Spillertråd: Runar Berg

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by dagobert »

bjornage wrote:
ingen87 wrote:Først hadde vi Dutte. Fra han ble det tre avkom som alle herjet i Glimt-drakta. Hva om de tre sørger for enda tre nye avkom. Det vil si 9 stykk Berg i tredjegenerasjonen (har ikke oversikt over ungene deres).. Tenk hvor sinnsykt gode vi blir når vi da kommer til fjerdegenerasjon! Harald Dutte Berg's oldebarn! Da skal vi rent matematisk ende opp med 27 Berg i klubben! Lys fremtid dere! :D
27 sentrale midtbanespillere kan bli litt i overkant kanskje? Kan ikke se for meg en Berg i noen annen posisjon :)
ikke glem den siste av brødrene ,Terje.
Selv om han ikke spiller fotball kan vi jo håpe at genene er der :D
Glimt selvfølgelig!
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by RS2-Gti »

Har spillt bedriftskamp mot Terje. Han er ingen fotballspiller, og har ikke trent noe fotball tror jeg. Men du merker det i kroppsbevegelsene at de har samme far.
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Johansen »

Runar og Ørjan Berg orker ikke tanken på å miste Bodø/Glimt, og har en plan om å bidra ved å skaffe tre millioner kroner til klubben i sine hjerter.
- Jeg sier fra meg 50.000 kroner av lønna mi. Neste sesong er han ikke sikker på om han spiller eller bare jobber i klubben, men uansett vil han ikke være dyr i drift.
http://www.an.no/sport/article5315983.ece

true legend!!! :hedre
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Glimtfan »

Fantastisk av brødrene Berg og det viser også om en modenhet når de har fokus å en skikkelig opprydning og ikke bare brannslukking.
Gvandreassen

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Gvandreassen »

De to er virkelige fotballspillere. Brenner for én klubb.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by gavharr »

Intet mindre enn fantastisk av brødrene Berg!

Men hvem er alle disse kvalmingene som bare kommer med sure oppstøt når saker handler om Glimt? Har dem ikke bedre ting å foreta seg enn å syte fordi byens fotballag er interessant lesestoff for en del Bodøværinger?

Nei, la dem sitte i vedskjulet å r..ke med sandpapir, så kan vi andre med hjerte for Glimt prøve å støtte klubben og følge brødrene Bergs gode initiativ.

Brødrene Berg på sokkel!!
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Crazy horse »

Har jo ikke noe i mot at folk har et annet syn enn meg, når det gjelder Glimt og de store problemene de er oppi, men det er jævlig irriterende at man ikke klarer å holde en litt mer saklig tone, enn man gjør. Det er med store (og ofte stygge) ord man uttaler seg, og det meste er totalt unyansert.
Denne typen uttalelser er jo noe som slipper til på de fleste diskusjonsforumer rundt omkring i landet og som ødelegger et hvert tilløp til seiøs debatt, og det er meningsløst å forsøke å svare dem, for da blir de bare enda verre. Redaktører av slike forumer har en grundig oppryddingsjobb å gjøre!
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Novi »

Flott tiltak, og fin kommentar om selskapet som vil donere bort en tapas-aften. Slike ting viser at det er vilje hos Bodø-bedrifter, om ikke annet.

Det som er irriterende er at jeg vil se slike ting når ting går bra. Man vil jo helst at bedrifter henvender seg med slike ting for å bruke Glimt som noe å promotere seg gjennom, og ikke for å "være greie".

Håper Berg-brødrene lykkes, men 3 mill hørtes ikke mye ut når man snakker om 10 mill i kortsiktig gjeld. Det kommer jo heller ikke uten kostnader, så man sitter jo ikke igjen med 3 mill som man kan putte rett i "hullet".
Una mas cerveza.
negative
Posts: 257
Joined: Sun Dec 09, 2007 10:32 pm
Location: Mo i Rana
Has thanked: 31 times
Been thanked: 13 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by negative »

Glimt
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by mortsto »

"Mot Sandnes Ulf ble jeg byttet ut med en 17-åring fra Bodø. Da jeg så Daniel Berntsen fosse ned til dødlinja for andre gang og la inn foran mål ble alt veldig tydelig for meg. Jeg kan ikke ta opp plassen på laget for en talentfull unggutt, sier Runar Berg. "

Vet ikke helt hva jeg skal si til dette. På den ene siden er det jo prisverdig å ville slippe til ungdommen. På den andre siden kan han vel ikke mene at en skal legge ansvaret på Berntsens skuldre all den tid vi fortsatt kjemper om kvalik? Jeg er ganske forvirra nå merker jeg.
negative
Posts: 257
Joined: Sun Dec 09, 2007 10:32 pm
Location: Mo i Rana
Has thanked: 31 times
Been thanked: 13 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by negative »

Det skjer så mye rart i og rundt Glimt for tida at jeg vet ikke hva jeg skal tro... Runar hever vel lønn denne sesongen så da sparer vi vel de kronene? Ikke at det dreier seg om så store beløp da...
Glimt
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by -list »

Oi oi, forhasta beslutning :(
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Knuta »

mortsto wrote:På den andre siden kan han vel ikke mene at en skal legge ansvaret på Berntsens skuldre all den tid vi fortsatt kjemper om kvalik? Jeg er ganske forvirra nå merker jeg.
Kåre sier jo at Glimt har gitt opp opprykksdrømmen. Blir vel nr. 7 eller 8 i årets sesong, eller ny start i 5.div i Salten.
Last edited by Knuta on Mon Sep 20, 2010 2:53 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Masinga »

Dette kom jo rimelig bardus!

