Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Garrincha »

Har hatt en god følelse ang Halvorsen siden han kom til klubben. Jeg krever ikke opprykk med han bak roret. Merker dere at han har et helt annet kaliber enn f. eks Kåre og Cato? Eller er det bare meg...

EDIT : Ser at overnevnte setning kan oppfattes homoerotisk, men forsikrer at det ikke var intensjonen :)
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by gavharr »

Har forstått det slik at JHH er lei av at alle snakker om "kaliberet" hans, men for å svare på spørsmålet... JA. Det er lett å merke at vi her har med en mer erfaren og målbevisst trener enn hans forgjengere, og jeg tror han er akkurat det vi trenger i Glimt nå. At han i tillegg virker som en jordnær type som tar seg tid til både fans og media er også en stor bonus.

Med JHH bak roret er vi tilbake i tippeligaen om ikke lenge ;)
sjarkus
Posts: 11
Joined: Tue Nov 13, 2007 11:38 am

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by sjarkus »

http://bodonu.no/det-evige-sjansespillet/

Intervju med Halvorsen om trenerkarrieren, håret og årets sesong.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by gavharr »

Den linken er allerede postet ;)
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by FSHelgeland »

Dagens tweet fra AaB
Golfturnering på La Manga i dag. JHH tar med egen kølle. Vi andre må leie.
Tippeliga 2015
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by poteten »

Nå lo jeg høyt.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Garrincha »

Jeg føler det er på sin plass å gi litt 'midt-i-sesongen' skryt til Jan Halvor i tråden hans. Topp i Adeccoligaen og kvartfinale i cupen. Det kunne sannelig ikke vært bedre. I tillegg har vi landets mest joviale og hyggelige trener. Skryt til resten av trenerteamet også. Og skryt til ledelsen som ansatte Jan Halvor&Aassa. :hedre
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by FSHelgeland »

Jan Halvor virker også å være veldig inkluderende, finner han folk han trur på så bruker han de. Bjerck for eksempel er jo blitt tatt opp som assistent på A-laget og deltar visst mye under treningene. Jeg må si jeg liker det at han ikke er redd for å dele og ikke er redd for å bruke kunnskap. Det finnes nok mye kunnskap i klubben vår og det virker som om Jan Halvor var limet som vi ventet på. Frem til nå så har han hvertfall gjort det meste riktig.
Tippeliga 2015
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Crazy horse »

Må bare hylle JHH, jeg også. Det er suverent det han har fått til så langt. Det har skjedd en så stor forvandling med laget at man ikke skulle tro det kunne være mulig. Guttene trengte å bli ledet og Jan Halvor er en leder.
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by XuliX »

Jeg vil bruke anledningen til å rose JHH igjen. Han har tatt inn deler i sitt spill som vi aldri har sett på Aspmyra før. Jeg ramser opp:
- Frispark/cornervarianter.
- Profesjonalitet både på og utenfor banen
- Defensiv organisering
- Mental innstilling i laget.
- Media

Profesjonaliteten går på kosthold og holdninger. For eksempel har Jim Johansen aldri sett så bra ut med tanke på form.
Glimt slipper inn lite mål generelt sett. Spesielt på Aspmyra.
For å ta Jim Johansen som enda et eksempel, så har det skjedd STORE forandringer. Han tar defensive løp, noe jeg kritiserte han for å ikke gjøre forrige sesong. Det var noe slapt over alt som ble gjort.
I tillegg har JHH gått ut i media og hauset ned dette bortespøkelset vi påstår vi har hatt. Hvordan det ble jobbet med på trening, vet jeg ikke. Men vi har starta å vinne borte og.

TAKK JHH. Du styrer ei flott skute :klapp
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Zero »

Tenk hvis han hadde vært her da vi hadde Stefan Johansen og storebror Konradsen...bare tenk litt på det....
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by XuliX »

Konradsen hadde aldri problemer med holdningene sine. Johansen trengte å flytte for å modnes. Men selvfølgelig, de kunne tatt oss langt.. Heldigvis finnes det mye talent i det laget vi har nå
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Zero »

Vi har mange talenter på tur opp ja! men det ser ut som JHH har et egent talent i og se potensialet i spillerne ref. Jackobsen :) Hvis JHH får/vil lede Glimt i mange år kan han ta oss til noe stort! :glimt
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by MhepA »

Hold your horses, først skal en sesong spilles ferdig, så skal han prøve seg på det høyeste nivå. Hvis han etter to sesonger fortsatt viser en fremgang, er streng på spillermarkedet. Så skal jeg gjerne holde på han.
Gule Ørn
Posts: 1814
Joined: Tue Jun 15, 2004 7:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Gule Ørn »

Hvorfor skal vi holde på hestene? Jan Halvor har tatt oss til ett helt nytt nivå, han vet hva han driver med. Han fortjener all ros for det han har gjort med Glimt, fantastisk at han er trener i klubben vår!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by MhepA »

Det er en fin naivitet hos de fleste supportere når det går bra med klubben. Men er det en ting jeg har erfart og sett (spesielt når det gjelder Halvorsen) så er det at det er veldig fort å gjøre en god sesong først, for så å falle av neste sesong. Kåre Ingebrigtsen, ringer det en bjelle?

Misforstå meg rett, det er ingenting jeg vil mer enn at vi får en kontinuitet i trenerapparatet og en nøye utvalgt spillerstall som har tro og forståelse for trenerteamet. Så å tenke å skrive langtidskontrakt med Halvorsen kan fort være skjebnen vi fikk oppleve med Kåre I... Og da sier jeg heller NEI TAKK.

Jeg har også masse mer tro på JHH enn KI. Men det er grunnen til at jeg sier at dere skal holde hestene.. Heldigvis er det ikke supporterne som skal ha mye å si for klubbens avgjørelser. Men det hadde vært flott med en Mons Ivar Mjelde periode i Glimt. Ja takk til seriegull, men er det ikke rimelig naivt å tro det nå ??
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Cheese Smirnoff »

Å sammenligne Halvorsen med Kåre Ingebrigtsen blir jo helt feil. Ingebrigtsen kom til ferdigdekt bord med et lag som Hoftun & Kenta hadde bygd. Han fløt på den bølgen i 2008 (gjorde riktignok de rette grepene som ga suksess), men når Trond Olsen og Birkir Bjarnasson var ute av klubben evnet han ikke å bygge laget selv. Thomas Rønning som høyre- og venstrekant er et godt eksempel på en trener som ikke evnet å bruke spillernes kvaliteter på best mulig måte.

Jan Halvor Halvorsen har tatt over et lag som etter Cato & Tom Kåre var brukket og kaotisk. Han har på svært kort tid bygd opp en god prestasjonskultur og fått ut det beste i spillere som har underprestert i lang tid. Jeg er ikke bekymret for neste år hvis det blir opprykk, da vil nok Glimt flyte på den gode stemningen i laget. Problemene vil (eventuelt) oppstå hvis Glimt holder seg i Tippeligaen etter 2014. Da blir utfordringen å finne måten å motivere spillerne sine til å fortsatt gi 100% hver kamp, og ikke slippe seg nedpå. Årets utgave av Hønefoss er et godt eksempel på denne problematikken, der spillergruppen mister gløden og gjør opprør mot trener Smerud. De kommer høyst sannsynlig til å rykke ned i år.

Vi får forhåpentligvis se hvordan Halvorsen takler den overgangen om noen år, når Glimt har etablert seg i Tippeligaen.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Crazy horse »

Det som kan sies til Ingebrigtsens forsvar var at han ledet en klubb som falt utfor det økonomiske stupet. Han hadde ikke mye å rutte med til spillerkjøp.
Wendigo
Posts: 1503
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 238 times
Been thanked: 115 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Wendigo »

Så kan det også sies mot KI at han unnlot/ klarte ikke å gjøre en del enkle, åpenbare og billige grep, som var mye diskutert her inne, fx. kosthold.

Kan nesten mistenke JHH For å ha lest her inne før han satte igang :lol:

Men mer sannsynlig er det nok at han faktisk er dyktig!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by bjornage »

En vesentlig forskjell på f.eks kosthold og slikt når det gjelder Bruttern og JHH er forutsetningene de kom inn under. KI kom inn til en klubb som var litt sånn "som før". Nyopprykket, stram økonomi men og samme gamle Glimt med en del gamle travere og kulturbærere i spillerstallen. JHH kommer inn med nye premisser og en blank start, og en klar forventning fra overordnet hold om at mye skal endres. Jeg vil ikke legge all skyld på Bruttern, det var ikke bare elendighet med han. Jeg tror mye av de endringene vi har etterlyst i årevis har kommet helt fra toppen av organisasjon, og ikke bare fra treneren.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Ville Lehtinen »

En annen vesentlig forskjell er at JHH er en erfaren trener, i motsetning til både Haldorsen, Hoftun, Kenta, Kåre, Cato og Staurvik. Jeg tror også det teller positivt at han også har erfaring som trener i en annen idrettskultur enn den alle Glimt-trenerene mellom Gåre og JHH kom fra.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2718
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Mr Bean »

For et funn den manner er :hedre
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ingen87 »

Mannen fortjener TIFO mot Fredrikstad! Hvis TIFO-gruppa trenger hjelp kan de slå på tråen til meg! Jeg er i Bodø fra onsdag!
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by sjura ;) »

Send meg nummeret ditt på PM så skal jeg ta kontakt med deg om du fortsatt er hjemme når første tifo kommer.. Planen er tvkampen mot Sandefjord..
User avatar
-list
Posts: 1648
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 31 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by -list »

Jeg må si at JHH har imponert meg kraftig med en stall som strengt tatt ikke skremmer allverden.

På den andre siden vil jeg jo si at etter de første to halvårene med Kåre og Erik, så var jeg akkurat like positiv, så en viss trenerbytte-effekt har vi hatt før i Bodø.

Når det er sagt, så tror jeg ikke det bare er et Thiago-blaff denne gangen.
Post Reply