Spillertråd: Geir Andre Herrem

Moderators: Sulliken, Larsen

liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by liverglimt »

Fantastisk innstilling foran mål. Hvis dette fortsetter så spør jeg bare hvilket spissproblem har vi? 1 for mye, 2 for mye eller bare rett og slett 3 gode spisser. :D
@liverglimt
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by ingen87 »

Med Herrem har vi fått en helt annen type spiss enn det vi har hatt de siste årene, siden Stig (?): en bakromsspiss. I løpet av disse to kampene har Herrem blitt spilt fri/nesten spilt fri i bakrom opptil flere ganger. Jager rommet bak stopperne hele tiden.

Ikke en typisk møtende spiss, som holder på ball til laget får løftet seg. Slik som Opseth, Azemi (truet bakrom som ving), Ibba og Sørloth.
Førr Evig!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by Garrincha »

Synes han har vært god defensivt i disse to kampene også. Han er åpenbart bedre enn det de fleste trodde, inkludert meg selv.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by gavharr »

Fyren har jo bra motor også, nå som astmaproblemene er tatt hånd om. La oss håpe at Justyna K. ikke følger med på norsk fotball...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by Kesseboy »

Er så vanvittig fornøyd med å ha tatt så feil om Herrem.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by gavharr »

Du er nok ikke den eneste. PEMA!? Can you hear me? ;)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by J I P »

Herren intervjuet av Eurosport etter de to målene mot Mjøndalen
https://video.eurosport.no/fotball/slik ... ideo.shtml
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by helsvhe »

Er utrolig imponert over kjempinga til Herrem, skulle ikke tro det var samme mann som i fjor!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by gavharr »

Ja, uten den astmaen har han virkelig kommet seg :D
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by Vegard »

Akkurat samme mann som i fjor, men fikk ikke tillit
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by Ville Lehtinen »

Jeg er ganske sikker på at Herrem har på tre kamper fra start løpt lengre enn det Opseth gjorde til sammen i hele 2018 :lol: :klapp :klapp
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by gavharr »

Og han trenger bare åtte mål til, for å tangere antall scorede for Opseth i fjor.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by Knuta »

Utrolig god bakromspiss som jeg har savnet de siste årene. En lur hauk som er flink til å posisjonere seg. Jeg har alltid sagt at spillere må få spille før vi kan vurdere . Ikke et innhopp i ny og i det 88 min. Helt meningsløst. Bergan er positiv . Nå tar vi Sarpsborg 2 påskedag. Nå må Bodø by våkne.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by gavharr »

Slår vi Særp, så er jeg 80% sikker på at vi klarer øvre halvdel i år.

Herrem var god i dag. Gir 100% hvert sekund han spiller, og det har han vel egentlig gjort i alle 3 kampene sålangt i år. Håper det ikke går for lenge til han putter igjen. Viktig med en spiss som får kjenne jevnlig på den følelsen.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by J I P »

Hvem hadde trodd før sesongen at Herrem faktisk blir plukket ut på årets lag så langt av Eurosport? Dette sammen med Lode og Bjørkan?

Vel fortjent selv om vi så absolutt helst skulle ha sett at Herrem puttet også i siste kamp på de store sjansene han hadde da.
eur.JPG
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by helsvhe »

Det er utrolig bra, han fortjener det.
Det var ikke så mange optimister her inne på hans vegne, så han har virkelig overbevist meg om at han har noe å gjøre i eliteserien. Der Opseth så tung og treg ut så er jo Herrem den rake motsetningen nå.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by Larsson »

Jeg var vel den fremste Herrem-kritikeren her inne i fjor. Og da var han også pill råtten, så kritikken var høyst berettiget. Men med tanke på den nye astmamedisinen og hvor bra det ser ut til å ha virket må nok dette ta mesteparten av skylden for at han aldri klarte å opparbeide seg noe kapasitet. Og så ser vi jo også nå at kampbildet han stort sett ble forsøkt i aldri passet han (les: å jage mål). Han er soleklart best uten ball. Han har jobbet utrettelig og vært vital defensivt i Glimts fire første kamper. Herrem er en ærlig spiller - spiller på det han har.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by Knuta »

Hvordan kunne du vurdere at Herrem var 'pill råtten' med noen få innhopp i det 88 minutt?. Det jeg husker mest fra han i fjor var da han kom inn mot RBK i det 87 min og ble klart felt og fratatt et mål eller straffe. Jeg klarte faktisk å se selv de små glimtene han spilte at han var rask og flnik til å plassere seg, og som jeg alltid har utdypt han måtte få sjansen til å spille 2 hele kamper før man kunne vurdere spilleren, det burde han fått mulighet i 2018 også. Det er bare å se på hvor mye raskere laget er blitt med Herrem og etter en times samtale med Lode/Moberg på en kafe i Bodø på tirsdag var de helt enig i min konklusjon.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by Larsson »

"Små glimt" så jeg fra Chad Gibson i sin tid. "Små glimt" så jeg også av Akwasi Oduro. Jeg har også sett "små glimt" av islendingen som er i stallen - det til tross for at han sitter ytterst på benken i dag. Vet du hva jeg forventer, Knuta?

Jeg forventer mer enn "små glimt" når du hentes til en Eliteserie-klubb med overgangssum opp mot 1 million kroner og en årslønn på rundt 5-600.000,-. Små glimt fra en spiller som var 30 år og kom fra nivå to i Norge. Med dette i betraktning skulle "små glimt" være det minste en kunne forvente. Det gjorde, og gjør, hvertfall jeg.

Herrem var, totalt sett, ikke i nærheten i sesongen 2018 - noe jeg regner med både Knutsen og hovedpersonen selv er de første til å innrømme og erkjenne. Herrem viste ikke fram noen spissferdigheter som skulle tilsi at han i dag er førstevalg. Det sa jeg da og jeg sier det med behold i dag også. For det som er spissferdigheten hans i dag; innsatsen, forståelsen og evnen til å være premissleverandør i Glimts presspill, kom ikke til syne forrige sesong. Mest på bakgrunn av kampbildene han ble satt inn i og sannsynligvis noe som har med helsen hans å gjøre. Det er ingen som, med ordene i behold, kan påstå at Geir André Herrem er a) spesielt hurtig, b) spesielt god til å avslutte eller c) spesielt god til å vinne dueller mot stoppere. Det var han ikke forrige sesong og det er han ikke nå heller. Men han er LITT god på A, B og C + ekstremt god i presspillet og til sammen utgjør det en helt OK Eliteserie-spiss. Ingen spiss en konkurrende klubb ville legge fire millioner på bordet for å kjøpe, men heller ingen spiss som står med 0 mål på 30 starter. Et sted midt i mellom.

Og - og her føler jeg mange supportere ikke helt forstår mekanismene i fotball - jeg føler følgende støtter opp rundt mitt argument om at Herrem ikke var i nærheten: Kristian Fardal Opseth ble aldri, ikke én eneste gang forrige sesong, satt på benken til fordel for Herrem. Kunne KFO gå for egen maskin, startet han. Og det var periodevis så ille at det var stort sett det Opseth maktet å gjøre.
Dette forteller meg to ting: 1) Trenerne vurderte KFO (tilstanden også tatt i betraktning) til å være en mye bedre spiller og 2) Herrem gjorde aldri noe på trening som rokket på dette utgangspunktet. Tar du i tillegg med i regnestykket at klubben forsøkte seg å kvitte med Herrem i vinter vil jeg si at jeg ikke var så fryktelig langt unna i min konklusjon hva angår 2018. Og sannsynligvis heller ikke er det i 2019 heller.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by Knuta »

Hva annet enn små glimt kan man vise til når man får 2-3 minutter i kampene?. Man baserte seg i fjor på en treig spiss som var god i Obos og Glimt var bundet på hender og føtter der og hvor det var en konflikt mellom Bjørkan og KK om spissplassen. Jeg mener fortsatt at spillere må få spille hele kamper før man kan vurdere kvaliteten. Det samme med PB i fjor som heller ikke fikk tillit her også med trenerkonflikt. Dette er inside info. Derfor var det flott for KK at Opseth ble solgt samt at KK har total treneransvart og hvor han få satt sitt preg på laget og innført sin spillerfilosofi, og det ser man resultater av.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by Larsson »

Men, og dette er mitt poeng ovenfor, hvem er det sin skyld at Herrem fikk så få sjanser?

Det er spillernes ansvar å være gode nok til å bevise at de hører hjemme i en startoppstilling. Det gjorde ikke Herrem. Så er det trenerens oppgave å samle de 11 beste, basert på form, motstander, treningsgrunnlag, treningsarbeid og andre ting hver søndag. Dette gjorde Knutsen, og det var han som ikke fant plass for ham. Han valgte en spiller som knapt kunne gå, men som likevel scoret 10 ganger i Eliteserien.

Jeg skjønner ikke helt tankegangen i hvordan det var et soloprosjekt fra Bjørkans side om å få ut en spiller han var med på å hente for så mye penger rett før seriestart forrige sesong? Om noe reflekterer det jo utelukkende dårlig på ham - og ikke Kjetil Knutsen - om Geir André Herrem hadde forlatt Bodø før jul eller rett etter nyttår med de resultatene og den prisen? Det er jo han som er øverste sportslig leder i FK Bodø/Glimt med det ansvaret og arbeidsoppgavene som følger? The buck doesn't stop at Bjørkan, men jeg går ut fra at han har siste ord i alle spørsmål som knytter seg til spillerkjøp og salg.

Og hvis Kjetil Knutsen er så klar og tydelig innad som han tidvis er utad er jeg hundretusen prosent sikker på at hvis Knutsen VIRKELIG hadde ment at Geir André Herrem fortjente flere spilleminutter, så hadde han på et eller annet tidspunkt sagt til Bjørkan: "Enten så spiller Geir André de tre-fire neste kampene eller så må du finne deg en ny hovedtrener". Det har formodningen mot seg at han gjorde. Med andre mente han ikke dette så sterkt.

Det ble dessuten sagt på alle mulige måter i alle tenkelige anledninger gjennom hele 2018 at det var Kjetil Knutsen som hadde siste ord om laguttak. Hvordan man nå kan komme andre veien og påsto at det var BJØRKANs feil at Herrem ikke fikk spille faller for meg helt urimelig og går 180 grader i motsatt retning av hva som ble uttalt. Isåfall har klubben større fundamentale problemer enn om en spiss som egentlig var uønsket scorer to mål på fire kamper eller ikke.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by Garrincha »

Kristian Fardal Opseth var ikke bare god i OBOS, han var eksepsjonelt god. Det var ikke bare bare å benke han, og han gjorde det jo greit i Eliteserien også.

Vi ser gang på gang at tillit over tid kan gjøre at spillere vokser. Jeg synes Herrem var elendig i mange av treningskampene, men han kom seg på slutten og har vært god i serien til nå. Jobber som F og viser han har gode avslutninger i seg. Artig å se at han har mere å by på enn hva alle trodde.

Så satser vi på at det etterhvert blir skikkelig konkurranse om plassen mellom Herrem, Kupen og Konaté som en outsider.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by Playmaker »

Han gjorde det greit i Eliteserien, men de fleste så nok at dette var en spiss som ikke var god nok for utenlandske ligaer.

Erzurumspors hjemmefans buer nå på Opseth... dessverre.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by ecke »

@Larsson: "Det er ingen som, med ordene i behold, kan påstå at Geir André Herrem er a) spesielt hurtig, b) spesielt god til å avslutte eller c) spesielt god til å vinne dueller mot stoppere. Det var han ikke forrige sesong og det er han ikke nå heller."

Larsson beskriver godt bakgrunnen for at Herrem av Knutsen ikke fikk tilliten selv da Opseth ikke fikk det til i deler av sist sesong, da Opseth måtte spille seg i form som det het. Herrem løper mye i år, og det gjorde han aldeles ikke i fjor. Fjorårets benketilværelse for Herrem handlet i alle fall ikke om trenerkonflikt, men mer at Herrem også kom dårlig trent fra Åsane, slik også Wolden Steen gjorde. Dessverre var det situasjonen når man så Herrem også på trening. Det var ikke noe som tilsa at han skulle fortjene mer spilletid enn han fikk. Man så seg nødt til å bruke mye penger for hente en dårlig trent Tagbajumi som backup for Opseth, og for å være sikker nå, også når Kupen var på vei tilbake, er det hentet både Victor og Konaté.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Geir Andre Herrem

Post by Larsson »

Da kan det jo være interessant om Knuta opplyste oss ytterligere om den trenerkonflikten mellom Knutsen og Bjørkan forrige sesong. Jeg har vanskelig for å tro at det ikke er noe ecke ville plukket opp.
Post Reply