Mulig at Runar Berg tenker han vil spare klubben for lønnsutgifter, samtidig som han vil bruke alle krefter på å redde klubben fra konkurs. Det han sier om Berntsen er utelukkende positivt og ikke ment som å legge byrder på andres skuldre.

Runar Berg skal ha takk for en lang og fantastisk karriere!
Masinga
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by mortsto »

list: Ja jeg synes dette er veldig rart. Kan det være en porsjon irritasjon over at han ble tatt ut på 1-1 og han følte han kunne være med å avgjøre? Det er ikke så lenge siden han var ute i media og sa han ville ha ett år til. Synes i anstendighetens navn han kunne spilt ut sesongen om ikke annet.
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Thomp »

Hvor mange sjokk skal man tåle? Jeg ser hva Runar sier, og skjønner ressonnementet, men legge opp nå, midt i all elendigheta? vet ikke om jeg er med på den.

Uansett er det en Glimts gjennom alle tider beste spillere som nå legger støvlene på hylla.Makan til lojal, og oppofrende type skal du lette lenge etter.

Håper du fortsatt gjør deg gjeldene i klubben, og er med på å redde skuta.

Takk for alt du har gjort for klubben Runar :klapp
Søker svar på kvinnens gåte, i mellomtiden har jeg det j.....moro:)
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by mortsto »

Knuta wrote: Kåre sier jo at Glimt har gitt opp opprykksdrømmen. Blir vel nr. 7 eller 8 i årets sesong, eller ny start i 5.div i Salten.
Hvor har han sagt dette? Han mener vel håpet om direkte opprykk vil jeg tro?

AAARGH!!! Innser nå at Thomas Rønning kommer til å starte på Runars plass resten av sesongen!
:evil: :evil: :evil:
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Glimt1916 »

Nu skjer det fryktelig mye på en gang. Og lite av det e positivt. Uansett e det en fantastisk spiller og representant for klubben som har spella for siste gang. Vemodig.
:hedre
negative
Posts: 257
Joined: Sun Dec 09, 2007 10:32 pm
Location: Mo i Rana
Has thanked: 31 times
Been thanked: 13 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by negative »

En ting er ihvertfall helt sikker: Runar sin avgang understreker hvor alvorlig situasjonen Glimt befinner seg i er. Huffameg...
Glimt
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Mariasha »

Glimt1916 wrote:Nu skjer det fryktelig mye på en gang. Og lite av det e positivt. Uansett e det en fantastisk spiller og representant for klubben som har spella for siste gang. Vemodig.
:hedre
Signeres.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Knuta »

mortsto wrote: Hvor har han sagt dette? Han mener vel håpet om direkte opprykk vil jeg tro?
Henviser til ab24 med sitat fra fra Kåre:
Glimttrener Kåre Ingebrigtsen sier at de bare skal glemme å snakke om opprykk, etter at laget tapte 2-1 for Sandnes Ulf på Aspmyra.
Ellers så er det vel ingen som skal forvente at Berntsen skal dra skuta.
Men det er jo fint at noen på forumet fortsatt ser for seg at Glimt overlever. Jeg tror løpet er kjørt desverre. Kan ikke fatte å begripe hvordan Glimt skal reddes nå. Tror Glimt trenger ca. 40 mill for å slette gjeld osv og kunne gå videre med driften.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by mortsto »

Kunne virkelig tenkt meg at Glimt arrangerte en testimonialkamp for Runar. Måten han nå legger opp på gir en ekkel bismak, på samme måten som med Stig i fjor. Hva om en kunne få samlet kremen av de spillerne han har spilt med gjennom karrieren? Tenk å få sett Runar, Ørjan og Arild sammen på midtbanen? Og en litt furten Tom Kåre degradert til midtstopper? Runar vil sikkert gjøre som han alltid gjør. Kaste inntekten han får ned i Glimthullet.

Håper i det lengste at Runar fortsetter ut sesongen. Hvis ikke skal han ha takk for innsatsen. En sann hedersmann. :klapp
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by G-s-enz »

Takk for mange flott stunda opp gjennom åran,en stor legende trer av!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Knuta »

Tror faktisk Runar tenker på helt andre ting akkurat nå. Han og Ørjan jobber sammen med andre næringsfolk i Bodø, med kommunen, NB for å kunne få inn nødvendig kapital. Ørjan og Runar har et stort kontaktnett og Stig Johansen har også gode kontakter i økonomisammenheng. Det er vel derfor Runar vil konsentrere seg 100% om denne oppgaven. Tiden er kort og spillerne med barn og hus kan jo ikke gå vente på lønn særlig lengre. Glimt trenger en kortsiktig kapital på 3-4 mill og langsiktig kapital på 30-40 mill. Dersom den kortsiktige kapitalen ikke kommer i løpet av uka er nok konkurs et faktum.
Det ryktes om mye i Bodø akkurat nå, kan ikke si mer nå.
Last edited by Knuta on Mon Sep 20, 2010 3:31 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 456
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 36 times
Been thanked: 23 times

Re: Spillertråd: Runar Berg

Post by Thomas Andersen »

Hill Runar, hill deg!

Runar har rett i en ting; kampen mot konkurs er viktigere enn opprykk og hva som skjer på banen nå. Utrulig nok tror jeg han kan spille en enda større rolle i markedet for inntekter.

Vemodig, veldig. Men takk for alle gode stunder med deg på banen!

Hill Runar! :glimt
Gult er kult!
Post Reply