Spillertråd: Thiago Martins

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Cheese Smirnoff »

Beklager min uforskammethet, men vi vil ikke ha et forum med dårlig engelsk som ingen forstår heller. :wink:
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 461
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 44 times
Been thanked: 25 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Thomas Andersen »

Martins takket nei til Tyrkia:

http://www.an.no/glimt/article5294170.ece
Gult er kult!
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by mortsto »

Legger merke til at det ikke åpnes for at Martins skal være med videre. Ingen åpninger for at det er muligheter for forlengelse hvis kraftig lønnskutt eller lignende.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by bjornage »

Like greit at vi beholder han ut sesongen. Vi ville neppe fått noe særlig penger for han, og det vi ville spart på å selge han ville neppe vært tilstrekkelig for å skaffe en fullgod erstatter i sommer. Han er den beste spissen vi har pr. nå, og da må han være med ut sesongen, så får vi heller se etter erstattere når den tid kommer.

Thiago understreker selv at han har en god kontrakt og at vi ikke har råd til å beholde han med de samme vilkårene, så jeg kan ikke i min villeste fantasi forestille meg at han fortsetter her.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Ville Lehtinen »

Da er det vel duket for Thomas Rønning på spissplass fra neste sesong av :wink:
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Glimtfan »

Hvis Martins forsvinner, så er det jo ingen tvil om at det frigjør en plass til TR. Det må jo bety at TJ flyttes opp til spiss og at TR kommer inn på høyrebacken der hvor han er best.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Ville Lehtinen »

Fra spøk til revolver, så lurer jeg på hvilke tippeligaklubber som har vært interessert i Thiago i år. Jeg merker jo at når andre lag blir intervjuet før de skal møte Glimt, så er "vi skal passe ekstra godt på Thiago Martins fordi han er så god" en gjenganger, men nå har jo ikke Thiagos prestasjoner vært på topp på et par sesonger. Lever han enda såpass godt på ryktet fra 2007?
User avatar
Crazy horse
Posts: 8306
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 231 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Crazy horse »

Jeg mener spissplassen er det Glimt sliter mest på og det ser vi jo på toppscorerlista. Blir godt med et bytte. Mener vi trenger minst to nye midtspisser + Ruben Want.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Vegard »

Ville Lehtinen wrote:... men nå har jo ikke Thiagos prestasjoner vært på topp på et par sesonger.
I likhet med Bodø/Glimts prestasjoner. Kan det være en sammenheng? Jeg tror folk som til daglig jobber med forball er klar over dette ofte henger sammen.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Ville Lehtinen »

Jeg er klar over det, men jeg lurer på hvorfor Thiago fremdeles blir uthevet som en spesielt god spiller når det er lenge siden hverken han eller laget har spilt bra.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Vegard »

Journalister ... :?
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by mortsto »

Crazy horse wrote:Jeg mener spissplassen er det Glimt sliter mest på og det ser vi jo på toppscorerlista. Blir godt med et bytte. Mener vi trenger minst to nye midtspisser + Ruben Want.
Så får vi håpe at noen av unggutta virkelig tar steget opp til a-laget. Eller at Kåre gjør noe genialt på markedet. Ser for meg et scenario med en ny sesong i Adecco, og kun Sak og Ludde som aktuelle midtspisser. :shock:
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Frodo Baggins »

Sak er vel uten kontrakt etter sesongen? Da er det Ludde igjen...

Derfor jeg stusser litt på hvorfor Glimt hentet TJ, og ikke en ny, ung spiss osm kunne fått testet seg i høst..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by mortsto »

Sak har nok kontrakt ut sesongen ja. Så er spørsmålet hva som skjer hvis Martins definitivt forsvinner, og en ikke finner en erstatter. En fryktelig tanke, men kanskje ikke helt usannsynlig med Sak i Glimt også neste år.
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Knuta »

Sakk og Thiago forsvinner. Få opp en junior eller to og dyrk fram Stefan Johansen som ren spiss. Tror ikke han er aktuell for TIL neste år. TJ's signering stiller jeg meg helt uforstående til, ble nok kun tatt inn fordi han har flyttet tilbake til Bodø og var klubbløs. Glimt har mer enn nok av middelmådige spillere, vi trenger ikke flere slike men heller spillere som kan styrke stallen.
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Mariasha »

Jeg vil gjette noe av grunnen til at TJ ble hentet var at da har vi et habilt alternativ på back, og Kåre kan få fortsette å kjøre Hamoud som ving uten at det blir ramaskrik fordi han har Rønning på backen.

Ikke at det er så fryktelig relevant for tråden, men ja.
User avatar
-list
Posts: 1648
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 31 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by -list »

Kåre har allerede antydet at det er mulig å hente opp egenutviklede spillere mot slutten av sesongen. Det kan være at de allerede har tenkt på hva som skulle skje dersom kontrakten til Martins skulle komme til å nå sin utgang i år.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8306
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 231 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Crazy horse »

Jeg blir svært overrasket om Thiago blir tilbudt ny kontrakt. Uansett må han regne med å gå dramatisk ned i lønn og da spørs det om han vil takke ja. Økonomi var vel den største drivkraften til å skrive under sist, om jeg ikke husker feil, men den gang hadde han straks bedre forhandlingkort enn han har nå. Både alder og antall scoringer sliter han med.
Glimt må fullføre generasjonsskiftet snart og da håper jeg på både lokale talenter og kanskje en og annen etablert spiller fra andre klubber i Norge, eller en stor overraskelse fra utlandet. Kanskje er det noe interessant på toppscorerlisten for adeccoligaen? Sindre Marøy, Løv Ham 14 mål, Andreas Moen, Strømmen 12 mål, Erik Midtgarden, Mjøndalen 10 mål, Morten Eriksen, Sandnes Ulf, 10 mål, Robert Stene, Ranheim 9 mål, Thomas Klaussen Moss, 8 mål. (Hoppa over Fredrikstad og Sogndal sine, siden de for tiden ligger på opprykksplass.)
Fotball er nesten alltid morsomt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Cheese Smirnoff »

Farvel Thiago. Du blir IKKE savnet. :skål

Makan til møkkamann på fotballbana. Én ting er at han ikke presterer på bana, en annen er holdningen hans der ute. Uinteressert i fotballen, veldig interessert i å dytte motspillere og kjefte på dommeren.

Han hadde potensiale til å bli legende i klubben, men penger betyr åpenbart mest. Apropos:

Image
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Glimtfan »

Martins har vært katastrofalt dårlig i nesten hele sesongen. Jeg kan ikke fatte å begripe at de satte Sakk ned som stopper når ting har fungert greit fremover mot Ranheim og bryne. Jack sentralt og Hamoud på back eller CB ned og Haukås sentralt burde vært foretrukne valg, ikke for at Sakk er så forferdelig som stopper, men fordi Martins overhodet ikke får til noen ting om dagen.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Vegard »

Blir oppgitt over kritikken av Martins. Var selv i Strømmen og hørte folk klage da det gang etter gang ble sendt en høy poler mot Martins ryggende mot mål, men med tre sterke motspillere i kroppen. Oppgaven var jo håpløs, kritikken likeså.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Ville Lehtinen »

Jeg så bare Martins vase rundt i rolig luntende tempo i dag, synes kritikken er på sin plass når laget har spilt så mye bedre med en hardtarbeidende Sakk på topp.
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Knuta »

Rett kritikken mot Kåre som tar ut Thiago og plasserer han i en håpløs rolle i en slags 4-5-1 posisjon. Hvorfor Glimt skal legge seg så defensivt mot et amatørlag fra Strømmen forstår jeg ikke. Det er et dårlig utgangspunkrt og man gir Strømmen hele hånda fra start av.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Vegard »

Ikke missforstå, jeg er en stor Sakk-fan, spesielt når kritikken og skjellsordene hagler fra ekspertene på dette forumet. Min spådom er at selv Sakk ville slitt med den taktikken Glimt hadde i dag. Men jeg tror Sakk er i bedre form enn Martins for tiden.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1213 times
Been thanked: 1100 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Kesseboy »

Knuta wrote:et amatørlag fra Strømmen
Jeg må jo bare skyte inn at amatørlaget fra Strømmen ligger ett - 1 - poeng bak Glimt på tabellen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply