PUBLIKUM PÅ ASPMYRA

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Nokia wrote:Men men , det mangler iallefall ikke på meninger, får bare håpe at DGH nå bruker all energi på og vidreutvikle klubben på en positiv måte fremover.

Lykke Til :lol:
Der er vi i alle fall helt enige :)
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Ikke verst bare det Larsen :? :twisted: :!:
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Jøsses! Her har man sovet noen timer, vært på jobb, spist middag og fått seg en liten blund og så har denne tråden doblet antall innlegg. Denne debatten har virkelig tatt av. At forsøk på en grenseoppgang av supporterbegrepet skulle provosere så mange overrasker meg litt. Men det tyder vel at det er mye sterke og gode følelser og stolthet for klubben vår blant Aspyras tilskuere. Det er bra! Det trenger Glimt.

Nå har nok sikkert synspunktene blitt satt på spissen på begge sider. For min egen del handler det ikke om å se ned på normale tilskuere, eller mene at de ikke er gode nok. Mennesker er forskjellige, og det er ikke naturlig for alle å synge, rope og hoie. Noen kan til og med ha angst for slikt. Det må man ha forståelse for.

De som bor i Mosjøen og Kirkenes som likevel følger Glimt i tykt og tynt, og som att på til klarer å få med seg en og annen kamp på myra har min ærbødige respekt. Det samme med dem som har vært fast inventar på Stadion siden 70-80-tallet, som var med i de mørke årene hvor vi spilte kamper mot Andenes og Nordkjosbotn (ikke et vondt ord om disse to stedene), og som dermed kan sin Glimt-historie til fingerspissene. At det er et bankende supporter-hjerte som er drivkraften skal jeg ikke betvile, og jeg sier ikke at dere ikke er gode nok. Tvert i mot synes jeg nettopp derfor det er synd at dere ikke vil delta på den festen som finner sted på J-feltet i hver hjemmekamp. Det er helt og holdent deres valg. Jeg sier bare det er synd, fordi DGH kunne trenge dere med det engasjementet dere viser, og fordi det er svært morsomt å stå sammen med DGH. Samtidig tror jeg at DGH ønsker at folk skal stå sammen med dem fordi de har LYST, og dette tror jeg er ganske viktig for DGH. DGH trenger spesielt folk som brenner for klubben, men alle som vil er selvsagt velkomne.

Når vi i denne tråden har brukt et begrenset supporter-begrepet, så er det fordi jeg tror det er et behov for å bygge opp identiteten og stoltheten til medlemmene i supporterklubben. Det er et behov for å bygge opp denne følelsen av at det å synge, rope og hoie så spillerne ute på matta virkelig hører det er noe meningsfullt. Å definere sitt virkeområde er helt naturlig for en hver organisasjon. For DGH som supporterklubb vil det si å definere hva det er å være supporter. Synd hvis noen lar seg støte av avgrensningen av begrepet.

Som jeg tidligere har vært inne på har supporterklubben ikke akkurat vært kjennetegnet med høy status blant Bodøs befolkning. Det er nok dessverre mye av grunnen til at supporterklubben har slitt så voldsomt med rekrutteringen etter at vi kom ned på jorda i 94. Jeg synes heldigvis dette er i ferd med å rette litt på seg, og jeg tror det har sammenheng med at supporterklubbens medlemmer viser mye mer stolthet i det de gjør. Jeg tror ikke det er meningen at DGH med det ønsker å ekskludere øvrige tilskuere fra "det gode selskap" ved å stemple dere som "ikke gode nok". Budskapet er vel heller "vi er gode, kom til oss!".
Last edited by Pekri10 on Tue Aug 16, 2005 9:21 pm, edited 1 time in total.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Veldig mye rett i det du skriver , men jeg regner med at DGH forholdsvis ønsker seg medlemmer som ønsker seg dit, ikke som blir skremt dit av propaganda :lol:
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Noen betraktninger mot (forhåpentligvis) slutten av debatten:

Det er særdeles positivt med engasjement, og i denne tråden har det med all tydelighet blitt demonstrert at iallefall en håndfull av forumbrukerne har engasjement så det holder!

Synes likevel det er litt forstemmende at tråden som Børre la ut i mars i år, hvor alle er blitt oppfordret til å komme med sine konstruktive innspill til klubben, har nådd fem sider i løpet av disse månedene, mens denne som i store trekk dreier seg om en subjektiv forståelse av ordet "supporter" har passert 20 sider på noen dager....

For ikke å snakke om at "Folkets spiller"-tråden, som har ligget der siden i fjor nå er blitt passert med antall innlegg!

