Spillertråd: Trond Olsen

Moderator: Larsen

Svar
Brukeravatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Sted: Kløfta
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Legg inn av Sulliken » tor apr 19, 2018 6:33 pm

Men han puttet 1-0

Det er som er greia med med Trond. Han kan spille rævva i 80 min, men plutselig er han der og skaper målpoeng..
Ta dæ en dram, kjære Runar Berg...

Brukeravatar
G-s-enz
Sted: Målselv

Legg inn av G-s-enz » tor apr 19, 2018 10:12 pm

Selv rullestolen til Stephen Hawkins hadde scora på den.

Men ja han putta,men innsatsen står til stryk,går man rundt å sutre over å ikke få spille kjøre man ikke på 35% når man endelig får sjangsen fra start.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevner at vi bør skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!

Brukeravatar
Kesseboy
Sted: Bodø
Been thanked: 3 times

Legg inn av Kesseboy » tor apr 19, 2018 11:04 pm

Nå så ikke jeg kampen, men jeg har lyst til å skyte inn at det virker å være ganske mange mennesker som synes Trond Olsen "spiller seg inn på laget" hvis han, tja, kjemmer håret eller skifter skjorte. Fryktelig mange har fryktelig stor tru på den mannen.
¯\_(ツ)_/¯ Shikata ga nai ¯\_(ツ)_/¯

ecke
Been thanked: 2 times

Legg inn av ecke » tor apr 19, 2018 11:53 pm

Det kan vel også være slik at alternativene ikke nødvendigvis er lysende poengplukkere? Vi er alle enige om at Hauge har stort potensiale, men han leverer ikke veldig bra og er fortsatt en junior defensivt. Layouni er spennende,og dessverre fortsatt for lav løpskapasitet, og rusten defensivt. Drage har knetrøbbel. Jeg liker aldeles ikke alle forsøkene med midtbanespillere på kant, og, ja, jeg har fortsatt tro på at Olsen, vår tredje beste poengplukker i fjor, kan gjøre forskjell.

Brukeravatar
Sven-Rune
Sted: Tønsberg

Legg inn av Sven-Rune » fre apr 20, 2018 6:34 am

Layouni har vel foreløpig ikke truffet med et eneste innlegg, og velger å skyte svake skudd når andre er i bedre posisjon.
Kunne Emil spilt i den posisjonen?
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt

Brukeravatar
Novi
Sted: Trondheim

Legg inn av Novi » fre apr 20, 2018 7:23 am

Hadde jeg vært Olsen og sett Emil bli puttet i den posisjonen, atpåtil med Jacobsen på venstreback, ja da hadde jeg også skapt "en konflikt" - eventuelt latt trenerne høre det.

Alle vet at Olsen har hatt bedre form-perioder i karrieren sin, og vi vet også at han kan skrus på til å holde et godt ES-nivå. Situasjonen per d.d. er slik Ecke sier - alternativene er beviselig dårligere. Layouni har hatt noe uferdig og puslete over seg siden han kom, og Hauge har hatt for mange dårlige/anonyme kamper til å forsvare plassen. Når Olsen var samme alder var han alt annet enn anonym på kanten, Ludde likeså.
Una mas cerveza.

Brukeravatar
G-s-enz
Sted: Målselv

Legg inn av G-s-enz » fre apr 20, 2018 8:21 am

Layouni har egentlig 3 assist i år,den ene ble feilannulert og to der Opseth kun har å skyte ballen i mål men begge blir redda på strek. Layouni over Trond alle dager i uka for min del.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevner at vi bør skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!

Trapattoni

Legg inn av Trapattoni » fre apr 20, 2018 8:43 am

Novi skrev:
fre apr 20, 2018 7:23 am
Når Olsen var samme alder var han alt annet enn anonym på kanten, Ludde likeså.
Når Olsen var på samme alder som Hauge er i dag spilte han ikke så mye. To kamper fra start i 2002, tror jeg. Mange innhopp fra benk.

