Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Kesseboy »

Jeg vil gjerne nominere Steinar Nilsen, for hans positive bidrag til humøret mitt tidlig i sesongen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ecke »

Et godt argument for JHHs nominasjon er at han klarte å skape ei flott angrepsrekke av et tredjevalg fra RBK og en 2. divisjonsspiller fra Follo, en 2. divisjonsspiller som ikke var god nok for Stabæk!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

Det er vel 2 trenere som peker seg ut Bradley/Kåre. Men siden det skal være 3 nominerte så var det vel ingen som utpekte seg spesielt av de resterende. JHH ble vel nominert p.g.a snuoperasjonen i Glimt. Når det gjelder Sane så synes jeg han er den beste. Svendson i RBK synes jeg har en del mangler og har vært mye opp og ned.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Trapattoni »

Både Fagermo og Ingebretsen i Strømsgodset kunne ha vært kandidater til å bli nominert. Begge har gjort solide jobber. Hadde ikke vært noe å si på om de hadde vært foran JHH. Men å hevde at JHH overhodet ikke har noe i en sånn nominasjon å gjøre blir for meg en sånn krampaktig kritikk av egen trener uten særlig substans.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Garrincha »

JHH har drevet ut bortebanespøkelset for oss, og i år har vi foreløpig slått Tromsø èn kamp, Molde borte, VIF borte, seier og uavgjort mot serie (og cup?)-mester RBK og vi er mye høyere plasseringsmessig enn i fjor. Elendig start, ja det er sant, men slikt skjer often i prestasjonssituasjoner (og også i bedrifter for øvrig) og selv om det stormet skikkelig rundt han klarte han å snu det, og det er det ikke så ofte skjer i fotballens verden. Tatt i betrakning ressursene han har hatt å råde over så synes jeg totalen av dette gjør at han fortjener en nominasjon, men det står nok mellom Bradley og Kåre.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Vegard »

ingen87 wrote:Dag Eilev Fagermo og Bjørn Petter Ingebretsen mener jeg har gjort større bragder enn JHH årets sesong.
Syns ikke det. Ingen overraskelse at Godset og Odd ligger der de ligger i dag. De fleste trenerne i TL har levert som forventet eller dårligere enn forventet i år.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ingen87 »

Bjørn Petter Ingebretsen tok over et Strømsgodset som hadde vunnet 3 av sine 10 første kamper (hvoarv den ene var walkover på Aspmyra), før David Nielsen fikk fyken i mai. På de resterende 18 har de vunnet 13 kamper, og Ingebretsen har bedre poengfangst enn Ingebrigtsen.

At Dag Eilev Fagermo har gjort Odd til et lag som er forventet å kjempe i medaljekamper er en bragd bare det. Er ikke så lengesiden vi byttet plassering i det norske seriesystemet. Siden 2008 har altså Fagermo gjort Odd fra Adeccoligaklubb til en klubb som er forventet å være i medaljekampen. Når det er sagt: Jeg misliker Fagermo nesten like intenst som Mourinho, men man kan ikke nekte for at han har gjort en meget meget meget god jobb i Odd Grenland, og synes egentlig (til tross for mitt subjektive "hat) at han har fått alt for lite kred for den jobben.

Skjønner at det er morsomt å se på rekken med JHH på for- og ettersommeren. Men man kan ikke se bort fra halve sesongen når man skal oppsummere hvilken trener som har vært best i Tippeligaen. JHH har tross alt bare tapt to kamper færre enn Vegard Hansen og Mjøndalen (EDIT: Dette ble veldig feil på første forsøk...).

Uansett så er jeg enig i at nr. 3 på lista kun er en formalitet, og at det blir enten Bob Bradley eller Kåre som stikker av med prisen årets trener. Jeg frister mest for å gi min stemme til Bradley. Skulle RBK vinne cupen, så er det vel umulig å komme utenom Ingebrigtsen som tar The Double, pluss kvalifiserer RBK til Europa League-gruppespill.
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Kesseboy »

Første 10 kamper: 1-2-7, 5 poeng, 0,5 poeng pr. kamp.
Påfølgende 10 kamper: 7-0-3, 21 poeng, 2,1 poeng pr. kamp.
Siste 9 kamper: 3-2-4, 11 poeng, 1,2 poeng pr. kamp.

Det "morsomme" er at den siste perioden er omtrent gjennomsnittet av de to første periodene. Hvis vi hadde hatt 1,2 poeng pr. kamp i snitt ville vi endt på 36, nå ender vi på 37. Altså er det de siste ni (ti) kampene som faktisk er nivået til Glimt.

Det er ikke godt nok.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by G-s-enz »

Skremmende!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by J I P »

en Halvdan Sivertsen liker ikke bare musikk. Han er også kjent som en lidenskapelig fotballsupporter, og da for Bodø-Glimt, selvsagt. Treneren heter Jan Halvor Halvorsen og er fra Bamble.

