Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by brutus »

Millionbud betyr sannsynligvis noe over 1 million, og da vet vi samtidig at TILs første bud lå under dette. Bjørdal blir aldri solgt for over 1.5 millioner.
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Krølle »

brutus wrote:Bjørdal blir aldri solgt for over 1.5 millioner.
Da kan vi konkludere med at han ikke blir solgt. For Glimt har takket nei til 1,5 mill. fra Aalesund.
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Johansen »

brutus wrote:Millionbud betyr sannsynligvis noe over 1 million, og da vet vi samtidig at TILs første bud lå under dette. Bjørdal blir aldri solgt for over 1.5 millioner.
Nå ble det jo også sagt at Tore Reginiussen aldri kom til å forlate TIL gratis...
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by brutus »

Johansen du er fullstendig off topic! Hva har Bjørdal-saken med at Reginiussen gikk gratis fra Tromsø å gjøre? :wink:
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Glimtfan »

Der er jeg ganske sikker på at du tar feil Brutus. Hvis TIL sitt bud lå under 1 mill, så er det selvfølgelig er skambud som ikke kan tas seriøst, men at TIL og Start viser interesse er med på å presse prisen opp. Aafk sier ganske klart at de vil legge inn et nytt bud. Jeg tror man kan ta det for gitt at prisen vil ligge over 1,5 mill og oppfatter det som litt naivt at du tror prisen vil ligge under 1,5 mill når Aafk uttaler at det er i "millionklassen" og at de ikke "utelukker et nytt bud".
Vi vet samtidig at bl.a Brann og Stabæk er på stopperjakt. Jeg har tidligere sagt at Glimt bør være fornøyd med 2-3 millioner, men ser ikke bort fra at vi kan få mer, det er mange klubber i tippeligaen som mangler en solid midstopper.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Taskeladdn »

Taskeladdn wrote:Man får ikke handla noe bedre kvalitet enn Bjørdal for 2-3 millioner.

Å selge for den summen for å handle inn andre spillere vil jeg se på som ren idioti, eneste som gjør at jeg godtar et salg under 6-7 mill er at man må selge for å berge lisensen.

Stallen er sterk nok til å rykke opp nå, satser heller på at vi får solgt/leid ut litt benkeslitere som fex Alo slik at vi frigjør lønn slik at man får minst en kantspiller inn via bosman.
Enig! Et salg for 2-3 mill vil jeg se på som en vennetjeneste imot Bjørdal hvis han absolutt vil vekk.
Noe jeg ikke trur siden han får spillt tippeliga fotball med Glimt neste år hvis han blir.

Å selge vår beste spiller for en så liten sum vil være som å pisse i buksa for å få litt varme når man allerede er varm. Man pisser ikke i buksa før man virkelig fryser og akutt trenger varmen der og da.
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Johansen »

brutus wrote:Johansen du er fullstendig off topic! Hva har Bjørdal-saken med at Reginiussen gikk gratis fra Tromsø å gjøre? :wink:
At han nevnes som en mulig erstatter, for Tore som "ble solgt" i følge Dagbladet

Tromsø snuser også på Glimt-stopperen. TIL har solgt Tore Reginiussen til Schalke, og trenger en erstatter.
'

http://www.dagbladet.no/2010/01/19/spor ... l/9997419/
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by bjornage »

Jeg er ganske negativ og har mer eller mindre forberedt meg på at Johan vil forlate Glimt før sesongen starter. Hvis han vil spille i Tippeligaen, og Glimt får et bud på 2 til 2,5 mill så tror jeg ikke ledelsen kommer til å takke nei til det dessverre. Tromsø har midler, Aalesund har midler og Glimt har ikke råd til å takke nei hvis det kommer et okei bud. Det er galskap å tro på et stort millionbeløp slik sånn overgangsmarkedet og økonomien i norsk fotball er nå. Moldskred gikk for hva, 4 millioner? Og der har vi en langt mer merittert spiller som i tillegg går til en større klubb.

Det hadde vært topp å kunne behold Johan, men et sted går nok grensen for Glimt også og jeg ville ikke blitt overrasket om han gikk til en av de to klubbene for 2 millioner + % for videresalg...
Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Knuta »

Bjørdal må ikke selges til under 4 mill. Nå er det på tide at Glimt slutter å gi bort spillere. Bjørdal er også inforstått med at Glimt må ha en stor sum dersom salg og har akseptert dette(han er en fornuftig og lojal kar). Her må en ha is i magen, og endelig ser det ut som Glimt har det.
La nå Viking, TIL og Aafk komme med bud og vent til toppbudet kommer, hvis ikke så spiller Bjørdal for Glimt hele 2010.
Moldskred hadde bare 1 år igjen av kontrakten, så her kan en ikke sammenligne hverken med han eller Reginiussen.
Hensikten med lange kontrakter er sikkerhet både for spillere og klubb. For Bjørdal kom det vel ikke som noen sensasjon at Glimt rykket ned, det var nemlig et sannsynlig scenario ved kontraktunderskrivelsen, hvis ikke ville vel han ha en klausul i kontrakten som nettopp tok hensyn til dette.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Glimtfan »

4 millioner er en svært høy sum i dagens marked, kan fort sammenlignes med 10-12 for 2 år siden. Tror ikke det er lurt av Glimt å prise Bjørdal ut av markedet, for vi trenger et salg, det er det liten tvil om. Vi trenger nye spillere....
Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Knuta »

Glimtfan wrote: Vi trenger nye spillere....
Vi trenger først og fremst de gode spillerne vi har.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15820
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Kesseboy »

Taskeladdn wrote:Man pisser ikke i buksa før man virkelig fryser og akutt trenger varmen der og da.
:lol:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Glimtfan »

Re Knuta

Der er vi helt klart uenig.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15820
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Kesseboy »

Bemerker at det spekuleres i 20 millioner for Hovland fra Sogndal til Manchester United.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Knuta »

Det betyr vel at Sogndal kan 'kjøpe seg' til opprykk.
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Krølle »

Knuta wrote:Det betyr vel at Sogndal kan 'kjøpe seg' til opprykk.
Det kan de, men er det en klubb som har tradisjoner for å ikke kaste bort pengene sine på spillerkjøp, så er det Sogndal. De fikk vel rundt 40 mill. for Eirik Bakke i sin tid. Mesteparten av de pengene gikk til investering i anlegg.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by eidurgud »

Taskeladdn wrote:
Taskeladdn wrote:Man får ikke handla noe bedre kvalitet enn Bjørdal for 2-3 millioner.

Å selge for den summen for å handle inn andre spillere vil jeg se på som ren idioti, eneste som gjør at jeg godtar et salg under 6-7 mill er at man må selge for å berge lisensen.

Stallen er sterk nok til å rykke opp nå, satser heller på at vi får solgt/leid ut litt benkeslitere som fex Alo slik at vi frigjør lønn slik at man får minst en kantspiller inn via bosman.
Enig! Et salg for 2-3 mill vil jeg se på som en vennetjeneste imot Bjørdal hvis han absolutt vil vekk.
Noe jeg ikke trur siden han får spillt tippeliga fotball med Glimt neste år hvis han blir.

Å selge vår beste spiller for en så liten sum vil være som å pisse i buksa for å få litt varme når man allerede er varm. Man pisser ikke i buksa før man virkelig fryser og akutt trenger varmen der og da.
Det er betryggende at du er enig med deg selv, taskis.. :lol:
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Taskeladdn »

Er andre som repeterer segselv til det kjedsommelige her inne, så da må jeg vel få gjøre det samme sjøl :P
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16625
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Sulliken »

you said it :twisted:
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Crazy horse »

http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... 159764.ece

Da har iallfall TIL gitt opp og fint er det. Trodde de virkelig Glimt kom til å selge en av sine beste spillere på billigsalg?
Fotball er nesten alltid morsomt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Cheese Smirnoff »

Åpenbart at Kræmer ønsker å gjøre Bjørdal urolig:
Hvis Glimt ønsker å selge Bjørdal veldig dyrt, så er det bare noen få klubber som har muligheten til å betale.
Jeg håper bare at Glimt tenker som så, at hvis det er en av partene som skylder den andre noe, er det Bjørdal. Han har vært skadet halvparten av karrieren sin i Glimt, den var vel til tider ruinert hadde det ikke vært for Glimt. Hvis klubben ikke får den summen de føler at den fortjener, syns jeg Bjørdal har med å innfinne seg i Glimt har all mulig rett til dette.

Hvis både Alo og Lædre skulle forsvinne uten at klubben får penger til å hente inn en ny etablert midtstopper blir det krise. Uansett hvor mye vi skulle trenge 2-3 unge signeringer på midtbane og angrep.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Frodo Baggins »

Cheese Smirnoff wrote:Åpenbart at Kræmer ønsker å gjøre Bjørdal urolig:
Hvis Glimt ønsker å selge Bjørdal veldig dyrt, så er det bare noen få klubber som har muligheten til å betale.
Skjønner ikke helt hvordan du får til den tolkningen.. Det Kræmer sier er jo en sannhet, hvis Glimt skal selge Bjørdal veldig dyrt så er det vel kun RBK som har penger nok til å kjøpe han.. Kræmer konstaterer fakta, og tror ikke Bjørdal blir urolig av det Kræmer her sier. Jeg regner med at unge Bjørdal har såpass omløp i skallen at dette klarer han å tenke ut selv..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by bjornage »

Sånn, får håpe siste ord er sagt da men jeg hadde ikke blitt overrasket om det ble en overgang rett før sesongstart..
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Frodo Baggins »

Det er ett lang overgangsvindu. Tar jeg ikke helt feil så stenger det vel 1.april. Og erfaringene fra tidligere å tilsier vel at det kommer til å komme noen overganger tett inntil at vinduet stenger. Nå tror jeg ikke at det blir like hektisk som tidligere år, men noe vil vi nok se.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Glimtfan »

AAFK har vel signalisert at de sannsynligvis vil komme med et nytt bud, vi får håpe at de gjør det og at det er av en såpass størrelse at vi får midler til nye spillere.
Det er vel heller ikke utenkelig at klubber som Stabæk og Brann kan være interessert i Bjørdal..
Post Reply