Brukeravatar
J I P
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av J I P » fre apr 20, 2018 9:50 am

Man skal ikke glemme at Olsen fremdeles har fart i kroppen og et rykte som jeg vil tro at motstanderne fremdeles husker.

Forskjellen mellom Olsen og Hauge for eksempel er at Olsen fremdeles raider fremover mens Hauge raider på tvers av banen. Det virker ikke som om Hauge helt tror på at han klarer å forsere fra / skjerme ballen i en en mot en duell mot sidebacken. Og mot Haugesund - hvor mange løp bak backen prøvde ikke Layouni seg på uten at han fikk en ball å jobbe med. Glemmer Glimt helt av vingspillet sitt?
Kjemp, Kjemp, Kjemp for poeng
Kjemp, kjemp, kjemp for poeng
Seiern skal vi ha med hjem

Brukeravatar
Garrincha
Sted: Narvik

Legg inn av Garrincha » fre apr 20, 2018 10:02 am

Layouni har mye spennende, men samtidig noe uforløst, å komme med. Det har dessverre ikke blitt noe særlig med målpoeng av det til nå. Med Olsen kommer dette jevnt og trutt, men Olsen har hatt dårlig inngang til sesongen pluss at han i mange år har vært dårlig på våren. Det må da være mulig å rotere litt på vingposisjonen? Vi er vel enige om at forsvaret og helst midtbanen ikke får for mye rokkeringer, men i angrepet må det være mulig å bytte litt mer på spillertypene. Slik at vi ikke blir så forutsigbare fremover. Jeg tror KK har en plan om å gjøre laget mindre forutsigbar ved å nettopp få flere strenger å spille på, og det tror jeg på lang sikt kan være riktig og nødvendig.

Vi har i en mannsalder spilt med lynvinger og kontringer, og det er vel og bra når det fungerer, men også her på forumet har mange etterlyst litt mer uforutsigbarhet. Slik det har vært har gjort at motstanderne over tid har fått utviklet effektivt motspill mot kontringspillet vårt, og når vi ikke har hatt flere planer blir det ofte enkelt for motstandere.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".

Brukeravatar
Kesseboy

Legg inn av Kesseboy » fre apr 20, 2018 11:29 am

Det er ikke et innspill verken for eller mot Trond Olsen, men å påpeke at Layouni har levert få målpoeng så langt er litt spesielt ettersom heller ingen andre har levert målpoeng (i serien) siden LSK-kampen.

Brukeravatar
tomath

Legg inn av tomath » fre apr 20, 2018 12:09 pm

Men som en av de tre offensive så er vel Layouni en av de største "synderne" i så måte?

Når det gjelder Olsen så føler jeg av og til at han for Glimt og enkelte av Glimtsupporterne er en slags light-versjon av det Francesco Totti var for AS Roma de siste sesongene. Med det mener jeg at Totti på det tidspunktet var milevis unna det nivået han en gang hadde, men likevel hadde enkeltøyeblikk av genialitet som gjorde at man så bort fra at han generelt sett ikke holdt nivået lenger. Dette ble et stort problem særlig siste sesongen da han helt åpenbart ikke holdt mål lenger, men manageren ble likevel slaktet hvis han ikke brukte ham, byttet ham innpå for sent osv.

Nå har ikke Olsen samme gudestatus, og holder relativt sett vesentlig høyere Eliteserienivå enn Totti holdt Serie A-nivå siste sesongen, men det er skummelt hvis man havner i en situasjon hvor en utelatelse av Olsen blir møtt med kritikk helt uavhengig av prestasjoner på trening og i de siste kampene.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington

Brukeravatar
Garrincha
Sted: Narvik

Legg inn av Garrincha » fre apr 20, 2018 12:53 pm

Kesseboy skrev:
fre apr 20, 2018 11:29 am
Det er ikke et innspill verken for eller mot Trond Olsen, men å påpeke at Layouni har levert få målpoeng så langt er litt spesielt ettersom heller ingen andre har levert målpoeng (i serien) siden LSK-kampen.
Layouni har spilt mest til nå av vingene:

Layouni: 332 min, 0 mål og 0 assists.
Hauge: 249 min, 0 mål og 0 assists.
Olsen: 105 min, 0 mål og 0 assists.
Drage: 73 min, 0 mål og 1 assist.

