Skryt til DGH

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5661
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 185 times
Been thanked: 361 times

Skryt til DGH

Post by poteten »

DGH er sannelig blitt noe jeg stolt viser frem til turister i byen.

Hadde to stykk Klanen-folk på besøk i uka som gikk, og de har vært på to Glimt-kamper. Ikke fordi de er så glad i Glimt, men fotball er fotball, sies det.

De ble veldig paff. Han ene beskrev det som å bli truffet av en vegg. Supporterene til Glimt overgikk det meste han hadde hørt de senere år på andre arenaer enn Ullevaal (selvfølgelig).

Det er nesten litt synd at dere sitter på et felt, gjemt i et hjørne. DGH burde vært plassert midt i, slik at sangene og den gode følelsen dere gir tilskuerne kommer til begge sider, og ikke bare stopper opp halvveis på Diadora.

Mot Sparta så ble jeg vledig varm i trøya da jeg hørte hele Glimt førr evig-sangen fra det hold. Jeg har et par ganger bablet om "den gangen i 1994, da hele stadion sang sammen i nedrykkssmørja mot Sogndal" - dere er på god vei til å endelig legge den kampen bak.

Hadde bare ALLE blitt med. "Vænna førr livet" og "Glimt førr evig" er bortimot de to eneste sangene som faktisk er så høylytt at de kan høres der dere sitter i dag. Eller står.

Så, hvorfor er ikke DGH midt på Diadora? Er det prisen? Er det på grunn av at dere vil stå?

Uansett; DGH er i ferd med å få seg et lite navn i Norge. Synd det bare er Serie A som får oppleve den, for på den organiserte supportersiden er dere i eliten. Og vel så det.

Stå på og jeg gleder meg til nye, morsomme TIFOer.
Kritisk
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Mot Sparta var vi vel ikke spesielt gode selv om det ble mye bedre i andre omgang. Fikk faktisk spørsmål om det ikke var jeg som drev på med sånn supportergreier, det svarte jeg selvsagt ja til hvorpå jeg fikk kontant svar "Hva skjedde i går?"

Det syntes jeg faktisk var temmelig gøy, naturligvis ikke pga at vi var dårlige men fordi det legges merke til dersom DGH ikke helt har dagen. Tydeligvis begynner folk å varme opp til DGH 8)

I dag var det mye, mye bedre. Justin Case sa meget treffende at dette var første gangen på lenge at gåshuden hadde kommet, det stemmer nok godt for meg også.

Det var på denne sangen at det var helt sinnsyk trøkk:

Vi ska faen mæ klar det
(mel: Twisted Sisters "We're not gonna take it")

Bodø/Glimt e laget
VI - ska faen mæ klar det
Vi e superlaget
i fra No-o-o-ord


Ellers var det jo meget hyggelig å lese dette poteten
:)


Angående plassering så MÅ vi stå, noe annet er helt utelukket.
At vi skal få plass på midten av diadora er usannsynlig all den tid det er langt mer attråverdige billetter der. Så må men vel tenke på at vi nok sperrer utsikten en hel del for de som foretrekker å sitte på kamp.

Jeg har håp om at når gamle nordmegler skal rives så er DGH i tankene til Glimt, her burde det være mulig med skikkelige ståplasser og aller helst sentralt.
Dette har jeg forsåvidt også nevnt ovenfor Ernst og Co.

En siste sak er hvor tv-kameraene er plassert, de vil sannsynligvis fortsette å være der de er nå og da er det veldig fordelaktig for Glimt at DGH fyller opp den ene siden med liv og røre. Kanalene setter pris på sånt.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Post by Novi »

SupahMan wrote:Som nevnt en annen plass. Jeg har aldri hørt Horden så høyt og klart før i år, som rett etter pause, og de sang "Vi er superlaget!"... fy faen. Vi satt to stk. i lag og syns det var rett og slett villt.
Slenger meg på den :klapp Er litt sommerforkjøla og får ikke stemmen i gang, men helt fantastisk å stå sammen med Horden på slike dager. Det som virkelig hjelper på syngingen er Røsten (selvsagt), og at det er noen med kraftstemmer spredd overalt :)

Ellers er jo engasjementet helt vilt...helt uaktuelt for meg å sette meg midt på Diadora om jeg skulle få gratisbilletter der. Var helt fantastisk følelse i går når Sannes endelig stanget inn et Glimt-mål, og kom løpende mot oss! Spillernes forhold til Horden har virkelig vokst sammen med oss :)
Una mas cerveza.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Post by Novi »

Hipphipp-HURRA
Una mas cerveza.
Mr Røsten
Posts: 1426
Joined: Tue Jun 14, 2005 8:57 pm
Location: Bodø

Post by Mr Røsten »

Sangruppa diskuterer hvorfor det gikk så bra i går mot Hønsa. Jeg mener at vi presterte årsbeste. Tror ikke det er bare en ting som gjorde at "alt løsnet" i går og er faktisk litt usikker på hvorfor. Jeg registrerer at det er en viss forskjell på om jeg som fast dirigent er der eller ikke, men det forklarer selvfølgelig ikke hvorfor vi presterer årsbeste i en kjedelig kamp mot et kjedelig lag midt i fellesferien. Jeg ser at det har dukket opp noen nye fjes i Horden som absolutt er positiv for oss. Ved siden av meg sto en meget bra gjeng jeg er usikker på om jeg har sett før i "Hordesammenheng". Er det de nye fjesene/stemmene som løfter oss? Mannøver i Glimt lot seg glede over et uvanlig engasjert publikum. Noen fler som registrerte det? Er vi baree sommeryre? Er det finværet som får oss til å synge?
FØRR EVIG
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

Det var et par steder det sto flere sammen og sang, som f.eks. rett foran meg. De gjorde opp for de, som meg, som synger heller lite, og tror de hadde en positiv effekt på helheten. I tillegg satt jo "Vi e superlaget" som et skudd, og inviterte virkelig til å synge.

Jeg syntes forøvrig det virka som om feltet på sida av oss (blir det I-feltet?) var mye mer "med" enn de har vært de gangene før når jeg har stått med DGH.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

Jeg synger lite fordi stemmen min tåler lite. Etter en kamp med mye synging kan det ta opp imot ei uke før stemmen er tilbake til sitt vante seg, så jeg er nødt til å holde meg igjen deler av tida. For jeg har veldig lyst, og prøver å finne en balanse. Og det blir verre og verre å la være ettersom sangene blir bedre :wink:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Mr Røsten
Posts: 1426
Joined: Tue Jun 14, 2005 8:57 pm
Location: Bodø

Post by Mr Røsten »

Jentinho wrote:
Mr Røsten wrote:Sangruppa diskuterer hvorfor det gikk så bra i går mot Hønsa. Jeg mener at vi presterte årsbeste
Kanskje det har noe med supporterfesten dagen før å gjøre ? :)
Ta, det er langt fra umulig :mrgreen:
FØRR EVIG
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Jeg synes Nordlands nasjonalsang ødelegger litt for stemninga på J-feltet.
trøkket hadde blitt større om Ole Marius hadde satt igang et skikkelig heiarop når spillerne kom inn.
tror jeg...
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Post by Novi »

MhepA wrote:Jeg synes Nordlands nasjonalsang ødelegger litt for stemninga på J-feltet.
trøkket hadde blitt større om Ole Marius hadde satt igang et skikkelig heiarop når spillerne kom inn.
tror jeg...
OOO, godt forslag! Speaker kan annonsere 5min før om at det ikke vil bli spilt hymne under innmarsj, men at han heller ber publikum reise seg og synge med Horden! DET hadde blitt trykk det!! Og tenk å ha gjort det i TV-kampen mot HamKam!! :shock: :shock: :D :D :mrgreen: :skål :hedre :rock
Una mas cerveza.
User avatar
Skriket
Posts: 3428
Joined: Fri May 06, 2005 12:27 pm

Post by Skriket »

Mr Røsten wrote:
Jentinho wrote: Kanskje det har noe med supporterfesten dagen før å gjøre ? :)
Ta, det er langt fra umulig :mrgreen:
Evt. kan d ha nå me at d ikkje va så mye tromming på j-feltet på søndag?? D e ikkje nå nytt at vi høres mye bedre når d ikkje trommes, å bidrar nok t at d bli mer trøkk på sangan.. :D
Ækte nordnorsk stolthet!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Novi wrote:
MhepA wrote:Jeg synes Nordlands nasjonalsang ødelegger litt for stemninga på J-feltet.
trøkket hadde blitt større om Ole Marius hadde satt igang et skikkelig heiarop når spillerne kom inn.
tror jeg...
OOO, godt forslag! Speaker kan annonsere 5min før om at det ikke vil bli spilt hymne under innmarsj, men at han heller ber publikum reise seg og synge med Horden! DET hadde blitt trykk det!! Og tenk å ha gjort det i TV-kampen mot HamKam!! :shock: :shock: :D :D :mrgreen: :skål :hedre :rock
Nettop!
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Post by Johansen »

Skriket wrote:
Mr Røsten wrote: Ta, det er langt fra umulig :mrgreen:
Evt. kan d ha nå me at d ikkje va så mye tromming på j-feltet på søndag?? D e ikkje nå nytt at vi høres mye bedre når d ikkje trommes, å bidrar nok t at d bli mer trøkk på sangan.. :D
Veldig enig dær, syns det funka greit med bare ei basstromme nu sist. Ikke for å kom med negativ kritikk men til tider har faktisk tromman slått koret ut av takt. Og det blir vel lettere å holde trykket i koret når det ikke har så lange pauser (som fks ved en trommemarsj).

Røsten e ufattelig viktig, man merka lett om han ikke e dær!
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Post by Johansen »

PM wrote:Men vi kan ikke være totalt avhengig av Røsten. Ole Marius kan ikke la være å dra på ferie etc. vi andre har ett ansvar her.
nei det er klart, han får ta trene opp en "ferievikar" :mrgreen:
Mr Røsten
Posts: 1426
Joined: Tue Jun 14, 2005 8:57 pm
Location: Bodø

Post by Mr Røsten »

Skriket wrote:Evt. kan d ha nå me at d ikkje va så mye tromming på j-feltet på søndag?? D e ikkje nå nytt at vi høres mye bedre når d ikkje trommes, å bidrar nok t at d bli mer trøkk på sangan.. :D
Ikke uenig. Tror du har et poeng her....
Last edited by Mr Røsten on Tue Jul 31, 2007 1:23 am, edited 1 time in total.
FØRR EVIG
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Sjura wrote:Det var SINNSYKT (spesiellt i noen mintter av Vi skal faen mæ klar det) på søndag. Vi sto med frysninger og klarte ikke synge selv.. DA var jeg stolt av å være med i DGH.
Tror aldri jeg har opplevd et slikt trøkk på myra som i disse smått magiske minuttene. Utrolig moro! :D
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

Mr Røsten wrote:Sangruppa diskuterer hvorfor det gikk så bra i går mot Hønsa. Jeg mener at vi presterte årsbeste. Tror ikke det er bare en ting som gjorde at "alt løsnet" i går og er faktisk litt usikker på hvorfor. Jeg registrerer at det er en viss forskjell på om jeg som fast dirigent er der eller ikke, men det forklarer selvfølgelig ikke hvorfor vi presterer årsbeste i en kjedelig kamp mot et kjedelig lag midt i fellesferien. Jeg ser at det har dukket opp noen nye fjes i Horden som absolutt er positiv for oss. Ved siden av meg sto en meget bra gjeng jeg er usikker på om jeg har sett før i "Hordesammenheng". Er det de nye fjesene/stemmene som løfter oss? Mannøver i Glimt lot seg glede over et uvanlig engasjert publikum. Noen fler som registrerte det? Er vi baree sommeryre? Er det finværet som får oss til å synge?
Jeg tror det er en blanding av nye fjes, men også at dere holder dere til noen få sanger. Superlaget sang dere gang på gang og den ble både mer høylytt og klarere utover kampen!
Meget bra jobbet!
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
Post Reply