Tenk hvis vi hadde klart å benytte all den energien som har blitt tatt ut her til noe konstruktivt!!!

Ellers er det med en viss forbauselse jeg konstaterte at denne tråden måtte opp i 17(!) sider før vår ubestridte superdebattant Nokia meldte seg på! Det må være en solid rekord Nokia! :lol:

Men så bidro du også med debattens feteste sitat:
Nokia wrote:Første kampen jeg var på myra, var jeg ikke født engang!


Og med dette skriver Nokia seg inn i Nord-Norsk litteraturhistorie sammen med Arntzen, Zapfe og Dybwad og andre storlygara og mestere i overdrivelsens edle kunst! Gratulerer! :lol:

Los-Loco har talt!
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Siterer bare min mor som bar meg i magen ( Tror i 7 mnd ) :lol:

:lol:
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Så kan vi avslutte med en sang dere..

Hver gang vi møtes
Har vi det bra

Vi er Venna for livet
Sånne er gode og ha a
haaa aa
haa aa aa
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Vel, siden tråden heter ”Publikum på Aspmyra”, og har utartet litt, så kan jeg kanskje nevne en liten episode fra søndagens kamp mot Brann. Jeg nevnte den så vidt på søndagskvelden, men jeg var faktisk såpass irritert da, at jeg valgte å vente litt.

Først, jeg sitter høyt oppe på I-feltet på Adidas. Jeg har med andre ord god oversikt over DGH, litt til venstre nedenfor der jeg sitter. Vi er fire kamerater som har hatt sesongkort der siden Adidas-tribunen ble åpnet. Vi trives godt der, det er flere sesongkortinnehavere der, og vi har etter hvert blitt litt kjent med folkene rundt oss. Vi diskuterer kampen før kampen, i pausen og noen minutter etter kampen. Vi har vært kamerater i mange år, men pga. jobb, barn etc. så er kamper på Aspmyra blitt stedet vi oftest møtes alle sammen. Det er en del plasser rundt oss som ikke er solgt som sesongkort, og det hender vi kjøper de plassene til våre barn og/eller bedre halvdeler. Vi er engasjerte, forsøker å være med på de sangene DGH drar i gang, og vi har våre klare meninger om dommere og motstandernes spillere. Så lengen kampen pågår, støtter vi selvsagt Glimt i ett og alt. Kritikken tar vi senere. Vi, kanskje spesielt én av mine kamerater, har en høy og klar stemme som høres ganske godt. Vi er imidlertid alle voksne mennesker, og vi føler selv hvor grensen går om hva som er akseptabelt å lire av seg. Det er barn til stede. Men et visst engasjement, stemmebruk og tilrop tåler faktisk barn å høre på.

De to plassene til venstre for meg er ikke sesongkort. Noen ganger er setene tomme, noen ganger sitter det noen der. Nesten alltid hyggelige mennesker vi tar en liten prat med. Slik var det ikke på søndag. Nærmest meg sitter det en kvinne i 40-årene. Til venstre for henne setter det seg en mann. Om det er mannen hennes, skal være usagt, men de var i hvert fall enige om det aller meste…. Allerede etter et par minutter får jeg min første dult i siden av denne kvinnen. ”Husk, det er små ører her”, sier hun, og henviser åpenbart til at det er barn i nærheten. Det stemmer jo, for min kamerat har sin 10 år gamle sønn med på kamp. Jeg var opptatt med kampen, og orket ikke gå i noen dialog med kvinnen om dette, men forstod at det hun hadde reagert på, var min kamerat som ropte ”Slutt å syt!” til Bengt Sæternes etter at han sutrer litt over en corner han ikke fikk helt i starten av kampen. Dette gjentar seg 8-9 ganger i løpet av kampen. Jeg ignorerer henne hele tiden, bortsett fra siste gang. Da ber jeg henne på en høflig måte om å la meg få se resten av kampen i fred. Det var rett og slett ubehagelig å få fingrene til denne kvinnen inn i ribbeina mine med jevne mellomrom.

Hennes oppfordringer til at vi skulle holde kjeft, var nå én ting. Når hun ikke brukte tiden på dette, så brukte hun og mannen resten av tiden på tribunen til en konstant og monoton klaging på det som ble utført av Glimts spillere på banen. Alt var konsekvent feil, og spesielt Runar Berg fikk gjennomgå. Når hun kunne fortelle at Runar var en skam for Bodø by(!), så fikk jeg alvorlige problemer med å holde meg. Nå var heldigvis kampen såpass spennende at jeg hadde nok av annet å konsentrere meg om, så det gikk nå greit. Da Håvard Halvorsen gjorde sin store tabbe, så fikk han selvsagt sitt. Da DGH prisverdig nok backet opp Håvard omtrent på direkten, da kunne denne kvinnen fortelle sin mann at dette virkelig var skammelig. At jeg også da klarte å holde meg, beundrer jeg faktisk meg selv for. Ellers var som sagt absolutt alt galt ved det Glimts spillere presterte på matta. Absolutt alt!