Sørgelig statistikk.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".

Brukeravatar
Kesseboy

Legg inn av Kesseboy » fre apr 20, 2018 1:00 pm

Det er en sørgelig statistikk, men den kan strengt tatt ikke brukes verken for eller mot noen. Den er litt for ekstrem til det.

Brukeravatar
ingen87
Sted: Saltdal
Kontakt:

Legg inn av ingen87 » tir apr 24, 2018 8:24 am

Hadde håpet at TO skulle gripe sjansen bedre når han fikk en hel omgang mot Kristiansund. Klarer ikke å involvere seg. Er helt usynlig bortsett fra et innlegg som fort kunne endt i et nytt selvmål.
Førr Evig!

Trapattoni

Legg inn av Trapattoni » tor jun 07, 2018 8:38 pm

AN melder at Trond selger huset. Så nå er det bare å kjøre på med spekulasjoner.

Knuta

Legg inn av Knuta » fre jun 08, 2018 8:45 am

Overgang til TUIL. ??

Brukeravatar
Novi

Legg inn av Novi » fre jun 08, 2018 11:02 am

Kjøpt seg nytt hus da? Føler vel det er den mest relevante informasjonen her, før man begynner å spekulere.
Una mas cerveza.

Wendigo

Legg inn av Wendigo » fre jun 08, 2018 1:22 pm

Siden det står spørsmålstegn der, så er det vel bare enda mer spekulering...
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-

Knuta

Legg inn av Knuta » fre jun 08, 2018 1:54 pm

Jeg svarte ironisk. Ironi er ikke lett. Jeg kommenterte på min måte på et håpløst innlegg fordi at en spiller kjøper eller selger leilighet/hus.

Brukeravatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Kontakt:

Legg inn av Sulliken » lør jun 09, 2018 5:48 pm

https://www.finn.no/realestate/homes/ad ... =121970931

Han lever ikke i fattige kår, i allefall..

Mulig han syns at en enebolig blir for stort... Sånn hvis han bor alene..

mortsto

Legg inn av mortsto » søn jun 10, 2018 10:16 am

Hvis TO ville unngått spekulasjoner, kunne han vel gitt annen respons enn "ingen kommentar" når AN ringer og spør. Men det skal bli spennende å se hva som skjer. Tviler på at den opsjonen på ekstra år blir utløst, og det aner meg at TO ikke har all verden å falle tilbake på etter fotballkarrieren. Kanskje trenerkarriere neste?

Brukeravatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Kontakt:

Legg inn av Sulliken » søn jun 10, 2018 1:15 pm

Poker pro
:mrgreen:

Brukeravatar
J I P
Kontakt:

Legg inn av J I P » ons jun 27, 2018 4:53 pm

Og huset fikk han solgt i allefall - så da er han fri til å dra hvis det rette tilbudet kommer.
https://www.eiendomsmegler1.no/eiendomm ... =121970931

Brukeravatar
J I P
Kontakt:

Legg inn av J I P » ons jul 18, 2018 11:20 am

Bodø Nu skriver at Trond Olsen har bestemt seg for å forlate Glimt - ifølge nære bekjentskaper av Trond.
https://bodonu.no/trond-olsen-ferdig-i- ... 8.07-11:15

Avisa Nordland følger opp med et intervju med Frode Thomassen hvor det bekreftes at Trond har kontrakt med Glimt ut 2018 men vil ellers ikke kommentere saken.
Det vil heller ikke Aasmund. Og Trond kommenterer heller ikke saken
https://www.an.no/glimt/eliteserien/fot ... 5-4-814101

Svar