Mail fra DGH

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
revolvo
Posts: 69
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:38 pm

Mail fra DGH

Post by revolvo »

Finnes det retningslinjer for når det skal sendes ut informasjonsmailer til oss i DGH?

Synes slike mailer kommer litt for ofte, noe jeg ikke tror jeg er alene om å mene.. For min del har det blitt slik at jeg ofte sletter mailene uten å lese dem, rett og slett for at det ikke er usannsynlig at det allerede har lest ca akkurat det samme noen dager i forveien. Som eksempel kan jeg nevne mailen fra 6.mai ang. billettkjøp før 16.mai kampen. Så å si samme informasjon finner man igjen i mailen som ble mottatt i går. Er det virkelig nødvendig? For min del blir det mer irriterende, enn det er nyttig..

Må vel gå an å redusere antall mail som blir sendt ut til medlemmene av DGH? Synes det er veldig greit med informasjon - men til tider blir det bare litt mye! :)

Er jeg alene om å mene dette?
Lars Hasvoll Bakke
Polemikonstabel
Posts: 946
Joined: Fri Feb 20, 2004 10:33 pm
Location: Oslo

Re: Mail fra DGH

Post by Lars Hasvoll Bakke »

Enig her, har blitt voldsomt mange slike mail, særlig påminnelser om betaling av årets kontigent.

Forøvrig hadde jeg satt pris på om man i kunne unngå å putte all informasjonen i en bildefil vedlagt hver mail, og heller skrive den faktiske informasjonen inn som en del av selve e-mailen. Rett og slett mer komplisert enn nødvendig.
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Mail fra DGH

Post by Mariasha »

Veldig enig, både ang. frekvens og det med all info i en bildefil. Er heller ingen veldig stor tilhenger av at man får masse mail tilsendt, selv om man ikke er medlem av året.. Greit med noen i begynnelsen, så man kan få påminnelser om at man bør melde seg inn, men om man da ikke gjør det (fordi man f.eks. er medlem i GIM, og lever på studielån...), så blir DGH-mailene litt irriterende. Man kan selvsagt si ifra selv, men det hadde vært bedre om det gikk automagisk.
Last edited by Mariasha on Thu May 08, 2008 2:43 pm, edited 1 time in total.
MacDaddy
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 2136
Joined: Thu Jul 21, 2005 6:18 am
Location: Bodø
Contact:

Re: Mail fra DGH

Post by MacDaddy »

Signerer også denne! Blir litt mye.

Mailprogrammet mitt mener til og med at det er junkmail, noe jeg snart er på grensen av å være enig i.. :roll:

Image
http://www.youtube.com/watch?v=SyzDOcOw5qY" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Skriket
Posts: 3428
Joined: Fri May 06, 2005 12:27 pm

Re: Mail fra DGH

Post by Skriket »

revolvo wrote:Som eksempel kan jeg nevne mailen fra 6.mai ang. billettkjøp før 16.mai kampen. Så å si samme informasjon finner man igjen i mailen som ble mottatt i går. Er det virkelig nødvendig?
I dette tilfellet er det virkelig nødvendig, i og med at billettene er åpen for salg til andre enn medlemmer i DGH. Alle billettene til kampene har gått fort unna, og da er det greit å sende mail til medlemmene(som beklageligvis er litt trege til tider) og minne dem på at de må kjappe seg dersom de skal få plass(ikke alle som er inne å leser på forumet). Regner med at de fleste ønsker at det bare skal være supportere på J-feltet, og at ikke andre, som ønsker å sitte å se kampen, skal ta opp plassen til de som ønsker å være med å lage liv :)
Ækte nordnorsk stolthet!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Mail fra DGH

Post by FSHelgeland »

Sutrekopper....

Har ingen problemer med å motta mailene fra DGH. Det er da ikke så mange, har da andre plasser f.eks forbundet mitt som spyr ut en 5-6 mailer om dagen, og det forventes at alle blir lest.
Tippeliga 2015
MacDaddy
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 2136
Joined: Thu Jul 21, 2005 6:18 am
Location: Bodø
Contact:

Re: Mail fra DGH

Post by MacDaddy »

Mariasha wrote:Greit med noen i begynnelsen, så man kan få påminnelser om at man bør melde seg inn, men om man da ikke gjør det så blir DGH-mailene litt irriterende. Man kan selvsagt si ifra selv, men det hadde vært bedre om det gikk automagisk.
Markedsføringsloven § 2a er jo ganske klar på dette da: "Kommunikasjon via email kan brukes ved eksisterende kundeforhold"
og i tillegg: "ved hver enkelt markedsføringshenvendelse skal kunden enkelt og gebyrfritt gis anledning til å frabe seg slike henvendelser"

Noen som skjønner at jeg akkurat har hatt Jus-eksamen? :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=SyzDOcOw5qY" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
revolvo
Posts: 69
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:38 pm

Re: Mail fra DGH

Post by revolvo »

Skriket wrote:I dette tilfellet er det virkelig nødvendig, i og med at billettene er åpen for salg til andre enn medlemmer i DGH.
Har selvsagt forståelse for dette! Kunne selvsagt brukt et annet eksempel, men det var de mailene som var lettest tilgjengelig i mailboksen :p Mariasha kom vel med et bedre eksempel :)

Og, jeg sutrer ikke.. All den tid der er forskjellig innhold i mailene som kommer! :D
supahman
Posts: 477
Joined: Wed Mar 26, 2008 2:20 am

Re: Mail fra DGH

Post by supahman »

Denne topicen kan jeg signere. Har tenkt tanken opptil flere ganger.. Det må nå gå an og finne en middelvei...
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Mail fra DGH

Post by Novi »

Går kanskje an å lage et ukentlig/annenhver-ukentlig nyhetsbrev? Kan inneholde linker til hva som er skrevet siden sist på DGH.no, og andre større artikler fra AN/AB24, samt litt info om kommende kamp. Det kunne jo trekt med trafikk mot DGH.no også...tror ikke de fleste trafikkerer den siden daglig, for å si det slik.
Una mas cerveza.
User avatar
glimtpia
Posts: 2858
Joined: Tue Aug 16, 2005 7:11 pm
Location: Egentlig Steigen<3|| Men holder hus i Bodø!

Re: Mail fra DGH

Post by glimtpia »

Ser egentlig ikke helt problemet her. Om man ikke er interessert i å lese det som står,trenger man ikke det da. Og det som står der, er jo påminnelser og hjelp til medlemmene. Syns bare det kult at det spres gul glede i mailbokser :mrgreen:
Seier
User avatar
revolvo
Posts: 69
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:38 pm

Re: Mail fra DGH

Post by revolvo »

Er ikke snakk om et problem, bare et aldri så lite irritasjonsmoment innimellom..

Er jo veldig greit med påminnelser og slikt, men det må vel gå an å lage rutiner for når slike påminnelser skal sendes? Blir liksom litt unødvendig når man får påminnelse om det samme flere ganger, gjerne flere ganger i uken.. (Ja, jeg skjønner situasjoner slik som nå ang. billettsalg..) Men overall er det blitt sendt temmelig mange mail som omhandler mye av det samme de siste månedene! Da hadde det for eksempel vært mye bedre med et nyhetsbrev som tar for seg alt, slik som Novi skrev!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Mail fra DGH

Post by MhepA »

Er dette virkelig noe å klage over? :shock:
Da får dere ikke ofte mail fra facebook som er unødvendig.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Avedis
Posts: 348
Joined: Thu Mar 25, 2004 8:22 am
Location: København

Re: Mail fra DGH

Post by Avedis »

Mail fra facebook kan man skru av hvis man ønsker det.

Har tenkt tanken på at det kommer litt ofte mail, uten at det har nådd det stadiet at det er irriterende. Tror også et ukentlig nyhetsbrev hadde vært bedre, da selvsagt med untak av tilfeller som den nevnte billettsaken.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Mail fra DGH

Post by FSHelgeland »

Jeg er av den formening at litt for mye er bedre en litt for lite.
Tippeliga 2015
EngSte-lig
Posts: 1110
Joined: Tue Mar 22, 2005 11:38 am

Re: Mail fra DGH

Post by EngSte-lig »

Skribenten tar til etterretning de synspunktene som er kommet fram.
Styret har bestemt at de som til nå ikke har respondert på purringer om kontingent skal strykes.

Samtidig vil maillista bli gjennomgått, og de som ikke er medlem vil bli strøket her og.

Nå som Tromsøkampen snart er over vil vi ha mindre info å komme med.

Nåkka ska man jo ha å klag på.
EngSte-lig
Medlem av supporterklubben 1974-2022
Familie med medlemmer i 4 generasjoner!
Bix
Posts: 628
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:14 am

Re: Mail fra DGH

Post by Bix »

Har ikke noe imot påminnelser og denslags engang i blant, men når jeg får syv mail om trekning av spillertrøye på en dag blir det sånn smått irriterende, jaa.
æ lika han Alo
åsså lika æ å hold bluss
EngSte-lig
Posts: 1110
Joined: Tue Mar 22, 2005 11:38 am

Re: Mail fra DGH

Post by EngSte-lig »

Bix wrote:Har ikke noe imot påminnelser og denslags engang i blant, men når jeg får syv mail om trekning av spillertrøye på en dag blir det sånn smått irriterende, jaa.
Det skjedde 1 gang. Datatrøbbel.

De som ønsker å bli strøket fra maillista kan bærre sende en mail.

Å informere medlemmene er ment som service, men nåkka ska man ha klag på :?
EngSte-lig
Medlem av supporterklubben 1974-2022
Familie med medlemmer i 4 generasjoner!
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Re: Mail fra DGH

Post by Bateman26 »

mail er nå engang den mest effetive måten vi har for og kunne formidle info til medlemmene på en effetiv måte. Frekvens kan sikkert diskuteres men i disse dager skjer ting fort og jeg er sikker på at vist men ikke hadde fått mail om ting og gått glipp av billett til 16 mai f.eks hadde folket sikkert blitt litt sur for det også..
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Mr Bean
Posts: 2716
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Mail fra DGH

Post by Mr Bean »

Jeg synes det bare er veldig hyggelig jeg og få en mail fra kasserer/styret i ny og ne jeg :D ..  Skjønner ikke at det kan lages egen tråd om det her..Men det er nå min mening da.... :lol:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Mail fra DGH

Post by Heltenjohn »

Takker for mailer jeg, det tar meg ca 30 sek å lese gjennom det som står der...
Det eneste kjipe er at min mail tror mye av det som blir sendt ut er SPAM, så da får jeg bare lest halvparten...
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Mail fra DGH

Post by eidurgud »

Har heller ikke noe imot frekvensen på mailene, men som Lars sier, kan du ikke sende mailene som en mail, isetedet for å lage en "plakat"?

Det ser kult ut, joda - men det er upraktisk, og må være mer tidkrevende enn å bare sende en vanlig mail? Folk får med seg hva som står der, selv om det ikke er en fancy plakat :wink:
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: Mail fra DGH

Post by XuliX »

har 855 uleste e-mail fra facebook. gidder ikke slette dem engang, da det tar lengre tid enn å huske antallet uleste...
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
MacDaddy
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 2136
Joined: Thu Jul 21, 2005 6:18 am
Location: Bodø
Contact:

Re: Mail fra DGH

Post by MacDaddy »

Select: Unread --> Delete :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=SyzDOcOw5qY" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Mail fra DGH

Post by Los-Loco »

Eller gjør som jeg; bruk gmail, merk mailer fra Steinar, og trykk "Rapporter søppelpost", så slipper du problemet ever again! :lol:
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Post Reply