Glimt i midten

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
glimtpia
Posts: 2858
Joined: Tue Aug 16, 2005 7:11 pm
Location: Egentlig Steigen<3|| Men holder hus i Bodø!

Re: Glimt i midten

Post by glimtpia »

Kjekt at Ranheimkampen berre e nånn minutta unna me buss!!! :D
Seier
User avatar
glimtpia
Posts: 2858
Joined: Tue Aug 16, 2005 7:11 pm
Location: Egentlig Steigen<3|| Men holder hus i Bodø!

Re: Glimt i midten

Post by glimtpia »

Ere nå stemning i Trønderhovedstaden!? :glimt
Seier
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Glimt i midten

Post by Mariasha »

Tja, jeg håper det.

Aner strengt tatt ikke noe om hva som skjer for tiden, ifølge noen på Facebook skal ikke Roadhouse vise fotball lenger, så da får vi vel ikke sett kamper der. Men vet heller ikke noe om et eventuelt alternativ.
User avatar
Novi
Posts: 11497
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 820 times

Re: Glimt i midten

Post by Novi »

Må ærlig innrømme at jeg ikke engang hadde tenkt tanken om å dra noen plass for å se kampen i morgen. Med så mange TL-kamper gående samtidig, er det interesser fra Roadhouse for å vise kampene?

Har også litt trang økonomi for tiden, så pub-pils er ikke i budsjettet per d.d. ;)
Una mas cerveza.
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Glimt i midten

Post by Mariasha »

Roadhouse viste alle Glimt-kampene i fjor (og året før, men da var vi vel ikke i Adecco), samt FFK-kampene (tror jeg det var). Men det ser ikke ut som de skal vise fotballkamper i det hele tatt nå, så da blir det vel ikke kamper der, antar jeg.

Får kanskje se om det skjer noe videre utover, styret har vel en arrangementsansvarlig, blant annet. Men mulig det kan bli vanskelig å finne et samlingssted nå som Roadhouse ikke virker aktuell.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Glimt i midten

Post by Ville Lehtinen »

Er arrangementsansvarlig på forumet?
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Glimt i midten

Post by Mariasha »

Det vet jeg faktisk ikke, men tror ikke han er aktiv, i alle fall. Heter Olav, men jeg husker ikke etternavnet. Ligger sikkert på Facebook-gruppen til GIM.

Ikke at det har vært årsmøte og jeg vet om han fremdeles skal være arrangementsansvarlig, men mener han var det i fjor.
User avatar
Novi
Posts: 11497
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 820 times

Re: Glimt i midten

Post by Novi »

Er sikkert like greit at man tar et lite "grasrot"-år da, hvor ting blir arrangert med bakgrunn av allmenn interesse av dem som tar tiltaket. Viktigste er jo at man kan nå ut til de som er interesserte i visninger og turer, og det gjør man jo her på forumet og FB :)
Una mas cerveza.
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Glimt i midten

Post by Mariasha »

Det har ikke vært noe veldig formelle greier verken i fjor eller året før, vi har stort sett møttes for å se kamper sammen, ikke noe medlemsskap e.l. Men ja, får se om det skjer noe utover i år. Får i alle fall sett kampene gratis på nett nå, så man ikke går glipp av de om man ikke har TV2 Sumo/Sport.
User avatar
Novi
Posts: 11497
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 820 times

Re: Glimt i midten

Post by Novi »

Hvordan var oppslutningen på generelle kamper? Om man klarer samle et gjeng hver søndag skal det jo være mulig å finne en passende plass. Men husker tilbake til 2004-05-06, med ustabil streaming på Kings Cross...kan være stressende! :D
Una mas cerveza.
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Glimt i midten

Post by Mariasha »

Tja, rundt 10-12 stk, kanskje? Varierte en del fra færre til flere, mulig noen andre har bedre tall enn meg. I 2010 hadde vi vel et noen lunde fast bord i et hjørne med en skjerm der det ble streamet via laptop. Ikke sånn kjempestabilt (som vanlig med ren nettstream…), men artigere enn å sitte hjemme.

Tror oppmøtet kommer mye an på hvordan Glimt gjør det, vi så jo potensialet i 2008 da det ble så fullt i andre etasje på Roadhouse at flere gikk hjem på grunn av mangel på plass, men det ser man nok ikke igjen med det første.
User avatar
Novi
Posts: 11497
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 820 times

Re: Glimt i midten

Post by Novi »

Fikk beskjed på FB om at kampen vises på Three Lions i dag :)
Una mas cerveza.
User avatar
Novi
Posts: 11497
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 820 times

Re: Glimt i midten

Post by Novi »

Blir det samling på Three Lions i dag? Er vel ingen andre kamper som går samtidig.
Una mas cerveza.
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Glimt i midten

Post by Mariasha »

Noen som vet noe mer om kamper på Three Lions? Vises alle, eller bare enkelte? Er jo avlyst Tippeliga i dag, så burde jo kunne være plass.
lloydpat
Posts: 1365
Joined: Wed Jan 12, 2005 6:25 pm
Location: Trondheim/Fausk(e)
Contact:

Re: Glimt i midten

Post by lloydpat »

For de som ønsker blir Three Lions møteplass i Trondheim før kampen mot Ranheim. De fleste av oss kommer rundt 12:00-13:00 tiden denne søndagen!
User avatar
Novi
Posts: 11497
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 820 times

Re: Glimt i midten

Post by Novi »

Hva har skjedd med www.glimtimidten.com?

Fikk forresten GIM-kontoen inn i nettbanken når jeg skiftet til DNB, og vi har jo en liten slant til rådighet. Kanskje vi bør mekke noe før Ranheim-kampen i oktober?
Una mas cerveza.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Glimt i midten

Post by Cheese Smirnoff »

Hva er reglene for at bortesupporterne får ta med trommer på kamp? Ifjor fikk vi jo ikke lov å stå inne på Ranheim Stadion, så da har de vel ikke noe de skulle sagt om hva vi har med oss utenfor stadion.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
rayray80
Posts: 127
Joined: Sun Apr 13, 2008 8:03 pm

Re: Glimt i midten

Post by rayray80 »

godt å se at dere prøver å komme igang i midten igjen :) vi gleder oss :)
User avatar
Novi
Posts: 11497
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 820 times

Re: Glimt i midten

Post by Novi »

Cheese Smirnoff wrote:Hva er reglene for at bortesupporterne får ta med trommer på kamp? Ifjor fikk vi jo ikke lov å stå inne på Ranheim Stadion, så da har de vel ikke noe de skulle sagt om hva vi har med oss utenfor stadion.
Vi får avklare det med dem på forhånd. I fjor var jo kampen gratis, så det gjorde nok sitt til at det ble værre å få fritt spillerom. Håper uansett at tabellsituasjonen er slik at vi ligger en til opprykk, og at vi kan gjøre noe utifra det.

rayray80 wrote:godt å se at dere prøver å komme igang i midten igjen :) vi gleder oss :)
Tror nok GIM, likt som DGH, eri en naturlig dvale etter det horrible spillet som har vært de siste årene. Med Glimt i TL skal det nok ikke være noe problem å samle nok folk til nye episke bussturer til Molde og Ålesund! :)
Una mas cerveza.
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Glimt i midten

Post by Mariasha »

Novi wrote:Hva har skjedd med http://www.glimtimidten.com?
Det ble sagt opp, da det lille av info som kommer legges ut på Facebook og ingen noen gang oppdaterte siden (jeg kunne alltids oppdatert, men hadde ingenting å oppdatere med) og alt av informasjon der, kanskje med unntak av vedtektene, var utdatert. Innholdet på siden og slikt er tatt backup av, i tilfelle man vil ha den opp igjen senere.

Det har heller ikke vært noen innmelding de siste årene, så da ble siden enda litt mindre brukt.
User avatar
Novi
Posts: 11497
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 820 times

Re: Glimt i midten

Post by Novi »

Fair enough! Vanskelig å få folk til å besøke en slik side for info uansett (besøker jo aldri DGH eller GLIS' sider uten at det kommer en link i FB). Vi får heller mekke til en god FB-side for å holde folk oppdatert - når det blir noe å oppdatere om ;)
Una mas cerveza.
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Glimt i midten

Post by Mariasha »

Det man kunne gjort er å ha en helt enkel nettside uten noen nyhetsoppdateringer e.l. som rett og slett bare opplyser om hva Glimt i midten er og slikt. Den kunne f.eks. nevnt at og hvor kampene vises og linket til Facebook-siden, evt. vist nyeste poster fra Facebook-siden. Med Facebooks posisjon per nå er det vel ganske greit å ha det som hovedinformasjonskanal, men hadde nok ikke skadet å gjøre det tilgjengelig utenfor også.

Noe sånt kunne jeg lett hostet på mitt eget webhotell, så da ville det vel kostet ca. 200kr i året for selve domenet om det ble registrert via samme firma som jeg bruker. Men ser ikke helt for meg at det er vits for øyeblikket, kan dog være en mulighet om Glimt gjør det bedre og det blir økt interesse igjen.
Paradigma
Posts: 592
Joined: Sun Feb 22, 2004 9:01 pm
Location: Trondheim
Been thanked: 12 times

Re: Glimt i midten

Post by Paradigma »

Jeg er enig i at facebook må brukes til informasjonskanal. Og å lage events når det er noe som skjer. Husk at det kommer mange nye nordlendinger til Trondheim hver høst for å studere, disse må innrulleres fortløpende. Aktiviteten tar seg nok opp når vi er tilbake i TL, men det hadde vært gøy å møtt opp på Ranheim med like mange som vi var i 3-1 seieren på Lerkendal...
User avatar
Novi
Posts: 11497
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 820 times

Re: Glimt i midten

Post by Novi »

Tja, var vel ikke noe å si på oppmøtet i fjor? Vi kan nok lage en mer "samlet" gjeng (satt selv relativt for meg selv i fjor), noe sprell før kamp, samt et eller annet TIFO.

Men ja, blir naturligvis bedre stemning i TL. I Adecco får man kun med seg de som virkelig liker fotball og Glimt, mens i TL får man med seg Bodø-væringer og nordlendinger generelt.
Una mas cerveza.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5648
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 183 times
Been thanked: 354 times

Re: Glimt i midten

Post by poteten »

I morgen skal Nardo bankes ut av cupen.

Jeg og en kompis kommer til å forsøke å kjøre show med banner, gule lys og restene av påskepynt, samt at vi vil grille og ha med musikk.

Synes mange skal komme og henge med, så blir dette mycket morsomt! Ta med noe gult! :)
Kritisk
Post Reply