Hva betyr Den Gule Horde for FK Bodø/Glimt?

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

eidurgud wrote:
Spennende vinkling, MhepA :wink:
Enig! :oops:
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

eidurgud wrote: For det var på det tidspunktet den rapporten kom. Jeg mener det i aller høyeste grad har med saken å gjøre!
Nei, faktisk ikke.

Utgangspunktet for rapporten er:
Med bakgrunn i ønske og målsetting hos NFF om å øke publikumstilstrømningen til
Tippeliga kampene i Norge, har man følt behov for oppdatert status - gjennom kartlegging
av det arbeidet som gjøres i denne sammenheng rundt i landet - knyttet til kampavvikling.
Man ser på hva man kunne gjøre for å bedre produktet ytterligere, altså i 2003.

I den forbindelse ser man blant annet på hva som har blitt gjort i våre naboland, gjett hva som dukker opp gang etter gang som et viktig punkt?

eidurgud wrote:Konklusjonen er sikkert ikke feil når det gjelder de involverte klubbene. Jeg ser ikke hvordan vi kan sammenligne Bodø med det engasjementet som finnes i Bergen rundt Brann, i Oslo rundt VIF og i Trondheim rundt Rbk. Svenskene tok jo helt av, og har snitt som vel nærmer seg det dobbelte av hva maksantallet på Aspmyra er.

Som liverglimt var inne på, så er det få fra "grasrota" som har uttalt seg, kun han fra Vålerengasjappa. Vålerengasjappa alene kan jo fylle Aspmyra.
Dersom du ikke mener konklusjonen er feil så bør du unngå å skrive slike ting:
eidurgud wrote:Jeg setter ikke min lit til et fritidsprosjekt én forsker har skrevet på en høst for 4-5 år siden

Angående å sammenligne oss med de nevnte klubber så er selvsagt alt både når det gjelder klubb og supporterklubb i mindre skala her i byen. Det betyr dog ikke at rapporten ikke er relevant for oss.

Og, før jeg glemmer det helt:

eidurgud wrote:Som liverglimt var inne på, så er det få fra "grasrota" som har uttalt seg, kun han fra Vålerengasjappa. Vålerengasjappa alene kan jo fylle Aspmyra.
Vel, vet ikke helt hva jeg skal si. Får vel bare hente fra rapporten igjen tenker jeg:
Sveriges Fotbollsforbund – markedsundersøkelse (2001)
Det svenske fotbollforbundet gjennomførte i 2001 en stor markedsundersøkelse blant
publikum på arenaene i Allsvenskan og Superettan for å kartlegge sentrale områder rundt
arrangementene på stadion – hva folk legger vekt på ved besøk.

Tanken bak var å kunne prioritere riktig ved videre arbeid rundt dette – basert på hvor
fornøyd folk var pr 2001, i forhold til viktigheten av det enkelte element.

Omnibus undersøkelsen gjennomført med tanke på å kunne følge opp to år senere – etter å
ha forsøkt iverksatt nødvendige tiltak basert på de svar man fikk.

Hva var viktigst ved besøk på kamp/arena og hvor stor var tilfredsheten for de ulike
områdene?
Lyst til å gjette hva som kom øverst med 88%? :wink:
Krestmund
Posts: 529
Joined: Sun Apr 17, 2005 10:56 am
Location: Stavanger

Post by Krestmund »

eidurgud wrote: Er det rapporten fra 2003 du mener? Hvor mange medlemmer hadde DGH i 2003? Snittet i 2003 var på over 5000, og det var aldri under 4000 tilskuere én eneste seriekamp på Aspmyra!
Jeg har jo allerede nevnt at Perra-klanen lagde god stemning da.
Trofast til Børvas sprenges
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Boombadila wrote:[
Larsen, ikke for å være slem eller noe, har ikke sett raporten, men at du argumenterer med at når disse har uttalt seg, og "påstår" at det de sier er fakta, skyter ikke du degselv da? Det er greit at man har en rapport som påstår noe, men har noen her tallmatriallet som ligger til bakgrunn for kunklusjonene, eller er det bare subjektiv synsing som blir ledet av spørsmål?
Altså, det jeg vil fram til er at denne raporten i seg selv egentlig er verdiløs som argumentasjon, til det er (virker det i alle for for meg da) matriallet som den opererer med, for tynt.
Det er selvsagt et valid spørsmål, viser til svaret mitt over angående markedsundersøkelsen til det svenske fotballforbundet. :)


For øvrig har jeg i alle fall forsøkt å legge frem dokumentasjon for mitt syn :wink:
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

eidurgud wrote:Det å tro for mye om viktigheten til DGH i forhold til å dra folk på kamp, kan være skadelig i den grad at folk ser på DGH som "selvgode" som lever i sin egen lille boble.
Denne bobleteorien din mener jeg at du har skrevet om før. Kan det stemme?

Og jeg mener de som bruker sin fritid på Glimt uten å få et øre betalt for det skal hylles på lik linje med de som spiller ute på matta og for rikelig betalt for det. Klubben er viktigst og kommer over enkeltpersoner. Det må en enkelt supporter tenke på, det må spilleren på Glimt tenke på og det må den øverste direktør til en hver tid tenke på. Og slik tror jeg da alle tenker også. Mulig jeg er veldig naiv da...
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Post by liverglimt »

dalers wrote:Klubben er viktigst og kommer over enkeltpersoner. Det må en enkelt supporter tenke på, det må spilleren på Glimt tenke på og det må den øverste direktør til en hver tid tenke på. Og slik tror jeg da alle tenker også. Mulig jeg er veldig naiv da...
Hvorfor har du ikke sagt dette i klartekst tidligere? Var det så vanskelig? 8)
@liverglimt
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

liverglimt wrote:
dalers wrote:Klubben er viktigst og kommer over enkeltpersoner. Det må en enkelt supporter tenke på, det må spilleren på Glimt tenke på og det må den øverste direktør til en hver tid tenke på. Og slik tror jeg da alle tenker også. Mulig jeg er veldig naiv da...
Hvorfor har du ikke sagt dette i klartekst tidligere? Var det så vanskelig? 8)
Har liksom ikke sagt noe som skulle tilsi at jeg mente det MOTSATTE :lol: Jeg har vært for opptatt av personangrep, vet du :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Må bare legge til at fra mitt ståsted her nede på Helgeland så er jeg helt enig med Larsen. Skjønner godt at han er valgt til leder for DGH. Tror alle må skjønne at skal man få en utvikling med 7000-8000 i snitt i Bodø så må både stemmning og fasiliteter med mer styrkes. Tror ikke DGH er blitt stor nok enda til at noen setter DGH over klubben men at det ikke kan skje med tiden skal man ikke se bort fra, tror dog at det da vil gjelde et fåtall. DGH er derimot en supporterklubb i vekst og i likhet med andre organisasjoner som vokser så har nok også DGH voksesmerter. Er det de Eidur mener å observere?

7000-8000 i snitt i Bodø er det mulig? Ja jeg mener at et snitt på 10000 kanskje mer er mulig. Jeg har selv vært tilstede på Sagbakken Stadion Mo i Rana med over 10000 på tribunene, greit nok at det var et engangstilfelle, men Bodø er tross alt mer en dobbelt så stort. I tillegg så trekker jo Glimt tilskuere helt nede fra Helgeland, og sikkert fra ganske langt nord i fylket også.
Tippeliga 2015
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

FSHelgeland wrote:Må bare legge til at fra mitt ståsted her nede på Helgeland så er jeg helt enig med Larsen. Skjønner godt at han er valgt til leder for DGH.
Hør! Hør! Få er ryddigere og får fram sitt saklige poeng og i tillegg har et slikt pent ytre som kan sjarmere selv den mest mannevonde svigermor :)
FSHelgeland wrote:DGH er derimot en supporterklubb i vekst og i likhet med andre organisasjoner som vokser så har nok også DGH voksesmerter. Er det de Eidur mener å observere?
Skulle ønske jeg visste svaret på hva eidurgud egentlig mener å ha observert. Han er noget uklar og det viser seg jo etter hvert at han startet denne tråden med en slags skjult grunn.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Post by liverglimt »

dalers wrote:
liverglimt wrote: Hvorfor har du ikke sagt dette i klartekst tidligere? Var det så vanskelig? 8)
Har liksom ikke sagt noe som skulle tilsi at jeg mente det MOTSATTE :lol: Jeg har vært for opptatt av personangrep, vet du :wink:
Jeg spurte direkte og du svarte veldig grøtete og uklart. Men nå har jeg fått svar. Takk! :-)
@liverglimt
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Post by liverglimt »

Mendi wrote:
dalers wrote:Klubben er viktigst og kommer over enkeltpersoner. Det må en enkelt supporter tenke på, det må spilleren på Glimt tenke på og det må den øverste direktør til en hver tid tenke på. Og slik tror jeg da alle tenker også. Mulig jeg er veldig naiv da...
Det er en ting jeg har lurt lenge på, og kanskje er dette rette tråden å nevne det i.
Jeg synes enkelte sentrale personer i dgh stadig vekk kommer med svært så kritiske meninger om ledelsen i Glimt og dårlig skjulte angrep på Ernst Pedersen. Og nei, quote'n her er ikke helt tilfeldig valgt, men det er flere. Jeg vet ikke hvem som skriver skråstreken, men vedkomne er omfattet av dette her. Hva er egentlig dette for noe?? Er det en utbredt mening i dgh at Glimt er vanstyrt? Jeg synes av og til at enkelte blir litt vel ensidige i sin omtale av glimtledelsen, og det er folk som forøvrig virker å være fornuftige, oppegående og sympatiske personer. Er det mulig å utdype den kritikken litt?
Takk Mendi, du har nå tatt opp den hansken jeg har tenkt på lenge. Jeg har vært kritisk til flere av disse skjulte skribentene. Der får man utfolde seg fritt og kritisere det man ønsker. Jeg har flere ganger blitt mektig irritert på det som skrives, men her på forumet så blir det hyllest. Jeg undrer meg mange ganger på om folk mangler gangsyn fordi de har på seg supporterdrakt.

Enhver supporterklubb er der for å støtte klubben, dyrke deres felles interesse. Man må gjerne være kritisk, men da kan man stå fram med fullt navn. Sånn som det presenteres for tiden så føler jeg at det blir tillagt en del meninger til meg som jeg ikke kan støtte. Derfor har jeg også sagt at mitt medlemsskap i dgh er oppe til vurdering. Alternativet mitt er å melde meg inn i Glis. Det er en gruppe supportere jeg definitivt ikke har vanskeligheter med å assosiere meg med.
@liverglimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Post by Sulliken »

Velkommen skal du være, Svenn
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Eidurgud er modig som startet denne debatten og ikke minst ikke trekker seg ut når andre hadde gjort det for lenge siden.

Hvis DGH hadde vært mindre, da hadde

Effekter:
a. det vært færre gulkledde på Aspmyra siden janteloven i Bodø legger hinder i veien for at folk kler seg i gult.
b. Med færre folk i gult - jo mindre salg av supportereffekter. Jeg antar at de organiserte supporterne står for en ganske grei andel av effektsalget - sett i forhold til antallet de er. Du ser flere i Gult på J-feltet enn på resten av stadion?
c. Jo færre gulkledde jo mindre inntekter fra Glimt. F.eks. tror jeg at inntektene fra Glimt-auksjonen ville ha vært betraktelig mindre uten de organiserte supporternes kjøpelyst.

På Diadora
Hvor ønsker folk å sitte på Diadora? Hvis DGH har en positiv effekt, da antar jeg at det selges flere billetter på feltene nærmest DGH enn for feltene langt fra DGH.

