Spillertråd: Pavel Londak

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by RaymondEngmark »

Pavel nærmer seg 33 år med stormskritt når kontrakten med Glimt utløper. Jeg tror rett og slett ikke klubber som er betydelig større enn Glimt kommer til å jakte Pavel. Og jeg tror Pavel har ambisjoner hakket under de største ligaene i Europa; Belgia, Nederland, Tyrkia etc.

På meg har det virket som om Pavel ønsket seg bort i fra Glimt for enhver pris, noe som er litt rart siden Pavel har vært en av de spillerene som har vært mest pro-Glimt. Derfor lanserer jeg en teori om at Pavel og/eller familien ikke liker å bo i Bodø rett og slett.

Selvfølgelig veier det sportslige tungt, men det som har vært skrevet tidligere om Pavel har gitt meg inntrykk om "hvor som helst, bare ikke Bodø". Men som det blir sagt, ikke utenkelig at Pavel var veldig misfornøyd under Kåre!
Kristatistisk
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Los-Loco »

Det er vel ikke så underlig at Pavel har følt det kjipt de siste sesongene. Keeperen er jo den som aller tydeligst får føle det "på kroppen" når laget spiller dårlig, ettersom det er han som må se ballene gå i mål bak seg. Og det må jo ha føltes ekstremt demotiverende for en kar med landslagsambisjoner å spille for en klubb som gjorde det så dårlig over tid.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by bjornage »

Håper han står ut sesongen ihvertfall, men blir ikke overrasket om han forsvinner før den tid..
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Glimtfan »

En i utgangspunktet kanskje ikke så motivert Londak holder milevis høyere nivå enn våre 2 andre keepere.
Londak kan med skikkelig spill være det som gjør at vi blir skikkelig med i opprykskampen, vi har savnet enn "matchvinner" helt bak hittil i sesongen.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by RaymondEngmark »

Sant det, Glimtfan. Ingen tvil om at keeperene alene har kostet oss noen poeng i år. Riktignok kan Londak finne på å gjøre slike ting han også, men han betaler tilbake ved å hente poeng i andre kamper.
Kristatistisk
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by bjornage »

En annen ting man kan tenke seg er at Londak kanskje er ekstra fokusert med tanke på å vise seg frem for en eventuell ny klubb. Dårlig spill kommer ikke akkurat til å sette fortgang i en overgang...
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Knuta »

Nå skal vel egentlig Londak være klar for Glimt fra mandag 1.aug. Er det noen som vet om han har returnert til Bodø og om han blir spilleklar til kampen mot Kamma 3.aug?.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by FSHelgeland »

Re Knuta:

http://www.an.no/sport/article5668975.ece

Det skulle vel bety at det er muligheter for at vi ser Pavel i målet borte mot Kamma.
Tippeliga 2015
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by mortsto »

http://www.an.no/glimt/article5688428.ece
Pavel er ikke spilleklar. Glimt venter på en underskrift fra Bucaspor.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Crazy horse »

På et vis ønsker jeg Pavel rett i mål, men føler også at Jonas burde spille seg ut av laget først. Litt vrien situasjon.
Fotball er nesten alltid morsomt
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Heltenjohn »

Jonas har vel strengt tatt ikke spilt seg inn, heller I.A. Forn som spilte seg ut..
Jonas har gjort mye rart og kostet oss poeng, men han reddet også 3' poengern mot Mjøndalen..
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by J I P »

Kjedelig for Pavel at han hele tiden ender som reserve for Sergei Pareiko i det Estiske forsvaret.
http://www.uefa.com/uefaeuro2012/teams/ ... index.html
(men han spiller da ikke lenger for Bucaspor)

Likevel - Innsatsen mot Uruguay gjør nok at han blir med i troppen for Estland mot Irland i Playoff-kampene i November. Kanskje skal vi da være glade for at kvalifiseringen er avskaffet - da de kampene kunne ha krasjet med play offen.

Play-off draw
Turkey v Croatia
Estonia v Republic of Ireland
Czech Republic v Montenegro
Bosnia and Herzegovina v Portugal

First legs: 11/12 November
Second legs: 15 November

(jeg syns han fortjener litt landslagsomtale i sin egen tråd også)
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by BørreA »

Cato Hansen ser gjerne at Pavel forlenger med Glimt og har spurt estlenderen om nettopp det:

http://www.arntzen.info/2011/10/cato-be ... i-i-glimt/

Mvh BørreA :)
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by tjongs »

