Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by FSHelgeland »

Det kladder litt for hele laget offensivt nå, forståelig siden de har måttet prioritere å finne ut av det defensive. Nå skal vi spille inn relasjoner, og da skal du se at det kommer. Tidlig å bli skeptisk allerede nå.
Tippeliga 2015
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by Garrincha »

Slik jeg ser Fitim så har han potensiale. At det er blitt kanskje mindre mål til nå enn man kanskje håper på er ei blanding mellom litt tilfeldigheter pluss at det må litt tilvennelse til høyere tempo. Jeg tror han har utviklingsmuligheter, og vi skal ikke se bort i fra at når det først løsner så kan det bli en ketchupeffekt.

Jeg tror vi har gjort en god signering med Azemi.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by MhepA »

Helt enig. Han er en spiller som tross sin "lave" høyde er meget god i duellene. Jeg må si jeg er svært imponert over hvor mange dueller han vinner hvor oddsen ikke er på hans side. Det tar naturligvis tid før en spiller tilvenner seg spillet, men Azemi har gjort store forbedringer fra de første kampene. Han og Brix har de tøffeste rollene i laget, og jeg mener de løser dem bra.

Vi må ikke glemme at dette er en spiller vi henter fra 2. divisjon også. Han forbedrer seg gradvis og om han får muligheten til å spille Tippeliga neste sesong skal vi se at han får til å score mye mål også. Han er det beste tilskuddet fra årets overgangsmarked, uten tvil. Hvis vi får igang Azemi skikkelig, så blir Glimt meget farlig framover. Det er defensivt vi har hatt de største problemene, og det er der vi MÅ forsterke i sommervinduet. Men klart, vi burde hatt en bedre utfordrer til Azemi enn Sørloth. Han har vist bra lite i de mulighetene han har fått.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by Cheese Smirnoff »

Azemi er kanskje ikke like ruvende som Ibba, men han er en mye bedre duellspiller. Er det én spiller jeg ikke er bekymret over så er det Azemi. Han kommer til å bli en meget viktig spiller for Glimt.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by Masinga »

Tror Azemi kommer til å score jevnlig. Og ikke er han liten heller. Måler 1,80m på strømpelesten.
Masinga
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by MhepA »

Jo, det kvalifiseres som liten når du spiller møtende spiss i 4-3-3 og stadig vinner dueller. Legg merke til at jeg satt anførselstegn slik at folk ikke skulle misforstå og tro at jeg mente han var kortvokst.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by Masinga »

En gang i tiden ble Gøran Sørloth karakterisert som "verdens beste møtende spiss", men han var ikke høyere enn 1,81. Det med å være møtende spiss henger sammen med spillestil. Tror G. Sørloth fungerte bedre som oppspillspunkt på RBK der ballen gikk mer langs bakken. Under Drillo var det desto mer høye baller og luftdueller, først og fremst på Flo. Tror Glimt utnytter Azemi bedre dersom ballen spilles langs bakken.
Masinga
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by gavharr »

Tror han er høyere enn det også. Mener jeg har lest at han er 184 cm.

Edit: På den gamle spillerprofilen hans på Follo sine hjemmesider er høyden hans oppgitt som 185cm .
Last edited by gavharr on Wed May 20, 2015 7:52 am, edited 1 time in total.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by Taskeladdn »

Jeg ser en ny Stig Johansen i Tim, dvs jeg trur at innen kort tid så har vi på nytt verdens beste lille oppspillspunkt / målsnik på laget :)
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by Masinga »

Foreslår at Glimt måler høyden på Azemi og tar et bilde av ham i Glimtdrakt!

http://www.glimt.no/player-profiles/playerID/240576
Masinga
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by Novi »

Enig med Cheese, Azemi er en spiller jeg ikke bekymrer meg for. Han gjør noen urutinerte valg til tider, men mtp at han kommer rett fra 2. div inn på et mildt sagt dårlig samspilt lag gjør han det meget bra.

Sørloth derimot, han må ha RBK-kontrakt utelukkende pga hans far.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by mortsto »

Fitim er en spiller som kom til Glimt for under to måneder siden, og som dermed har hatt dårligst tid på seg til å bli kjent med lag, medspillere og spillemønster. Synes han har klart seg helt ok, og jeg synes jeg ser han prøver på smarte ting stort sett hele tiden, selv om han ikke alltid lykkes. Han er med andre ord en spiller vi kan kalle urutinert, men som vi forventer mye av fremover. Sørloth synes jeg ser ut som han ikke helt vet hva han skal gjøre. Svær og klumsete. Neppe noen fremtid som toppspiller.
Venstresidevariabel
Posts: 174
Joined: Mon May 11, 2015 9:17 am
Location: Bergen

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by Venstresidevariabel »

Samtidig så la jeg merke til ved en del anledninger i TIL og Start-kampen at når Glimt kjører hurtig på kant så kommer Azemi litt for sent inn i boksen. Håper at han evner å posisjonere seg hurtig når Glimt (forhåpentligvis) skrur opp balltempoet i de kommende kampene
FØRR EVIG!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by bjornage »

Jeg er overbevist om at Azemi kommer til å lykkes hos oss.

