Hva betyr Den Gule Horde for FK Bodø/Glimt?

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Mr Røsten wrote:Detter er en merkelig og konstruert debatt. Administrasonen og styret er fryktelig glad for DGHs fremgang og DGH er i all hovedsak fryktelig fornøyd med samarbeidet med Glimt.
Alle debatter er konstruert av noen. Sier ingenting om fremgangen DGH har hatt, Røsten. Sier heller ikke noe om samarbeidet mellom de forskjellige aktørene.

Det jeg stiller spørsmål om er hvor mye DGH tror de betyr for Glimt.
Klart vi er uenige om div saker, da vi har forskjellig utgangspunkt, men hvofor problematisere det? Det er jo uenigheten og diskusjonen som driver oss fremover.
Hvem er det som problematiserer? Hvis det er "uenigheten og diskusjonen som driver oss fremover", hvorfor kan vi ikke diskutere dette da, som vi diskuterer alt mulig annet? Uten å angripe person, som enkelte allerede i sin første setning klarer :roll:
Merkelig merkelig merkelig "diskusjon"
Som du selv sier, vi er ikke bestandig enige om ting.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Post by liverglimt »

Uten å ta noe som helst standpunkt i den sesongkort saken, så er det ett par ting som slår meg:

1. Er Glimt der for DGH? Jeg trodde det var motsatt. Klubben vil alltid leve.
2. De fleste på stadion har vært på fotballkamper lenge før DGH var påtenkt.
@liverglimt
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

liverglimt wrote:1. Er Glimt der for DGH? Jeg trodde det var motsatt. Klubben vil alltid leve.
2. De fleste på stadion har vært på fotballkamper lenge før DGH var påtenkt.
1. Rart forumulert av meg. Mener Glimt er der for DGH. At DGH består pga. av Glimt. Uten Glimt, intet DGH osv :lol:

Klart en har gått på kamp lenge før der kom en supporterklubb på 70-tallet. Men eidurgud kan jo spørre seg selv: Hvorfor fremhever alltids spillerne supporterklubbene? Hvorfor trekker Cantona fram ManU-fansen? Hvorfor synes Sannes det er stas å bli sunget for? Hva er det som får en spiller til å gi det lille ekstra? Hvorfor er de fleste lag bedre på hjemmebane enn borte?

Jeg skjønner fortsatt ikke hvor du vil hen? Klart en klubb kan greie seg uten en supporterklubb, men det er da ingen klubb i verden som VIL det. Og hva synes så eidurgud om DGH TIFO? Hvilken jobb gjør den gjengen der opp mot spillerne???

Og så kan eidurgud OGSÅ spørre seg selv (selv om jeg tviler på han blir klokere 8) ): Hvem er det som ALLTIDS er der og jobber FOR Glimt???? Er det direktøren? Er det spillerne? Hvem er det? :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

dalers wrote:
liverglimt wrote:1. Er Glimt der for DGH? Jeg trodde det var motsatt. Klubben vil alltid leve.
2. De fleste på stadion har vært på fotballkamper lenge før DGH var påtenkt.
1. Rart forumulert av meg. Mener Glimt er der for DGH. At DGH består pga. av Glimt. Uten Glimt, intet DGH osv :lol:

Klart en har gått på kamp lenge før der kom en supporterklubb på 70-tallet. Men eidurgud kan jo spørre seg selv: Hvorfor fremhever alltids spillerne supporterklubbene? Hvorfor trekker Cantona fram ManU-fansen? Hvorfor synes Sannes det er stas å bli sunget for? Hva er det som får en spiller til å gi det lille ekstra? Hvorfor er de fleste lag bedre på hjemmebane enn borte?

Jeg skjønner fortsatt ikke hvor du vil hen? Klart en klubb kan greie seg uten en supporterklubb, men det er da ingen klubb i verden som VIL det. Og hva synes så eidurgud om DGH TIFO? Hvilken jobb gjør den gjengen der opp mot spillerne???

Og så kan eidurgud OGSÅ spørre seg selv (selv om jeg tviler på han blir klokere 8) ): Hvem er det som ALLTIDS er der og jobber FOR Glimt???? Er det direktøren? Er det spillerne? Hvem er det? :wink:
Du klarer ikke å skrive ETT innlegg uten å gå til personangrep, du? Og hvorfor siterer du liverglimt men går til angrep på meg? :roll:
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Er det nå jeg skal si unnskyld sånn at du kan fokusere på å komme med et fornuftig svar? Eller ønsker du å sutre videre? Du er svært tilstedeværende i denne tråden så du må nesten være forberedt på at du må komme med et svar eller to. Og liverglimt ga meg en skikkelig utfordring som jeg følte for å sitere. Han fortjente det :wink: SÅNN nå kan du lese Brustadrapporten og kose deg videre og bli mere opplyst.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Jeg har svart alle som har svart meg, jeg - så hvor du tar det fra, aner ikke jeg.
Og jeg forlanger overhodet ikke en unnskyldning fra noen som ikke klarer å komme med én post uten å angripe person istedet for å prøve å holde en saklig diskusjon.

Men bare fortsett i samme bane du, det understreker bare poenget mitt!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

eidurgud wrote:Men bare fortsett i samme bane du, det understreker bare poenget mitt!
Så ditt poeng var? 8)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Krestmund
Posts: 529
Joined: Sun Apr 17, 2005 10:56 am
Location: Stavanger

Post by Krestmund »

Er du paranoid? Hvor ser du de stadige personangrepene? (Dette er ikke et angrep på din person, men et helt vanlig spørsmål)
Trofast til Børvas sprenges
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Krestmund wrote:Er du paranoid? Hvor ser du de stadige personangrepene? (Dette er ikke et angrep på din person, men et helt vanlig spørsmål)
Om jeg er paranoid eller ikke, kan vi ta en annen gang :wink:

Se på innleggene davids..ehh, sorry; dalers har. Er jeg nevnt, er det utelukkende negativt.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

eidurgud wrote:Se på innleggene davids..ehh, sorry; dalers har. Er jeg nevnt, er det utelukkende negativt.
Er det negativt at jeg ber deg spørre deg selv? :lol:ett punkt antyder jeg at du kanskje ikke blir klokere av den grunn. Jeg ser at det kan være dypt krenkende, men du viser bare tydelig tegn til ikke å ta innover deg fakta og kunnskap om temaet du bringer på banen. Jeg står nok fortsatt inne for min påstand om din evne til læring 8)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

dalers wrote:Er det negativt at jeg ber deg spørre deg selv? :lol:ett punkt antyder jeg at du kanskje ikke blir klokere av den grunn. Jeg ser at det kan være dypt krenkende, men du viser bare tydelig tegn til ikke å ta innover deg fakta og kunnskap om temaet du bringer på banen. Jeg står nok fortsatt inne for min påstand om din evne til læring 8)
eidurgud evner å diskutere en sak som ikke er oppe til diskusjon en gang. Ikke første gang heller

Og så kan eidurgud OGSÅ spørre seg selv (selv om jeg tviler på han blir klokere Cool ): Hvem er det som ALLTIDS er der og jobber FOR Glimt???? Er det direktøren? Er det spillerne? Hvem er det? Wink
Det er riktignok to forskjellig innlegg, men legger de i samme qoute.

For å svare på det siste spm først, regner med du sikter til DGH? Jeg har da aldri sagt noe annet enn at DGH er der for Glimt, DU derimot mener at Glimt er der for DGH.

Hva du påstår om min "evne til læring", får du stå for selv - JEG gidder ikke å angripe deg som person, selv om jeg er aldri så uenig med deg.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

SÅNN

Nå har du fått det ut av systemet ditt. Kan du likevel evna å svare på mine spørsmål? (eller der jeg ber deg spørre deg selv)

Din avsporing i tråden mot din person kan vi nå anse som ferdig....
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Har ikke fått lest den rapporten enda 8)
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Stå på eidurgud =)

Personligt så synes jeg at visse folk i DGH har et litt vel høyt selvbilde om seg selv og supporterklubben som ikke hører hjemme noen plass, men den diskusjonen er vel ferdigdiskutert for lenge siden...
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Taskeladdn wrote:Personligt så synes jeg at visse folk i DGH har et litt vel høyt selvbilde om seg selv og supporterklubben som ikke hører hjemme noen plass
Det er godt å se at jeg ikke er den eneste som ser det!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Dere to er faktisk søte :lol:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Trodde vi var ferdige med dette? Hva med å diskutere SAK, dalers?
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Å diskutere sak med deg gir jeg faen meg opp :lol:

men du har vel fortsatt ikke TID til å lese Brustadrepporten?

I mellomtiden kan du jo tygge på dette:
dalers wrote:Klart en har gått på kamp lenge før der kom en supporterklubb på 70-tallet. Men eidurgud kan jo spørre seg selv: Hvorfor fremhever alltids spillerne supporterklubbene? Hvorfor trekker Cantona fram ManU-fansen? Hvorfor synes Sannes det er stas å bli sunget for? Hva er det som får en spiller til å gi det lille ekstra? Hvorfor er de fleste lag bedre på hjemmebane enn borte?