Min lille konklusjon: Jo - Glimt ville fått mindre inntekter uten et voksende DGH+GIM + GLIS

For egen del, så er det totalproduktet som gjør at jeg drar på fotballkamper. Dvs. fotballkampen + stemningen. Er det ikke stemning på tribunen da frister det mindre å besøke en kamp. Å få kjeft fra sittende fordi jeg står gjør også min kampopplevelse mindre - noe man kan oppleve hvis sittende plasseres på J-feltet.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Post by liverglimt »

Sulliken wrote:Velkommen skal du være, Svenn
Gracias amigo!
@liverglimt
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

J I P wrote:Eidurgud er modig som startet denne debatten og ikke minst ikke trekker seg ut når andre hadde gjort det for lenge siden.
Takk for det!
a. det vært færre gulkledde på Aspmyra siden janteloven i Bodø legger hinder i veien for at folk kler seg i gult.
b. Med færre folk i gult - jo mindre salg av supportereffekter. Jeg antar at de organiserte supporterne står for en ganske grei andel av effektsalget - sett i forhold til antallet de er. Du ser flere i Gult på J-feltet enn på resten av stadion?
c. Jo færre gulkledde jo mindre inntekter fra Glimt. F.eks. tror jeg at inntektene fra Glimt-auksjonen ville ha vært betraktelig mindre uten de organiserte supporternes kjøpelyst.
Det hadde nok vært færre kledd i gult hadde det ikke vært for DGH.

Glimt har en fryktlig dårlig avtale når det gjelder salg av effekter! Den er på grensen til elendig, faktisk. De tjener ikke allverden på effektsalg.
På Diadora
Hvor ønsker folk å sitte på Diadora? Hvis DGH har en positiv effekt, da antar jeg at det selges flere billetter på feltene nærmest DGH enn for feltene langt fra DGH.
Akkurat dette vet jeg mye om. Når folk kom og ville ha billetter på Diadora, men ikke hadde noen fast plass - foreslo jeg bestandig I-feltet, som er nærmets DGH. 7 av 10 som spurte om hvilken side DGH sto på, ville på den andre siden, altså på feltene E og F!
Min lille konklusjon: Jo - Glimt ville fått mindre inntekter uten et voksende DGH+GIM + GLIS
Jeg er ikke like sikker på det som du. Det er bl.a. solgt såpass få sesongkort til DGH, at det er ikke snakk om mange sesongkort til fullpris for å dekke opp salget til DGH.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

liverglimt wrote:
Mendi wrote: Det er en ting jeg har lurt lenge på, og kanskje er dette rette tråden å nevne det i.
Jeg synes enkelte sentrale personer i dgh stadig vekk kommer med svært så kritiske meninger om ledelsen i Glimt og dårlig skjulte angrep på Ernst Pedersen. Og nei, quote'n her er ikke helt tilfeldig valgt, men det er flere. Jeg vet ikke hvem som skriver skråstreken, men vedkomne er omfattet av dette her. Hva er egentlig dette for noe?? Er det en utbredt mening i dgh at Glimt er vanstyrt? Jeg synes av og til at enkelte blir litt vel ensidige i sin omtale av glimtledelsen, og det er folk som forøvrig virker å være fornuftige, oppegående og sympatiske personer. Er det mulig å utdype den kritikken litt?
Takk Mendi, du har nå tatt opp den hansken jeg har tenkt på lenge. Jeg har vært kritisk til flere av disse skjulte skribentene. Der får man utfolde seg fritt og kritisere det man ønsker. Jeg har flere ganger blitt mektig irritert på det som skrives, men her på forumet så blir det hyllest. Jeg undrer meg mange ganger på om folk mangler gangsyn fordi de har på seg supporterdrakt.

Enhver supporterklubb er der for å støtte klubben, dyrke deres felles interesse. Man må gjerne være kritisk, men da kan man stå fram med fullt navn. Sånn som det presenteres for tiden så føler jeg at det blir tillagt en del meninger til meg som jeg ikke kan støtte. Derfor har jeg også sagt at mitt medlemsskap i dgh er oppe til vurdering. Alternativet mitt er å melde meg inn i Glis. Det er en gruppe supportere jeg definitivt ikke har vanskeligheter med å assosiere meg med.
Dette er jeg helt enig i.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Larsen wrote:
Sveriges Fotbollsforbund – markedsundersøkelse (2001)
Det svenske fotbollforbundet gjennomførte i 2001 en stor markedsundersøkelse blant
publikum på arenaene i Allsvenskan og Superettan for å kartlegge sentrale områder rundt
arrangementene på stadion – hva folk legger vekt på ved besøk.

