GLIS: Årsmøte Lørdag 25/3 Kl 1515

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by Boombadila »

Tja, hvis du nå leser hele innlegget, og ikke bare det du har sitert dalers, så blir det ganske tydelig hva han mener.

Men en ting jeg spekulerer på, hvorfor vil en felles profill styrke båndene? Og hvilke bånd er det som skal styrkes, eventult lages?

Ett supportermiljø som det vi snakker om her, altså de som definerer seg selv som supportere av fotballaget Bodø/Glimt, er et fragmentert miljø. Rent statistisk sett kan vi dele opp miljøet i flere strata basert på ting som alder, inntekt, kjønn osv. Hvorvidt det er noe gunstig å gjøre dette vites ikke, men det må jo innrømmes at en gruppering med så stor spredning på de fleste variabler, og som i bunn og grunn er samlet sammen pga en ting, nemlig fotballen, har egentlig ikke særlig sterke bånd mellom hverandre. Det er jo klart at stolte øyeblikk på banen kan skape bånd, men jeg klarer ikke helt å se hvordan en supporterklubb skal klare å skape de samme følelsene, uansett hva man nå velger å kalle seg.

Jeg tør våge påstanden om at supportere er kun enig om en ting, nemlig at man vil støtte laget. Derifra til at man faktisk samler seg i en organisasjon er det en veldig lang vei, og det er ikke gitt at en supporterorganisasjon vil klare å fange opp alle disse. Og det er her vi står ved sakens kjerne, i hvertfall slik jeg nå ser det, klarer vi, om det nå skulle skje, å favne så vidt som enkelte håper med at vi alle er under samme paraply?

Videre kan man jo også merke seg poenget om tilhørighet. Om noen ønsker å melde seg inn i et lag eller en forening, så er det som oftest fordi at man føler tilhørighet til den aktuelle foreningen(tilhørighet må her forstås veldig vidt). Nå skal ikke jeg gi meg ut i noen lang debatt om akkurat det, men det virker som om at det er få bodø-væringer som bor i bodø som fører tilhørighet med Bodø/Glimt, og at de dermed føler enda mindre tilhørighet til DGH som sådan. For meg virker det faktisk som om at denne tilhørigheten blir større etter at man flytter ut fra Bodø, og ut til andre deler av landet og verden. Det er her spørsmålet oppstår, hvorfor skal disse utflytterene føle tilhørighet til DGH plutselig? Er det ikke mer naturlig for dem å føle naturlighet til den lokale avdelingen av Supporterene, som faktisk er synlig i deres nærmiljø. Disse personene er jo først å fremst ikke interresert i avtaler som blir forhandlet frem når det gjelder billettpriser på aspmyra, men mer interessert i hva som kan tilbys der de er. For meg synes det som om at en lokal supportergruppe som kan styre uavhenging av hva DGH finner på er det slike nomader trenger. Fordi disse nomadene vil jo ikke være interesert i det som skjer i glasshuset, men tvert i mot hvorvidt man har en plass og se kamp, hvordan man organiserer turer og slikt til kamper i nærområdet.

Hele min erfaring tilsier det at man dermed må ha et styre her sørpå og for å kunne håndtere slike tjenester. Dette styret må i tillegg ha en handlefrihet som sikrer at man kan opptre i sine medlemers interesse. Nå er det riktig nok nå bare snakk om en navneendring, og et eventuelt samarbeid senere, men jeg føler at navnet sier det meste. Navnet stigmatiserer, og denne stigmatiseringen vil igjen påvirke eventuell rekutering. Spørsmålet er om det er verdt det for GLIS å endre navn til DGH, og dermed havne i de stigma som DGH-navnet gir?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by dalers »

Boombadila wrote:Spørsmålet er om det er verdt det for GLIS å endre navn til DGH, og dermed havne i de stigma som DGH-navnet gir?
Kort oppsummert :wink: JA - det er kanskje ett av spørsmålene. Fordeler/ulemper. Og hva kan et sterkere samarbeid gjøre for den enkelte klubb?

MEN jeg må bare få tillegge noe av kanskje det viktigste med det jeg prater om. Nemlig felleskapsfølelsen og eierforholdet. Føle stolthet over det som skjer på bortebane av supporteraktivitet og føle stolthet over det som blir produsert på hjemmebane. Føle samhørighet foran splittelse og tvil. Store svadaord, men kanskje viktig likevel?
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by Boombadila »

Fellesskap for hvem og eierskap av hva?

