Spillertråd: Kasper Junker (2020)

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Sniken
Posts: 797
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 130 times
Been thanked: 195 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Sniken »

Freddy sier vel mer eller mindre at det er isfront mellom partene. Jeg tror vi bare skal si oss ferdig med Junker i Glimt. Gå videre.
mortsto
Posts: 7417
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by mortsto »

Frode nevner jo korona-karantene som en grunn til at dette har gått sakte. Junker kommer seg jo ingen vei om han skal henge på styrkerommet hele sesongen, så ett eller annet må jo tvinge seg frem.
Sniken
Posts: 797
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 130 times
Been thanked: 195 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Sniken »

Det er noe eget ved å møtes face to face, uten tvil. Men at koronasituasjonen har ført til at man ikke har fått snakket skikkelig sammen - den kjøper jeg ikke helt. Selv små barn kommuniserer helt fint i disse dager uten at de sitter rundt samme bord.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2855
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 456 times
Been thanked: 159 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Gvandreassen »

Ser jo unektelig litt dødfødt ut fra utsiden. Det beste hadde jo vært om de fant ut av det, men blir ikke veldig nedfor om Kasper bare drar nå. Vi må fokusere på de spillerne som faktisk ønsker å være i Glimt, bidra og så bli solgt når det rette budet kommer inn. Synes KK løser det greit offentlig: De to har bra dialog og utover det prioriterer KK spillerne på feltet. Returnerer Kasper dit inkluderes han selvsagt i det.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Pondus »

Helt greit at KK skal prioritere det som skjer på feltet, men noe må jo skje? Når alle overgangsvinduer er lukket og det ikke er noe alternativ, hva da? Da må jo selv Junker forstå at den eneste måten han kan komme seg bort på er å stå frem og gjøre jobben til sommeren. Videresalg nå virker ikke aktuelt.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by J I P »

Vår scoringshelt ifjor og agent Christian Bysted får stadig mindre sympati fra de som følger Glimt.

Har han touchet en ball i det store og det hele siden han dro på Juleferie? Selv en Junker med ståltro på seg selv behøver tid på seg til å komme i form med ball enten det blir i Glimt eller i en annen klubb.

AN.NO (+) Børre Arntzen: Jeg forventer et minimum av anstendig oppførsel overfor arbeidsgiveren, kollegaene og supporterne.

Hvis agenten skal få lest dette, da burde AN fjerne (+)-en.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10477
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by MhepA »

Gvandreassen wrote: Tue Feb 16, 2021 1:07 pm Ser jo unektelig litt dødfødt ut fra utsiden. Det beste hadde jo vært om de fant ut av det, men blir ikke veldig nedfor om Kasper bare drar nå. Vi må fokusere på de spillerne som faktisk ønsker å være i Glimt, bidra og så bli solgt når det rette budet kommer inn. Synes KK løser det greit offentlig: De to har bra dialog og utover det prioriterer KK spillerne på feltet. Returnerer Kasper dit inkluderes han selvsagt i det.
Hvordan er egentlig reglene for streik i fotballen?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Pondus »

Har man noe erfaring fra når en spiller streiker i norsk fotball? Kan man trekke lønn?
User avatar
Janco
Posts: 574
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 108 times
Been thanked: 39 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Janco »

Nå er det vel ikke snakk om streik i den forstand, all den tid KJ møter på jobb og utfører andre arbeidsoppgaver enn hva som var opprinnelig tenkt... Vil nok tro han har krav på lønn inntil videre.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Pondus »

Nei, han trener jo vekter. Så vi får jo bare skje hva som skjer videre. Som nevnt på et eller annet tidspunkt må noe skje. Tror neppe han blir solgt.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Glimterfrem »

Dersom Kasper forlater oss på denne måten så tror jeg at han kommer til å få en liten åpenbaring om noen år der han nok vil angre på måten han forsøker å tvinge frem denne overgangen. Han var med og tok et historisk gull, vi hadde Milan i kne på San Siro. Han ville hatt heltestatus i klubben for evig dersom han bare hadde holdt hodet litt kaldt. Dessverre vil jeg se på denne avslutning av hans Glimt-karierre med bismak pga. måten han oppfører seg på, og jeg er nok ikke den eneste. En gang vil han skjønne hvor idiotisk det var å ødelegge forholdet til en klubb som egentlig har betydd så mye for han.

Håper fortsatt at vi klarer å løse det uten en overgang.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by gavharr »

Kommer alltid til å være takknemlig for hans bidrag til det første nord-norske gullet noensinne, men det er synd å se ham rote det til på denne måten. Terskelen blir litt høy for å invitere ham tilbake om 20 år for mimring og koseprat i Studio Glimt anno 2040 i alle fall. Så er det jo sånn at denne historien ikke er over ennå. Glimt vil neppe terminere kontrakten, så det er mulig Junker ombestemmer seg når alle vinduene er stengt og de andre begynner å spille kamper.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by G-s-enz »

Ja altså de fleste er vel takknemlig for Trond Olsens bidrag for Glimt selv om han personlig gikk ut mye hardere i media enn Junker gjorde. Junker hadde selvsagt en agent som i tillegg gikk ut hardt i tillegg da.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Pondus »

Husker jesper Mathisen nedsablet glimt for håndteringen av TO. Kritikken fra TO var vel avvwid i forhold til hans Goodwill som klubblegende. AN var jo også kritisk til håndteringen av TO. Med 15-16 målpoeng 2 av de 3 siste årene i glimt og høy alder så er det jo ikke rart at glimt konkluderte som de gjorde. KJ har jo ikke den goodwillen, men alle er jo glade for hva han har levert i en sesong. Der stopper det for mange. Oppførselen er langt under hva man kan forvente. Det er greit at han sportslig og økonomisk er skuffet angående manglende overgang, men det går an å være voksen. Helt ærlig så har jeg reagert på oppførselen hans enkelte ganger på banen, sutrete, noe selvsentrert kanskje etc. kan ikke helt sette fingeren på det. Har hittil tolket det som at han er ekstremt resultatfokusert. Mulig jeg overtolker inntrykk her. Hva mener folket her?
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Crazy horse »

La også merke til hans reaksjoner i enkelte kamper, kanskje spesielt der det ser ut som han blir dritforbanna på Zinck. En av de siste før jul. Mens han jakter toppscorertittelen.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
helsvhe
Posts: 1507
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 333 times
Been thanked: 88 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by helsvhe »

Ja, han virket ut til å bli mer og mer muggen utover når det nærmet seg serieslutt og muligheten for toppscorertittelen. Ikke helt heldig holdning, men så ut til at Zink var flink på å prate med han.
mortsto
Posts: 7417
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by mortsto »

Synes ikke Olsen-sammenligningen er god. Minner om drittunge-oppførselen og støyen Normann og faren dreiv på med.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15804
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Kesseboy »

Synes ikke man skal overtolke en spillers reaksjoner i kamp, det er mange spillere som trenger å ha et "gameface". Noen kaller det "vinnerskalle", noen klarer ikke å skru den av utenfor konkurranse og ender opp som karikatur. De fleste klarer det fint.

Det ultimate eksempelet er jo Pepe (eks Real Madrid, nå Porto). For å overdrive: Ufyselig voldsmann på bana, følsom familiefar, med et engasjement for veldedighet, på privaten.

Kasper og Philip virka å ha en type kommunikasjon som var direkte og tøff, spesielt på bana, og for noen er det hva som funker.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Sniken
Posts: 797
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 130 times
Been thanked: 195 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Sniken »

Junker trener!

- Må ha litt kvalitet på feltet, sier han.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by J I P »

Her hadde tanken slått meg om at man burde la denne spillertråden synke ned mot side 2.
Så kommer Sniken med de gode nyhetene som kan tyde på at fredspipen er tent på Aspmyra.
Da var det bare å lese nettaviser igjen.

AN.NO(+): Se, her trener han igjen!

NRK.NO/Nordland: Her trener Kasper Junker med Bodø/Glimt igjen

Bodø.nu: SISTE: Kasper Junker tilbake på trening
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Vix
Posts: 764
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 126 times
Been thanked: 122 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Vix »

Sykt. Jeg drømte i natt at AN kom med denne nyheten i dag. Tuller ikke.
(ellers er jeg ikke så veldig flau over å ha Glimt-drømmer. Jeg VET jeg ikke er den eneste her inne som har det)
User avatar
Kesseboy
Posts: 15804
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Kesseboy »

Du er ikke den eneste.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10790
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2306 times
Been thanked: 383 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by liverglimt »

Der kom den nyheten jeg har ventet på.

Snakk sammen så går alt så meget bedre. Gledelig at de åpenbart har gjort noe på Aspmyra og Junker trener igjen.

Æ bi så gla! :geeku :LFC
@liverglimt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by gavharr »

Har aldri drømt om Glimt, men trodde til gjengjeld at jeg gjorde det ca. hele 2020.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
mortsto
Posts: 7417
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by mortsto »

At Junker trener med resten av laget er jo en selvfølge og et slags skritt i riktig retning. Men før jubelen står i taket, så merker jeg meg uttalelsen hans om at ingen ting har endret seg, og at han neppe spiller mot Brann i morgen.
Post Reply