Tanken bak var å kunne prioritere riktig ved videre arbeid rundt dette – basert på hvor
fornøyd folk var pr 2001, i forhold til viktigheten av det enkelte element.

Omnibus undersøkelsen gjennomført med tanke på å kunne følge opp to år senere – etter å
ha forsøkt iverksatt nødvendige tiltak basert på de svar man fikk.

Hva var viktigst ved besøk på kamp/arena og hvor stor var tilfredsheten for de ulike
områdene?
Greit, de hadde dette i Sverige, men vil det si at det samme gjelder for Norge? Mener svenskene det samme for oss? Hva vet svenskene om Bodøværingene, f.eks?

Jeg ser ikke noen grunn til at den rapporten skal kunne ha noe med DGH å gjøre i det hele tatt.

Jeg ser ikke noen grunn til at DGH skal gå rundt og tro at det kommer x antall tilskuere på Aspmyra for å se på DGH, jeg mener fremdeles at bortimot samtlige kommer på kamp for å se Glimt spille fotball - noen kommer for å se på de Glimt spiller mot, men jeg tviler sterkt på at særlig mange kommer for å se på DGH. At det DGH gjør på kampene drar opp stemninga, er bare en bonus.

Jeg mener fremdeles at det en supporterklubb er best til, er å støtte spillerene/klubben fra tribuna!

Hvor mange medlemmer har Bastionen til Lyn? Garantert flere enn DGH ihvertfall - hvor elendig er ikke tilskuertallet på Lyn sine hjemmekamper, bortsett fra kampene mot VIF og LSK, hvor bortelaget drar masse folk? Og Bastionen er en av de fremste i forhold til TIFO.
Panzer
Posts: 748
Joined: Tue Mar 15, 2005 11:41 am
Location: Bodø

Post by Panzer »

eidurgud wrote: Hvor mange medlemmer har Bastionen til Lyn? Garantert flere enn DGH ihvertfall - hvor elendig er ikke tilskuertallet på Lyn sine hjemmekamper, bortsett fra kampene mot VIF og LSK
Det var flere tilskuere å så kampene mot RBK, Brann, Odd, FFK enn LSK.... Sånn bare for å ødelegge argumetasjonen din litt.... :D For jeg finnes ikke særlig ening i påstandene dine i denne tråden. Lyn som du bringer på banen i dette tilfellet er et ekstremtilfelle.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Panzer wrote:Det var flere tilskuere å så kampene mot RBK, Brann, Odd, FFK enn LSK.... Sånn bare for å ødelegge argumetasjonen din litt.... :D
Flere tilskuere mot Odd og FFK enn mot LSK? :shock: Det hadde jeg aldri trodd..
For jeg finnes ikke særlig ening i påstandene dine i denne tråden.
Det er en ærlig sak, det!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

eidurgud wrote:Når folk kom og ville ha billetter på Diadora, men ikke hadde noen fast plass - foreslo jeg bestandig I-feltet, som er nærmets DGH. 7 av 10 som spurte om hvilken side DGH sto på, ville på den andre siden, altså på feltene E og F!
Du er så vinglete og så ustødig at jeg har etter hvert vanskelig for å tro at du holder deg helt opp til sannheten i alt du skriver. Men det er sikkert bare meg... :) Du har dessverre fjernet din glimrende signatur: "Når jeg sier så mye som jeg gjør så er ikke alt helt riktig alltids" :lol: (eller noe slikt) Var i grunn en treffende signatur som jeg ikke ser noen grunn til at du måtte fjerne :wink:

Fakta er slik jeg opplevde det (og jeg sier ikke at jeg sitter inne med den absolutte sannhet) så var I-feltet rimelig fullt i svært mange kamper på dager der Diadora var rimelig glissent.

Og til de anonyme skribenter som befinner seg i DGH Web-redaksjonen (er ikke såå mange å velge mellom :roll: ) så er det vel bare en praksis som også Klanen og Kjernen benytter seg av. Men igjen så må vel vi i DGH ikke tro at vi er så like alle andre? Bodøværinger er vel heelt spesielle, eidurgud? Og jeg synes du viser deg å være et glimrende eksempel på nettopp det etter hvert.

Du har etter hvert kommet fram til at DGH har betydning for Glimt og det er vel det også Glimtadministrasjonen til stadighet uttrykker. Og jeg velger å tro at DGH stoler på dem framfor å stole på deg. Nå vet jeg ike hvor nært tilknyttet du føler deg Glimt om dagen, men det kan du kanskje svare for selv. Er det noe du vet som ikke resten av verden vet så må du by all means poste det her. Du får heeelt sikkert poste din ærlige mening også på PM til Larsen. Og jeg er i nærheten av å invitere deg på det nye styrets første styremøte på torsdag slik at du får lufte din mening uten å måtte legge band på deg. Det er ikke slik at jeg på denne måten tar meg selv så høytidelig :wink: , men mer at det er viktig å ta sine medlemmer på alvor og jeg tror du brenner på å fortelle noe her som du ikke heelt tør å gå ut med.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

J I P wrote:a. det vært færre gulkledde på Aspmyra siden janteloven i Bodø legger hinder i veien for at folk kler seg i gult.
b. Med færre folk i gult - jo mindre salg av supportereffekter. Jeg antar at de organiserte supporterne står for en ganske grei andel av effektsalget - sett i forhold til antallet de er. Du ser flere i Gult på J-feltet enn på resten av stadion?
c. Jo færre gulkledde jo mindre inntekter fra Glimt. F.eks. tror jeg at inntektene fra Glimt-auksjonen ville ha vært betraktelig mindre uten de organiserte supporternes kjøpelyst.
eidurgud wrote: Det hadde nok vært færre kledd i gult hadde det ikke vært for DGH.

Glimt har en fryktlig dårlig avtale når det gjelder salg av effekter! Den er på grensen til elendig, faktisk. De tjener ikke allverden på effektsalg.
Ja, jeg kjenner til den lave satsen. Med bakgrunn i det ble jeg veldig overrasket over at Glimt plutselig skulle tjene så mye på effektsalg etter opprykket.
På Diadora
Hvor ønsker folk å sitte på Diadora? Hvis DGH har en positiv effekt, da antar jeg at det selges flere billetter på feltene nærmest DGH enn for feltene langt fra DGH.
eidurgud wrote: Akkurat dette vet jeg mye om. Når folk kom og ville ha billetter på Diadora, men ikke hadde noen fast plass - foreslo jeg bestandig I-feltet, som er nærmets DGH. 7 av 10 som spurte om hvilken side DGH sto på, ville på den andre siden, altså på feltene E og F!

Kjempeflott at du promoterer I-feltet :D

Kan du si noe om tilskuertallene for E+F sammenlignet med I og J i fjorårssesongen?

Er tendensen det samme (7 av 10) når folk kjøper sesongkort i år at E + F
foretrekkes foran I?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

dalers wrote:Du er så vinglete og så ustødig at jeg har etter hvert vanskelig for å tro at du holder deg helt opp til sannheten i alt du skriver. Men det er sikkert bare meg... :) Du har dessverre fjernet din glimrende signatur: "Når jeg sier så mye som jeg gjør så er ikke alt helt riktig alltids" :lol: (eller noe slikt) Var i grunn en treffende signatur som jeg ikke ser noen grunn til at du måtte fjerne :wink:
Hva er det som er vinglete med det jeg skrev der?

Og hvorfor signaturen min er bort, vet jeg ikke - jeg har ikke fjernet den med vilje ihvertfall, for som du sier, så passet den jo godt.. :lol:
Fakta er slik jeg opplevde det (og jeg sier ikke at jeg sitter inne med den absolutte sannhet) så var I-feltet rimelig fullt i svært mange kamper på dager der Diadora var rimelig glissent.
Ikke alle kom innom shopen for å kjøpe billetter, dalers :wink:
Og til de anonyme skribenter som befinner seg i DGH Web-redaksjonen (er ikke såå mange å velge mellom :roll: ) så er det vel bare en praksis som også Klanen og Kjernen benytter seg av.
Hvor mange som bidrar til streken, vet ikke noen andre enn de som skriver selv, og de som driver nettstedet. Og hva har det med saken å gjøre at Klanen og Kjernen gjør det samme? Betyr ikke at det er mere rett av den grunn.
Men igjen så må vel vi i DGH ikke tro at vi er så like alle andre? Bodøværinger er vel heelt spesielle, eidurgud? Og jeg synes du viser deg å være et glimrende eksempel på nettopp det etter hvert.
Alle er spesielle, dalers - det er vi begge glimrende eksempler på
Du har etter hvert kommet fram til at DGH har betydning for Glimt og det er vel det også Glimtadministrasjonen til stadighet uttrykker. Og jeg velger å tro at DGH stoler på dem framfor å stole på deg. Nå vet jeg ike hvor nært tilknyttet du føler deg Glimt om dagen, men det kan du kanskje svare for selv.
Jeg har hele tiden vært enig i at DGH har mye å si for stemningen på stadion! Hvor mye DGH betyr økonomisk, derimot..

Jeg føler meg ikke nærmere Glimt nå enn jeg har gjort før. Jeg ser på megselv som en supporter, og det har jeg gjort lenge. At andre føler seg nærmere klubben får være deres sak, det vil ikke dermed si at klubben føler seg nær dem.
Er det noe du vet som ikke resten av verden vet så må du by all means poste det her. Du får heeelt sikkert poste din ærlige mening også på PM til Larsen.
PM er en god mann, har ingen problemer med å sende han til Larsen :lol:

Men, for å være seriøs; så ringer jeg ikke avisa, uten å ha snakket med dem først og gitt dem en sjangse til å "forsvare" seg!
Og jeg er i nærheten av å invitere deg på det nye styrets første styremøte på torsdag slik at du får lufte din mening uten å måtte legge band på deg. Det er ikke slik at jeg på denne måten tar meg selv så høytidelig :wink: , men mer at det er viktig å ta sine medlemmer på alvor og jeg tror du brenner på å fortelle noe her som du ikke heelt tør å gå ut med.
Dette er vel noe med det mest fornuftige jeg har sett deg skrive i denne tråden 8)
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

J I P wrote:Kjempeflott at du promoterer I-feltet :D

Kan du si noe om tilskuertallene for E+F sammenlignet med I og J i fjorårssesongen?

Er tendensen det samme (7 av 10) når folk kjøper sesongkort i år at E + F
foretrekkes foran I?
De tallene har jeg ikke, og vet ikke om det finnes tall på det. Kan godt hende det gjør det for alt jeg vet.

E-feltet har andre priser enn resten av stadion, bl.a. finnes det kommunale rabatter der. Hvordan ståa er på F og I vet jeg ikke.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

eidurgud wrote:
J I P wrote:Hvor ønsker folk å sitte på Diadora? Hvis DGH har en positiv effekt, da antar jeg at det selges flere billetter på feltene nærmest DGH enn for feltene langt fra DGH.
Akkurat dette vet jeg mye om. Når folk kom og ville ha billetter på Diadora, men ikke hadde noen fast plass - foreslo jeg bestandig I-feltet, som er nærmets DGH. 7 av 10 som spurte om hvilken side DGH sto på, ville på den andre siden, altså på feltene E og F!
[/quote]
Så akkurat dette vet du mye om? :lol: Du vet jo ingenting om det siden du, helt riktig, sier at det selges billetter også andre plasser enn på Glimt-shopen. I tillegg er det faktisk en del rabatterte billetter på E-feltet?

Du har en flott evne å framstille saken noe ensfarget, synes jeg. :)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Post Reply