Jeg tviler sterkt på at om vi nå skulle kunne ha samlet alle glimtsupporterene i samme båt, så ville man føle noen form for felleskap med de andre. Det blir som det jeg snakket om, supporterene i seg selv kan ikke skape stolte øyeblikk, noe som er nødvendig for å få til denne fellesskapsfølelsen. Til det trenger vi fotballklubben, og den vil jo(forhåpentligvis) eksistere uavhenging av om at supporterene er i en eller flere organisasjoner.

Og når det gjelder eierskap, hva er det man så skal eie? DIsse stolte øyeblikkene?

Det du snakker om er ikke store svadaord, det er bare ett spørsmål om hva slags innhold du fyller dem med, og hvorvidt dette innholdet er rimelig.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16625
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by Sulliken »

Dalers: ja vi er uenig.

Og jeg synes det er litt urettferdig at det du siterer er min øyeblikelig reaksjon på det heltenjohn skrev. (Jeg fikk en haug med MSNvinduer opp om akkurat det...) Han presiserte i innlegget etter det du siterte hva han ville frem til, og jeg godtok det. Men likevel. Jeg (og flere med meg) oppfatter at mange DGH-medlemmer ser ned på oss. (Jeg vet at ikke du gjør det, så du skal slippe å svare på det).

Men jeg har igjen lyst å spørre. Hvorfor linker ikke dengulehorde.no til Glis og Gim (og supporterklubbene til de andre lagene for den saks skyld)?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by Kesseboy »

Som tidligere involvert i GIM, så kan jeg jo komme med et par synspunkter.

GIM valgte å stå aleine. Vi følte at vi hadde lokale utfordringer som måtte møtes lokalt, og så ingen vesentlige gevinster ved å legge oss inn under DGH-paraplyen. På noen måter vil det være det samme for GLIS -- lokale utfordringer som må møtes lokalt, av folk som jobber lokalt. Det vil være vanskelig for folk (styre) i DGH i Bodø å ta avgjørelser, løse problemer etc. på vegne av GLIS når man ikke kjenner til forholdene i sør.

GIM er vel omtrent sovende nå, et resultat av at de som var med på oppstarten forsvant fra byen, og ingen var i særlig grad i stand til å følge opp. Organisasjonen ble aldri så voksen at den evna å etablere en kultur som kunne følges opp, og GIM må på den måten omtrent startes opp på nytt igjen (korrigér meg gjerne dersom jeg har misforstått aktivitetsnivået i Trondheim). Kanskje kunne dette blitt bedre av å være en del av DGH, men det vil være vanskelig for DGH å spore opp nye folk til å styre "lokaldelen" av GIM -- det må GIM gjøre sjøl. Og det samme gjelder for GLIS.

Noen ting er det best at man gjør sjøl, noen ting er det best at gjøres sentralt. Å bytte navn er i seg sjøl ikke spesielt dramatisk (sjøl om det er mye som er knytta til navn), men før man evt. vedtar (eller godtar) et navnebytte, bør man være veldig klar på hva som følger med på kjøpet.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by J I P »

Jeg fatter ikke hvorfor folk tror at søringan skal bli et underbruk av Bodø styrt fra Bodø.
Lokalt selvstyre med kontroll over egne midler er det eneste forunuftige.
Et navneskifte betyr ikke at all makt sentraliseres i Bodø.

Men, det bør ikke forhindre at f.ex. GIM kunne ha søkt om "underskuddsgaranti" fra DGH for å kunne sette opp buss til Moldekampen. Nå forhinder vel økonomien tur til denne kampen om kun en måneds tid?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by Heltenjohn »

Om det skulle bli navneendring og en reorganisering så kan jeg ikke se for meg at noen skal være interessert i å lage en organisasjonsmodell som ikke tjener alle?
I denne debatten så har ikke jeg fått med meg at noen er interessert i å ta fra GLIS/GIM selvstyret. Den eneste som mener at ved et navneskifte så må alt styres fra bodø, er liverglimt. Og han med sullikken er de mest skeptiske, mildt sagt, til et navnebytte.
Men etter en navne-endring er det jo fortsatt opp til medlemmene i den enkelte klubb å avgjøre hvordan fremtiden skal se ut! Det har ikke DGH verken makt eller myndighet til, men jeg ser for meg at om det skulle vært ønskelig, så må de forskjellige styrene jobbe sammen mot en felles løsning som er til alles beste!
Hva som skule være negativt med det, vet jeg ikke!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by liverglimt »

HeltenJohn får stå for sine meninger, men ikke legge mening til meg om at alt skal styres fra Bodø.

Jeg skriver at ett felles styre er det eneste riktige for å få ett utbytte. Uten det er det uinteressant. Hvordan dette skal organiseres får det bli opp til de som eventuellt utreder saknen å presentere.

Jeg er ingen skeptiker, jeg er realist. Jeg har vært på ett hovdmodig årsmøte i Bodø der det fra daværende nestleder ble snakket dritt om GLIS fra ordstyrer stolen. Du fikk meg til å skrive dette, tenkte det var unødig. Når du nå "presser" meg til hardere lut så publiserer jeg dette.

GLIS er en familieforening med Bodø/Glimt og Nord-Norge i hjertet. DGH i Bodø er en gruppering som går på kamp og bryr seg når det passer dem. Ref. oppmøte og interesse rundt idédugnaden til Kjetil Strand. De burde stått i kø hver dag for å få i gang en debatt. De glimrer likevel med sitt fravær.
@liverglimt
User avatar
Skriket
Posts: 3428
Joined: Fri May 06, 2005 12:27 pm

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by Skriket »

liverglimt wrote:GLIS er en familieforening med Bodø/Glimt og Nord-Norge i hjertet. DGH i Bodø er en gruppering som går på kamp og bryr seg når det passer dem.
Mener du da at DGH IKKE har Bodø/Glimt og Nord-Norge i hjertet????
Ækte nordnorsk stolthet!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by liverglimt »

Jeg mener at DGH er en gruppering som går på kamp for å se fotball og synge.

GLIS møtes av helt andre grunner som nevnt ovenfor. Men det er ett faktum at kamp ikke alltid er det viktigste, selv om det alltid er årsaken til at GLIS-folket møtes.

Edit: Men skal du melde deg på i debatten så håper jeg du kan bry deg om organisering og strategi istedet for spissfindige formuleringer.
@liverglimt
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by Heltenjohn »

liverglimt wrote:HeltenJohn får stå for sine meninger, men ikke legge mening til meg om at alt skal styres fra Bodø. Jeg skriver at ett felles styre er det eneste riktige for å få ett utbytte. Uten det er det uinteressant. Hvordan dette skal organiseres får det bli opp til de som eventuellt utreder saknen å presentere..

Det ligger vel i kortene at om det skal bli et felles styre så må hovedsetet og flestparten av medlemmene bo i bodø og dermed naturlig høre til DGH. Selvfølgelig kan styre bestå av personer fra GLIS men det er avhengig av om noen har mulighet til å reise til Bodø og økonomi. Ja vet at det finns web-basert løsning, men en må allikavell påberegne noen reiser og utgifter rundt det.
Så nei, jeg skal ikke tillegge deg meninger, men tror vi begge har en lik forståelse rundt dette?
liverglimt wrote:GLIS er en familieforening med Bodø/Glimt og Nord-Norge i hjertet. DGH i Bodø er en gruppering som går på kamp og bryr seg når det passer dem. Ref. oppmøte og interesse rundt idédugnaden til Kjetil Strand.
Jeg skjønner jo at du mener at det må være et styre for å få utbytte av det når du benevner GLIS som en familieforening!? Og DGH en gruppering som går på kamp...

Men jeg mener fortsatt at familieforeningen GLIS er bedre tjent med et styre som ha inngående kjennskap til medlemmene og hvilke arr. som tjener dem best! For det tror jeg nemlig ikke et felles styre kan klare i samme grad.

Når det gjelder utbytte, så må jo dette være mål styret og supporterklubben jobber etter...
Om det er økt aktivitet, medlemsmasse, økonomi m.m. skal vi ikke diskutere her, men det må da gå an å ha noen felles tanker og mål, selv om man er to supporterklubber med felles navn?

Jeg tror da det at GLIS er interessert i få flest mulig Glimt-sympatisører med seg på kamp på Østlandet? Og det er vel vårt mål også?

Men for å korrigere meg selv enda en gang :?
Det er fortsatt bare et navneendringsforslag... :wink:
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by liverglimt »

Ja det er ett navneendringsforslag, men det betyr å endre identitet.

Personlig har jeg forlatt DGH til fordel for GLIS. Enkelt og greit fordi GLIS passer meg bedre enn DGH. GLIS har en profil og framstår på en måte jeg kan støtte. DGH har skuffet meg flere ganger de siste årene. Derfor mener jeg ett skille er viktig.
@liverglimt
Krestmund
Posts: 529
Joined: Sun Apr 17, 2005 10:56 am
Location: Stavanger

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by Krestmund »

Unity is Strength and Division is Weakness. Per def.
Trofast til Børvas sprenges
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by dalers »

liverglimt wrote:Personlig har jeg forlatt DGH til fordel for GLIS. Enkelt og greit fordi GLIS passer meg bedre enn DGH. GLIS har en profil og framstår på en måte jeg kan støtte. DGH har skuffet meg flere ganger de siste årene. Derfor mener jeg ett skille er viktig.
Hva skal jeg si som er med i både GLIS og DGH? Er jeg en splittet personlighet? :lol: Pr. tiden er jeg vel faktisk strengt tatt bare med i GLIS.

Synes det er litt pussig at DGH har en profil du ikke kan støtte. DGH som til og med har vedtekter mot både rasisme, nazisme og vold :) DGH som i det siste har gitt gaver til veldedige formål. DGH som har både tatt Gud og Allah med i sin TIFO (her diskrimeneres det ikke :lol: ). Men dette er vel en helt annen debatt.

PS! Synes du var unødig krass mot Skriket i en tråd der det florerer i spissfindigheter fra din meningsfelle :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by liverglimt »

Nå skriver jeg for mine meninger og ikke andre sine. Krass eller ei, jeg står for det jeg sier og skriver.

Hva dere skriver på en duk har intet å si om ett budskap. Men kanskje, og kanskje nettop de tingene som gjør meg litt til overs? Jeg har fått nok av det meste og ikke minst av meg selv. Da passer jeg best i familieprofilen til GLIS.

Spøk til side, jeg mener DGH har gått alt for stille og ikke ment noe som helst i det siste. Det gjør meg overgitt og jeg kan ikke være støttemedlem for en gruppering supportere som ikke mener noe når klubben blir vanstyrt til de grader. En kritisk stemme hadde vært på sin plass. Som jeg har sagt andre plasser, mulig det var i denne tråden, kanskje det drikkes for mye kaffe og prates for kameratslig mellom dgh og ledelsen? Alt virker så rolig, og er det slik at supporterne ikke kan være kritiske så kan ikke jeg være en del av dgh.

Edit: Derfor er jeg glad at GLIS finnes som ett alternativ.
@liverglimt
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by dalers »

liverglimt wrote:Hva dere skriver på en duk har intet å si om ett budskap.
hehe, bra du skrev at dette var en spøk, for dæven steike jeg er av den oppfatning at budskap på duk er viktig :D
liverglimt wrote:Alt virker så rolig, og er det slik at supporterne ikke kan være kritiske så kan ikke jeg være en del av dgh.
Meget interessant mening. Det er kanskje mulig at Glimt trenger ro i en turbulent tid? Det er kanskje min uvanlige oppfatning akkurat nå. Eneste jeg kanskje angrer på i min siste tid som styremedlem er at en ikke gikk ut og støttet salget av Trond Olsen. Klubb er viktigere enn spiller. Men igjen kanskje burde en kritisert den situasjonen som gjorde at Glimt kom i denne situasjonen i første omgang? Nå er jeg min holdning igjen til Ernst ganske så kjent er jeg redd :P

Vi har kanskje vært stille ja. Er det derfor både jeg og du nå kun er medlem av GLIS (Neida, jeg skal melde meg inn i DGH også nå som de har fått et solid styre på plass;). De bråker mere? :wink: Jeg tror Glimt har godt av litt stillhet akkurat nå jeg.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Glimtisør
Posts: 372
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:19 pm
Location: Hele Østlandet
Contact:

Re: Årsmøte i Glimt i Sør (GLIS) fredag 20 februar kl 20:00

Post by Glimtisør »

Årsmøtepapirer er nå sendt ut pr. mail til medlemmene.

Har du ikke mottatt disse pr. mail i dag, send en mail til kontakt@glimtsupporter.com slik at vi kan sjekke at vi har registert korrekt mailadresse på deg.
--- http://www.facebook.com/Glimtisor -------
På Østlandet? Bli med oss på tur til Glimts bortekamper
------ http://www.glimtsupporter.com --------
Glimtisør
Posts: 372
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:19 pm
Location: Hele Østlandet
Contact:

Re: Årsmøte i Glimt i Sør(GLIS) i dag fredag 20 februar kl 20:00

Post by Glimtisør »

Glimt i sør minner sine medlemmer om årsmøtet i kveld klokken 20 på Joes.
Fra klokken 18 vises treningskampen mot Rubin

Vel møtt!
--- http://www.facebook.com/Glimtisor -------
På Østlandet? Bli med oss på tur til Glimts bortekamper
------ http://www.glimtsupporter.com --------
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Årsmøte i Glimt i Sør(GLIS) i dag fredag 20 februar kl 20:00

Post by Heltenjohn »

Skal bli interessant å høre hvordan det gikk på årsmøtet..?
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Årsmøte i Glimt i Sør(GLIS) i dag fredag 20 februar kl 20:00

Post by liverglimt »

Glimtsupporter.com wrote:Med stemmetall 8 for Glimt i Sør og 7 for DGH sør, falt forslaget om navneendring.
Endelig ett godt resultat.
@liverglimt
User avatar
Ilupis
Posts: 1074
Joined: Mon Sep 27, 2004 12:33 pm
Location: Oslo/Bodø

Re: Årsmøte i Glimt i Sør(GLIS) i dag fredag 20 februar kl 20:00

Post by Ilupis »

Jaja.. gikk ikke helt som jeg hadde håpet. :( Ser allikevel frem til sesongen 2009 og gleder meg til å starte et bedre samarbeid med DGH. :)
Member of: T*I*L, Musketøsene
http://www.glimtsupporter.com
Pusu førr d!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Årsmøte i Glimt i Sør(GLIS) i dag fredag 20 februar kl 20:00

Post by eidurgud »

Det var vel kanskje som forventet, vil jeg tro.

La oss håpe styrene i DGH og GLIS sesongen 2009 klarer å etablere et bedre samarbeid klubbene imellom.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Årsmøte i Glimt i Sør(GLIS) i dag fredag 20 februar kl 20:00

Post by liverglimt »

Kanskje begynne i riktig retning neste gang?

Hvis det ikke er etablert ett fungerende samarbeid så er det få som klarer å se gevinsten i at en navneendring skal gjøre endringen. Start med å etablere ett godt samarbeid, når det fungerer uavhengig av personer som sitter i styret så er det kanskje på tide med en navneendring.

Lykke til med en knallsesong og jobb som f... på bortekampene. Det er dere eksperter på!
@liverglimt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Årsmøte i Glimt i Sør(GLIS) i dag fredag 20 februar kl 20:00

Post by J I P »

Prosessen har da vart ei stund og navneskifte uten andre endringer ble vurdert som noe som var minst uproblematisk og lettest gjennomførbart. Selv om man hele tiden har vært klar over at navnendring krevde hele 2/3-dels flertall.

Syngergiene det kunne ha utløst med tanke på medlemskort og medlemsfordeler blir ikke utløst nå. Da spesielt mot samarbeidspartnerne.

Uten at æ var tilstede på årsmøtet i går, så antar æ at medlemmer i DGH i Vest, i midten og i nord fremdeles får GLIS-priser på bussene i sør. Dvs. at vi styrer inn mot et underskudd på 10.000 kroner på turene til Sandefjord, Skien, Fredrikstad, Drammen (og kanskje Lillestrøm)).

Og nå er medlemskontigentene de samme i Nord og Sør - i allefall - så en tilnærming er foretatt.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Årsmøte i Glimt i Sør(GLIS) i dag fredag 20 februar kl 20:00

Post by liverglimt »

Hvis prosessen har vart en stund så lurer jeg på hvorfor samarbeidet ikke har vært bedre? :)
@liverglimt
Post Reply