Spillertråd: Sascha Mockenhaupt

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Sascha Mockenhaupt

Post by Garrincha »

Er vel bedre å spille i norsk toppdivisjon enn å sitte på benken i tysk andre divisjon? Han har gjort et solid førsteinntrykk og håper han fortsetter i samme stilen. En totalt anderledes spiller en Sanè, god på en annen måte en Sanè var.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Sascha Mockenhaupt

Post by FSHelgeland »

Siden vi har en opsjon på kjøp, så er nok en overgangssum allerede fremforhandlet. Så får vi bare håpe at den ikke er så høy at vi ikke kan benytte oss av den.
Tippeliga 2015
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Sascha Mockenhaupt

Post by J I P »

En spiller som har tatt den lange veien til profftilværelsen - noen klipp fra Avisa Nordland sitt intervju
– Hvem er egentlig Sascha Mockenhaupt?
– Jeg er en snill gutt fra en liten by. Jeg har ikke gått
den vanlige veien for å bli fotballproff, for det var ingen
store klubber i mitt nærområde. Så jeg har tatt steg for
steg. Min første seniorkamp var i 12. divisjon. Så spilte
jeg i 6. divisjon, 4. divisjon og til slutt i 2. Bundesliga. Så
jeg er ingen typisk akademispiller. Jeg ble ikke proff før
jeg var 22 år, men tok nivået kjapt.

– I dine øyne, hva er dine styrker som fotballspiller?
– Det er nok farten. Jeg var den raskeste spilleren i
Kaiserslautern på 30 meter. I 6. divisjon spilte jeg høyre
ving på grunn av farten min. Jeg ble satt som stopper i
Kaiserslautern, på grunn av farten, at jeg er god en mot
en og at jeg er flink til å lese spillet.

Når du ikke spiller fotball, hva gjør du da?
– I Tyskland, når konen min var på skolen, spilte jeg
mye Playstation. Jeg er ganske god der i spillet Pro Evolution
Soccer, og har faktisk vært blant de 20 beste i Europa.
Ellers studerer jeg sports management. Jeg har
snakket med universitetet mitt, og det kan la seg gjøre
å fortsette med det herfra. Både jeg og familien min elsker
fotball, så det hadde vært perfekt å kunne jobbe
med det også etter karrieren.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Sascha Mockenhaupt

Post by G-s-enz »

FSHelgeland wrote:Siden vi har en opsjon på kjøp, så er nok en overgangssum allerede fremforhandlet. Så får vi bare håpe at den ikke er så høy at vi ikke kan benytte oss av den.
Ville vært rart om Glimt forhandlet frem en overgangssum som var helt uoppnåelig hvertfall.
Han har vel bare ett halvt år igjen av kontrakten ved årsskiftet eller surrer jeg nå?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Sascha Mockenhaupt

Post by ingen87 »

Han skal vel ha lønn og? Den er vel langt fra ferdigforhandlet. Og foreløpig sitter han med veldig sterke kort på bordet.
Førr Evig!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Sascha Mockenhaupt

Post by bjornage »

En tysker med sans for norsk natur og opplevelser må vi kunne beholde. Kanskje slenge med bobil, fiskekort og klippekort på Moskenesferga så skal dere se han holder seg hos oss.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Sascha Mockenhaupt

Post by ingen87 »

Skal få jakte / fiske gratis hos meg.
Førr Evig!
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Spillertråd: Sascha Mockenhaupt

Post by kimbo »

Kan få låne hytta om han vil og fiske så mye han vil i Saltsraumen ;)
Positivitetsmafian
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Sascha Mockenhaupt

Post by ingen87 »

Hør hør.. Dette må legges frem på bordet ved kontraktsignering! :)
Førr Evig!
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Sascha Mockenhaupt

Post by Zero »

Slenger på hytta mi ved ballangen, gode laksemuligheter der ;)

Men han ser ut som en klar forsterkning! håper han vil forlenge og er edruelig med tanke på lønn, vi eksporterer jo mye for tiden og det burde vel være interessant?!
Stian Sommerheim
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Sascha Mockenhaupt

Post by Ville Lehtinen »

Kom på en klassisk filmscene som kan være utgangspunkt for en sang til Sascha: https://youtu.be/G5f_gbzo4Q0

Mock... Yeah! En... Yeah! Haupt... Yeah! :mrgreen:
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Spillertråd: Sascha Mockenhaupt

Post by Vix »

Det ble sagt på Studio Glimt at de frykter at Sasha er litt for god for Glimt men at man jobber med å få ordnet kjøp. Som nevnt tidligere er kjøpesum allerede bestemt. Den skal være på ca en halv million (tror jeg Stian sa). Utfordringen ligge i å overtale den Nord-Norge-entusiastiske spilleren om å bli i Bodø, noe Freddy mener man kan trenge rik onkel-hjelp for å få til.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Spillertråd: Sascha Mockenhaupt

Post by Wendigo »

Jeg er onkel. Da trenger vi bare noen som er rik...
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Sascha Mockenhaupt

Post by J I P »

Den rike onkelen som bidrar til å kjøpe han vil være garantert å få pengene tilbake - med forbrukslånrenter - når han selges til Rosenborg neste sommer.
Eller til en annen klubb med enda mere penger.

Av og til så havner det en spiller i klubben som rett og slett viser seg å være for god for oss - Sascha kan fort være en slik en.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Sascha Mockenhaupt

Post by mortsto »

En halv million er jo ingen ting for en klassemidtstopper med et særdeles godt videresalgspotensiale. NordlandsGlimt? Evt Benn Eidissen? Hvis han kan betale ei god årslønn for at Gamsten skal være benkevarmer, så kan han vel spytte inn litt her også. Men der er egoet kanskje litt for stort. Han har kanskje spilt så mye FM at han har noen han heller vil hente?
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Sascha Mockenhaupt

Post by Novi »

Rik-onkel-hjelp ifa lønn? Det passer vel ikke helt inn med Glimt's lønnsstrategi? Skjønner det er fristende, men vi bør lønne spillere etter hvor vi ER sportslig, ikke hvor vi ønsker være (slik som Brann). Ser egentlig ikke noen grunn til at Mockenhaupt ikke skal være med på en kontrakt i øvre lønnssjiktet i Glimt - om han signeres nå.

For om kjøpssum er satt på halv mill er det vel ekstra penger til lønn det er snakk om?
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Sascha Mockenhaupt

Post by Knuta »

Fri og bevare meg fra rike onkler. Det har norsk fotball hatt for mye av(LYN, VIF,LSK osv). Grøss og gru for Ernst og Benn og co som holdt på å kjøre Glimt konkurs. Vi kjøper Sascha hvis vi har råd og gir han gode betingelser og hvis gutten har lyst til å spille for Glimt. Uansett spiller han ut denne sesongen og så får Glimt holde seg til den linjen som er fornuftig og balansert.
yurchenko
Posts: 43
Joined: Fri May 29, 2015 10:21 am

Re: Spillertråd: Sascha Mockenhaupt

Post by yurchenko »

At Sascha var god så vi allerede første dag. Håper Glimt opptrer ryddig og redelig har vi flaks kanskje vi får signert ham. Hvis ikke kan det muligens bli flere muligheter mtp. lån av spillere fra 2. Bundesliga. Det ville vært supert. La oss si vi fikk 1-2 spillere på utlån hver sesong...
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Sascha Mockenhaupt

Post by bjornage »

Benn Eidissen er vel mer interessert i å punge ut et syvsifret beløp til Morten Gamst Pedersen i et år til. Der kan vi bare takke oss selv, som han sa da MGP ble presentert som TIL-spiller.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Sascha Mockenhaupt

Post by Garrincha »

Skal jeg være helt ærlig tror jeg ikke det er særlig realistisk at vi beholder han neste år, men det er jo lov å håpe.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Spillertråd: Sascha Mockenhaupt

Post by Vix »

Når det nå reageres såpass negativt på bruken av skjelluttrykket "rik onkel" så måtte jeg se denne delen på nytt for å sjekke om jeg husket feil og satte igang en unødvendig diskusjon. Men det var det uttrykket som ble brukt, omenn i flertall. Stian: "Jeg håper de lykkes med et par ting som kan komme på plass snart, slik at de kan tilby ham noe". Freddy: "Vi kan vel si at om ikke Glimt har fått hjelp av rike onkler før, så kan den vel hende de må ha hjelp av rike onkler nå for å ha mulighet til å sikre seg en spiller på det nivået utover den lille utlånsavtalen de har ut sesongen". Men så dreier samtalen mer på det med natur og fiske og 3000 vs 40000 på tribunen og sånt heller den økonomiske.
Edit: Har ikke sett noe omtale av Sascha utenom i miljøet rundt Glimt. På altomfotball.no får han 5/10 på børsen for kampen i går. Det kan være fordelen med å fått tak i en god forsvarsspiller vs en Badou.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Sascha Mockenhaupt

Post by Glenn P »

Kan noen forfalske kontrakta? Skriv ut LIVET på kontrakslengda
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Sascha Mockenhaupt

Post by Garrincha »

Eller vi kan ringe Paul McKenna.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Sascha Mockenhaupt

Post by Boombadila »

Mockenhaupt har blitt intervjuet i en tysk "blekke".

Ut fra det jeg forstår sier han mye fint om Glimt. OBS, intervjuet er på tysk altså:
http://www.liga-zwei.de/1-fc-kaiserslau ... ckenhaupt/
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 515
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Re: Spillertråd: Sascha Mockenhaupt

Post by Glimtsupporter »

La det inn i Google Translate :-)

Mr. Mockenhaupt, spille i nesten to måneder i Norge på FK Bodø / Glimt. Hvorfor valgte dere i august å forlate 1. FC Kaiserslautern?
Sascha Mockenhaupt: "Jeg har søkt etter de første spillene som ikke har avtalt med mine ideer, så ofte som mulig for å spille, samtalen med treneren (Tayfun Korkut, red.anm ...) Og Association. Siden de ansvarlige antydet FCK, at de ville ha noe problem med det, hvis jeg ønsket å reorientere meg selv. "

Så det var ikke fordi at du kan forfølge sin hobby fiske bedre i Norge enn i der Pfalz?
Mockenhaupt: "(ler) Med fiske Jeg har nå prøvd det et par ganger, men jeg klarte ikke helt å finne ut hvordan det fungerer. Men jeg følg med der. "

Sjekk alternativene. (Ending av hans kontrakt i slutten av desember)
At Bodø / Glimt kontrakten kjører bare frem til 31. desember. De var og alltid ha i din første spillet er "Man of the Match" i de neste fire kamper med de beste spillerne. Kan du tenke deg å utvide eller er en retur til Tyskland i debatten?
Mockenhaupt: «Vi er for tiden ser på mulighetene som allerede har resultert i svært raskt av mine gode prestasjoner. Blant disse er utvidelse og et tilbud om en klubb som spiller sammen for å kvalifisere seg til Europa League i Norge. I de resterende kampene av sesongen er det for meg nå om å presentere meg beste.

Jeg kan godt tenke meg å bo her - jeg har allerede hatt samtaler med klubben. Til slutt vil jeg se på alternativene, og deretter satt sammen med min rådgiver og min kone å komme til en avgjørelse sammen. "

Ditt nye hjem er nærmere Bodø Nordkapp enn ved hovedstaden Oslo. Kan det noen ganger være kjedelig?
Mockenhaupt: "Inntil nå, ikke ennå. Byen er veldig hyggelig, har du havet rett utenfor inngangsdøren og alle fjellene rundt den. I den internasjonale pause gikk jeg med min kone bare i Lofoten - der vil du finne en naturlig foran, bør du ha sett det før. Ellers er jeg opptatt hver dag i flere timer på klubben med team trening, individuell trening, vedlikehold og videoanalyse. Felles frokost og lunsj er like viktig. Det er veldig profesjonell her. "

Hvor mye det har hjulpet til med å fastsette at Vadim Manzon er praktisk talt endret samtidig fra Karlsruher SC med deg for FK Bodø / Glimt?
Mockenhaupt: "Det hjelper en videre kurs. Vadim har scoret bare tre mål og også brakt oss dermed inn i Cup semi-finalen mot Rosenborg. Siden jeg måtte ta opp og var i stand til å oppnå mitt første mål å vinne for Bodø / Glimt i siste kamp mot Sarpsborg. Ellers har vi også den samme konsulent. Og etter at vi kom hit, har vi sammen utforsket byen. I vår ikke-trening tid gjør vi mye til felles. "

Det hjelper at med de nye elementene for suksess er returnert. (På nåværende situasjonen i lag)
Dine Facebook-innlegg tilgjengelige foreslår at du svært identifisere seg med den nye klubben - påvirker nesten hver oppføring er "Hela Glimt". Hva gjør klubben så spesiell?
Mockenhaupt: "I klubben nesten utelukkende folk som har spilt her selv, eller i det minste svært lang tid i klubben gjør jobben. Dette blir ganske raskt et kjent følelsen. Jeg hadde dette inntrykket selv på de første intervjuene med treneren (Aasmund Bjørkan, n. D. Red). Guttene i kabinen er alle ganske åpen. Selvfølgelig hjelper det også som returneres med nye elementer av suksessen til teamet. Dette skaper en svært positiv atmosfære. "

Likevel går det etter den internasjonale pausen med ytterligere nedrykk kampen. Hva gjør du sikker på at Bodø spiller utmerket godt i den kommende sesongen?
Mockenhaupt: «Måten hvordan vi oppfører oss. Vi har et veldig ungt lag med noen juniorlandslags og kvaliteten på hennes normalt mistet noe der nede. Og vi var også i stand til å vinne mot lag som var betydelig over. Så vi har å skjule fra noen. "

Jeg håper at klubben kommer ut der. (På situasjonen på 1. FC Kaiserslautern)
Etter de første inntrykkene denne sesongen vil det trolig gå selv når tidligere klubb Kaiserslautern igjen lenge mot nedrykk. Hold orden på spill av "Red Devils" ennå?
Mockenhaupt: "Hvis jeg ikke var på banen, så jeg ser på hver kamp, ​​fordi jeg har fortsatt mange venner i teamet. Mir gjør det for tiden bare beklager at ikke reagerer i Kaiserslautern, siden mange av gutta i troppen er veldig god kicker. Men i fotball, spesielt i 2. Bundesliga, mange komponenter må være riktig, for å være vellykket. Jeg håper bare at klubben kommer ut der. "
Post Reply