DGH-stemning?

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: DGH-stemning?

Post by J I P »

Eidurgud

På Glimt.no og billettprisinformasjonen, så er vel ikke følgende faktaopplysinger helt korrekte?
Betalte billetter hentes på G-Sport A Bøckmann, G-Sport City Nord, Glimtshop på Aspmyra Stadion, 7-Eleven, alle Narvesen-kiosker, eller på Aspmyra i hovedbillettluka på høyre side helt frem til kamp start.

Vi anbefaler også at alle andre kjøper billetter på forhånd på G-Sport A Bøckmann, G-Sport City Nord,Glimtshop på Aspmyra, 7-Eleven eller Narvesen-kiosker.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: DGH-stemning?

Post by eidurgud »

Nei, Glimtshop er jo borte, så helt korrekt er det ikke. Nå har Glimt derimot begynt å selge supportereffekter selv, og der vil det også selges billetter (og hvor man kan hente kjøpte billetter).
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: DGH-stemning?

Post by Josse »

Glimt1916 wrote:Verre e det med musikk etter scoring. Hørte det under kampen i går. En fryktlig uvane som æ håpa de slutta med så fort som mulig.
Enig, blir nesten direkte flau hver gang vi skårer på myra..
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: DGH-stemning?

Post by Josse »

Tenkte meg å kjøpe høst-sesong kort på J-feltet siden jeg flytter til Bodø nå i sommer.

Men hvor kan man kjøpe det?

G-sport kunne man ikke kjøpe hos, ikke narvesen, eller glimtshop som er nedlagt.

Har ikke prøvd 7eleven enda, men hvis ikke det går der heller, kan man kjøpe på DGH standen før kamp da?
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: DGH-stemning?

Post by ingen87 »

Idag var det noe merkelig DGH-stemning. Helt sinnsykt bra frem til 2-0, men istedefor å bli enda mer livlig og stemningskapende blir det plutselig mye roligere, og i slutten av første er det bortimot helt stille. Men DGH visste seg idag fra en bra side :) MYE MYE MYE MYE bedre enn mot Alta! :)
Førr Evig!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: DGH-stemning?

Post by eidurgud »

Josse wrote:Tenkte meg å kjøpe høst-sesong kort på J-feltet siden jeg flytter til Bodø nå i sommer.

Men hvor kan man kjøpe det?

G-sport kunne man ikke kjøpe hos, ikke narvesen, eller glimtshop som er nedlagt.

Har ikke prøvd 7eleven enda, men hvis ikke det går der heller, kan man kjøpe på DGH standen før kamp da?

Kjøp det på glimt.no eller dra innom kontorene til Glimt.
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: DGH-stemning?

Post by Josse »

Folkens, vi synger alt for lite. Jeg blir også frustrert over at DGH er så uorganisert?

Er det ikke en person som skal ''lede'' dette ''koret''?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: DGH-stemning?

Post by Cheese Smirnoff »

Med forbehold om at mikrofonene til tv2 var dårlig: hvorfor lagde ikke DGH noe lyd i det hele tatt igår?

Den eneste gangen jeg hørte noe som lignet på supporter-rop var da det ble ropt at "dommern er dårlig, elendig". Dette burde jo være en ypperlig anledning å lage litt trøkk på kampen, slik at publikum fikk seg en opplevelse som ga mersmak. Det ble lovet trommer og flagg, men jeg fikk ikke med meg noen av delene fra min tv-stol-posisjon. Hvordan opplevdes stemningen for dere som var i hallen?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: DGH-stemning?

Post by Kesseboy »

Det må nok være at mikrofonene til TV2 var dårlige. Stod rett bak Horden, og det var en del lyd i perioder. Var rimelig bra lydnivå i hallen i det store og hele.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: DGH-stemning?

Post by Cheese Smirnoff »

Pussig, siden "dommern er dårlig" var det eneste jeg hørte av sang. Mulig tv2 skrudde ned lyden, av en eller annen grunn.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: DGH-stemning?

Post by Kesseboy »

Så ikke ut som om de hadde med seg det ypperste av utstyr akkurat. Tviler på at de hadde satt ut stort av mikrofoner i det hele tatt, så ut som om det bare var kameraet (et "vanlig" lite handycam) og lite mer.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: DGH-stemning?

Post by Josse »

Synd det ble så få i DGH på kampen, men ikke så rart heller. Var jo smekkfullt i hele Nordlandshallen halvtimen før kampstart.

Skulle gjerne stått med DGH, men måtte nøye med å sitte på trappa like ved.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: DGH-stemning?

Post by dalers »

Og likevel har det vel aldri vært bedre på en treningskamp... ;) Rart hva som forventes av DGH etter noen gode år og DET er jo bra!
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: DGH-stemning?

Post by Cheese Smirnoff »

Syns overhodet ikke det er rart å forvente at DGH lager liv på et arrangement som er laget for å skape interesse rundt Glimt. :tenk
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: DGH-stemning?

Post by dalers »

Cheese Smirnoff wrote:Syns overhodet ikke det er rart å forvente at DGH lager liv på et arrangement som er laget for å skape interesse rundt Glimt. :tenk
Overhodet ikke rart, men treningskamper i Bodø har ikke vært bedre arrangert enn det var mot RBK fra supporterhold. Tro det eller ei :lol: Og så er det jo fortsatt fritt opp til hver enkelt (og kanskje ansvaret ligger nettopp der?) å dra i gang det som kan kalles liv? :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: DGH-stemning?

Post by Ville Lehtinen »

dalers wrote: Og så er det jo fortsatt fritt opp til hver enkelt (og kanskje ansvaret ligger nettopp der?) å dra i gang det som kan kalles liv? :wink:
Jeg har det inntrykket at det er fort gjort å bli uglesett på J-feltet hvis man prøver å dra igang noe som ikke er startet av dirigenten. På bortekampene jeg har vært på har stemningen for å dra igang ting på eget initativ vært mye bedre.

Samkjøring av syngingen på Aspmyra er slettes ikke dumt, men det forutsetter en aktiv og ledende dirigent ala Røsten. Hvis det blir stillhet, så bør man jo forvente at folk slenger seg med på andre som starter med synging istedet for å komme med skjeve blikk.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: DGH-stemning?

Post by Cheese Smirnoff »

For meg er det ihvertfall morsommere å være supporter på bortebane enn på Aspmyra, da jeg føler meg mer som del av en gruppe, enn som en gjest, sammen med de andre Glimt-supporterne.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: DGH-stemning?

Post by MhepA »

På bortebane i Adecco har vi godt med supportere, på hjemmebane lite ;)
Burde være mulig å fylle J-feltet med den riktige reklameringen og tilbudene. Å være medlem i Den Gule Horde skal være en glede og en fordel på flere måter.

Selvfølgelig er det mange her nede i sør som melder seg inn i DGH bare for å støtte klubben, men tipper det ikke er mange av de.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Post Reply