Tenker med gru på hvordan ting kunne sett ut om vi hadde startet sesongen med Sørloth som eneste spissvalg. Vil ikke avskrive han på noen måte siden han fortsatt er veldig veldig ung, men å ha han en sesong på lån uten at han kan bidra nå virker for meg ganske meningsløst såfremt de ikke forventer en rask utvikling i løpet av sommeren.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by Cheese Smirnoff »

Av folk jeg kjenner i fotballmiljøet i Trondheim har jeg ikke hørt noe som tilsier at Sørloth skal slå igjennom. Derimot har det vært enighet om at han ikke lever opp til forventningene. At RBK-fansen jublet over at han dro nordover er vel heller ingen stor attest. Jeg frykter den dagen da Azemi ikke kan spille. Men Sørloth må mer enn gjerne vise at han ikke bare er sønnen til Gøran.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by Vegard »

Det var jo jubel blant RBK-fansen da Brattbakk ble sendt til B/G også. Endelig kvitt spjælingen :)

Har stor tro på Azemi.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by Knuta »

Har også tro på Azemi, men hvor lenge skal vi bare tro. Er han helt ute av form?. Dårlig touch, er ikke på hugget, ofte feilplassert. Synes faktisk Sørloth(selv om han hadde to store misser) spilte bedre enn Azemi i andre omgang mot LSK. Hadde f.eks Ibba levert så svakt som Azemi i disse kampene ja da skulle det vært hyling og skriking her på nettet.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by bjornage »

Azemi slipper kanskje litt mer unna kritikk siden han spiller med mer innsats og trøkk enn Ibba. Ibba var mye mer talentfull, men hadde en tendens til å ofte melde seg veldig ut og lunte rundt på egenhånd. Han var langt fra noen lagspiller også. Sånn sett var Ibba ufattelig frustrerende å se på av og til, siden man åpenbart så han ikke gjorde sitt beste.

Når det er sagt er ikke Azemi like god som Ibba var, men jeg håper han kan bli en bra spiss for oss. Håper bare vi slipper å måtte ned i Obosligaen før det skjer.

Det hadde gjort seg med en mer effektiv spiss nå, men vil egentlig si det er det minste problemet vårt når jeg ser forsvarsspillet vårt og hvordan vi alltid ligger ett mål bak før kvarteret er spilt i hver kamp.
Glimt1916
Posts: 5572
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 413 times
Been thanked: 429 times

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by Glimt1916 »

Er det ett spillemål han har til nå? På ti kamper er ikke det godt nok. Godt mulig han blir en god spiller for oss, men til nå synes jeg også at det virker som folk lar han slippe billig pga innsatsen. Siden forsvaret ikke har blitt noe bedre siden i fjor er det bekymringsfullt at vi nå også har en spiss som ikke klarer å score.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by Kesseboy »

Er det noen som har tall på sjanser/avslutninger pr kamp sortert på spiller?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by Cheese Smirnoff »

Azemi har 2 mål på 10 kamper. Ibba hadde 4 mål på samme antall kamper ifjor.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by Kesseboy »

Midtspissen i en glimtsk 4-3-3 er en vanlig skyteskive for manglende målproduksjon, bare minner dere på det ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by Knuta »

Så sant, så sant. Men det er noe som ikke stemmer for Azemi for øyeblikket. Synes derimot Sørloth var sterk i går og var det oppspillspunktet jeg har savnet i hele år.
Last edited by liverglimt on Mon Jun 01, 2015 9:36 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by bjornage »

Sørloth er god feilvendt, men har ikke mye å by på foran mål. Kom seg vel til to særdeles puslete avslutninger. God kamp ellers da.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Fitim "Tim" Azemi

Post by J I P »

Azemi peker spesielt på én ting på spørsmål om hva som er den største forskjellen på 2. divisjon og eliteserien.

– Tempoet. Absolutt alt går mye fortere, sier Azemi.

– Jeg har spilt spiss i 4-2-3-1 helt siden jeg gikk til Follo som juniorspiller. 4-3-3 er helt nytt for meg, og det tar tid å komme seg inn i det nye systemet, sier Azemi til NTB.

http://www.an.no/i-fjor-scoret-han-alle ... 5-4-106801
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply