Nye sanger

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Jeg må bare innrømme at det eneste skikkelig bra jeg hørt nytt i år er "ser at du faller" ...den "venn" melodien må det være mulig å bygge noe på. "Call on Me" melodien er det også lett å bygge noe på "bodø glimt...BODØ GLIMT"...gjenta gjenta gjenta...så stopper jo låten opp en liten stund med en annen melodi og der kan man vel sikkert finne på noe finurlig..

"Kjendisparty" har også en bra melodi å bygge en sang av...men sikkert et helvette å finne en fornuftig tekst til...

Ellers så ville en miks av "bransjehora" 1-2--3 og "fra bodø til bekkelaget" vært mulig å lage en kul sak av...

1-2--3 VI HAR DET BESTE FRA BODØ
1-2--3 BODØØØ/GLIIIIIIMT
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Jeg ble bedt på kamp på Aspmyra
av en god bekjent
hadde aldri vært med på no sånt så jeg vart litt skremt
folk sto i store grupper og ropte nokka rart
etterhvert så fikk jeg se no helt, ja helt underbart

Inn i gule drakter..med NB logo på
det var bare åååå still seg opp og rope på
laget ifra Bodø..som spilla underbart
etter denne dagen så var alt klart
at Bodø/Glimt er laget..som jeg heier på
kunne ikke vært no anna, FOR

jeg var der for MÅL


nooooooooooookkkaaaaa sånt...er faen elendig på lyrikk på norsk.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

mester wrote:Jeg må bare innrømme at det eneste skikkelig bra jeg hørt nytt i år er "ser at du faller"
Trist at du ikke finner de andre nye låtene bra. Men jeg tar kritikken. Et stort problem er å gjøre radioschlägers om til gode og sangbare supportersanger. Jeg har prøvd å se til England og oversatt noen fra deres store utvalg.

"Bodø/Glimt til æ dør" og "Når Bodø/Glimt tar seriegull" er noen av disse. Den Mighty Quinn-melodien (takk Pekri10!) har fungert veldig bra. "Neste Sommer" og "Her kommer.....med øyne blå" er gamle litt avglemte sanger som fungerer max. Og "Det som å se Brasil" burde vi tatt oftere. Og så bør vi prøve oss på "Horden i fra nord". Den fungerte rimelig ok i Stavanger.

Ellers så trykker vi opp denne før Alfheim:
"Vi hata Tromsø"
(mel.We love you.... - We do)

Vi hata Tromsø
å å o å
Vi hata Tromsø
å å o å
Vi hata Tromsø
å å åå
Tromsø hata oss!
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Jo men synes du ærlig talt "Når bodø/glimt tar seriegull" er så jævla bra? Var ikke den litt overoptimistisk etter 3 strake tap? hehe..og "da skal vi stå på aspmyra" (Som om vi ikke gjør det idag..)...jeg synes sanger om seriegull når vi i grunn er et bunnlag blir litt sånn...ja..småteit.
Er greit å stjele fra England..men mye i England er ikke mulig å stjele uten at det blir harry..samme med å stjele fra Brann og VIF som har mye av de beste supportersangene i Norge idag...og det er som du sier..sinnsykt vanskelig å finne på noen skikkelige schlagere...

Jeg skal ta og lete opp min gamle supporterCD fra AIK som er Sveriges desidert beste på tribunen..der er det mye bra..desverre er Bodø/Glimt vanskelig å lage noe bra av i grunn...spesiellt BODØ ..

Ingeting som var herligere enn å stå på Råsunda og høre 3-4000 supportere (av og til 10.000) skrike
ATTACK -ATTACK - ATTACK ATTACK ATTACK
(attacker... for de som ikke skjønner svensk..)
eller KOM IGEN GNAGET ..KOM IGEN GNAGET (AIKs kallenavn..)
støtvis fra 50% og resterende 50%...den fungerer forsåvidt med KOM IGJEN BODØ - KOM IGJEN BODØ..men da må man nok få med seg Nordmegler alternativt resten av Adidas...på halvparten..

Den bønda i fra Nord grejja er jo ikke så dum i grunn...men den har jeg aldri hørt..bare prøver å forestille meg den.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Denne sangen ble skrevet til en kamp på Alfheim for masse år siden, og kan godt børstes støv av igjen:


Kæm e det som får bank i dag; det e TIL, det e TIL!
Kæm e det som får bank i dag; det e TIL, det e TIL!
Kæm e det som e bæst i dag, kæm e det som har det bæste lag;
Det bæste laget det heter BODØ/GLIMT!


Husker aldri navnet på melodien (gammel engelsk seilervise), men på Aspmyra ble den omskrevet til "Å Bodø/Glimt e aller bæst hurra, hurra osv" så mange kjenner den nok best med den teksten.

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Smart som jeg er så fant jeg fram CDn og laget en liten smakprøve av ATTACK - ATTACK - ATTACK ATTACK ATTACK...

..er litt synd at en CD ikke helt gjengir lyden fra Råsunda..men den gir en viss ide hva det handler om...

http://www.mesterprod.no/attack.wav

Og så noen andre favoritter..nydelig å høre trøkket..synd det kun i grunn skal oppleves live..men CDn er kjekk å ha når man bor så langt ifra.
http://www.mesterprod.no/gnaget.wav

Og sangene er ikke innspillt i studio..de er tatt rått fra Råsunda og Globen.
Last edited by mester on Mon May 09, 2005 11:38 pm, edited 2 times in total.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Post by Los-Loco »

dalers wrote:
mester wrote:Jeg må bare innrømme at det eneste skikkelig bra jeg hørt nytt i år er "ser at du faller"
Trist at du ikke finner de andre nye låtene bra. Men jeg tar kritikken. Et stort problem er å gjøre radioschlägers om til gode og sangbare supportersanger. Jeg har prøvd å se til England og oversatt noen fra deres store utvalg.
Synes absolutt det er mye her som er bra! Men det beste er at det faktisk blir produsert noe i det hele tatt, ikke vært for mye av slikt de siste åran.

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Los-Loco wrote:
dalers wrote: Trist at du ikke finner de andre nye låtene bra. Men jeg tar kritikken. Et stort problem er å gjøre radioschlägers om til gode og sangbare supportersanger. Jeg har prøvd å se til England og oversatt noen fra deres store utvalg.
Synes absolutt det er mye her som er bra! Men det beste er at det faktisk blir produsert noe i det hele tatt, ikke vært for mye av slikt de siste åran.

Los-Loco har talt!
Joda..kjekkt at noen gidder å bruke tid på det..men da må også tekster o lignende være bra og folk vil stille seg bak det. MEEEEEEEEEEN jeg personlig synes sanger som omhandler seriegull passer utrolig dårlig når man ligger i bunnstriden...og jeg vet at mange påpeker at det er en del dårlige sanger OG tekster..og det er jeg forsåvidt til dels enig i ..når det gjelder en del sanger, MEN så er jeg oppvokst med en av de beste supportergjengen da (rent vokalt...).
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

mester wrote:Jo men synes du ærlig talt "Når bodø/glimt tar seriegull" er så jævla bra? Var ikke den litt overoptimistisk etter 3 strake tap? hehe..og "da skal vi stå på aspmyra" (Som om vi ikke gjør det idag..)...jeg synes sanger om seriegull når vi i grunn er et bunnlag blir litt sånn...ja..småteit.
Her må jeg si meg uenig med deg. La meg få "forklare" sangen for deg. Når Bodø/Glimt tar seriegull henviser til den dagen som en gang skal komme. En dag skal vi være der. Om så Glimt rykker ned så skal vi en dag i framtida få oppleve det. At vårt kjære lag virkelig TAR seriegullet. Det er noe vakker OG poetisk over dette. Håper du ser dette?

Da skal vi stå på Aspmyra og støtte laget vårt blant tusen flere. "I wanna be in that number" synger de i England. De ønsker å føle samholdet og fellesskapet. De vil være en del av det når det skjer. Fantastisk strofe. "I wanna be in that number" DA skal vi fortsatt være på Aspmyra og støtte de gule.
Er greit å stjele fra England..men mye i England er ikke mulig å stjele uten at det blir harry..samme med å stjele fra Brann og VIF som har mye av de beste supportersangene i Norge idag...
Å stjele fra Enga er en nødvendighet. Et nødvendig onde. De bare ER best på supportersanger. Og de sjøl stjeler som gribber (vil jeg tro). Hvis det å stå på engelske baner å synge (som jeg har gjort en del av) er harry, ja så la meg være harry til evig tid. Jeg har sjøl funnet Harry'en i meg. Det er en god følelse å være stolt av Harry'en sin :wink:
Jeg skal ta og lete opp min gamle supporterCD fra AIK som er Sveriges desidert beste på tribunen..
Gjør det! Det hadde vært digg! Sender du noen låter til meg?

Terje.Dalhaug@stud.hibo.no
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Det ligger et par poster lengre opp...2 clip..
mester wrote:Smart som jeg er så fant jeg fram CDn og laget en liten smakprøve av ATTACK - ATTACK - ATTACK ATTACK ATTACK...

..er litt synd at en CD ikke helt gjengir lyden fra Råsunda..men den gir en viss ide hva det handler om...

http://www.mesterprod.no/attack.wav

Og så noen andre favoritter..nydelig å høre trøkket..synd det kun i grunn skal oppleves live..men CDn er kjekk å ha når man bor så langt ifra.
http://www.mesterprod.no/gnaget.wav

Og sangene er ikke innspillt i studio..de er tatt rått fra Råsunda og Globen.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

VI ER DEN GULE HORDE

Post by mester »

Melodi: Kjendisparty
Vi er den gule horde..og vi er JÆVLI bra
Vi har ikke vært med no særli før..men gjør det nokka da?
Vi sto i mindre grupper og jaget på vårt Glimt
Om vår og vind og alt slags drit ..de vakke nokka fint

(så kommer refrengen..men glem det der..keiserns nye klær..MELODI)

Men GLEM det der...vi er Bodø/Glimts nye HÆR
Vi ER den GULE HORDE ...åå vi ska EIE dette her

Men GLEM det der...vi er Bodø/Glimts nye HÆR
Vi ER den GULE HORDE ...åå vi ska EIE dette her

...OK den der ble jeg faktisk relativt fornøyd med..
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

"Her må jeg si meg uenig med deg. La meg få "forklare" sangen for deg. Når Bodø/Glimt tar seriegull henviser til den dagen som en gang skal komme. En dag skal vi være der. Om så Glimt rykker ned så skal vi en dag i framtida få oppleve det. At vårt kjære lag virkelig TAR seriegullet. Det er noe vakker OG poetisk over dette. Håper du ser dette?"

Hehe..og nokka teit når man ligger i bunnstriden..og STÅ på Aspmyra gjør vi jo faen hver eneste helg...men men..dere skal bare stå der og være overoptimistiske...jeg synes den er harry! ;)

"Å stjele fra Enga er en nødvendighet. Et nødvendig onde. De bare ER best på supportersanger. Og de sjøl stjeler som gribber (vil jeg tro). Hvis det å stå på engelske baner å synge (som jeg har gjort en del av) er harry, ja så la meg være harry til evig tid. Jeg har sjøl funnet Harry'en i meg. Det er en god følelse å være stolt av Harry'en sin :wink: "

Jeg synes faktisk Brann har to av de beste sangene...Byen er Bergen og laget er Brann...bla bla bla..er sinnsykt bra (CATCHY!)..og så var det en til jeg seff ikke husker akkurat nå...

MEN en ting skal "dere" faen meg ha...Den Gule Horde har blitt faen så mye større..og det er bra..fortsetter det sånn så får vi snart en skikkelig supporterskare som kan gi enda mere trøkk på Aspmyra..
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Sikkert gjort før, men hva med refrenget fra Yellow Submarine?

"Vi e gul, vi e go og vi e Glimt
vi e Bodø/Glimt
vi e Bodø/Glimt"

Det trenger ikke være verre enn som så. Finn noe som passer, og bruk det. Man trenger ikke være først, man trenger ikke engang være nyskapende.

EDIT: Passer spesielt bra når man ligger under streken... :lol:
Last edited by Kesseboy on Tue May 10, 2005 12:50 am, edited 1 time in total.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Kesseboy wrote:Sikkert gjort før, men hva med refrenget fra Yellow Submarine?

"Vi e gul, vi e go og vi e Glimt
vi e Bodø/Glimt
vi e Bodø/Glimt"

Det trenger ikke være verre enn som så. Finn noe som passer, og bruk det. Man trenger ikke være først, man trenger ikke engang være nyskapende.
Den var faktisk ikke så ille....

...eller kanskje sånn?
Vi er gul, vi er god og Bodø/Glimt
Ja vi er Bodø/Glimt
Ja vi er Bodø/Glimt
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Ville unngå den "vi er god og Bodø/Glimt" fordi den delen med hva vi er må forsterkes i forbindelse med Glimt, slik jeg ser det. Den versjonen min, sånn som jeg kjenner det, introduserer Glimt, altså konseptet, klubben og følelsene, i den første linja, og så bekreftes klubbnavnet og stedstilhørigheten i de to neste.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Ok hadde ikke no dypere mening med min...

Hva syntes du om denne da?
Melodi: Kjendisparty
Vi er den gule horde..og vi er JÆVLI bra
Vi har ikke vært med no særli før..men gjør det nokka da?
Vi sto i mindre grupper og jaget på vårt Glimt
Om vår og vind og alt slags drit ..de vakke nokka fint

(så kommer refrengen..men glem det der..keiserns nye klær..MELODI)

Men GLEM det der...vi er Bodø/Glimts nye HÆR
Vi ER den GULE HORDE ...åå vi ska EIE dette her

Men GLEM det der...vi er Bodø/Glimts nye HÆR
Vi ER den GULE HORDE ...åå vi ska EIE dette her
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Jeg hater melodien. Både Dag Spantell og Jen9 og TanteP kan trekke seg tilbake til sine respektive tettsteder og holde seg til å underholde på lokale skjenkesteder for alt jeg bryr meg.

Men Glimt-tilpasninga er bra.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Bobby "Boris" Picketts "Monster Mash" (Også kjent via Vaktmester'ns "Kjempebæsj") kan kanskje også brukes. Bare å plassere "Bodø/Glimt" og "kom an" på passende steder, så skriver den seg sjøl.

Edit: eller, uff, det er trist å innrømme det, men Lillebjørn Nilsens "Crescendo i gågata" kan sikkert la seg bruke. (Jeg har brukt den før, i en annen sammenheng).
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

mester wrote:Ingeting som var herligere enn å stå på Råsunda og høre 3-4000 supportere (av og til 10.000) skrike
ATTACK -ATTACK - ATTACK ATTACK ATTACK
(attacker... for de som ikke skjønner svensk..)
eller KOM IGEN GNAGET ..KOM IGEN GNAGET (AIKs kallenavn..)
støtvis fra 50% og resterende 50%...den fungerer forsåvidt med KOM IGJEN BODØ - KOM IGJEN BODØ..men da må man nok få med seg Nordmegler alternativt resten av Adidas...på halvparten..
.
Istedet for KOM IGJEN BODØ, kan man bruke KOM IGJEN GLIMT.
Selvølgelig drømmer man om å få med seg hele stadion, men i første omgang kan den kjøres innad i DGH slik at man får en effekt der.

Når dette fungerer på NSA-feltet på privatlandskamper (med halvfull seksjon) med KOM IGJEN NORGE, så bør også vi få det til å fungere, så lenge man er flere enn bare 1 supporter på kamp.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Blir mere trøkk om du sier KOM IGJEN BODØ enn gli-imt..tror jeg..og ja man kan nok teste den i horden..meeeeen den fungerer så atskillig best med MYE folk.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Post by Mariasha »

mester wrote:Blir mere trøkk om du sier KOM IGJEN BODØ enn gli-imt..tror jeg..og ja man kan nok teste den i horden..meeeeen den fungerer så atskillig best med MYE folk.
Saken er jo den at det er problematisk å få med hele Aspmyra på noe uten at Horden har gjort det først eller dirigerer hele greia.
Og Bodø/Glimt har vel alltid vært referert til som Glimt når man skal korte det ned? Selv blir jeg nesten småirritert når kommentatorer på TV omtaler Bodø/Glimt som bare "Bodø", vet ikke helt hvorfor. Synes Glimt gir en mer tilhørighetsfølelse ovenfor Bodø/Glimt, mens Bodø kan liksom være hva som helst.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Jeg kom opp med en del ideer i gårnatt, noen gode, noen dårlige. Hvis folk vil høre, så kan jeg dele.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Mariasha wrote:
mester wrote:Blir mere trøkk om du sier KOM IGJEN BODØ enn gli-imt..tror jeg..og ja man kan nok teste den i horden..meeeeen den fungerer så atskillig best med MYE folk.
Saken er jo den at det er problematisk å få med hele Aspmyra på noe uten at Horden har gjort det først eller dirigerer hele greia.
Og Bodø/Glimt har vel alltid vært referert til som Glimt når man skal korte det ned? Selv blir jeg nesten småirritert når kommentatorer på TV omtaler Bodø/Glimt som bare "Bodø", vet ikke helt hvorfor. Synes Glimt gir en mer tilhørighetsfølelse ovenfor Bodø/Glimt, mens Bodø kan liksom være hva som helst.
Samtidig så kan ikke ordet GLIMT få like mye trøkk i den melodien som Bodø får...
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Moikaw
Posts: 107
Joined: Sat May 07, 2005 4:58 pm
Location: Jessheim (Bodø)

Post by Moikaw »

GLIMT kan få mer trøkk hvis man ropa
KOM IGJÆN BODØ/GLIMT! KOM IGJÆN!

Med masse trøkk på GLIMT!
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Moikaw wrote:GLIMT kan få mer trøkk hvis man ropa
KOM IGJÆN BODØ/GLIMT! KOM IGJÆN!

Med masse trøkk på GLIMT!
Ja men da er du på trynet i forhold til melodi/fart...
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Post Reply