Spillertråd: Kasper Junker (2020)

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by jonsnow »

Avventer å ser hva som skjer framover, mener at han eller hans agent burde gå ut i media og beklager seg uansett om han blir eller ei for den oppførselen som har blitt vist fram det siste mener jeg er et minimum!

Ny konkurranse kan sikkert tenne gnisten i KJ men om vi skal satse på en som vil bort eller satse på 2 stk unge talenter så hadde jeg gått for dem som vil opp og fram.
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Sniken »

Der er nok ikke KK. I ligakamper stiller han med det laget han mener er best. Punktum.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by jonsnow »

Om KK mener en spiller pisser i hjørnene som han sier så spiller ikke den spilleren uansett om han skulle være den beste!
Last edited by Boombadila on Fri Feb 19, 2021 5:16 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av overstående innlegg
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Sniken »

Jeg snakket ikke om at de beste spillerne alltid spiller. Jeg sa det beste laget. Det er en betydelig forskjell.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by G-s-enz »

I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by J I P »

Kasper holder stand enn så lenge i toppen av "den gyldne sko"-rangeringen bak Robert Lewandowski.
Det ser ut som om han blir jaktet på av både Messi og Ronaldo.

Fussballeuropa.com: Lionel Messi und Cristiano Ronaldo klettern im Gleichschritt.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by J I P »

Kasper fyller 27 år i dag. Gratulerer :glimt

Fra twitter:
Kasper-27.JPG
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Larsson »

Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Pondus »

Ser de skriver at de har lagt inn bud....blir det vel sutring fra junker igjen. Stort sett free transfers til denne klubben. Bortsett fra ville 110mill for en 30+ brasilianer noen år tilbake. Har et spiseproblem så kan vi se et vilt desperat bud? Da er det bare å selge.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by mortsto »

Håper virkelig Junker venter litt. Jeg skjønner ikke helt hvem som skal score målene våre om også han drar nå.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by J I P »

Det hadde vært litt småmorsomt hvis Glimt hadde sagt Ja til tilbudet og Junker nei 8)

Under årsmøtet så ble det presisert at Glimt for 2021 operer med null i spillersalgsinntekter utover det som er kontraktsfestet fra "gamle salg".
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Pondus »

Det er vel ikke lov/anbefalt å operere med spillesalg i budsjettene lengre. Var mange klubber som sved for dette tidligere år. NFF anbefaler ikke dette heller om jeg husker riktig. Om et knallbra bud skulle komme så vil vi slite med sutring og motivasjon fra spilleren. Kontra penger inn og full satsing på Botheim. Kanskje en spiss inn på tampen.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Pondus »

Nå virker dette laget desperat etter spiss. Mangler produserende spiss for tiden. Må jo være et rimelig bra bud siden det i det hele tatt vurderes. Kan vi få mere enn tenkt her? Vi vet at glimt ser for seg rundt 25mill.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by mortsto »

Har du dokumentasjon på at det ikke "er lov" å budsjettere med spillersalg? For det synes jeg høres rart ut. At det ikke er vanlig eller anbefalt er jo noe annet, og forståelig. Jeg vet heller ikke at Glimt ser for seg 25 millioner. Jeg tror det slås til på 15 om Kasper vil og betalingen kommer som den skal.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by jonsnow »

Tja, vanskelig å si hva som er rett her, ser ut som at Junker koser seg på treningsleir sammens med de andre, men om har starter en offentlig sutrring igjen så er det bare å sende han med første fly nedover såframt man får en pen sum penger for han slik at man kan handle inn en til som pusher Botheim og Bothein kan pushe slik at begge 2 utvikler seh best mulig
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Pondus »

Mortsto...alt er lov, men et årsbudsjett skal gjenspeile fjoråret og ledelsens forventninger for kommende år. Så har vi hva som er god regnskapsskikk etc. Også. Jeg husker bare vagt tilbake at Tromsø fikk svi for dette og ble da trukket fram at det var galskap å trekke slike forventninger om fremtiden inn i et budsjett. RbK hadde dette i budsjettet og dette forventede budsjetterte salgssummen ble ikke innfridd. Budsjett innen fotball er jo meget komplisert da mye avhenger av resultat. Om glimt hadde budsjettert med at de skulle vinne cl og brukt penger etter dette så ville man jo ha luksusfella der ganske kjapt. Vi vil jo se spillesalg i 2021. Noe annet ville overaske veldig . At de ikke budsjetterer med det er jo veldig positivt. Man må jo regne med at kasper, bjørkan, berg er høyaktuelle til sommeren. Kanskje flere også. Dette vil jo komme positivt ut på bunnlinjen uansett. Har ikke lest budsjettet, men har de budsjettert med inntekter fra Europa eventyr for 2021 og isåfall hvor mye?
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Pondus »

Jonsnow...ville overaske meg om dette var et elendig bud. Samtidig sitter glimt med alle kortene her bortsett fra risikoen med å ha en sutrete Junker i stallen. Er det noen i stallen som per i dag kan gå inn som 2 spiss? Har vi noen unge håpefulle. Tounekti er jo både teknisk og har øye for mål. Kan han skoleres om til spiss?
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by jonsnow »

https://miniblogg.no/glimt-bloggen/1170 ... assen.html

Ser ut som dette bare er et vilt rykte fra ESPN!

@Pondus Men Tounekti kan sikkert prøves ut der han også. Er ikke så mange andre å velge i om man ikke har et supertalent eller 2 i akademiet som man vil teste ut.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by Pondus »

11 mill dkk var ryktet på. Uansett bare svada. En plass må jo dette tullet kommet fra. Er det den berømte agenten som finner opp eventyr?
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by J I P »

Samtidig som twitter igjen syder av rykter om Junker til både Tyrkia og Japan så sier svensken at han muligens går til sommeren hvis han får en god vårsesong

https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by liverglimt »

Håper ikke noen andre i troppen har samme agent som Junker.

Håper og tror at Junker blir å brenne denne våren om det ikke kommer ett akseptabelt bud. Så blir han frigitt til høsten.
@liverglimt
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by mortsto »

Ikke bare lager han utenomsportslig støy og trøbbel igjen, men han forlater altså smittevernsbobla som Glimt strengt har jobba med. Her er det bare å få ham vekk så fort det lar seg gjøre.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by MhepA »

Altså. Alle historier har to sider, det er jeg klar over. Men her er det bare noe så innmari hvor uprofesjonell Junker er. Han sutrer og syter for å presse gjennom en overgang, og nå tyr han altså til sin andre boikott på kort tid. Makan til søppel skal du lete lenge etter, og jeg er nærmest tilbøyelig til å la han vente ut kontraktstiden uten så mye som et minutts spilletid, kun for å gi en slags motprotest, men mer voksen enn det skal heldigvis Glimt være.

Han har tapt ansikt så det synger etter, og jeg er overrasket over hvor villige klubber er til å hente han i det hele og det store. En spiller skal rett og slett konsentrere seg om å spille så godt han kan for den klubben han er i, også får han la alt overgangsstyret skje mellom de på kontoret. Agenten er et godt gammeldags r*****l som tyr til usportsligheter langt utover det som er vanlig, og denne oppmerksomhetssyke reality-deltakeren bør svartelistes av klubbene i Norge.

Bodø/Glimt er tydelig og står på sitt, og det er bra. Måten dette har endt opp ser ikke veldig bra ut for Glimt, men de har i alle fall guts nok til å stå i mot en sånn uprofesjonalitet fra danskens side. Uansett hvor god Junker har vært denne ene sesongen, så håper jeg vi aldri får se han på banen for Glimt igjen, men aldri i verden skal han få vinne denne fighten som han selv og agenten har lagt opp til. IQ -100...
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Spillertråd: Kasper Junker (2020-)

Post by poteten »

Hvilket bud har Glimt avslått nå? Fra Kalmar FF?
Kritisk
Post Reply