Såvidt meg bekjent har Londak en kontrakt som løper ut august 2012. Håper Hansens uttalelser bare er en glipp eller feilsitering, i motsatt fall er jeg oppriktig bekymret over bevisstheten rundt kontrakter i Glimt.
Forøvrig håper jeg virkelig at Londak forlenger, selv om det kanskje ikke virker mest sannsynlig for øyeblikket.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by mortsto »

http://www.an.no/sport/article2927225.ece 1.sept 2012 ifølge en gammel artikkel.
Men det er jo en rar dato, og Cato bør jo ha full kontroll på dette.
Håper også Pavel blir, og blir han uansett ut neste sesong, så er han en viktig brikke i opprykksplanene.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Boombadila »

Hører fra enkelte kilder at kontrakten går ut i juni/juli, men hvor god fisk det er vet jeg ikke.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Nilzo »

Londak ut 2012?? Da ser jo neste sesong lysere ut allerede!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by bjornage »

Få ting ville gledet meg mer enn en Pavel med ny og forlenget kontrakt. Han har mange år igjen som spiller, har luket ut de litt teite feilene han kom med av og til før og har vært strålende for oss lenge.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by J I P »

Pavel har nok lært en ting av oppholdet i Tyrkia - og det er at det er greitt å være i en klubb hvor han får lønna si - ihvertfall ikke altfor mye forsinket (ref. tidligere episoder).

Mener at det har stått skrevet at han kun har fått utbetalt 1 mnd. lønn fra oppholdet Tyrkia pluss opptjente bonuser underveis.

Men, er det en spiller i Glimt jeg pr. i dag unner en proffkontrakt med god lønn, da er det Pavel.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Crazy horse »

Beholder gjerne Londak. Er jo begynt å bli en voksen kar, og selv om keepere tradisjonelt holder lenge, så spørs det om så mange klubber ser på ham som et investeringsobjekt. Om ikke tilbudene står i kø, så ser jeg ikke bort i fra at han signerer ny kontrakt.
Fotball er nesten alltid morsomt
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by RaymondEngmark »

Har ikke familien hans flyttet til Tallin allerede?
Kristatistisk
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Nilzo »

Ifølge estisk avis, fritt oversatt av google translate:

"Paul håper å endre klubber Londak
29.11.2011 17:52

Norske Premier League fotballklubben FK Bodø / Glimt Pavel holder kontrakt for et år i januar Londak håper å finne en ny arbeidsgiver.


"Selvsagt ønsker å overlate til en annen klubb, men vet ikke hvorvidt det kan være i januar. Bodø / Glimt ønsker meg fortsatt til å fortsette med dem. Så tidlig som i 1-2 år for å tilby mer, "formidler Soccernet.ee Londaku ord.

Londaku sier hun ikke gjør det, dessverre, ingen i utgangspunktet interessert i værvarsling horisonten.

"Min agenten forteller meg at han er på utkikk etter en ny klubb, men i øyeblikket, ingenting. Problemet er at Glimt vil ha pengene mine. I denne situasjonen er det vanskelig å finne noe, »sa den estiske landslaget mellom andre nummeret på goalposts."

http://www.soccernet.ee/londak-loodab-t ... si-liikuda

Det jeg tolker dette som er at Londak vil bort fra Glimt, ingen klubber er interessert, og det er vanskelig å finne ny klubb fordi Glimt vil ha penger for han.
Last edited by Nilzo on Wed Nov 30, 2011 9:34 am, edited 1 time in total.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by bjornage »

Skal vi også tolke som det som værvarslingsen har satt en stopper for klubbskiftet? :D

Men ja, det kan virke som at han ønsker seg vekk. Ikke at det er en overraskelse, han ville bort i fjor også så lite har nok endret seg. Tipper han finner seg en ny klubb så her er det viktig at vi er ivrig i keeperjakten...
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Cheese Smirnoff »

Nilzo wrote: Problemet er at Glimt vil ha pengene mine.
:shock: Èn ting er å ikke betale lønn til rett tid, men å ta pengene til Londak er skikkelig dårlig gjort altså!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by J I P »

Det sto vel i Avisa Nordland for noen dager siden at Pavel har kontrakt ut 2012-sesongen.
Pavel ønsker ikke - på det nåværende tidspunktet å forlenge kontrakten.

Hvis ingen klubber vil betale for Pavel - da går han nok kontraktstiden ut og prøver å finne seg en ny klubb da.
Glimt vil nok kreve en viss overgangssum hvis overgangen skal skje i Januar
Og en lavere sum hvis overgangen skjer i sommervinduet.

Hvis jeg får velge - basert på dagens keepersituasjon i Glimt - da beholder vi Pavel til kontrakten hans går ut. Han kan være den avgjørende faktor i en opprykksstrid.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply