Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Kesseboy »

Det er jo klart at Dorsin har litt rett. Det vil nok i de fleste tilfeller være slik at RBK vinner en drakamp mellom RBK og Glimt.

Men at det skal være mye større sannsynlighet for å komme til en storklubb i utlandet fra RBK enn det er fra Glimt? Den kjøper jeg ikke helt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by tomath »

For øvrig, en kompis som holder med RBK og hadde hørt hele podcasten med Dorsin, hevder at han var langt mer nyansert i uttalelsene sine enn avisoppslagene gir inntrykk av.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Glenn P »

Altså, det er jo dumt av RBK å ikke høre med agenten. De har jo absolutt så store utgifter til lønn allerede så det ikke er så "feil" å gi han mye. Til og med Gjermund Åsen blir omtalt som "RBK-profil", så det er jo stjerner over hele fjøla, glir rett inn
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Kesseboy »

Til Trondheim-avisa Nidaros sier Zinckernagel at han tror det blir Glimt.
Dette skriver AN. Noen som har tilgang på Nidaros?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by mortsto »

Har ikke Nidaros, men til Adressa sier han: "Om jeg blir i Norge er vanskelig å svare på. Men om jeg gjør det er sjansen størst for at det blir i Glimt."
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Novi »

Så vi har størst sjanse dersom den 5% sjansen for at han blir i Norden slår til :)

Forventer at Glimt forsøker holde ham, men det jobbes nok godt med en liste med alternativer også.
Una mas cerveza.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Sven-Rune »

Det hadde vært interessant å vært inni hodet til Zinckernagel nå! Hva skal jeg velge, hvor skal jeg gå, eller skal jeg rett og slett bli?
Jeg er ikke i tvil om at han trives godt i Glimt, og det sa jo moren hans i intervju i sommer; Philip har aldri hatt det så bra som fotballspiller som i Glimt var omtrent det hun sa. Han har en dansk samboer som han også trivs godt å "henge" med og livet smiler. Den morsomste fotballen, det hyggeligste laget og et system som har fått ham til å blomstre som fotballspiller. Muligens Champions Leauge neste år....
På den andre side frister helt sikkert utsikten til en langt høyere lønn en hva Glimt kan tilby, og det skjønner jeg godt er fristende. Samtidig en usikker fremtid, får jeg spille, blir jeg sittende på benken, havner jeg på tribunen, eller kan jeg fortsatt blomstre?
Blir spennede å se hva han velger.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by gavharr »

Er på mange måter glad jeg ikke er Phillip akkurat nå :D
Selv om det høres ut som et skikkelig luksusproblem.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by jonsnow »

Hva med å gi Zinckelnagel og for den saks skyld gutta en bonus av det de klarer å få inn på CL/EL neste sesong. La oss si 15% tilfaller laget av det man har i overskudd av Europa cupene. Blir litt uansett og kan bli ganske mye om man klarer CL, burde gi en sinssyk motivasjon til hele gjengen. Var i hvertfall vanlig før i tiden at man gjorde slikt i andre klubber som spilte ofte i europa cuper.

Så de årene BG klare europa får guttene bedre betalt og om man ikke npr blir det dårligere. Noen tanker om dette?
Og er det lov i Norge?
Landslag i diverse idretter får bonus etter hvor langr dem kommer.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Wendigo »

Den type bonuser er vel å systematisk flytte fokus fra prestasjon til resultat. (Og selv om det ikke er problematisk nok, så er motivasjon gjennom pengebonus særdeles problematisk, og overaskende ofte negativt for resultat.)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by J I P »

Gjett hvem som ble månedens spiller i November i Eliteserien og som fikk 10 i siste kamp hos Dagbladet? 8)
Image

Gratulerer til Philip.

Vi legger også merke til at han nå har tatt føringen i kampen om å bli årets spiller hos NTB Nifs
nifs-zinckernagel-0112.JPG
Hvis Philip spiller alle de fire siste kampene da må han kapre 25 poeng for å ro i land denne prisen.
Med 24 poeng og 6 i snitt så havner han på samme snitt som Jens Petter.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Knuta »

Jeg er normalt sett 'sosialdemokrat' og vil at det skal være noenlunde like premisser med lønns betingelser i en klubb. Hva om noen eksterne investorer er på banen og bidrar til at Philip får en spesial avtale som kan matche f.eks RBK sitt tilbud.. Jeg tror overhodet ikke at det vil bli surmuling og misunnelse i klubben og spillergruppen. Jeg vet jo at Benn Eidissen sammen med partnere sponser to langrennsløpere med million beløp. Løpere som er på vei ned prestasjonsmessig. Av og til må en bryte fastlåste premisser. Nå vet jeg at Moa i sin tid fikk en sign on fee med VIF på 8 mill samt en lønn som ingen andre kunne matche i klubben uten at jeg har hørt at det var noen problemer med dette i spillergruppen. Dette var også til en spiller som hadde vært langtidsskadet. Jeg mener ikke at vi skal følge dette eksemplet men bare en illustrasjon på at unntak kan gis. Det har også vært gjort i RBK i mange år. Bare for å gjenta i hovedsak er jeg helt enig med Glimts sin lønnspolitikk. En spesial avtale bør heller ikke berøre Glimt sitt budsjett. Men en ting er sikkert Philip blir ikke i Glimt med nåværende avtale. Jeg har også en mistanke om at det jobbes i kulissene med en del ting.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by mortsto »

Har tenkt på bonuser hjulpet av inntekter ved tabellplassering og e-cup, men ser jo også hvordan dette kan lede fokus vekk fra prestasjoner, som klubben hele tiden messer om. Tenk om Saltnes hadde bomma på San Siro der et gruppespill og potensielt millioner i bonuser til lagkompiser hadde gått fløyten. Vanskelig å være like rak i ryggen da.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by gavharr »

J I P wrote: Tue Dec 01, 2020 10:53 am Hvis Philip spiller alle de fire siste kampene da må han kapre 25 poeng for å ro i land denne prisen.
Med 24 poeng og 6 i snitt så havner han på samme snitt som Jens Petter.
Vil han ikke bli vurdert foran JP mtp. flere minutter på banen?
Det er jo en større prestasjon å snitte på f.eks. 6,5 i 28 kamper, enn samme snittet i 19 kamper.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by J I P »

NTB bekrefter på twitter at den med flest kamper vinner hvis snittet er likt
zinck-2.JPG
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Gvandreassen »

Magefølelsen er ikke helt entydig for min del. På den ene siden tenker jeg at Phillip nok er tapt for oss. På den andre siden har han kunnet signert for et nytt lag gratis siden sommeren, for så å gjennomføre overgangen i januar, men er fortsatt i Bodø. Han utelukker heller ikke å bli. Kan ikke skjønne annet enn at et lag fra Belgia, Tyrkia ol. prøver seg?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Novi »

Han ser jo at han får spille, så større sjanse for å spille seg opp i verdi enn ned. Sånn sett skjønner jeg at han drøyer. Ser vel hvem som kommer på banen, og hvor mye som legges i potten. Dersom Glimt benket ham (noe mange andre lag i samme situasjon ville gjort) ville han nok signert noe annet allerede.
Una mas cerveza.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by liverglimt »

Benking er bare om det er en kontroversiell utgang. Philip har vært fair ig ærlig hele veien.

Jeg tror han blir.
@liverglimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Sulliken »

Hadde han blitt benket, så hadde vi hatt mange færre poengtap og scoringer.

Glem det.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by gavharr »

Færre? Mente du flere?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by Sulliken »

Poliemikkonstabel
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by J I P »

Nå følger man jo ekstra med på kåringen av rundens mål når Glimt har en kandiat eller flere. Og jeg kan ikke huske at en spiller har hatt to kandidater før.
Denne gangen har altså Zinckernagel(link til Oddsen sin FB-side) to kandidater til rundens mål.
Hvilket likte du best? Det første mot Stabæk eller det andre?

Ellers har noen optimister startet et eget opprop for å få signaturen til Zinckernagel på plass. Hittil med 189 støttespillere. Philip syns sikkert det er hyggelig men det vil vel ikke være antall signaturer her som får han til å signere, selv om det selvfølgelig vil være et positivt tegn hvis han selv signerer oppropet 8) .

Når det gjelder status på årets spiller hos NTB Nifs så har Philip styrket forspranget sitt foran de to siste rundene.
NTBNIFS-Årets-spiller-status-2020-status-r28.JPG
Han klarer seg med en firer og en femmer på en skala til 10 på de to siste kampene og fremdeles vil han være foran JP.
To firere derimot gir seieren til JP.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by gavharr »

Denne tar nok Phillip. Nå har han snart 20 mål også.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by J I P »

Fint med litt omtale også i danske medier
https://sport.tv2.dk/fodbold/2020-12-10 ... on-i-norge

For mit vedkommende er planen ikke lige at komme hjem til Danmark. Det er også vigtigt at få et budskab ud om, at hvis man ikke slår igennem i Superligaen, er det ikke ensbetydende med, man ikke kan få en fin karriere.

- Det er et godt budskab for norsk fodbold, og det er godt for os at få vist i Europa, at man godt kan prøve andre veje, og at den danske vej ikke altid er den rigtige, sagde Zinckernagel
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Phillip Zinckernagel

Post by J I P »

Tenk om Zinckernagel og Junker kunne ha inngått en pakt om at vi blir i Glimt begge to og spiller CL neste høst?
Fants av tyrkiske klubber er ivrige på twitter men vil virkelig de danske gullguttene dra dit?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply