Spillertråd: Amor Layouni

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by J I P »

Dagens første artikkel om temaet var publisert av Avisa Nordland, ref hva Eurosport skriver
Tirsdag kommer nyheten om at også Amor Layouni kan være på vei ut. Avisa Nordland var først ute med opplysningene.
Så, at AN ikke fanger opp noe som helst stemmer ikke helt.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by Kesseboy »

Skulle gjerne hatt en skjerpa Amor ut sesongen, men nå håper jeg mest vi slipper å sitte igjen med en bitter Amor.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by Gvandreassen »

Det må være en fantastisk fjær i hatten for Glimt. Det er en spiller som hadde en ganske dårlig CV og var relativt ukjent, som ikke hadde levert på toppnivå, og litt senere kan man få 10-12 millioner. Da kan jeg ikke begripe annet enn at de må selge. Det er fantastisk arbeid, og selger man ikke nå har man svært god økonomi, sier Eurosport-ekspert Joacim Jonsson.


Får litt følelsen av at Europas fremste fotballekspert hadde sagt akkurat det samme om det var 5 millioner det var snakk om. Mener Glimt bør stå på sitt, 15 millioner.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by Kesseboy »

Synes ikke man bør stå knallhardt på 15, men man kan gjerne tyne dem til siste slutt. Forskjellen i utbetaling mellom 2. og 4. plass i ES er på ca. ni millioner. Man kan klare 2. plass også uten Amor, og man kan ende på 4. med Amor. Jeg sier selg selg, ikke for hva som helst, men vi kan leve med noe under 15.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by Gvandreassen »

Jeg mener Glimt er betydelig svekket uten Amor, selv om motivasjonen hans nok hadde fått seg en knekk. Bør ikke gå langt under 15, mener 12 er hakket for lite. Nå står vi endelig i en posisjon hvor vår eksistens som klubb ikke avhenger av salg, så da håper jeg vi får så mye vi makter for de vi har.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by Garrincha »

Litt overraskende nyhetssak å få servert etter jobb. Jeg trodde alle tog hadde forlatt perrongen og at alle vindu var stengt.

Slik Amor har levert i år blir laget svekket, og det fordi vi mister spesielt farten til Amor. Vi kommer til å bli vesentlig mindre farlig på kontringer for hverken Zinkernagel eller JP er raske nok. Hvor mange baller i år har ikke blitt slått mellom backen i bakrommet fra f.eks Saltnes, som blir farlig pga at Amor løper i fra backen? En god del.

Vi har ingen mulighet til å hente erstatning, så Glimt må ha minst 15 millioner. Hvis ikke må både Amor og den egyptiske klubben godta at det ikke blir noe av ved denne korsveien.

Jeg finnes ikke i det hele tatt bekymret for at Amor skal bli sur og spille dårligere i høst hvis dette går i vasken. Han har absolutt INGENTING å tjene på det, selv ikke Paul Pogba har noe å tjene på å surmule fordi han ikke får gå til Real Madrid. Amor må prestere og fortsette å prestere hvis han skal få sin utenlandsovergang, hvis ikke det går i orden i dag.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by Knuta »

Hjertens enig Garrincha. Layouni er utrolig viktig, spesielt som flere trenere sier, han er et våpen som vi alltid må forholde oss til. Ser at JJ klapper i hendene nå og det er jo et dystert tegn. 15 mill eller ingen handel.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by Novi »

Jeg sa at 5-6 mill var en god pris før sommeren, så da kan jeg ikke si 15 mill er dårlig nå :-) Man Amor har vært svært god i år, og også debutert og scoret på landslaget. Det legger på et par mill, og så det faktum at vi ikke kan hente en erstatter nå gjør at det må legges på et par-tre mill premium kontra salg i august.

Nå er han reist nedover, så partene er enige om å bli enige, virker det som. Og er Glimt som har ballen her - de ønsker seg en ny spiller inn i førsteelever før sesongen starter, og har nok ikke så veldig mange som står i kø for å komme til dem.
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by Garrincha »

Glimt bør ha i allefall én skikkelig rask ving, og hvis Amor går nå, så må det reinvesteres i vinter. Jeg håper han blir ut sesongen skal jeg være helt ærlig. Men vi får nok ikke 15 millioner for han etter sesongen mest sannsynlig - men hvem vet? Bøtter han inn på 6-7 mål resten av sesongen da er han oppi 16-17 mål pluss en haug med assists, og det er meget gode stats for en ving i Eliteserien. Kanskje er det andre mer attraktive klubber som av diverse grunner trenger en rask venstreving i januar-vinduet.

