synes "må skjerpe seg", og børste av seg fordommene og komme og være Glimts 12 mann.

Alle, jeg gjentar ALLE, som anser seg supportere bør melde seg inn i SUPPORTERklubben(e) og stille seg blandt supportere på J-feltet på Aspmyra og blandt supporterene på bortekamp.
Nå har jeg vært på bare noen få Aspmyrakamper siden 2002, så det kan veldig godt tenkes at det har skjedd en endring blant supporterne, det har jeg vel og fått inntrykk av, og det er veldig bra!!!
Hvordan man definerer hva en supporter er, det får være opp til hver enkelt, men det jeg ikke liker her er holdningen til enkelte som mener at sålenge du ikke står sammen med supporterne, så er du bare en skarve medgangssupporter, som ikke bryr deg om klubben. Det er kanskje ikke ment sånn, men det er sånn jeg, og sikkert mnge med meg, oppfatter det som har blitt skrevet her!
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

tjongs wrote:
mester wrote:Du missforstår...vi snakker ikke om da...vi snakker NÅ, om de som kommer på Aspmyra og ikke gidder å komme bort på J-feltet av forskjellige IKKE-spesifiserte grunner...

De som ikke bor i Bodø men gjør det de kan for å komme seg på hjemme/bortekamper OG når de kommer på kamp,stiller seg sammen med supporterene ER seff supportere i den forstand som det krangles om.

Det er folkene som er på kampene men som sammens med "de andre" tilhengerene/glimtelskerene/publikummerene/ikke medlemmer i NOEN supporterklubb (du er jo med i den i ditt område, bra) og som ikke synes det er no stas å være på J-feltet vi synes "må skjerpe seg", og børste av seg fordommene og komme og være Glimts 12 mann.

Alle, jeg gjentar ALLE, som anser seg supportere bør melde seg inn i SUPPORTERklubben(e) og stille seg blandt supportere på J-feltet på Aspmyra og blandt supporterene på bortekamp.
Nå har jeg vært på bare noen få Aspmyrakamper siden 2002, så det kan veldig godt tenkes at det har skjedd en endring blant supporterne, det har jeg vel og fått inntrykk av, og det er veldig bra!!!
Hvordan man definerer hva en supporter er, det får være opp til hver enkelt, men det jeg ikke liker her er holdningen til enkelte som mener at sålenge du ikke står sammen med supporterne, så er du bare en skarve medgangssupporter, som ikke bryr deg om klubben. Det er kanskje ikke ment sånn, men det er sånn jeg, og sikkert mnge med meg, oppfatter det som har blitt skrevet her!
DGH er ikke havørnan og tanntrollen og whatever de kalt seg..DGH er åpen for alle, stor som liten, tynn som tykk, høy som lav, kul sveis som dum sveis, gulkledd som rødkledd, rik som fattig..for alle..

Men de som ikke engang gidder å bli medlemmer for en svært symbolsk sum...*holde kjeft*
Last edited by mester on Tue Aug 16, 2005 5:55 pm, edited 2 times in total.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

tjongs wrote:

Hvordan man definerer hva en supporter er, det får være opp til hver enkelt, men det jeg ikke liker her er holdningen til enkelte som mener at sålenge du ikke står sammen med supporterne, så er du bare en skarve medgangssupporter, som ikke bryr deg om klubben. Det er kanskje ikke ment sånn, men det er sånn jeg, og sikkert mnge med meg, oppfatter det som har blitt skrevet her!
Det virker helt klart som mange har oppfattet det slik....jeg har ikke oppfattet det på den måten.
TheClansman
Posts: 136
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:15 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by TheClansman »

Larsen wrote:Skal virkelig debatten rundt definisjonen av supporterbegrepet få ødelegge såpass mye?
Poenget er vel ikke at vi "ikke-medlemmer-av-DGH" på død og liv skal kalles supportere, men at det bør verdsettes at man prøver å støtte laget sitt fra andre steder enn J-feltet.

Det som ser ut til å være en gjenganger er den direkte koblingen mellom vanlig publikummer og medgangs-supporter som enkelte "ekte" supportere kommer med i sine innlegg.

Det faktum at jeg har ordentlig "Whiskey-stemme" etter hver kamp, og at jeg faktisk står igjen på Aspmyra og applauderer etter at siste Glimtspiller har gått i garderoben gjør at jeg IKKE ser på meg selv som medgangs-supporter, (hmm.. supporter var visst feil ord, jeg mente medgangs-publikum'er :twisted: ).
Spesielt siden jeg IKKE bruker stemmen på å hetse eller komme med uegnede og lite konstruktive meldinger til egne spillere/trener.
TheClansman
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

TheClansman wrote:
Larsen wrote:Skal virkelig debatten rundt definisjonen av supporterbegrepet få ødelegge såpass mye?
Poenget er vel ikke at vi "ikke-medlemmer-av-DGH" på død og liv skal kalles supportere, men at det bør verdsettes at man prøver å støtte laget sitt fra andre steder enn J-feltet.

Det som ser ut til å være en gjenganger er den direkte koblingen mellom vanlig publikummer og medgangs-supporter som enkelte "ekte" supportere kommer med i sine innlegg.

Det faktum at jeg har ordentlig "Whiskey-stemme" etter hver kamp, og at jeg faktisk står igjen på Aspmyra og applauderer etter at siste Glimtspiller har gått i garderoben gjør at jeg IKKE ser på meg selv som medgangs-supporter, (hmm.. supporter var visst feil ord, jeg mente medgangs-publikum'er :twisted: ).
Spesielt siden jeg IKKE bruker stemmen på å hetse eller komme med uegnede og lite konstruktive meldinger til egne spillere/trener.
Men du klarer ikke å skjønne hvorfor vi lurer FÆÆÆÆLT på hvorfor du ikke kan gjøre den innsatsen sammen med oss?!!?!??!!
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
TheClansman
Posts: 136
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:15 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by TheClansman »

mester wrote:Men du klarer ikke å skjønne hvorfor vi lurer FÆÆÆÆLT på hvorfor du ikke kan gjøre den innsatsen sammen med oss?!!?!??!!
Jeg skjønner utmerket godt at det er et ønske at alle de som føler at de kan bidra, (likte den setningsoppbyggningen så jeg velger å ikke endre den :wink: ), kommer over på J'en.
Det jeg ikke skjønner er at det skal oppfattes som unormalt å ønske å lage lyd fra andre plasser enn J-feltet.
TheClansman
Locked