Årsmøte DGH 2012

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

rayray80
Posts: 127
Joined: Sun Apr 13, 2008 8:03 pm

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by rayray80 »

Må vel være ærlig å si at jeg skjønte ikke så mye av det med klikkene som det er snakk om her.
Har stått på J-feltet hver eneste kamp med kanskje 2 unntak de siste 7 årene. Har noen startet med å synge, har iallefall jeg kastet meg med å synge på det som starter. Er ingen som har blitt overkjørt av noen andre. Det er enkelte som prøver å sette igang, og da er det viktig at alle henger seg på.

Når det gjelder samlingspunkt, har det blitt prøvd flere ganger uten å lykkes. Selv har jeg jobbet på Wembley da det var en avtale om rabatter osv for DGH medlemmer. Men som vanlig, var det lite oppmøte. Men kanskje kan man gjøre litt mere av det.

Vi kan være flinkere før kampene å invitere folk, men jeg vet at det er ikke så mange som ønsker å dra på pub på søndag før og etter kamp, for så å dra på jobb dagen der på.

Mye av det du skriver er jeg selvsagt enig med deg, men det er blitt satt igang en stor jobb for å få fart på DGH, fra dags dato har jeg trua på at DGH kommer til å jobbe seg opp til storhetstiden igjen, vi skal sammen være sterke og hjelpe Glimt til tippeligaen.

Når jeg har sett kampenen til Glimt på tv, har jeg blitt veldig imponert over GLIS, de gjør en fantastisk jobb, men mange av de som drar, er skikkelig ihuga glimt-supportere. Det som muligens har vært ett problem på J-feltet de siste årene, er at det er billigere billetter på j-feltet og alle har hatt tilgang. Dette er det forhåpentligvis blitt bedre, da det stilles krav om DGH medlemskap for å få kjøpe billetter på J-feltet

Men som andre sier, meld deg inn i DGH nå, så skal du se at vi skal sammen bli en kjempebra supporterklubb :) (Rettelse: NORGES BESTE SUPPORTERKLUBB)
Heia Glimt! :)
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by Kesseboy »

Angående samlingspunkt før kamp osv. - nå snakker jeg stort sett for meg sjøl, men i miksen av en litt (tid)krevende jobb og familieliv vil det nok tidvis bli nok prosjekt å komme seg på kamp i det hele tatt. Noe pubbesøk før kamp blir svært så uaktuelt. Bodø er ikke en større by enn at jeg tror mengden mennesker hvis situasjon åpner for førkampaktiviteter blir ganske liten når man trekker ut de som ikke er interessert i Glimt. Da er det jo om å gjøre at DGH klarer å skape en tradisjon for en hard kjerne, slik at de som blir av-og-til-slengere kan ha noen å hive seg med de få gangene det passer, uten at det blir for hard-kjerne-internt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by J I P »

Bare for å kommentere billettprisene på J-feltet:

Sparebanktribuen: 150 kroner
Ståplass: 100 kroner
G+H = 250 kroner
I+F = 200 kroner
J: 170 kroner
E: 150 kroner

så lenge du IKKE kjøper sesongkort så er ikke J-feltet akkurat det billigste stedet på stadion, så jeg tror ikke at det er enkeltbillettprisen som "trigger" folk til å stå på J.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by MhepA »

Hva het dette stedet som Havørnan leide for rundt 10 år siden hvor jeg ble så sabla god til å spille biljard og fotballspill + FIFA osv. Genial greie som jeg gledet meg til hver eneste helg.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by ingen87 »

Kesseboy wrote:Angående samlingspunkt før kamp osv. - nå snakker jeg stort sett for meg sjøl, men i miksen av en litt (tid)krevende jobb og familieliv vil det nok tidvis bli nok prosjekt å komme seg på kamp i det hele tatt. Noe pubbesøk før kamp blir svært så uaktuelt. Bodø er ikke en større by enn at jeg tror mengden mennesker hvis situasjon åpner for førkampaktiviteter blir ganske liten når man trekker ut de som ikke er interessert i Glimt. Da er det jo om å gjøre at DGH klarer å skape en tradisjon for en hard kjerne, slik at de som blir av-og-til-slengere kan ha noen å hive seg med de få gangene det passer, uten at det blir for hard-kjerne-internt.
Poenget er ikke at ALLE ville utnyttet et slikt tilbud HVER kamp. Jeg for min del dro sjeldent inn til Oslo før bussavreise med GLIS, for å henge på Joes/Buddha. Men et par ganger gjorde man det, og dette var nok til å føle seg mer inkludert i gruppa og lettere å prate / synge sammen med resten av GLIS. La oss si at DGH hadde kommet seg opp på 200 medlemmer, så hadde det jo vært supert for supporterklubben om 30-40 av disse hadde samlet seg sammen før kamp? Er helt sikker på at dette ville skapt mer trykk på tribunene..
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by Boombadila »

Jeg antar at poenget ditt er at man må legge til for dette, slik at folk kan benytte seg av tilbudet, når man har muligheten.

For GLIS sin del er det jo en blanding mellom studenter, etablerte familier osv, og i den settningen er det ofte de unge og "uetablerte" som er ofte på slike ting, også kommer familiene innom når de kan.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by ingen87 »

Når økonomien rakk til xD haha
Førr Evig!
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by Mr Bean »

MhepA wrote:Hva het dette stedet som Havørnan leide for rundt 10 år siden hvor jeg ble så sabla god til å spille biljard og fotballspill + FIFA osv. Genial greie som jeg gledet meg til hver eneste helg.
Var det den puben ved siden av SAS hotellet ??? Peacock, var det ikke det den het ??? Spør far din, han vet det no iallefall ..
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by MhepA »

Nei, mer denne juniorklubben ved Bankgata.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
JimL
Posts: 97
Joined: Mon Sep 28, 2009 2:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by JimL »

Gimle?
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by Novi »

Har meldt meg inn som støttemedlem i år- er viktig for Glimt som klubb å ha en solid supporterskare! Håper også på mer TIFO, hvertfall når kampene går på TV2 Zebra.
Una mas cerveza.
rayray80
Posts: 127
Joined: Sun Apr 13, 2008 8:03 pm

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by rayray80 »

LIKER!!!! :glimt :klapp
Last edited by liverglimt on Sat Apr 14, 2012 8:52 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by ingen87 »

ÅRSMØTE 2013

Noen som var på årsmøtet igår? Hva ble sagt?

Eneste jeg finner er: http://www.glimt.no/news/article/1cbzzn ... a-lage-liv Fra Glimt.no :klapp


Skal fortsette å lage liv? Mener vel; skal starte med å lage liv? 2012 var elendig DGH år. Mange år siden det har vært så dødt på myra. Hva skal DGH gjøre annerledes dette året? Ada Krutnes sier: vi skal rekruttere nye medlemmer, og få tilbake gamle..

Hvorfor skal jeg være DGH-medlem i 2013?
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by liverglimt »

Godt spørsmål som du neppe får svar på her. Fjorårets styre i DGH bestemte at de skulle bare bruke sine egne nettsider til å kommunisere med medlemmene. På deres sider er det ei heller noe nytt å finne. Så det fortsetter vel i samme tralten som i fjor, lite kommunikasjon og kontakt med de potensielle medlemmene. :?
@liverglimt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg skjønner ikke hvordan DGH kan forvente å rekruttere medlemmer og hente tilbake de gamle når de isolerer seg mer og mer. Når har vi hørt noe fra DGH de siste sesongene? Det er enten at de nekter å reise til Tromsø pga dårlige resultater eller når de kommenterer nye spillere eller trenere i en kort notis i AN. Jeg melder meg inn som støttemedlem i GLIS lenge før jeg vurderer det samme i DGH.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by Frodo Baggins »

Cheese Smirnoff wrote:Jeg skjønner ikke hvordan DGH kan forvente å rekruttere medlemmer og hente tilbake de gamle når de isolerer seg mer og mer.
DGH fremstår mere og mere som en lukket klikk for noen få venner.
.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by ingen87 »

Jepp, og det er også holdningen blant tidligere medlemmer. Har også hørt det fra venner som er på Glimt-kamper men som ikke er på "supporter-nivå" annet enn at de er der og ser kampene.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Årsmøtereferat DGH 2013

Post by liverglimt »

@liverglimt
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by Boombadila »

Jeg må vel si at det var et referat som fikk meg til å sitte igjen med flere spørsmål enn svar.
Men det ser ut til at DGH vil drives uten budsjett i år.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by Sulliken »

Vi var vel ikke så mange flere..

Men hvor blir det av referatet fra vårt årsmøte, Boombadila? Det begynner å bli en stund siden.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by Boombadila »

Jeg har purret på referenten, så du får purre du og ;)
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by Sulliken »

Det er du som er leder..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by Boombadila »

Jeg er for at alle er med ;)
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by Sulliken »

Sir,Yes, Sir
Purring sendt :-)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Årsmøte DGH 2012

Post by Boombadila »

Utover det så kan vi vel bevege GLIS-relaterte spørsmål over i relevant tråd?
Post Reply