Mulig han ønsker å spille i Afrika pga av hensyn til det Tunisiske landslaget, men det må da være mer attraktive ligaer enn den egyptiske? Jeg tror Amor er litt for utålmodig, men det er samtidig forståelig at han er det.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by Novi »

Alltid pålitelige Twitter nevner €1.5M som overgangssum, så da er vi nært 15 mill (godt hjulpet av svak kronekurs, selvsagt). Viktig her at pengene kommer nuh, og ikke etter antall mål el.l. Og med videresalgsprosenter, selv om disse er enda viktigere med Evjen.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by Kesseboy »

Nå er i hvert fall jeg nysgjerrig på utfallet her ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by Novi »

Regner med overgangsvindu stenger midtnatt i Egypt, så om knappe 2 timer?
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by Knuta »

Solgt i følge AN. 14.8 mill eller 1.5 mill euro. Du verden nå strømmer pengene inn. Bra jobba Glimt.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by Glenn P »

Novi wrote: Tue Sep 17, 2019 8:43 pm Regner med overgangsvindu stenger midtnatt i Egypt, så om knappe 2 timer?
1.okt står det et sted, 10.okt et annet
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by Glimt1916 »

Bra med penger i kassa, men en klar svekkelse sportslig. Blir spennende å se hvordan vi klarer oss. Har fortsatt håp om medalje
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by Novi »

Nå blir det jo nesten litt mer spennende å se på Glimt fremover. Hittil lå vi vel egentlig an til å bli skuffet med mindre vi snakker gull, mens vi nå kan se ytterligere oppside i at JPH tar nye steg :-) Om man forsøker se positivt på det!

I tillegg til den langsiktige effekten av disse pengene da.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by J I P »

Takk for innsatsen i Glimt Amor.

Vi var litt skeptiske når du kom kan vi lese av side 1 i denne tråden men du ble en nøkkelspiller i år.

Dumt å miste deg nå men sånn er det bare.

https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 326 times
Been thanked: 81 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by helsvhe »

Det er bare å ønske lykke til for Amor.
I det minste godt betalt til Glimt, Amor var en veldig god investering som gav mye avkastning :D Men hvor god er den Egyptiske ligaen? Han får vel godt betalt, men han har kanskje vært litt utålmodig.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by Garrincha »

Pyramids er en av de bedre klubbene i Egypt og har et stadion som tar 30 000. Det blir nok moro for Layouni. Spørs om det blir like morsomt for Glimt da vi har flere kamper mot lag igjen som ikke kommer til å parkere bussen. Takk for innsatsen til Amor og lykke til videre.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by tomath »

Kommer meg ikke over hvor godt betalt dette er for en 26-åring som spilte for Elverum for to år siden! Selvsagt kjedelig å miste ham i høstsesongen, men det forslitte begrepet "fotball er ferskvare" tror jeg er ekstremt treffende for Layouni. Senest i fjor høst manglet han helt sluttprodukt, og for en lettbent og hurtig spiller som ham er en strekkskade aldri langt unna.

Han virker som en fin fyr og jeg tar gjerne feil, men jeg blir ikke forundret om årets sesong blir karrierens sportslige høydepunkt for ham.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by Garrincha »

Jeg tror du tar feil. Han har blitt smartere i valgene han tar i forskjellige situasjoner. Ting jeg irriterte meg med han i fjor har han blitt merkbart bedre på. Nei jeg tror dette blir bra bare han får en god start.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by Sulliken »

Hadde han blitt solgt for en så pen sum uten matchvinnerscoring i landslagsdebuten? Jeg stiller meg tvilende til det...
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by G-s-enz »

Det og at han fikk kamper var nok med å øke verdien betraktelig.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 326 times
Been thanked: 81 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by helsvhe »

Ny Dagen derpå med Amor spesial https://www.glimt.no/nyheter/dagen-derpa-episode-9
Veldig interessant, hele veien fra første mail til Aasmund til salget.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Spillertråd: Amor Layouni

Post by Glimt1916 »

Veldig interessant video. Ærlig og åpent og ikke bare PR-tull. Håper de fortsetter på samme måte.
Post Reply