Spillertråd: Abdurahim Laajab

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by XuliX »

Det jeg har sett av han i futsal er bare positivt! Det jeg har lagt merke til er at skuddet hans er hardt. 8)
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by Knuta »

Se video Mjøndalen Bodø/glimt april 2010.
IBBA nr 11, mål og mange flotte pasninger. Banens beste.
Mål ca. 1.20 min i videoen.

http://www.altomfotball.no/element.do?c ... hId=379457
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by FSHelgeland »

Velkommen Ibba :D
Tippeliga 2015
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by gavharr »

Virker som en bra kar dette, og har alltid likt skuddfoten hans!
Velkommen til Glimt! :D
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by Novi »

Fra Bodø NU's oppdatering fra Glimt-Tromsdalen:

79 min - Ibba gjør som han ofte gjør. Han forsøker å gjøre det på egenhånd. Kommer til avslutning rett innenfor 16-meteren, men den er svak. Veldig svak.

Er det andres inntrykk også? Har vel et rykte på seg for å være noe vel glad i å holde på ballen?
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by Trapattoni »

Han er glad i å holde på ballen, men kan ikke se at han er ekstrem der. At en spiss primært søker avslutning når han har ballen innenfor 16-meteren har jeg få problemer med....
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by Novi »

Selvsagt greit det, men det ryktet får man jo ikke på seg om forsøkene ofte ender i scoring :)
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by eiriksin »

Bent Inge Johnsen scorer vel heller ikke så sinnsykt mye mål heller en stund? (Syns Ibba minner litt om Stjerno). For en Glimtspiss er det like viktig å holde på ballen som å score mål. Og dessuten så bør 2 mål mot Tromsdalen absolutt være godkjent.
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by Zero »

En annen ting er jo at Ibba kan dra av en stopper eller to også, grei teknikk på "gutten" :D
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by eiriksin »

Tenk om man klarte å få ut hele potensialet til Ibba? Da ville han blitt ettertraktet...
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by Novi »

Har bare sett Ibba én kamp nå, så skal ikke slenge med kritiker-leppa for mye. Men mot Sandefjord var det i overtall mange dårlige avgjørelser av typen gå-selv-eller-sentre, hvor det stort sett er dårlig pga at han gåpr selv, gjør det vanskelig for seg selv, eller holder på ballen for mye. Med Berglann og Dane har han to meget raske spillere på hver sin side, og da må man bruke dem! Er også først da ting skjedde der fremme. Hadde sett for meg en type Stig, som kan holde på ballen til de andre kommer seg frem. I stedet ser det mer ut som en type...hva het han der på låneopphold med korte skinnlegger?
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by Trapattoni »

Synes det er i overkant mye kritikk av Ibba her. Han slår gode dødballer, han spiller ballen forbilledlig ut til Richards i forkant av sin egen scoring, og han går selv og avslutter godt i forkant av Viljars scoring. Ja, han gjør av og til noen dårlige vurderinger. Men når hadde vi egentlig sist en spiss som skapte såpass mye både for seg selv og lagkameratene? Ibba er ikke landets beste spiss, men jeg er ganske sikker på at forsvarsspillere i Adecco misliker sterkt å møte en såpass uforutsigbar spiller. Særlig med løpsvillige medspillere rundt seg.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by Ville Lehtinen »

Jeg syns også Ibba har vist seg bra frem. Det er sant at han er glad i å holde på ballen, men han får ofte til det han prøver på og har et teknikknivå av en annen verden. I tillegg syns jeg han jobber hardt og biter godt fra seg mot sterke stoppere. Jeg tror han kommer til å bli enda bedre utover i sesongen.
User avatar
Novi
Posts: 11496
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 819 times

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by Novi »

Håper dere har rett! :) har som sagt bare sett én kamp med mannen, men han gir meg ingen gode vibber så langt. En del av balltapene i går var svært unødvendige, og gav Sandefjord gode overgangsmuligheter.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by Trapattoni »

Kan jo være at jeg har sett så mye av Vegard Braaten at jeg tolker det meste positivt her....
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg river meg noen ganger i håret av valgene hans, men de dårlige valgene hans har sålangt ikke utgjort en særlig stor del av hans totale antall valg. Sagt på en mindre vanskelig måte; han gjør flere gode enn dårlige valg.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by Kesseboy »

Ibba hadde et forsøk på gjennomspill til Berglann i går, som var av den gode, gamle Glimt-sorten. Det var et godt løp fra Berglann, og pasninga hadde fin vekt og retning, men ble akkurat avskjært av en forsvarer. Hadde den kommet gjennom tror jeg inntrykket hadde vært helt annerledes enn mange har. Mot Ull/Kisa var det litt mye ballkjæling, men i går syntes jeg det var mye bedre.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by gavharr »

Digger Ibba!
Har noen "gale" valg til tider, men er veldig fan av at han tør å avslutte. Ulrik Berglann kunne lært litt der. Det samme gjelder Christian Berg som lider av total skuddvegring.

Med tiden er jeg nesten helt sikker på at Ibba blir toppklasse! :glimt
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by ingen87 »

Apropos dårlige valg, ikke Ibbas skyld, men på 2-1 scoringen til Sandefjord.. Gud bedre for et dårlig valg å prøve å nå Laajab med pasning, som hadde to spillere på seg, mens Richards/Berglann var helt umarkert. Var enten Richards eller Berglann som prøvde å slå pasninga, husker ikke helt i farta. Det var ihvertfall i den situasjonen at SF fikk kontra, som også førte til scoring
dagobert
Posts: 1019
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 3 times

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by dagobert »

Var nok vår nye høyreving. Veldig dårlig valg :shock:
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by ingen87 »

Tre mot to, og begge to markerer Ibba.. Da finnes det to andre valg, gå selv eller bruke Berglann.. Ikke spill på han som dekker opp 100% av forsvaret :p
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by Knuta »

JHH om Ibba. Det var dette jeg også så da han herjet i Skeid for mange år siden. Får han ut sitt potensiale så kan han bli den beste overgangen til Glimt de siste årene.

http://bodonu.no/halvorsen-om-ibba-han- ... e-spisser/
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by FSHelgeland »

Fortsetter han slik resten av sesongen som han har gjort til nå så, da er jeg trygg på opprykk. Hvis vi har en spiss som snitter på ett mål per kamp så gir det mange ekstra poeng i løpet av sesongen. Herlig at han leverer når resten av laget som vanlig sliter på bortebane.
Tippeliga 2015
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by eiriksin »

Beste spissen vi har hatt siden Thiago på sitt beste så langt. Han er også jævlig sulten da han aldri har fått ut potensialet sitt. Han har utviklet seg siden han kom til se og fortsetter han sånn blir han steike god :-D
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Abdurahim Laajab

Post by Cheese Smirnoff »

Seks mål på seks kamper er bevis nok for å erklære han som en meget god spiller. Med ballen i beina er han enorm, han scorer på hodet og han er bevegelig uten ball. Hvis han med tiden også får litt bedre avleveringer kommer han til å være helt oppi toppsjiktet av norske spisser.
Post Reply