– Han er en knuppers! En prins! Vi er veldig glade i han! avslutter Halvdan Sivertsen.

http://www.nrk.no/telemark/halvdan-sive ... 1.12639334
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Vegard »

Nå håper jeg B/G forlenger med Jan Halvor Halvorsen. :klapp

Nrk Nordland:
– Skal du være med til neste år?
– Det er det ingen som vet. Nå skal jeg bare nyte denne seieren og sesongen, og kose meg med det, avslutter han.


http://www.nrk.no/nordland/bodo_glimt-k ... 1.12643346
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by G-s-enz »

Det håper faktisk ikke jeg,eller OM man ikke finner bedre alternativer er det helt greit å fortsette samarbeidet. Jeg tror ikke JHH er mannen til å ta oss ett steg videre.

Føler liksom der han er nå er nivået hans. Men han skal ha for en meget bra snuopperasjon i år,fantastisk reise :D og selvsagt opprykk mm.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by FSHelgeland »

Håper da virkelig at JHH blir, sa det når vi slet og sier det nå. Det viser seg igjen og igjen at kontinuitet betaler seg, la JHH og Åssa få bygge laget videre og ta flere steg.
Tippeliga 2015
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Novi »

Tviler på at vi ser etter ny trener, når man samtidig skal ha inn 6-7 nye spillere. Vi trenger faktisk JHH for å finne disse.
Una mas cerveza.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Gvandreassen »

G-s-enz wrote:Det håper faktisk ikke jeg,eller OM man ikke finner bedre alternativer er det helt greit å fortsette samarbeidet. Jeg tror ikke JHH er mannen til å ta oss ett steg videre.

Føler liksom der han er nå er nivået hans. Men han skal ha for en meget bra snuopperasjon i år,fantastisk reise :D og selvsagt opprykk mm.
Nivået hans er nivået til Glimt per nå. VI er ikke bedre. Jeg synes JHH har fått mye utav skral spillerstall. Det er ikke sånn at Glimt sitter på noen superstall, og JHH holder oss igjen. Og ja, jeg er den første i linja til å kritisere at det ikke har blitt gjort nok på overgangsfronten i det siste. Men jeg tror heller ikke JHH har hatt så mye å rutte med.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by G-s-enz »

Er forsåvidt enig men som sagt,sier bare OM vi har mulighet til å hente noen bedre. Visst ikke peis på videre med JHH.

Er dog livredd for at laget skal fremstå som første halvdel og litt som kampene mot slutten av sesongen. Det er uakseptabelt og må bedres neste sesong :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Garrincha »

I 2012 var vi det 21 beste laget i Norge. Så overtok JHH og Aasmund. Året etter var vi det 17 beste laget i Norge, og vant Adecco. Første året under JHH i tippeligaen endte vi på 13. plass, og i år kom vi på 9. plass.

Hvert eneste år har vi gått fire plasser opp siden 2012. Legger vi dette til grunn har trenerteamet gjort en solid jobb.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Garrincha »

Disse årene har vi også vært i grønn sone. Vi har ikke brukt penger over evne. Noen bomsigneringer har det vært, men bomsigneringer gjør alle trenere, selv trenere med tilsynelatende ubegrenset med midler gjør det.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by G-s-enz »

https://twitter.com/jrolsberg/status/663666692334178304 Denne taler til fordel for JHH iallfall :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Wendigo »

Litt bedre hvert år er nettopp det som skal til, fornuftig klubbdrift, og jevnlig forbedring. Ville være tåpelig å bytte trener nå.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by G-s-enz »

Joda enig,men snuoperasjonen i år er jo enestående historisk sett. Jeg klarer som sikkert mange ser ikke å bestemme meg hva jeg synes. Jeg har aldri sett ett dårligere Glimtlag enn det vi så i vår(delt sisteplass med Kåres adeccolag),samtidig sjeldent sett bedre omgang enn den i går.

Mange for og mot argumenter,foreløbig vinner for argumentene.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ecke »

Da vi så Cruz i gårdagens kamp, så vi at også han kunne vært en god signering for JHH, lik også Sørloth, Furebotn og Azemi har vært denne sesongen. Ubeskrevne, men en stor overraskelse! JHH ønsket Dane Richards, men det var N'diaye som ble valgt etterhvert. Nå Cruz, men Azemi fikk kantplassen. Dermed har høyre kant vært uten idealløsning i 3 år. Stabæk fikk Asante, mens B/G måtte lete blant usikre kort. JHH fortjener en stabil "hurtigløper".
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by FSHelgeland »

Cruz kunne jo så absolutt vist seg å vært den kantspilleren, men han har jo hatt maksimal utur med skader siden han kom. Jeg har ikke sjekket om han har vært mye skadet, eller om det kom denne sesongen. Håper uansett at vi får inn et godt alternativ på kanten til sesongen skal i gang igjen.
Tippeliga 2015
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Trapattoni »

AN melder at Fredrikstad ønsker JHH som ny hovedtrener fra nyttår.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by G-s-enz »

Jau jau stakkars JHH om så skjer,FFK er ett rottereir uten like! Samtidig kanskje den klubben med størst potensiale av OBOSlagene :) må ha inn ny ledelse der dog
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply