Steming på Aspmyra

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Steming på Aspmyra

Post by Glimt1916 »

:klapp
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Steming på Aspmyra

Post by Johansen »

Far til fire wrote:Mot Sandefjord i dag var det absolutt tilløp til både stemning og bra trøkk på J-feltet. Veldig bra med Tifo også. MEN, det var en ting som irriterte meg kraftig. Ved siden av vår rutinerte trommis sto en av byens musikere og holdt på å le seg i hjel fordi folk sang surt. Det er ikke måten å få flere til å synge med på. Til vedkommende vil jeg bare si at dette er en samling av folk som har Glimt i hjertet, og som brøler/synger/skriker av ren glede og overbevisning. Ingen av oss har vært klar over at det kreves absolutt gehør og klokkeklar sonor stemme for uttrykke vår begeistring for det som skjer på banen. Hvis det er det du vil ha så vil jeg anbefale domkirkekoret! Ellers så er stillingen som trøkksjef ledig!
Nå lo jeg mest av at jeg ikke klarte å treffe tonene selv og at vi til tider sang 20 stemt og jeg hadde en helt egen tone. Men det er en del av sjarmen, spør du meg. Synger jeg reint selv? Nei er en grunn til at jeg ikke synger men spiller trommer i et band :mrgreen:
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Steming på Aspmyra

Post by dalers »

Bra trøkk idag. Bare det at voksne mannfolk oppdager at de TØR å gi jernet under sang så kommer stemninga, så kommer spillet, så kommer poengene og så kommer folket.... Så enkelt er det ;)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: Steming på Aspmyra

Post by sjura ;) »

Vet ikke hvorfor du (far til fire) føler at du må "henge ut" en person slik du gjør, men syns kanskje heller du skal ta det opp som en generell greie. Jeg lo også til tider under kampen i kveld når jeg prøvde å komme inn i en sang men rett og slett ikke har sjans fordi det er ni forskjellige toner ute og går, og under en av sangene våre var det bra trykk til siste strofe som var så høy at kun fire klarte å synge med. Det var en morsom greie og vi lo av det.. Det er da på ingen måte ment som ufint mot de som synger eller som kritikk. Vi trenger da ikke være så selvhøytidelige at vi ikke kan se humor i ting vel? Tror de aller aller fleste vet at vi har slitt med litt sur sang denne sesongen =)
Å når det er sagt så var det en fantastisk bedring på trykk, sang, stemning og det som er i dag. Vi er på tur tilbake og kan alltid bli bedre!
Den som gjør seg til kryp, kan ikke klage over å bli knust.
- Immanuel Kant -
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Steming på Aspmyra

Post by FSHelgeland »

Må få lov til å skyte inn at vi hørte dere godt på TV, og der hørtes det slettes ikke surt ut. Tvert i mot, det hørtes meget bra ut og man måtte jo av og til synge med :D
Kudos til DGH denne gangen.
Tippeliga 2015
rayray80
Posts: 127
Joined: Sun Apr 13, 2008 8:03 pm

Re: Steming på Aspmyra

Post by rayray80 »

Personlig mener jeg trykket var ok på j-feltet sist kamp :klapp :klapp det beste på leeeeeeeeeeenge...

Når det gjelder å synge, mener jeg først og fremst man skal synge med den stemmen man har og drite om noen synger surt.. for det starter stort sett alltid surt, men så klarer man å ro det inn utover i sangen. Viktigst er å hive seg med med en gang og syng til krampen tar deg...

Jeg synger ALLTID, og er ALLTID hes resten av dagen og gjerne dagen der på...

Når man kommer på J-feltet, så bør man heller ikke stille seg helt alene langt fra folk... samle dere... tettere man står, jo lettere er det å synge...
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Steming på Aspmyra

Post by MhepA »

Foreslår styret i Den Gule Horde, + det fremtidige styret i DGH setter seg i et omfattende møte med et tema for øyet, nemlig: Prosjekt Entusiasme 2013. Dere trenger ikke tenke ut problemene, de spørsmålene skal jeg stille for dere her og nå. Det eneste dere trenger å finne ut av er måter å løse disse problemstillingene.

1. Hvordan nå et respektabelt antall betalende medlemmer i Den Gule Horde?

2. Hvordan kan Den Gule Horde gjøre en innsats for å få flere tilskuere til Aspmrya?

3. Hvordan skal man få igang den savnede TIFO-gruppa igjen?

4. Hva ble gjort bra i 2012, og greier man å gjøre det igjen?

5. Hva ble ikke gjort bra i 2012, og hvordan kan man gjøre det bedre?

Jeg kan si så mye som at det finnes utallige segmenter ute i markedet, men Den Gule Horde må fokusere på dem det er flest av, og gjerne finne ut hvem av de det er (er det familier, studenter etc.?). Personlig har jeg faktisk ikke vært betalende medlem på to år. Skuffende av meg selv, men jeg kan jo si det sånn at det kommer av at det har ikke vært et attraktivt tilbud for meg som student i Bergen å være medlem i Den Gule Horde. Hva skulle jeg få utav det? Og om jeg gjøre det, så vet jeg ihvertfall ikke hva det er.. Den eneste grunnen jeg kunne se var å støtte DGH økonomisk, men som student har jeg ikke prioritert dette.

Begynn innmeldingen tidlig og reklamer. Lag nyhetsblad på mail, lag gjerne en reportasje på NRK Nordland. Det viktigste er bare å være synlig. Jeg har bodd for lenge fra Bodø for å vite svaret på disse spørsmålene, men om jeg kan bidra med noe fra mitt lille kontor i Bergen, så stiller jeg gjerne opp. Og til neste år har jeg også tenkt å være medlem!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Steming på Aspmyra

Post by liverglimt »

DGH har separert seg og tatt to skritt tilbake fra sin viktigste informasjonskilde for sine potensielle medlemmer med å opprette ett eget forum. Mulig de fremdeles leser her, men vaffelmøtene sine holde de på dengulehode.no. Synd, for de når atskillig flere medlemmer om de følger strømmen av supportere.

Gode innspill du kommer med MHEPA, håper bare de impliserte parter leser dem. :D
@liverglimt
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Steming på Aspmyra

Post by Ville Lehtinen »

De fem medlemmene på DGH-forumet gjør en hederlig innsats for å holde koken oppe i diskusjonene der borte :)
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Steming på Aspmyra

Post by poteten »

:lol:
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Steming på Aspmyra

Post by Cheese Smirnoff »

Den Gule Horde på Facebook wrote:I dag har en eller annen med mye fritid og lite å irritere seg over kritisert oss for å høres for dårlig på kamp gjennom telefonrøret i avisa nordland. At dette mest sannsynlig er en eller annen som ser kampen via tv eller sitter under pleddet på Sparebank-tribuna er det vel ingen tvil om, men la oss vise denne morromannen og alle andre hva vi duger til neste uke. Møt opp mannsterke! kanskje har også Tifo-gruppa noe på lur...
Fint og flott at DGH forsøker å snu kritikk til noe positivt, men måten kritikere blir besvart i offentlig forum er så bortinatta at man lurer på hva de tenker. Er dette måten å inkludere flere på? Nok en gang viser supporterklubben at de ikke takler å motta kritikk. Dette er pinlig og flaut.
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Steming på Aspmyra

Post by kimbo »

Så hvordan ville du svart å denne kritikken?
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Steming på Aspmyra

Post by ingen87 »

Ihvertfall unngått den usaklige starten "en eller annen med mye fritid"...

"Vi har i det siste (med rette) blitt kritisert for å lage lite liv på Aspmyra. Mot Vard inviterer vi til opprykksfest! Vi samler oss på Match Bar før kamp og går i samlet flokk opp til Aspmyra! Vi skal vise kritikerne at også DGH kan lage trykk på tribunen. Nå skal vi opp i Tippeligaen 2014! KOM Å VÆRE MED PÅ FESTEN!"

Offentlig uthenging som: "en eller annen med mye fritid", "en som ser kamp på TV eller sitter under et pledd på Sparebank-tribuna" blir jo bare tragikomisk! Respektløst og elendig måte å ta kritikk til seg!
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Steming på Aspmyra

Post by kimbo »

Det skal taes til etterettning.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Steming på Aspmyra

Post by Sulliken »

Mens jeg ser ikke helt problemet. Når man selv kritiserer, må man tåle å få igjen. For meg var det en "vi skal faen meg vise dem"-melding. Litt fandenivoldsk.Vi er da nordlendinger!

Det er jo heller ikke akkurat sånn at DGH henger ut en navngitt person.

Så igjen. Jeg ser ikke problemet.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Steming på Aspmyra

Post by Kesseboy »

Jeg synes ordlyden bekrefter inntrykket av DGH som en innadvendt klikk.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Steming på Aspmyra

Post by poteten »

DGH er avgått ved døden som en sunn supporterklubb. Nå er den en belastning.

Gleder meg til at Glimt i Sør etablerer seg i nord.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Steming på Aspmyra

Post by ingen87 »

Glimt i sør avdeling Bodø :p
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: Steming på Aspmyra

Post by sjura ;) »

Poteten kan du utdype din påstand om å være en belastning?
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Steming på Aspmyra

Post by dalers »

Ser at Glimt i Sør beskrives som DGH både lokalt og nasjonalt. Merkevarebygging er aldri for sent å begynne med. MEN.... Viktigere: Synes GLIS har gjort en ufattelig formidabel jobb i år!!! Latterlig bra!!! Og jeg synes samtidig DGH ikke har gjort seg bort i år tross av flere sentrale DGH'ere har valgt å pensjonere seg. I år har jeg ved et par anledninger opplevd å synge så og si nesten uavbrutt igjennom HELE kampen. Kan ikke huske å ha gjort det tidligere. Og det er ikke JEG som drar i gang for å si det slik... Gleder meg bare så sinnsykt til TIFO, til FEIRING og til SYNGING både resten av sesongen og til neste år ;) Poteten er det vel aldri noen som har tatt seriøst? :D :D Husker med gru og glede flere av hans merkelige og noe selvsentrerte innlegg noen år tilbake :D Glory Days? ;) Vel vel... HAPPY OPPRYKK, FOLKENS!!! PS! Ser at Liverglimt er noe surmaga angående dengulehorde.no. Det ER faktisk befriende å stikke innom her og se at NOEN TING aldri forandrer seg ;)
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Steming på Aspmyra

Post by poteten »

sjura ;) wrote:Poteten kan du utdype din påstand om å være en belastning?
Nei, det er ikke så mye å utdype. Jeg står på utsiden og registrerer bare at DGH ikke gjør den jobben jeg forventer en supporterklubb skal gjøre. Det er utrykkelig min egen mening og ingen fasit. Men det må være lov å være kritisk til en supporterklubb som ikke engang har et eget samlingssted foran hver eneste hjemmekamp. Så vidt jeg har fått med meg iallefall. Og OM det finnes et eget samlingssted, hvor er reklamen for det? Hvor er entusiasmen?

Eller har jeg misforstått veldig hvordan en supporterklubb skal være?

Jeg synes DGH har tapt seg veldig de siste årene og man bør egentlig bare nullstille hele "prosjektet". Det er flere her som sammenligner DGH som en liten intern klikk, og jeg registrerer stadig folk som venter på medlemskort i både ett og to år. Dog en stund siden sist nå.

Det å drive en supporterklubb krever både tid, dugnad og engasjement. Finnes den i DGH? Er det en oppriktig hobby å være leder eller sitte i styret, eller er man bare hoder?

Jeg spør ikke for å være negativ, men jeg spør fordi jeg lurer.

Jeg er heller ikke særlig happy med at hver gang man er litt kritisk mot DGH, så får man slengt tilbake "hiv deg med" som om det er svaret på det meste.


Jeg tror de som er i DGH i dag forsøker så godt de bare kan, men flere taktiske feilvurderinger, blant annet av hele dette forumet, for en tid tilbake, gjør at entusiasmen for å henge med DGH, eller være støttemedlem, ikke er særlig aktuelt.

Hva vet vel jeg, jeg bor ikke engang i byen, men betrakter det som utenbys, bare. Hadde jeg bodd i byen, skulle jeg oppriktig vurdert å gjort en skjerv for DGH, men da er det også viktig at man faktisk også stiller opp da.


Dalers er en blind, blind, blind mann som gjerne vil henge skyggelapper på alle sammen som kan finne på å kritisere noe som helst. I hans verden er negativitet "surmaget".

I hans vokabular eksisterer ikke "konstruktivt" og det er en skade for enhver diskusjon fremover i tiden.


Så fortell meg; hva vil egentlig DGH når ikke engang nettsiden er oppe og går? Databasefeil. Og færre og færre oppdateringer.

Hjelp meg gjerne til å forstå hvorfor DGH fortjener bare ros? :)
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Steming på Aspmyra

Post by liverglimt »

dalers wrote: PS! Ser at Liverglimt er noe surmaga angående dengulehorde.no. Det ER faktisk befriende å stikke innom her og se at NOEN TING aldri forandrer seg ;)
Det innlegget er fra 30. oktober 2012. På tide å rense brillene? :lol:

Edit: Sjekket siden nå og der kommer denne feilmeldingen: "dengulehorde.no Driver Error"

Mulig det skal være sånn, men jeg hadde ihvertfall gjort noe fort om glimtforum.net hadde vist den meldignen. :D
@liverglimt
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Steming på Aspmyra

Post by poteten »

Alt har sin årsak, Liverglimt :)
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Steming på Aspmyra

Post by liverglimt »

Ja du sier noe. :lol:
@liverglimt
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Steming på Aspmyra

Post by Glimt1916 »

Jeg vet for lite om dette, og skal ikke blande meg inn utover å si at jeg vel synes tonen er litt unødvendig krass på begge sider.

Håper Glimt får en bra, velfungerende og stor supporterklubb til neste år. Synd om intern krangling skal trekke ned stemninga i en comebacksesong som ellers kan bli veldig morsom for oss Glimtsupportere.
Post Reply