Denne kvinnen hadde faktisk gul caps på seg, så Brann-supporter var hun ikke. Det er selvsagt flott at dette paret brukte 420 kroner til Glimts slunkne kasse denne kvelden, men jeg spør meg stadig vekk; hva er det som får slike folk til å gå på kamp? Hva er det som får folk til å bruke to timer på en kontinuerlig tirade av negativitet? Jeg garanterer dere, det var ikke et positivt ord å høre hele kampen. Ikke et ord.
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Bateman26 wrote:Så kan vi avslutte med en sang dere..

Hver gang vi møtes
Har vi det bra

Vi er Venna for livet
Sånne er gode og ha a
haaa aa
haa aa aa
Glimrende!! Det er jo nettopp det dette handler om, og nettopp derfor dette er en glimrende supportersang. :D
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
milla
Posts: 896
Joined: Tue Jul 20, 2004 9:38 pm
Location: Bartebyen

Post by milla »

Trapattoni, æ e så enig me dæ! Klar ikke sånne folk på kamp. Å å si slutt å syt til han bengt sæternes, vil æ nesten tru at "små øra" tål å hør. Har hørt og sett mye andre verre ting fra supportera fra den såkalte "Oslos stolthet". Stå på Trapattoni! Folk som dæ treng Aspmyra og glimt! :D

Så enig så enig Pekri10 om at Venna førr livet e en knallbra supportersang! :D
Glimt - i medgang og motgang
DGHmedlem nr 19, drakt nr 5 :D
Medlem av Musketøsene
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Jeg føler Pekri10 avrunder det hele på en flott og saklig måte, og de ordene fortjener å stå som siste ord i denne debatten som tok helt av.

Men moro var det :wink:
ymmot
Posts: 187
Joined: Sat Aug 06, 2005 8:06 pm
Location: Sånn ca. midt på J-feltet

Post by ymmot »

mester wrote:
TheClansman wrote: Poenget er vel ikke at vi "ikke-medlemmer-av-DGH" på død og liv skal kalles supportere, men at det bør verdsettes at man prøver å støtte laget sitt fra andre steder enn J-feltet.

Det som ser ut til å være en gjenganger er den direkte koblingen mellom vanlig publikummer og medgangs-supporter som enkelte "ekte" supportere kommer med i sine innlegg.

Det faktum at jeg har ordentlig "Whiskey-stemme" etter hver kamp, og at jeg faktisk står igjen på Aspmyra og applauderer etter at siste Glimtspiller har gått i garderoben gjør at jeg IKKE ser på meg selv som medgangs-supporter, (hmm.. supporter var visst feil ord, jeg mente medgangs-publikum'er :twisted: ).
Spesielt siden jeg IKKE bruker stemmen på å hetse eller komme med uegnede og lite konstruktive meldinger til egne spillere/trener.
Men du klarer ikke å skjønne hvorfor vi lurer FÆÆÆÆLT på hvorfor du ikke kan gjøre den innsatsen sammen med oss?!!?!??!!
Hvorfor i helvete skal man være nødt til å stå sammen med DHG. Er vel RIKTIG bra om vi splitter oss litt rundt. Har dradd i gang masse på NB.

Er ikke jeg en skikkelig supporter? Jeg kommer før DGH på kampene, og drar etter dem.
User avatar
milla
Posts: 896
Joined: Tue Jul 20, 2004 9:38 pm
Location: Bartebyen

Post by milla »

Ymmot... les lenger fram i tråden å legg debatten død... Enig me Hågen, la Pekri10 få siste ordet nu.
Glimt - i medgang og motgang
DGHmedlem nr 19, drakt nr 5 :D
Medlem av Musketøsene
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

ymmot wrote:

Hvorfor i helvete skal man være nødt til å stå sammen med DHG. Er vel RIKTIG bra om vi splitter oss litt rundt. Har dradd i gang masse på NB.

Er ikke jeg en skikkelig supporter? Jeg kommer før DGH på kampene, og drar etter dem.
Hmmm....du kommer fryktelig sent inn i denne debatten. Har du lest alle 20 sidene i denne tråden? Kanskje du skal gjøre det?
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Trapattoni: Det du opplevde sist søndag er jeg så JÆVLIG lei av at noen sitter og er negativ til absolutt alt som Glimt gjør. Har sjøl vært sånn, men fikk meg en liten a-ha opplevelse for en 4-5 år siden av LSK fansen som var her den kampen. I stedet for og klage på hva spillerne gjorde sa de heller det er greit og prøvde og få en positiv vri på ting. Ja så bomma runar på ei passning gjør det noe ? Nei han prøvde faktisk og få den til en medspiller. Så fomla Horn ballen i mål. Skal vi da (under kampens hete) skjelle han ut? Han er fullstendig klar over at han har drete på leggen. Min oppfordring er at alle i stedet for og skjelle ut spillere (under kampen) heller prøver og bruke den negative energien til noe positivt.

Gjør positive ting
Si positive ord
og se det positive gror
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Faen, er tråden blitt helt død nå? Pekri10, kom du nu med dine visdomsord igjen (sjøl om du og jeg står for mye av de samme meningene) og ødela en god diskusjon.

Sjelden hatt det så morro, jeg.

Da vil jeg få avslutte med å si at jeg elsker engasjementet deres og håper dere vil komme bort til oss på J-feltet og bidra ilag med oss mot hatefulle TIL.

Sammen er vi sterke, heter det seg!

Nok en gang respekterer jeg alle de som sitter andre steder. Og supporterbegrepet og hvordan en velger å bruke ordet supporter er et rimelig interessant tema. Velger allikevel å tro at noen og enhver vil få seg en aha-opplevelse om de tok turen bort til oss. :D

Mvh.privatpersonen dalers

(Larsen, nå kan du stenge tråden, nå som jeg har fått siste ordet) :lol:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

dalers wrote:(Larsen, nå kan du stenge tråden, nå som jeg har fått siste ordet) :lol:
Det hadde vært kjipt om du hadde fått det..
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

dalers wrote: (Larsen, nå kan du stenge tråden, nå som jeg har fått siste ordet) :lol:
:?: :?: :?:
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
penthouse
Posts: 270
Joined: Wed Sep 15, 2004 1:44 pm
Location: Bodø, Bodøsjyen
Contact:

Post by penthouse »

Tror jeg tar siste ordet!
So long, glimtforum.net
User avatar
Janco
Posts: 576
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 108 times
Been thanked: 39 times

Post by Janco »

Larsen wrote:
Trapattoni wrote: Nei, men i denne tråden har det vært aktive debattanter som har slått fast at det ikke finnes et eneste argument for det motsatte!
Det ble vel strengt tatt også spurt om til flere ganger hva de respektive debatanter har for grunner til å ikke sitte med supporterne før det kom så langt.

Det var faktisk et av de første tingene Milla spurte meg om da jeg møtte henne, jeg ble ikke støtt av den grunn og da jeg gav min grunn var det heller ikke noe problem.

Jeg må vel kunne påberope meg og ha vært med på og opphete denne
debatten, MEN jeg var også snar med og gi mine grunner til og stå
på Nordmegler-siden.

Som Supporter bidrar jeg bl.a (som nevnt ca. på s.10) med og dra med
meg alt mellom 3 og 10 stk med middels fotball-interesse, på kamp.

Dette er personer som da ikke møter på kamp uten en viss porsjon
telefonering og masing fra undertegnede!!
Jeg trives godt sammen med mine venner, jeg :wink:

Måtte alle supportere trives videre på Aspmyra uansett hvor de sitter!
Lykke til videre :D

Mvh Janco
User avatar
Janco
Posts: 576
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 108 times
Been thanked: 39 times

Post by Janco »

He he, mitt forrige innlegg er "sakset" fra side 18,
slik at jeg så ikke at det var fight om finishen :oops:


Mvh Janco



THE END :glis
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Disse vise ord er en perfekt avslutning på denne tråden
Janco wrote:
Måtte alle supportere trives videre på Aspmyra uansett hvor de sitter!
Lykke til videre :D

Mvh Janco
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 521
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Post by Glimtsupporter »

Perkri: Det samme ekteparet satt ved siden av meg under kampen mot Lyn, og jeg kan skrive under på at de er tvers igjennom negative. Det var ikke en eneste positiv kommentar å høre. (Jeg går virkelig ut i fra at det må være samme paret, kan ikke tenke meg at det finnes TO slike par her i byen :) )
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Det ble skrevet såpass lite på forumet i natt at det kan jo virke som om denne tråden tok det litt ut av folk :wink:

Nå lar jeg Janco få siste ordet før jeg stenger og flytter tråden.
Janco wrote:Måtte alle supportere trives videre på Aspmyra uansett hvor de sitter!
Lykke til videre :D
Locked