Jeg skjønner fortsatt ikke hvor du vil hen? Klart en klubb kan greie seg uten en supporterklubb, men det er da ingen klubb i verden som VIL det. Og hva synes så eidurgud om DGH TIFO? Hvilken jobb gjør den gjengen der opp mot spillerne???

Og så kan eidurgud OGSÅ spørre seg selv (selv om jeg er SIKKER på han blir klokere 8) ): Hvem er det som ALLTIDS er der og jobber FOR Glimt???? Er det direktøren? Er det spillerne? Hvem er det? :wink:
Last edited by dalers on Tue Mar 04, 2008 12:41 pm, edited 1 time in total.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Krestmund
Posts: 529
Joined: Sun Apr 17, 2005 10:56 am
Location: Stavanger

Post by Krestmund »

Eidurgud har du lest rapporten?
Har du en kommentar til den?
Trofast til Børvas sprenges
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

dalers wrote:Å diskutere ska med deg gir jeg faen meg opp :lol:

men du har vel fortsatt ikke TID til å lese Brustadrepporten?
Tid, jo - ork, nei 8)



Hvorfor fremhever alltids spillerne supporterklubbene?
Fordi de er der for klubben
Hvorfor trekker Cantona fram ManU-fansen? Aner ikke, har ikke hørt han si noe om dem
Hvorfor synes Sannes det er stas å bli sunget for? Fordi han er Gud, og Gud liker salmer
Hva er det som får en spiller til å gi det lille ekstra? Det lurer jeg også på, men regner med du mener støtten han får fra publikum?
Hvorfor er de fleste lag bedre på hjemmebane enn borte? Er de virkelig det? Finnes det dokumetasjon på det?

Jeg skjønner fortsatt ikke hvor du vil hen? Nei, det har jeg fått med meg
Og så kan eidurgud OGSÅ spørre seg selv (selv om jeg er SIKKER på han blir klokere 8) ): Hvem er det som ALLTIDS er der og jobber FOR Glimt???? Er det direktøren? Er det spillerne? Hvem er det? Direktøren i Glimt jobber for Glimt, og er således der for klubben, enhver spiller som har kontrakt med Glimt jobber også for Glimt. Du er vel ute etter publikum her også? Som kommer til å komme til stadion regardless om DGH er der eller ikke?

dalers wrote:Og hva synes så eidurgud om DGH TIFO?
DGH Tifo har frem til nå gjort en fantastisk jobb, all honnør til dem!
Hvilken jobb gjør den gjengen der opp mot spillerne???
Det tror jeg ikke du vil jeg skal skrive her!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Krestmund wrote:Eidurgud har du lest rapporten?
Nope
Har du en kommentar til den?
Når jeg har lest den, så skal du være den første til å få vite det! :wink:
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

eidurgud: Du vet at du snakker med folk som mener at en publikumer ikke er verd noe spes ? Det er bare en vanlig stakkars ensom titter som ikke bryr seg om laget og bidrar med ingenting ?

Di eneste kriteriene som er bra nok for å kunne kalle seg en Glimt supporter det er at man prioriterer et engelsk lag, man velger å synge sanger gjennom en hel kamp og man skal stå bortstuet oppe i j feltet... Alle som ikke gjør dette har egentlig ikke noe rett til å utale seg i saker som omhandler Glimt fordi dem betyr jo egentlig ikke noe som hellst...

Du må bare ha det i tankene når du diskuterer med Dalers, så forstår du lettere at det er som å snakke med en vegg..

Og ja, du har merket flere ganger at det nytter ikke i det hele tatt å komentere dette og si sin mening rundt det, for da kommer usakelighetene og latterliggjøringen.

Måkke kødde med hooligans vet du...
Krestmund
Posts: 529
Joined: Sun Apr 17, 2005 10:56 am
Location: Stavanger

Post by Krestmund »

Beklager å si det men nå synes jeg du er vanskelig ( og muligens litt barnslig) Eidurgud.

Noen ved navn Brustad har forsket på hva som trekker folk på fotballkamper. Brustad har kommet fram til at stemningen på stadion er en betydelig bidragsyter til at folk kommer på fotballkamper. De fleste er sikkert der for å se på fotball, men god stemning gjør at folk som kanskje ikke ville vært på alle kampene, er det.

Nå spør jeg hvorfor du ikke vil vedkjenne deg dette?
Trofast til Børvas sprenges
Krestmund
Posts: 529
Joined: Sun Apr 17, 2005 10:56 am
Location: Stavanger

Post by Krestmund »

Å jeg som trodde vi var ferdige med personangrep i denne tråden?
Trofast til Børvas sprenges
Post Reply