Spillertråd: Geir Andre Herrem

Moderators: Sulliken, Larsen

Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by Playmaker »

Herrem er ganske hurtig han.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by Knuta »

Trener konflikt kanskje litt sterkt ord. Men KK var ikke fornøyd med at han ikke fikk det totale ansvar i fjor, og det er han som ville ha et raskere og mer fremover rettet Glimt og som ikke var fornøyd med at Glimt til tider spilte som i sirup i fjor. KK er arkitekten for at de trege spillerne Angel ble utlånt og Opseth solgt. Fra første treningskamp og utover 2019 ser vi hva KK sin spille filosofi står for. Så kan man være enig eller uenig. Ellers så er jeg enig med at Herrem er rask, spesielt de første 20 meter som en spiss skal være.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by ecke »

Knuta wrote: Fri Apr 26, 2019 6:13 am KK er arkitekten for at de trege spillerne Angel ble utlånt og Opseth solgt.
"Arkitekt" KK er vel rimelig stort ord å bruke om spillervalg som både Knuta og jeg mange ganger har stilt spørsmål om, og som jeg sa her allerede for 2 år siden at trenerteamet åpent erkjente. Mangel på fart og løpsevne gjorde at jeg sommeren 2017 uttalte at Opseth er ingen eliteseriespiller for B/G, og mange reagerte på det. Enda flere reagerte da jeg skrev at Angel ikke burde få ny kontrakt høst 2017, av samme årsak. Det går for seint! Nå har B/G tjent penger på salg/utleie på begge, så jeg må bite det i meg. Problemet i duellspillet på midten fikk vi en "lærepenge" av S08, men gledelig kunne Herrem satt S08 skikkelig på plass likevel!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by J I P »

Herrem har en mer allsidig bakgrunn enn jeg var klar over.

Les hele artikkelen i Jærbladet.

Ser at han bare har kontrakt med Glimt ut året. Da må vel Glimt tenke seg om etterhvert om de vil forlenge eller ei.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by Glimt1916 »

Knuta wrote: Fri Apr 26, 2019 6:13 am KK er arkitekten for at de trege spillerne Angel ble utlånt og Opseth solgt.
Selv om KK ønsket seg en annen type midtbanespiller enn Angel på sikt, så sa han før sesongen at det var diskusjoner internt i klubben, og at han selv var negativ til salget/utlånet frem til Angel selv sa at han ville dra. Da mente KK at han ikke ville klare å få det beste ut av han lengre. Personlig har jeg vel aldri lagt skjul på at jeg ikke var en spesielt stor fan av Angel, så jeg savner han ikke.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by gavharr »

Holder han koken frem til sommeren, bør en ny 2-årskontrakt tilbys!
Bra mann som passer perfekt som spiss i Glimts nye spillestil.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by J I P »

Herrem puttet et mål i 3-4 seieren mot Viking.

I et intervju etter kampen så sier han også at Glimt faktisk kan vinne serien i år?

Det hadde unektelig vært morsomt å kunne synge "Når Bodø/Glimt tar seriegull" og det faktisk skjer.
Da kan det hende at man blir nødt til å se flere kamper live resten av sesongen enn man hittil har planlagt.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by Larsson »

Paradoksalt nok tror jeg at Herrem kan være en av de fremste grunnene til at det ikke blir seriegull på Aspmyra i år. Han er dessverre helt sjanseløs om vi ser forbi den fantastiske pressjobben.

Ytterligere paradoksalt når Glimt stort sett alltid i fjern og nær historie har hatt fantastiske spisser. Azemi, Sørloth, Johansen, Johnsen, Sæternes... Hadde vi hatt én av disse på topp hadde jeg turt å tro på det. Men ikke nå.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by gavharr »

Det at vi (og heller ingen andre) tør å tro på det, kan kanskje være en nøkkel. Ingen som kommer til å ta oss seriøst som gullkandidat før det er 3 runder igjen og vi leder med 9 poeng...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by J I P »

I 1993 burde serien ha sluttet etter runde 19
Så tok de sort hvite over.
Attachments
1993.JPG
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by Sven-Rune »

-og i -93 sa Trond Sollied i et intervju på TV da han ble spurt om tabelltopp kunne vare helt inn; Nei, det kan det nok ikke ( husker ikke nøyaktig ordlyd, men innholdet det samme) Jeg reagerte allerede da på at treneren fortalte spillerne sine at de ikke kunne vinne serien! Glimt var så gode at de kunne ha vunnet serien det året. I 93 var vi ett mål unna seriegull, nemlig i kampen mellom oss og de sorthvite fra Trøndelag.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by Knuta »

Nettopp Sven-Rune. Sollied hadde desverre ikke noen form for psykologisk innsikt. 3 runder før slutt ledet Glimt med 5 poeng og møter RBK hjemme på Aspmyra. Det spillerne får beskjed om er at dette er en kamp RBK må vinne og ikke Glimt. Forsåvidt riktig, og kampen preges av det. I stedet for å betrakte denne kampen som livsviktig og den viktigste kamp i Glimts historie og med seier ville de blitt seriemester 2 runder før slutt så ender med at RBK vinner og er plutselig 2 poeng bak, og vinner serien foran nesa på Glimt. Jeg glemmer aldri den uttalelsen fra Sollied, den har brent seg fast. Håper det aldri gjentar seg.
PS: 1993 laget er den beste utgaven av Bodø/Glimt ever.

Rohnny Westad, Ola Haldorsen, Trond Sollied, Charles Berstad, Andreas Evjen, Runar Berg, Tom Kåre Staurvik, Tommy Hansen, Aasmund Bjørkan, Bent Inge Johnsen, Harald Martin Brattbakk, Tor Arne Aga, Petter Solli, Thor Mikalsen, Ivar Morten Normark

PS: Litt off topic men det får gå.
Topic: Jeg synes Herrem er god, han beveger seg slik at de andre får mer spillerom, men har foreløpig vært litt uheldig med avslutningene.
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by Sniken »

Knuta wrote: Thu Jun 27, 2019 10:58 am Nettopp Sven-Rune. Sollied hadde desverre ikke noen form for psykologisk innsikt. 3 runder før slutt ledet Glimt med 5 poeng og møter RBK hjemme på Aspmyra.
Hvorfor fortelle eventyr? Glimt ledet med ett poeng foran denne kampen mot RBK.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by Glimt1916 »

Hadde vi leda med fem poeng før den kampen og resultatene resten av året hadde endt som de gjorde ville vi blitt seriemester.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by Garrincha »

Vi ledet med ett poeng ja. Men hadde vi scoret ett mål til slik at det ble uavgjort i den kampen og resten av resultatene ble som de ble, hadde vi vunnet serien.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by Glimt1916 »

Tro meg, jeg har tenkt en del på det sånn i ettertid. Tror kanskje jeg er i ferd med å klare å legge det bak meg :cry:
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by J I P »

Vi får tru at Terje Berg sine ord endelig blir sanne
Det står skrevet i stjernan at Glimt vinn serien i år :-)
https://www.youtube.com/watch?v=cO80qChFLB0
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by G-s-enz »

Her jinxes det for harde livet,nå blir det nedrykk!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by Garrincha »

Den 93-sesongen var som å vinne 6 rette i lotto. Fornøyd og glad, ja, men så utrolig nær hovedgevinsten.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by Kesseboy »

Man overdriver betydninga av enkeltuttalelser her, ja. Det er ganske vanlig, spesielt blant fotballfans.

Men jeg tror Larssons vurdering er ganske god -- hadde vi hatt en virkelig klassespiss, en som garanterte for 15 mål resten av sesongen, da hadde vi vært på riktig spor. Ikke til noen forkleinelse for Herrem, som har overgått absolutt alle mine forventninger og jobber og sliter som en helt, men han er ikke en Sæternes. Det betyr ikke at vi ikke kan vinne serien, det gjør det bare mindre sannsynlig.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by Novi »

"Overgått forventningene" pga at de forventningene var på bunn-nivå.

Nå har vi Kupen som nærmer seg kampform (vil jeg tro...?) og Sveen fra om et par dager. Konate som kanskje kan være en joker. Så noen Sæternes har vi ikke, men 3-4 spillere som hver for seg mot all forventning kan slå til og finne formen. Skal ha litt flaks, med andre ord.
Una mas cerveza.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by J I P »

Hinter Knutsen om en kontraktsforlengelse her?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Loffen
Posts: 452
Joined: Sun Mar 30, 2008 1:39 pm
Location: Oslofoten
Has thanked: 70 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by Loffen »

Bare så lenge vi unngår Obos i så fall :fy
Her i huse et vi torsketunge!
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by tomath »

Eventuelt gir ham gode skussmål slik at andre eliteserieklubber skal snappe ham opp? Herrem har gjort det godt så langt i sesongen, og kunne nok fortjent en ny kontrakt, men med Kupen, Konate og Boniface på kontrakt også etter denne sesongen så tenker jeg det blir vanskelig for klubben å rettferdiggjøre forlengelse med Herrem, med mindre man vet at noen av de nevnte forsvinner.

Med fasit i hånd så skulle man kanskje ønske at klubben hadde stolt på Herrem i stedet for å hente Konate. På den annen side så har vi jo ennå ikke hvor god Konate er, så vi sitter strengt tatt ikke med fasit i hånd ennå.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
delfagro
Posts: 154
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:05 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by delfagro »

Basert på syltynt materiale (noen minutter og to involveringer) fra forrige kamp, så tror jeg Konate har et stykke igjen før han kan starte Tippeliga. Det vil si rangordningern blant spissene vi har i dag, der Herrem p.t. er den beste, er de vi fullfører sesongen med. Eneste utfordreren på spissplass er Zink, som har vist seg å være en som kan settes inn etter 60 og endre angrepsdynamikken. Herrem kunne ha sett noen en Rushfelt kavalkade og latt seg inspirere til å bli et lite knepp mer kontant, skudd på andre eller tredje berøring innenfor 16- men syns det står respekt av innsatsen ha legger ned.
Alltid gul!
Post Reply