Spillertråd: Thiago Martins

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

MacDaddy wrote:§ 3 Om kontrakter og avtaleforhold.

e) Spiller som har inngått kontrakt med flere enn EN klubb for samme periode, skal som hovedregel suspenderes inntil saken er avgjort.
Direktør Pedersen burde kanskje vurdere å gå tilbake på sine karakteristikker av TILs ledelse, og heller krype litt i media for å unngå at TIL bringer saken inn for NFF?
DIXI
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

MacDaddy wrote:§ 3 Om kontrakter og avtaleforhold.

e) Spiller som har inngått kontrakt med flere enn EN klubb for samme periode, skal som hovedregel suspenderes inntil saken er avgjort.
Joda, men da må det jo først foreligge to kontrakter og det gjør det jo ikke i dette tilfellet. Ser ikke på dette som noe problem, og alt som TIL kommer med er jo bare indisier som vil bli forkastet som bevis før det i det hele og store får lov til å utvikle seg som noen sak. Det eneste som egentlig kan oppnås her er vel at alt av spillere vil skygge unna både Glimt og TIL som pesten for en periode.
Tippeliga 2015
Gule Ørn
Posts: 1814
Joined: Tue Jun 15, 2004 7:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by Gule Ørn »

Hehe, går TIL til NFF mot Ernst'n, lurer jeg på hvordan forholdet til Tromsø blir for Ernst og Morten Gamst! :)

Anyway, vil Tromsø gå til NFF så får de bare gjøre det. Da blir i alle fall ikke forholdet til Tromsø noe spesielt bedre for Glimtsupporterne og klubben selv. Det var Tromsø som startet dette styret, bare på sin plass at de avslutter det hele på en verdig måte!
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Gule Ørn wrote: Det var Tromsø som startet dette styret, bare på sin plass at de avslutter det hele på en verdig måte!
Du burde vite at dette er feil. Det var Martins agent som allerede i juni kontaktet TIL om en mulig overgang for ham. Dette skjedde selvsagt med Martins vitende og vilje. Og det var Glimt som til tross for at de visste Martins hadde undertegnet med TIL fra og med 1.1.2008 likevel gikk inn i forhandlinger med ham. Så hvordan kan du påstå at det var TIL som "startet dette styret"? :roll:
DIXI
Gule Ørn
Posts: 1814
Joined: Tue Jun 15, 2004 7:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by Gule Ørn »

TIL gav ham en kontrakt. :)
User avatar
Vassvik
Posts: 1407
Joined: Fri Jan 28, 2005 12:16 pm
Location: Narvik

Post by Vassvik »

Gjort er gjort, og signert er signert. Så lenge dette ikke blir brakt opp for de høyere makter, så er Thiago Glimt-spiller fram til 2010. (forhåpentligvis)
Andres meninger støter meg.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

Ingen av oss supportere er tjent med å harselere med andre lags ledere. Ernst dreit seg litt ut med den såkalte italieneren før sesongen, Kræmer har drete seg litt ut med å gå ut med ting som ikke foreligger sort på hvitt. Men begge disse sakene er bare peanuts, og kommer ikke med noen større konsekvenser. Den o store utdritern blandt fotball-ledere er uansett Morgan, og jeg lurer på hva en fotballdirektør kan foreta seg for å greie å stille seg i mer rævva lys en Morgan :)
Una mas cerveza.
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

Hågen wrote:
Novi wrote:Ouch!! Ikke bra, Thiago :fy
Og likevel reagerer de fleste her inne på at noen ikke syns dette er akseptabel oppførsel av Martins. Det er jo buisness......... :roll:
Nå var dette kræmer sine ord til radio3... tror ikke vi skal sitte å tro på alt en polka leder sier
You'll Never Walk Alone
Gule Ørn
Posts: 1814
Joined: Tue Jun 15, 2004 7:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by Gule Ørn »

Så lenge han valgte å bli med GLIMT, så betyr de ordene absolutt ingenting. Han valgte å signere med ett førstedivisjonslag enn ett Tippeligalag. Nough said.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

talfh wrote:
Hågen wrote: Og likevel reagerer de fleste her inne på at noen ikke syns dette er akseptabel oppførsel av Martins. Det er jo buisness......... :roll:
Nå var dette kræmer sine ord til radio3... tror ikke vi skal sitte å tro på alt en polka leder sier
Du blander nok sammen TIL og Glimt her, det er ikke vi som har ansatte med et shaky forhold til sannheten. :wink:
DIXI
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

brutus wrote:
talfh wrote: Nå var dette kræmer sine ord til radio3... tror ikke vi skal sitte å tro på alt en polka leder sier
Du blander nok sammen TIL og Glimt her, det er ikke vi som har ansatte med et shaky forhold til sannheten. :wink:
Så fint for TIL da.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5566
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Post by poteten »

Dette går ikke ut av lomma på Glimt, visstnok.
Kritisk
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

det dukker stadig opp nye tullinger her... :roll: (gjelder guløye)
Last edited by talfh on Thu Jul 19, 2007 10:30 pm, edited 1 time in total.
You'll Never Walk Alone
User avatar
Merete
Posts: 371
Joined: Mon Feb 23, 2004 4:50 pm
Location: Lillestrøm

Post by Merete »

guløye wrote:Og en ting til så synes jeg denne MR Gamsten i B/G er en dust,han høre ut som han dere hotel i sær klasse:me no noting,egetlig så vet han så forbanna godt hva som har skjed.Men det kommer for en dag alt sammens å da håper jeg for B/G og supportenes del at han har rent mel i posen?Ville være veldig synd at en spiller som ikke spiller med hjerte for klubben ødelegger bare for å tjene mest mulig penger.

Skoddehauk :roll:
Sebulba
Posts: 540
Joined: Thu May 18, 2006 8:35 pm
Location: Bodø

Post by Sebulba »

Hentet fra innlegg på TIL forumet.
§ 3 Om kontrakter og avtaleforhold.

a) Klubber på alle nivåer i norsk fotball kan inngå amatørkontrakt eller profesjonell kontrakt med en eller flere spillere som er fylt 16 år. Ved inngåelse av kontrakt mellom klubb og spiller, skal NFFs standardkontrakt for amatør eller profesjonell spiller, benyttes. Alle forpliktende forhold skal være skriftlig og inntas i kontrakten eller i vedlegg til denne.

Herunder kan det merkes at "alle forpliktende forhold skal være skriftlig og inntas i kontrakten eller i vedlegg til denne".

Videre §3-2 b:

b) Kontrakt mellom spiller og klubb skal undertegnes av spilleren, klubbens leder eller ansatt/tillitsvalgt i klubben med skriftlig fullmakt fra klubbens styre og av agenter/rådgivere som har bistått klubb eller spiller.
«Fotball er en sport der 22 spillere løper etter en ball, og til slutt vinner Tyskland!». Gary Lineker
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

guløye wrote:Bra for B/G det da.Men som jeg sier håper ikkke NFF finner noe å sette fingern på når lisensen til B/G skal opp til vurderi.
Glimt Sin lisenssøknad blir særdeles godt undersøkt all grunnet en del kreativ regnskapføring de de siste årene. Det har ikke vært juks i regnskap men det har vært smart sattopp-- Sist år er vel første gang på leeeeenge at Glimt sitt lisenssøknad har vært så enkelt og behandle har jeg fra gode kilder
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Post by - COYS - »

brutus wrote:
Gule Ørn wrote: Det var Tromsø som startet dette styret, bare på sin plass at de avslutter det hele på en verdig måte!
Du burde vite at dette er feil. Det var Martins agent som allerede i juni kontaktet TIL om en mulig overgang for ham. Dette skjedde selvsagt med Martins vitende og vilje. Og det var Glimt som til tross for at de visste Martins hadde undertegnet med TIL fra og med 1.1.2008 likevel gikk inn i forhandlinger med ham. Så hvordan kan du påstå at det var TIL som "startet dette styret"? :roll:
Agent og TIL's feil som gjør noe ulovlig før 1 juli.
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Sorry, men det som strider mot fotballreglene er å kontakte spilleren før seks måneder fra det tidspunkt kontrakten går ut, ikke agenten. Agenten og Martins er to forskjellige rettssubjekter. Det er faktisk helt vanlig at en klubb kontakter en spillers agent eller at en agent kontakter en klubb, for å forespørre om det er interesse for en avtale. :wink:
Last edited by brutus on Thu Jul 19, 2007 10:44 pm, edited 1 time in total.
DIXI
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Post by - COYS - »

guløye wrote:Bra for B/G det da.Men som jeg sier håper ikkke NFF finner noe å sette fingern på når lisensen til B/G skal opp til vurdering(noe jeg tror blir nøye gjenom gått siden alt dette roten;blir dem vel å gå extra i sømmene til B/G)om dem nå spiller i 1 div eller Tippeligan til neste sesong.Og en ting til så synes jeg denne MR Gamsten i B/G er en dust,han høre ut som han dere hotel i sær klasse:me no noting,egetlig så vet han så forbanna godt hva som har skjed.Men det kommer for en dag alt sammens å da håper jeg for B/G og supportenes del at han har rent mel i posen?Ville være veldig synd at en spiller som ikke spiller med hjerte for klubben ødelegger bare for å tjene mest mulig penger.
Mellomrom etter "parentes", "komma" og "punktum" er en uting tydeligvis.
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Post by G-s-enz »

guløye wrote:Jeg er verken B/G eller TIL supporter men en ting kan jeg si:her inne er det bare en gjeng med idioter som hopper når noen sier hopp.Med tanke på hva dere skriver her inne er det faen meg rart at denne siden existerer.Spør dere meg så tror jeg Morten kræmer og TROMSØ IL kommer sterkere ut av dette enn hva B/G og han dusten MR høye på pæra fyrn dere har som leder der i ingen manns land:Han kan f.eks feie for egen dør før han roper og skriker om hvor dårlig ledelsen er i TROMSØ,han er vel i så fall ikke noe bedre selv da.Håper B/G og Mr Gamsten har dekning på lønns sjekken til TM?nesten 1 milioner i året er han vert det?Mulig TROMSØ rodde seg tørskodd i land,mye penger for en spiller som er skadd og neppe holder mål i Tippeligaen.Men så kommer dere ikke dit heller da,hvis jeg fikk besteme. :guns

Kaste fyren ut herifra?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply