En stor takk

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Vidar i klikken
Posts: 150
Joined: Sun May 15, 2005 3:16 pm
Location: OSLO

En stor takk

Post by Vidar i klikken »

En stor takk til alle i dgh...... Endelig slapp vi å synge i Medgang og Motgang..... Fortsett med det :glis :glis :glis
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

hehehe, don't push Your luck... :mrgreen:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Vidar i klikken
Posts: 150
Joined: Sun May 15, 2005 3:16 pm
Location: OSLO

Post by Vidar i klikken »

Magga wrote:Ville heller ha takket Glimt! Hvis de hadde tapt, så hadde den kommet :wink:
Ifølge andre personer så skal denne synges

Vel kansje bedre å synge den før kamp da, når vi fortsatt har mottet på topp. For meg så er i medgang og motgang vår YNWA. Den skal! synges før og etter kamp uansett resultat. Å bare synge den etter tap gir sangen et ufortjent dårlig rykte. Jeg syns det er meningsløst å bare synge den etter tap ,når det er en sang som mest handler om lojalitet, forpliktelse, følelser og at vi ska vinn. :guns :guns :guns
User avatar
Skriket
Posts: 3428
Joined: Fri May 06, 2005 12:27 pm

Post by Skriket »

Vidar i klikken wrote:
Magga wrote:Ville heller ha takket Glimt! Hvis de hadde tapt, så hadde den kommet :wink:
Ifølge andre personer så skal denne synges

Vel kansje bedre å synge den før kamp da, når vi fortsatt har mottet på topp. For meg så er i medgang og motgang vår YNWA. Den skal! synges før og etter kamp uansett resultat. Å bare synge den etter tap gir sangen et ufortjent dårlig rykte. Jeg syns det er meningsløst å bare synge den etter tap ,når det er en sang som mest handler om lojalitet, forpliktelse, følelser og at vi ska vinn. :guns :guns :guns
Sto faktisk å tenkte på at vi burde ha sunge I medgang og motgang på søndagen, bære førr å vise at d egentli ikkje e en negativ sang.. Vi søng jo trossalt i MEDGANG og motgang, og den førtjene å komme mer fram i medgang :D Men nu passa nu Kem e best? rimeli bra på søndagen, så æ klage ikkje :wink:
Ækte nordnorsk stolthet!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

"I medgang og motgang" er kanskje den beste sangen som er skrevet om/til Glimt! Det er helt latterlig å påstå at det er en sang kun for de negative resultatene, mener jeg!

Og forresten; dersom man hører sangen på cd, så er det en mer lystig tone på den enn f.eks "Bodø/Glimt førr evig". Ingen som klager på at vi synger den. :roll:
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Vidar i klikken wrote:
Magga wrote:Ville heller ha takket Glimt! Hvis de hadde tapt, så hadde den kommet :wink:
Ifølge andre personer så skal denne synges

Vel kansje bedre å synge den før kamp da, når vi fortsatt har mottet på topp. For meg så er i medgang og motgang vår YNWA. Den skal! synges før og etter kamp uansett resultat. Å bare synge den etter tap gir sangen et ufortjent dårlig rykte. Jeg syns det er meningsløst å bare synge den etter tap ,når det er en sang som mest handler om lojalitet, forpliktelse, følelser og at vi ska vinn. :guns :guns :guns
Jepp,jeg syns denne skal synges i andre samenhenger enn når vi har tapt. Helst før kamp omentrent som en nasjonalsang, det er min drøm. Men nå er det engang sånn at sang gruppa ikke er enig og da følger jeg lojalt deres opplegg, noe som jeg håper alle andre også gjør.

Hvis klikken eller andre starter denne sangen så blir jeg garantert med å synger (så sant det ikke andre har begynt å synge noe annet først).

I medgang og motgang er min favoritt sang og jeg ønsker å høre den langt oftere, bare ikke på slutten av en kamp hvor vi ligger under.
Der har klikken ett poeng i at vi da bør synge sanger med mer trykk og aggresivitet. Jeg ønsker meg Bodø/Glimt til æ dør i sånne situasjoner. Det er samme budskap i en tøffere innpakning.
I medgang og motgang kan gjerne synges etter at kampen er avblåst både etter seier og tap.

Jeg har ikke større påvirkning på hva som synges enn det enhver annen DGH medlem har. Det er bare å legge sine meninger frem for sang gruppa, så får vi lojalt følge det de kommer frem til eller starte egne favoritter når mr røsten har pause. jeg anbefaler at man da ser bort på mr røsten får å sjekke at han ikke er i ferd med å starte en sang.
Poenget er at vi alle bør være lojale overfor den eller de som kommer først igang med en sang. Dette er litt problematisk i NH ,men blir langt enklere på J-feltet.
Vel kansje bedre å synge den før kamp da, når vi fortsatt har mottet på topp. For meg så er i medgang og motgang vår YNWA. Den skal! synges før og etter kamp uansett resultat. Å bare synge den etter tap gir sangen et ufortjent dårlig rykte. Jeg syns det er meningsløst å bare synge den etter tap ,når det er en sang som mest handler om lojalitet, forpliktelse, følelser og at vi ska vinn
I tilfelle noen ikke vet/ skjønte det så er det jeg som har skrevet ovenstående og det jeg forsøkte med det innlegge var å få sanggruppa / mr røsten til å endre praksis. Men som vi alle vet så nådde jeg ikke frem den gangen heller. :cry:
I medgang og motgang
Post Reply