Spillertråd: Trond Olsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11497
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 618 times
Been thanked: 820 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Novi »

Krølle wrote:
MhepA wrote:Jeg synes på en måte at det er rett og rimelig at styret tar seg sammen og minsker dette underskuddet med noe annet enn salg av nøkkelspillere.
Forslag? Trylle?
Er nok pliktet til å selge nå ja. Fankern så synd, ettersom Olsen nettopp signerte ny kontrakt, og vi tilsynelatende ikke var i situasjon hvor vi er tvunget til å selge.

Så, hvem drar? Olsen er vel på lang vei eid av investorer, så det spørs vel hvor mye de evnt. sier seg villig til å si fra seg ved et evnt. salg. Hvem ellers kan vi selge?
Una mas cerveza.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by tomath »

Hamoud og Londak er vel de heteste kandidatene i tillegg til de to du nevner. Kanskje til og med Bjørdal, men det er vel tvilsomt om noen vil satse særlig mye penger på ham siden han har vært så mye ute og det vel fortsatt er uvisst når han kommer tilbake.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by G-s-enz »

Pavel & Mounir er nok hete salgsobjekt,men i mine øya må vi hvertfall ikke selge Pavel,for da treng vi en erstatter vi ikke har råd til, men detta bør uansett flyttes til en anna tråd ilag med innlegget til Novi :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Begod »

vi får vel ikke solgt noen spillere før nyttår uansett, så et salg av Trond vil vel uansett ikke hjelpe på årets underskudd? For å berge lisensen for 2010 må man først å fremst få ned utgiftene. Selg/frigi : Bjørdal eller PVVR, Råstad, Even Iversen,Alo og Thomas Jakobsen. Hvis ikke dette holder så vil jeg også kvitte meg med Thiago før jeg ville solgt Trond Olsen.

Da vil spillerstallen se slik ut:
Keeper: Londak, Kolstad , Forn
høyreback: Mounir, Stig Johansen
Midstoppere: Theting , Bjørdal eller PVVR, EEK
Venstreback: Forko, Imingen
Midtbane:berg,berg, Rønning, konradsen
Angrep: Derek, Ludde, Thiago, Sakk og Trond Olsen.

I år var troppen på 27 mann.Denne troppen er på 19 mann
Hvis vi sier at snitt lønna for de som må gå og har gått er 500.000 så sparer vi 4 mill i lønnsmidler og med litt flaks så får vi kanskje inn 5.mill + på spillersalg i tillegg.
Å selge Trond for under 10. mill er som å pisse i buksa, hvis vi får 15 mill + så er det derimot bare å selge.
I medgang og motgang
dani
Posts: 651
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 31 times
Been thanked: 180 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by dani »

re Begod.

Som NISO sier om dagen, så er det ikke noe som heter å fristille spillere. Vi kan si de opp, men må da betale lønn ut kontraktslengden.

Ellers, blir vi kvitt såpass mange spillere som i ditt eksempel, så fjerner vi soskost på lønnen deres også, som utgjør et sted mellom 15-24% for klubben.
Master_Of_Footbal
Posts: 37
Joined: Fri Dec 19, 2008 8:13 pm

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Master_Of_Footbal »

Heisann, jeg vet ikke om noen her inne husker meg, men jeg regner med at jeg er savnet uansett.
MOF = Profesonalisme gjennom fotballfaglig tyngde.

Kjedelig javel, men sakelig
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Ville Lehtinen »

Kan ikke si det. Tror jeg ville husket et brukernavn med en så åpenbar skrivefeil Image
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Snorreth »

Jeg husker deg fra det gamle AN-forumet. Lo meg skakk av alle dine kommentarer... vitser, Master Of Football :lol:
Master_Of_Footbal
Posts: 37
Joined: Fri Dec 19, 2008 8:13 pm

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Master_Of_Footbal »

Jeg vet ikke om det er rom for samme artighetsnivå her, vi får vel se.... :?

Nicket mitt er forresten ikke skrevet feil. Fotball skrives slik på engelsk. Det er noe jeg trodde alle visste.
MOF = Profesonalisme gjennom fotballfaglig tyngde.

Kjedelig javel, men sakelig
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Snorreth »

Det har fakset inn bud på Trond Olsen ifølge Benn:
http://www.an.no/glimt/article4004779.ece

Men mitt spørsmål er:
Er det Hoftun eller Hamrén som ønsker han til Lerkendal?
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Begod »

Styrelederen sier at budet Glimt har mottatt ikke er godt nok.

- Jeg kan bekrefte at budet fra Rosenborg ikke er i nærheten av hva vi forventer å få for en spiller som Trond Olsen, sier Eidissen
Musikk i mine ører, vi kan ikke la Trond gå på billig salg.
I medgang og motgang
User avatar
Mr Bean
Posts: 2715
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Mr Bean »

:tenk .. Hmmmmmm...Hvorfor er jeg ikke overrasket over at bartissan vil ha kloa i han og??? Drit og dra sør-trøndera.. :evil:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Banii
Posts: 149
Joined: Sun Mar 21, 2004 3:52 pm
Location: Trondheim

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Banii »

tipper han blir solgt til rbk for 6 mill.
"I honestly believe that in certain parts of America now, people have started to mate with vegetables."
- JC
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Snorreth »

Mr Bean wrote::tenk .. Hmmmmmm...Hvorfor er jeg ikke overrasket over at bartissan vil ha kloa i han og??? Drit og dra sør-trøndera.. :evil:
At klubber ønsker deg gode spillere, er intet nytt.
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by brawno »

Ingen spillere er uerstattelige. Om Glimt får forhandlet frem en god pris for Olsen, betyr det at vi kan beholde de andre viktige spillerne + at vi kan kjøpe Birkir Bjarnason av Viking. Og så redder vi ræva økonomisk. RBK skal få Olsen hvis vi får 10 mill, Michael Jamtfall og Jo Sondre Aas av dem. :twisted:
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
User avatar
-list
Posts: 1648
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 31 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by -list »

Begod wrote:
Styrelederen sier at budet Glimt har mottatt ikke er godt nok.

- Jeg kan bekrefte at budet fra Rosenborg ikke er i nærheten av hva vi forventer å få for en spiller som Trond Olsen, sier Eidissen
Musikk i mine ører, vi kan ikke la Trond gå på billig salg.
Vi kan og siden vi må, vil vi :(

Vi er i den situasjon at budsjettet er sprukket og årsregnskapet ser ut som det er skrevet av en sportsjournalist utelukkende kvalifisert til spalta si gjennom å være lokalkjendis. Krisa må minimeres før nyttår og dette kan kun gjøres gjennom spillersalg. Det er kjøpers marked og Rosenborg vet at vi trenger desperat å selge for å rette opp sluttlinja.

Trond Olsen er nok verd mer for klubben i publikumsinteresse og resultater enn de stakkarslige kronene vi får for ham, men styret ser nok på det helt nødvendig å dra inn et par millioner. Ny venstrespiss får vi vel tradisjonen tro gjennom at ett eller annet lystig investeringslag betaler overgangssummen mens Glimt får dekke en ny, dyrere lønnssjekk og gjennomføre rebahiliteringsprosessen for å få også den nye spilleren tilbake på rett kurs.

Olsen og Hamoud har stått for store deler av underholdningsverdien til Glimt de siste årene, så jeg håper i alle fall vi får nok for Olsen til å pynte på 2008-økonomien og sikre 2010-lisensen. Men jeg kan godt tenke meg at et salg av Olsen slår negativt ut på 2009-omsetninga.

Jeg er faktisk helt sikker på det. Vi kommer sikkert til å bruke mer penger på spillerkjøp i Januar og februar enn vi får inn på salg, og hverken økonomi eller spillergruppe blir styrket. Bare bunnlinja per 31.12.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Frodo Baggins »

"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Glimtfan »

Da er det åpenbart at 2 klubber er interessert. Jeg tipper også at en klubb som VIF sikler etter Olsen, men de har neppe penger nok. Forhåpentligvis kommer det utenlandske klubber på banen, slik at vi kan få presset prisen opp eller over 10 mill, husk at et hattrick mot RBK på Lerkendal neppe har foregått uten en drøss av representanter for store klubber på tribunen. Tettey, Konan Ya og Skjelbreid har tross alt interesse fra en rekke store klubber, spesielt Skjelbreid og Tettey.
TIL har neppe kapasitet til å by allverden for en enkelt spiller, men at de er interessert hjelper på prisen.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Frodo Baggins »

Trond havner nok aldri i Tromsø, TIL har ikke muskler nok til å matche RBK.

Men spillestilmessig så vil nok Trond passe bedre i TIL enn i RBK, hvis Høgmo gjenninnfører sitt 4-2-3-1 system, kontra 4-4-2 som ser ut til å være den foretrukne formasjonen til RBK for tiden.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by eidurgud »

Trond, som Trond Fredrik, er 433-spillere. De fungerer kun i 4-3-3. Ludde kan til tider funke i 4-4-2, men Trond er ekstrem, han vil kun prestere godt som ving i 4-3-3.

Han kommer aldri til å signere for idrettlauget.
User avatar
-list
Posts: 1648
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 31 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by -list »

eidurgud wrote: (...) han vil kun prestere godt som ving i 4-3-3. 1)

Han kommer aldri til å signere for idrettlauget. 2)


1) Er dette noe Trond selv, og Høgli er like sikker på?
2) For den rette summen flytter folk hvorsomhelst... For eksempel Shanghai.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15801
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1100 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Kesseboy »

På tross av de pengene som TIL ifølge Mr. North dro inn på Ramovic-avtalen, så tviler jeg veldig sterkt på at TIL er i stand til å gå seirende ut av noen budrunde med RBK, eller for den del et utenlandsk lag.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by tomath »

Hvis RBK virkelig er veldig interessert i Trond så kan vel neppe TIL konkurrere nei, men så spørs det hvor sterk interessen er da. Kanskje interessen først og fremst kommer som en følge av krisen i Glimt og at RBK kun vil ha ham dersom det blir et røverkjøp.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
8000Stein
Posts: 709
Joined: Wed May 26, 2004 11:42 am

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by 8000Stein »

Kun salg til utlandet bør være aktuelt. Og han bør ikke selges for mindre enn Tarik
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Larsen »

Jeg tror ikke Trond selv har lyst til å spille for Tromsø, så en overgang dit ville være overraskende.
Post Reply