Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Novi »

Hvem nevner an som mulig assistent?
Una mas cerveza.
madbertha
Posts: 377
Joined: Sun Apr 24, 2005 5:26 pm
Location: Stavanger
Been thanked: 2 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by madbertha »

Novi wrote:Hvem nevner an som mulig assistent?
TUILs Gaute Helstrup.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by gavharr »

Kjempeforslag! :D
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

Knuta wrote: Bjørkan har vært assistenttrener i 3 år nå i Glimt, han var arkitekten sammen med TJ og TO som fikk endret treningsregimet i sommer da det snudde for Glimt.
Knuta wrote:Gjorde det bra i Ranheim til tross for rykter om at reservetreneren der var den som styrte det meste.
What goes around comes around? Jeg har ikke hørt om noen som mener Bjørkan var rett mann for Ranheim, men jeg har hørt om det motsatte fra flere hold.

Jeg tror Bjørkans rolle som assistent-trener i Glimt er optimal, klubben trenger en hovedtrener som røsker opp i laget og apparatet rundt. Den rollen tror jeg ikke Bjørkan tar hvis han får jobben.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by G-s-enz »

Akkurat det skremmer meg litt Cheese. Alle kan gå inn slik Bjørkan gjorde når JHH var borte,altså å motivere og gjøre små grep. Forskjellene vises mest når de får styre skuta i oppkjøring m.m. Se på Sherwood i Villa og Spurs,gjør det bra når han kommer inn midt i sesong,helt kalkun når han styrer hele oppkjøringen selv :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Crazy horse »

Bjørkan som hovedtrener burde jo være svært ventet, og kanskje er det også greit. Men jeg vet ikke om så mange "assistenten rykker opp" som har vært vellykkede. Jeg er litt skeptisk, men fattet.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by gavharr »

Som regel tar jo assistenter over når hovedtrenere får fyken. Men i dette tilfellet går jo JHH av fri vilje. Tror Aassa fikser dette fint.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

Crazy horse wrote:Bjørkan som hovedtrener burde jo være svært ventet, og kanskje er det også greit. Men jeg vet ikke om så mange "assistenten rykker opp" som har vært vellykkede. Jeg er litt skeptisk, men fattet.
Vel assistenten for assistenten i Godset her Ingebrigsen har vel gjort det utmerket. Assistenten I AAFK ganske greit. MOE i Molde gjorde det bra den korte perioden han var hovedtrener. I Start og Haugesund ikke så veldig vellykket, men Start er jo i oppløsning. Flovik i TIL hadde som hovedmål å unngå nedrykk og det klarte han. Det er vel de som jeg kommer på i farten. I utgangspunktet var jeg skeptis til JHH før ansettelsen, men når det var bestemt støttet jeg valget 100%. Dersom Bjørkan overtar er det vår forbannet plikt som supportere å støtte valget som er gjort.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Mr Bean »

Hvis det blir Åssa, så tillater jeg faktisk og være skeptisk inntil det motsatte er bevist ... :!: :)
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Boombadila »

Jeg registerer nå, fra min kant, at veldig mye er foreløpig mørkt for oss. Har gutteklubben grei nå ordnet alt bak lukkede dører, og an glemt helt av hva de faktisk skal skrive om? Sitter direktøren og ikke får innløsning på sjekken til JHH? Krangles det over en lav sko siden man er uenig? Eller er JHH ikke på vei bort?

Glimt er veldig flinke på sånn dere cloak and dagger.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ingen87 »

Stiller vi lag til neste år?
Førr Evig!
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Shredd »

Og så klager de på lite folk og engasjement rundt klubben. Vanskelig å engasjere seg når man ikke får vite noe som helst selv når landsdekkende media kommer med rykter om avgang.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by G-s-enz »

Akkurat i slike situasjoner er Glimt verdensmestre i "stillesomgrava" taktikken.

Hadde jo vært greit å vite litt hvertfall,men at det er så stille kan vel tyde på at det er litt konflikter? For det er jo nettopp sånt man ikke skal dra ut i media.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ingen87 »

Engasjement. Vet jo ikke en gang hvem som trener eller spiller i klubben :p VG hadde en sak om at Sørloth har dratt til Groningen. Han kan vi sette strek over..
Åsmund Bjørkan er tilsynelatende i klubben enda. Han kan vel trene klubben, og kanskje spille som ving inntil videre. Ta med seg sønnen sin så kan de spille five a side på treningene. Det er jo ikke verst.
Førr Evig!
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Shredd »

Team Berg skal vel sikkert spille romjulsturnering. Får melde de på i Tippeligaen også.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ingen87 »

Da kom nyheten om at JHH offisielt er ute, og Bjørkan offisielt er hovedtrener.

http://www.an.no/fotball/glimt/bodo/gli ... 5-4-209946
Førr Evig!
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Shredd »

Bra, så håper vi på info om spillerlogistikk snart! I hvert fall en avklaring rundt de med utgående kontrakt.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by mortsto »

Til tross for at det føles som det siste året har gått litt på lykke og fromme, så kommer JHH fra det med et solid pluss i den historiske boka. Soleklart opprykk første sesong, sikra plassen i andre, og med en respektabel plassering midt på tabellen i tredje. I tillegg er det hentet inn solide spillere for småpenger, selv om det naturligvis også ble noen middelmådigheter og flopper. Kanskje er det en anelse om at det bare kan gå nedover som gjør at han går nå? Solide spillere er allerede ute av Aspmyra, og siden klubben velger å kjøre en fornuftig/gnien linje er det sannsynlig at også flere forsvinner. Det må jobbes knallhardt for å få inn mange og gode spillere for særdeles lite penger. Jubileumssesongen kan fort bli en liten nedtur. Skakkjørte FFK kan fort bli en vrien oppgave, men ingen tvil om at klubben på papiret har et bra potensiale med flott stadion, godt tilskuergrunnlag og investorer. Takk for innsatsen og lykke til videre. Regner ikke med at noen av de spillerne vi vil ha med videre, er interessert i å ta et steg ned, så da slipper vi den irritasjonen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by bjornage »

JHH kan forlate oss med hevet hode, selv om noen sikkert vil peke på at det kan være litt usympatisk mot klubben som støttet og skånet han gjennom en katastrofal vårsesong. Han er noe så sjeldent som en Glimtrener som går fra sin post uten å etterlate seg en klubb i sportslig kaos og nedadgånde spiral. Håper Åssa kan bygge videre på dette.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Trapattoni »

JHHs Glimt-CV er solid den. Det er bare å ønske lykke til videre.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Larsson »

Sidenote, men: To lokale nettaviser med store ambisjoner klarer ikke å få igang en webTV-sending fra PK'en på Aspmyra som kan gjøres med en fem år gammel smarttelefon. Til og med på en times varsel, og det er mye som tyder på at AN hadde dette lenge før kl. 13.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Sulliken »

Takk for innsatsen, JHH

(Benytter anledningen til å flytte tråden).
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by tomath »

Vet ikke om det er rett plass å ta det, men kunne ikke trener- og spillertråder bli stående litt lenger før de blir flyttet? Jeg skjønner poenget med, og er enig i, at de flyttes, men tenker man i hvert fall kunne vente til at debatt/diskusjon rundt avgang eller salg har begynt å dabbe av før man flytter tråden da dette stort sett vil være Glimt-relatert. Jeg er sjelden inne på historikk-forumet, så diskusjonen blir i hvert fall borte fra min bevissthet når den flyttes hit :)
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ingen87 »

Jan Halvor har for meg vært en hedersmann. Han har gjort en flott jobb i Bodø. Jeg tviler på at trenerskiftet vil være til noe bedre, men det vil også være veldig urettferdig å sammenlikne Bjørkan 2016 med årets sesong. Vi har en halv stall på utgående kontrakt, vi mister mange nøkkelspillere. Først må Bjørkan stable et godt lag på føttene, deretter må han få disse til å fungere sammen. Alt dette i løpet av relativt kort tid. Blir overrasket om vi gjør det bedre i 2016 enn i år, og det har jeg sagt flere ganger i andre tråder før det ble kjent at JHH forlater skuta.

Jan Halvor forlater på perfekt tidspunkt, sett med hans øyne. Hvis FFK er en skakkjørt klubb så føler jeg ikke Glimt, på nåværende tidspunkt, er særlig bedre. Ja vi er i grønn sone, men litt usikker på om vi klarer å berge den plasseringen etter årets vinter / overgangsvindu. Hvis vi ikke bruker penger, som vi selvfølgelig ikke har, blir det blytungt å berge plassen i Tippeligaen. Ledelsen vil stå ovenfor et kraftig dilemma, men jeg tror de ramler på safety first. Jeg er veldig usikker på hvordan vi skal klare å erstatte Sanè, Londak, Sørloth, Badou og muligens Zarek, Brix, uten å bruke en eneste krone. Klarer Bjørkan dette så vil han få enda større heltestatus.

Jeg har den siste sesongen vært kritisk til JHH. Kanskje ikke kritikken har vært helt berettiget, men det var en del grufs i vårsesongen som irriterte meg grenseløst. Det ene var det å trekke på skuldrene etter tap, fordi det ikke var "de kampene" vi skulle vinne. Det andre var å legge seg på et ambisjonsnivå "å ha tre lag bak seg" for andre sesong på rad. Det tredje var den håpløse signeringen av Silva, som var den stopperen vi hadde lett etter gjennom hele vinteren. Alle visste at vi trengte backup på stopperplass. Vi endte opp med en Sanè langt utenfor kampform, en Saltnes som aldri har spilt stopper på det nivået og en Brede Moe som svinger som en jo-jo i prestasjonene. Hadde det vært opp til meg ville JHH vært sparket i mai, men heldigvis fikk han fortsette og vi fikk en fin rekke med kamper gjennom sommeren uten tap. Ære være!
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

tomath wrote:Vet ikke om det er rett plass å ta det, men kunne ikke trener- og spillertråder bli stående litt lenger før de blir flyttet? Jeg skjønner poenget med, og er enig i, at de flyttes, men tenker man i hvert fall kunne vente til at debatt/diskusjon rundt avgang eller salg har begynt å dabbe av før man flytter tråden da dette stort sett vil være Glimt-relatert. Jeg er sjelden inne på historikk-forumet, så diskusjonen blir i hvert fall borte fra min bevissthet når den flyttes hit :)
Avgang eller salg har ikke JHH noen relasjon til lengre. Der har vi en ny trenertråd og forsterke laget tråder som tar seg av dette. Takk for innsatsen JHH og lykke til i FFK.
Post Reply