Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by tomath »

Regner med at budskapet ble tydelig mottatt av både Badou og Sane, og sånn sett var det vellykket. Sane burde få strengere straff enn Badou, men det kan det jo hende han vil få også.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

Der er vi uenige. Man klarte å få en topp motivert Badou etter en vellykket landslagopphold i Senegal til å bli skikkelig frustrert og lei seg. En spiller som alltid gir alt på treningene og i kamp, og som har jobbet beinhardt for å komme tilbake etter skade. Jeg har masse eksempler på spillere som kan bli en dag forsinket etter lange reiser og landslagsopphold uten at de får noen form for straff eller reprimande. Ja han gjorde en feil at han ikke sendte en sms fra Brussel. Å behandle Sane og Badou likt her er fullstendig meningsløst og bare forsterker mitt inntrykk av amatørskapet i Glimt. Sane er også klar til VIF, men jeg mener han burde fått forlenget straff. Bre en liten ekstra notis. Det var JHH som ba Badou om å bli hjemme fordi han hadde en liten kjenning av skade før kampen mot TUIL. Det var ikke Badou's valg.
Last edited by Knuta on Wed Jun 24, 2015 1:27 pm, edited 1 time in total.
ingen87
Posts: 7104
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ingen87 »

Enig med Knuta!
Førr Evig!
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by tomath »

Vi kommer nok ikke til å bli enige, men bare for å legge til en ting: Etter min mening hadde ikke denne saken vært helt grei bare Badou hadde sendt en SMS til Sakariassen (eller andre). Det ville selvsagt gjort saken bedre, men han har fortsatt bestilt for sen returbillett uten å avklare dette med Glimt i forkant.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Kesseboy »

Bare for å ha det på det rene, Badou kunne vanskelig sendt en sms fra Brüssel. Han bestilte billett hjem en dag seinere for å slippe å overnatte i Brüssel, men i stedet få hele reisen på en enkelt dag.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Novi »

Var Glimt bare en Badou fra å få poeng mot viking? Tror ikke hans defensive kvaliteter ville hindret 3 i mot, hvertfall. Denne tråden handler om JHH, og han bør etter 13 runder med tragedie kunne stille et lag uten Badou som er bedre organisert defensivt enn det der.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by G-s-enz »

JHH kan ikke det,mannen er komplett ubrukelig på å organisere ett lag. Det er nesten synd at alle Vikings mål kommer fra tabber så han kan skylde på det. Mål en er jo Brede Moes mål,verdt å merke seg at kun Saltnes beiner det han kan hjem for å stoppe retur.

Mål to er jo forsåvidt forsvarsfeil og keepertabbe,blir merkelig nok en mot en der,i tillegg evner ingen å styre De Lanley noen vei.

Mål tre er jo håpløst av Londak,samtidig ingen press på mannen som skyter. (Hørt det før siste to sesongene).

Det mest betegnende for Glimts forsvarsspill er sjangsen der keeper til Viking tar utspill,den ene stopperen taper duellen. Ingen følger løpet bak duellen og Berisha kommer alene med Londak. Moe faller ikke av bak duellen(lilleputtfeil). Valentin går i duellen i lag med Saltnes. 2 trekk og Glimt er helt utspilt.
Bra Torrisen forklarte at han ikke hadde mye fotballkompetanse,om han hadde hatt det ville ikke JHH vært her enda. DERFOR har man en sportssjef i en klubb.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

Men nå må vi huske at det først er inntil nylig at noen av "Glimt-ekspertene" i byen (èn av de to) innså at prosjektet med Halvorsen er mislykket og ferdig. Hvis styret i klubben har hatt skylappene på like lenge har de jo fortsatt en jobb med å ordne alt det administrative rundt en trener-avskjedigelse. Det er jo forsåvidt ikke en unnskyldning, men kanskje en forklaring. Det mest overraskende er hvor lenge man tviholdt på troen på at Halvorsen skulle snu dette, når all erfaring og statistikk viste at det høyst sannsynlig aldri kom til å skje.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ecke »

Jeg håper virkelig ikke at styret feilvurderer grunnlaget for prestasjonene. Det er lenge siden de fleste mente at Jacobsen ikke var god nok for et godt Glimt-lag. Saltnes var på vei vekk for ett år siden. Brede Moe har sett keitete og rådvill ut i mer enn ett år, og lenger enn det. Valentin var ikke med i fjor, og nå ser vi at tempoet ikke holder på dette nivået. "Krumtappen", ankeret på midten, skal altså være en omskolert Brix, som verken har teknikk, oversikt eller høyrefot til å bekle denne rollen. B/G har ikke forsvarspillere til Tippeligaen, og det kan ingen trenere organisere seg vekk fra. Jeg har nok å kritisere JHH for, men hvem i all verden kan trylle?
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by tjongs »

Spillermaterialet er ikke all verdens, men så håpløst som det har vært denne sesongen er det ikke likevel. Det burde være fullt mulig å organisere et forsvar som ikke er i toppklasse, men heller ikke så utrolig svakt som det har vært nå, og det har vart i flere måneder uten noe som helst tegn til forbedring!

Uansett er jo spillerstallen JHHs ansvar, og det er ikke et ansvar han har forvaltet spesielt godt, selv om jeg selvfølgelig vet at de økonomiske rammene setter store begrensninger. Det er da man må være smartere enn andre, noe som definitivt ikke har vært tilfellet.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg finner ikke kildene til det, men jeg er ganske sikker på at jeg har lest at det er Jan Halvor Halvorsen som har ansvaret for å finne nye spillere og styret som bestemmer hvorvidt de vil bruke penger på dem. Halvorsen har jo blant annet valgt å signere Brede Moe og gi Jim Johansen ny kontrakt. Joshua Silva er jo en fortelling for seg selv, men også der påstår JHH at han ønsket å hente han. En Glimt-trener må være smart på overgangsmarkedet, det har dessverre ikke Halvorsen klart å være. Når han samtidig står ansvarlig for at samtlige spillere i stallen har hatt en nedadgående kurve i halvannet år, syns jeg ikke han kan gjemme seg bak at styret og administrasjonen har stram kontroll på økonomien. Det er vel (forhåpentligvis må man vel si) også det som fortsatt holder han i jobben, tragisk nok.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Nilzo »

Hvor mange poeng har JHH tatt etter han tok over igjen etter sykefraværet?
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by G-s-enz »

Tror det var på Studio Glimt Cheese,eller i intervjuet med Torrissen før sesongen. Ja JHH har ansvaret for alt i henhold til hvilke spillere som blir hentet. Skremmende at det er slik i 2015.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ecke »

Selvsagt er JHH ansvarlig for spillerstallen, og det må han gjøre med de pengene han får. Jeg skulle gjerne hørt fra styret og direktøren hvilke økonomiske rammer JHH har hatt. Jeg har tidligere sagt at Sørloth som antatt reserve for Ibba, Azemi som en spennende spiller fra 2. divisjon, Cruz en entusiastisk kantspiller, og Furebotn en arbeidsom midtbanespiller, er alle akseptable spillere for "vårt" budsjett, og kanskje også rimelig vellykket. Det har gått helt galt i søket etter midtstoppere, og Silvas rekruttering og Sanes formsvikt bare understreket flausen. Også for JHH var midtstoppere, og en sjef, det aller viktigste. Hvilke spillere var det B/G ikke fikk råd til, og hvorfor ikke? Det kan vel ikke være bare JHHs skyld at vi må se på Valentin, Saltnes, Moe, Jacobsen med Brix som sentral midtbane som skal berge B/G fra nedrykk?
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Novi »

Eckes beskrivelse av spillerne er noe unyansert og enkle. Å avskrive Moe fordi han ser "keitete og rådvill ut" blir ikke riktig, hvertfall ikke som en unnskyldning for JHH. Er faktisk trenerens ansvar å se til at laget og enkeltspillere blir bedre, og da innebærer det å bygge opp Moes selvtillit og hjelpe ham ta bort personlige feil. Greit nok at vi skulle hatt en sjef der bak, men mannskapet JHH rår over er godt nok til å organisere et solid lag. Vi har tapt kamper i år pga dårlig lagmoral og lagdeler som ikke henger sammen. Vi blir sjeldendt spilt i senk pga ay motstander er SÅ mye bedre enn oss.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Kesseboy »

Enig med Novi her -- beskrivelsen av Moe, for eksempel, jamfør treneransvaret her, hadde vært treffende hvis problemet med Moe var at han tapte dueller på grunn av manglende fysikk, at han slapp markeringer på grunn av manglende tempo, osv. Men problemet er jo at spillerne, deriblant Moe, feiler på langt mer grunnleggende ting enn dette.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

JHH bør se at Moe er 'bedre' som back enn midtstopper. Som midtstopper holder han ikke mål. Chatto har et veldig defensiv spillestil og burde prøves i den rollen. Men i hovedsak er det strukturen i laget som er problemet og ikke spillerne. Trekkspill-strukturen kaller mange Glimt's spillestil. Det er for stor avstand mellom lagedelene, det går i hytt og pine med presshøyde. Når vi ligger lavt presser vi ikke ballfører og det er lett å spille seg gjennom. Ligger vi høyt, kommer ofte idiotiske feil som den som Moe hadde og da er det lett å score mot oss. Bevegelsene er for dårlig. Vi har spillere som ikke passer til 4-3-3. Mot VIF bør vi stille med 4-1-3-2. Azemi og Sørloth på topp. Chatto som en ekstra 'midtstopper'. På midten Badou, Olsen, Brix.
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by G-s-enz »

ecke wrote:Selvsagt er JHH ansvarlig for spillerstallen, og det må han gjøre med de pengene han får.
Dette er ikke selvsagt i 2015,i de fleste land innkludert Norge opererer klubbene med sportsdirektører. Det er dog forskjellig hvordan de jobber. I noen klubber er det sportsdirektøren som henter inn spillerne,også må manageren jobbe med de han får. Mener Newcastle jobbet slik en periode. I Liverpool er det f.eks en transferkomite som deltar i henting av spillere. Da tenker du kanskje,ja men dette er klubber i toppligaer. Faktum er at flere skandinaviske klubber har sportsdirektør,Godset er ett eksempel på dette. I en kostnadsbesparende klubb som Glimt kunne det vært en ide å hente inn en sportsdirektør som også har ansvar for å speide på spillere.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg tror ikke Brede Moe er bedre enn det han har vist de to siste sesongene. Derfor virker det så ufattelig at han ble hentet på permanent kontrakt i vinter. Når man samtidig husker på at den andre "forsterkningen" i midtforsvaret var Joshua Silva Himself, så blir det tragikomisk med trygg på første stavelse.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by eiriksin »

Jeg har testet Dominic Chatto som midtstopper på Fifa 2015 til playstation og han fungerer utmerket i den rollen der :-P
Men litt mer seriøst, han er meget god på hodet, en av ligaens beste ballvinnere og har solid fysikk. Kan også spille ball, så syns
det er rart at han ikke har blitt prøvd som midtstopper tidligere.
Last edited by eiriksin on Thu Jun 25, 2015 10:15 pm, edited 1 time in total.
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Zero »

eiriksin wrote:Jeg har testet Dominic Chatto som midtstopper på Fifa 2015 til playstation .
Han fungerer fint som stopper på FM også ;)
Stian Sommerheim
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by bjornage »

En av ligaens beste taklere? Hvor får man det fra? Han har knapt gjort noe som helst siden han kom til oss. Han lever farlig hvis styrelederen skal gjøre alvor av slapphetstrusselen sin.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by eiriksin »

Var vel noe statistikk fra fjoråret som viste at han hadde et veldig høyt antall gjenvinninger av ballen og det var det jeg mente. Antall hodedueller vunnet scorer også høyt.
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by G-s-enz »

Stemmer det,var den spilleren med flest gjennvinninger i ligaen halvveis i fjor.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7104
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ingen87 »

ecke wrote:Jeg håper virkelig ikke at styret feilvurderer grunnlaget for prestasjonene. B/G har ikke forsvarspillere til Tippeligaen, og det kan ingen trenere organisere seg vekk fra.
Sier man til seg selv lenge nok at man er dårlig så tror man på det selv. Jeg mener spillerne underpresterer til de grader under dagens regime. Jeg tror ikke de er så dårlig som du skal ha det til. Det har vi sett i enkelte kamper der tæl og innsats er på topp! Bare synd at dette gjelder 1 av 10 kamper. Mentaliteten er på bånn, moralen suger, innsatsen blir deretter. Bodø/Glimt pr 26.juni 2015 er et usedvanlig trist skue der både laber mentalitet, moral og innsats (ambisjon) er gjennomsyret i hele organisasjonen. Fra topp til bunn.. Men hei, så lenge vi er i grønn sone så har vi gjort jobben vår.
Førr Evig!
Post Reply