Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by ingen87 »

G-s-enz wrote: Skjelbred har vært svak over lang tid.
Følger ikke spesielt mye med i Tysk fotball, men kan ikke skjønne at Skjelbred spiller ving / kant der? Vil bare innover i banen.

Kunne kantspilleren Azemi vært noe for landslaget? Jeg synes at Azemi har gjort noen veldig gode opptredener på kant.
Førr Evig!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by bjornage »

Skjelbred spiller sentral midtbane i Hertha, men har av og til blitt brukt som høyrekant.
http://www.transfermarkt.de/per-ciljan- ... eler/18918
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by Playmaker »

Ryktes bla. på Twitter at Azemi har vært i kontakt med Albanias landslagssjef... muligens tapt for Norge da.
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by G-s-enz »

Bare å gratulere NFF og Høgmo med nok ett skudd over mål isåfall.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by J I P »

Azemi på årets lag i Nettavisen
Angrepsspiller: Fitim Azemi (Bodø/Glimt):
Den energiske spissen har gjort seg fortjent til en plass på årets lag etter en rekke imponerende prestasjoner for bunnlaget fra Aspmyra.
Et tosifret antall scoringer er alltid solid når man spiller for et lag under midten på tabellen.
Har gått foran i mange av de viktige kampene, og har en guts og vinnervilje som gjør ham vond å møte.
Bør være interessant for større klubber snart.
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 79775.html
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by gavharr »

Vel fortjent!! Ethvert lag i TL som har ham på laget er heldige :)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by Novi »

Vel fortjent! Greit nok at det butter imot med ferdighetene noen ganger, men hadde alle hatt en slik vinnerskalle så hadde vi ikke rykket ned.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by gavharr »

Tim er ikke negativ til en evt. overgang til TIL: http://bodonu.no/toppscoreren-utelukker ... 9.11-11:24
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by G-s-enz »

Spiller ingen rolle,Glimt som klubb skal aldri selge til Tromsø,punktum.

Fitim åpner jo for å fortsette i Glimt,gi den mannen langtidskontrakt med klausul om salg om de ikke rykker opp neste år :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by gavharr »

Det er jo en strålende idé :D
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by Nilzo »

Ikke så ofte det er Glimt-stoff i de lokale nyhetene. Www.oblad.no, Azemi usikker på fremtiden . Plussartikkel, så får ikke lest den. Men tittelen sier seg vell selv.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by Novi »

De fleste som vi virkelig ønsker ha med oss videre vil vel være gode nok til å være usikre på fremtiden. Azemi har hatt en fin utvikling, og et år i Obos blir litt sånn pause-år for utviklingen hans. Selv om han bøtter inn mål vil ikke interessen blir stort større, tør jeg tippe.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by G-s-enz »

Grøss å gru,men ikke uventet :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
madbertha
Posts: 377
Joined: Sun Apr 24, 2005 5:26 pm
Location: Stavanger
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by madbertha »

Fitim Azemi hadde en knallsesong for Bodø/Glimt, men det var ikke nok for å holde klubben i Eliteserien.

Imponerer: Azemi leverte en stor sesong for Bodø/Glimt i 2016. Foto: Mats Torbergsen / NTB scanpix
Imponerer: Azemi leverte en stor sesong for Bodø/Glimt i 2016. Foto: Mats Torbergsen / NTB scanpix
DEL
Helt til siste runde gjorde spissen alt han kunne for å holde nordlendingene i landets øverste divisjon med til sammen 14 målpoeng. Hans scoring mot Rosenborg skapte midlertidig håp om en snuoperasjon, men det ble likevel tap og nedrykk.

– Jeg la meg rett ned på gressmatta på Lerkendal, og kunne egentlig ikke forstå hva som nettopp hadde skjedd. Etter det så gikk jeg til supporterne og klappet for dem, for de var fantastiske, sier spissen.

En rekke tap mot slutten av sesongen fikk Glimt for alvor inn i nedrykkskampen.

– Det var blytungt. Jeg hadde hele tiden troen på at vi kom til å klare oss, sier han.

Tror på overgang

Azemi understeker at han ikke tenker noe på klubbskifte, og sier at han forholder seg til kontrakten han har med Glimt, som går ut i 2017.

Imidlertid er han ikke sikker på at han blir med klubben ned en divisjon.

– Helt ærlig så tror jeg ikke at jeg spiller i OBOS i 2017. Men man vet aldri. Jeg tror det skal mye til for at Glimt lar meg gå, men samtidig vil jeg fortsatt spille på høyeste nivå i Norge eller utlandet et sted.

Årets angrepsspiller?

Mens laget ikke alltid gjorde det like bra, leverte Azemi en strålende sesong individuelt. Med 11 nettkjenninger og tre målgivende, hadde han nest flest målpoeng i Tippeligaen bak Rosenborg-goalgetter Christian Gytkjær.

Gytkjær og Azemi er to av tre kandidater til den offisielle kåringen av årets angrepsspiller. Tross anerkjennelsen er ikke Azemi helt fornøyd med det han har levert i år.

– Sesongen for meg personlig har gått bra. Men ting kan alltid bli bedre, og jeg er aldri helt fornøyd. Det er bare sånn jeg er, sier han.

Futsal og oppkjøring

Siden nedrykket ble klart har Azemi i hovedsak trent som vanlig og prøvd å la alt synke inn. Han har imidlertid andre planer enn bare fotball.

– Fremover skal jeg få spilt litt futsal, og få trent godt for å være enda bedre rustet inn mot neste sesong. Også skal jeg være mye med familien og kjæresten ettersom de bor i Ski og Oslo.

Hvilken klubbdrakt Azemi tar på seg til neste sesong gjenstår å se.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by Novi »

Ikke utenkelig med skifte til en klubb på Østlandet. Bare Glimt evner ta seg betalt.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by J I P »

Han ble kjøpt fra Follo for i overkant av 750.000 kroner. Azemi er usikker på hva Glimt krever for å slippe ham nå.

- Jeg vet ikke, men én million var ikke aktuelt i hvert fall, såpass vet jeg, sier Azemi.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 99095.html
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by bjornage »

Håper bare vi får best mulig pris tidligst mulig. Det er meningsløst å la det drøye ut for lenge.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by Knuta »

Ro dere ned. Azemi og Normann blir i Glimt og fortsetter dersom det blir opprykk. RBK og Molde ser mot utlandet. Resten av Norge har ikke råd. Vi har sluttet å stå med lua i hånda eller har vi fortsatt mindreverdighetskompleks?. Det som teller for Glimt er opprykk og så får heller Azemi gå gratis etter sesongen.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by Novi »

J I P wrote:Han ble kjøpt fra Follo for i overkant av 750.000 kroner. Azemi er usikker på hva Glimt krever for å slippe ham nå.

- Jeg vet ikke, men én million var ikke aktuelt i hvert fall, såpass vet jeg, sier Azemi.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 99095.html
Good lord, enn å prate om seg selv som om man var strålende i fjor, og derfor ikke kan spille Obos. Man skal ikke se så mange klipp fra fjorårets kamper før man finner situasjoner hvor også Azemi har underprestert. Vi var ikke mange målene fra å holde oss i TL, så om Azemi hadde vært så åpenbart for god for Obos så hadde vi faktisk ikke spilt i Obos.
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by Garrincha »

Jeg er helt enig i at vi bør beholde Azemi og heller la han gå gratis etter sesongen.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by gavharr »

Ja, ingen vits i å selge ham for småpenger og IKKE rykke opp.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by Playmaker »

Hører at Maccabi Haifa, der Tor-Kristian Karlsen er sportsdirektør, er interesserte i Fitim Azemi.

Samme klubb som hentet Eyjolfsson fra RBK for et par uker siden for 10 millioner. Han hadde lik kontraktslengde som Azemi om jeg husker riktig.
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by G-s-enz »

Hadde vært kult om Fitim fikk sjansen der! Og at vi fikk veldig godt betalt!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by tomath »

Hvor og når har du dette fra, Playmaker? Azemi har jo snakket om den interessen selv, men mente at det kun handlet om at agenten hans kjenner Tor-Kristian Karlsen, og at det neppe kom til å bli noe av.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by Playmaker »

En kjenning på Østlandet fortalte meg det, null tilknytning til Glimt. I går. Skal selvsagt ikke legge så alt for mye i det, helt uten videre, men han kjenner gamet og vet litt av hvert.

Altså, meldte ikke om noe bud, kun at interessen var der.
Post Reply