Spillertråd: Pavel Londak

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by bjornage »

Og hvem ville trodd at han plutselig skulle bli klar for en klubb en tyrkia? Det er jo tydeligvis en viss interesse utenfor norge, og han har sikkert en agent som prøver å få til en overgang.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Taskeladdn »

Knuta wrote:Mitt ankepunkt i vinter var at jeg var sterkt uenig at vi kontraktfestet en ny keeper når det var 90% sjanse for at Londak kom tilbake.


Det var ankepunktet mitt og, men med tanke på at di to keeperene er såppas billige i drift så synes jeg det ble en grei deal, vi sparte penger + vi har spillere som fungerer bra i laget og ikke hever stor lønn. Skulle man hentet inn en annen keeper som forsterket laget når dette skjedde(som mange på forumet ønsket uten at jeg helt har klart å forstå hvorfor), så hadde det fort blitt mye dyrere. Trur man hadde fått store problemer med å spare noe som hellst da.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by ingen87 »

Knuta wrote:Mitt ankepunkt i vinter var at jeg var sterkt uenig at vi kontraktfestet en ny keeper når det var 90% sjanse for at Londak kom tilbake. I stedet kunne vi hatt en god keeper på utlån inntil Londak returnerte. Det ville vært det beste både sportslig og økonomisk.
Nå sitter vi med lønnskostnader for 3 keepere fra 1.juni, noe jeg sa klart fra om tidligere i vinter.
Det sitter en haug med gode keepere på reservebenken i eliteserien og tro at vi får solgt/utlån Londak har jeg ikke mye tro på.
Hvordan er juniorkeeperne? Kunne kanskje klart oss med Jonas samt en juniorkeeper, men det forutsetter jo at Jonas ikke blir skada og er ute mer enn tre kamper. Isåfall måtte juniorkeeperen signere proffkontrakt..
Førr Evig!
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Mjh »

Den eneste som er på vei opp, er vell Emir Resulbegovic.. Han stod i en av treningskampene i vinter, og slapp visst inn noen unødvendige mål. Tror ikke ambisjonene er helt på plass heller.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Nilzo »

Er tydelig at Londak ikke vil tilbake til Glimt, til tross for at han har ett og et halvt år igjen av kontrakten. På grunn av blant annet at han ikke liker kunstgress. Agenten hans jobber med å finne ny klubb, gjerne i Tyrkia.

http://translate.google.no/translate?hl ... rmd%3Divns
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Novi »

Hm, javel? Får håpe han blir solgt da, og ikke fristilt fra kontrakten.
Una mas cerveza.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Crazy horse »

Kanskje Londak har lest litt på tabellen også? At det ikke bare er kunstgresset det gjelder.
Fotball er nesten alltid morsomt
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by RaymondEngmark »

Tror nok det sporslige har mest å si for Pavel, og at dette med kunstgress er "vikarierende unnskyldninger". Pavel var ekstremt positivt til Glimt og Bodø (har såvdt pratet med han om det for en stund siden), men jeg anntar at Pavel hadde ambisjoner i større ligaer, og med tanke på alderen så begynner han å få det travelt.

Er neppe tilfeldig at Pavel ble lånt ut etter en skuffende Glimt-sesong med påfølgende spillerflukt og økonomiske problemer. På mer enn en måte.
Kristatistisk
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by bjornage »

Han har hatt en del skader da, men de har vel som oftest oppstått under tannpussen? :D

Det er jævlig synd om vi mister Pavel, men det lå i kortene da han først dro ut på lån så jeg blir ikke overrasket om han forsvinner. Forhåpentligvis får vi en liten slant for han også.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by mortsto »

Noen som vet hvordan Londak har hatt det sosialt i Bodø? Nå er jo Alo borte, og om han kommer tilbake er han klubbens eneste utenlandske spiller. Han er såpass mye bedre enn de andre målvaktene at jeg håper han kommer tilbake. Samtidig skjønner jeg at det er mer fristende å spille mot Besiktas med 30,000 på tribunen, enn mot LøvHam med 300 tilskuere.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Ville Lehtinen »

En liten digresjon, men:
Bodø Warrior / Glimti medlem.
Bodø Warrior/Glimt :mrgreen:
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by RaymondEngmark »

Det er jo fire år siden han kom til Glimt, har barn og samboer i Bodø (men er vel Russisk?). Men tross alt, mannen er 31 år gammel og hadde potensiale til å kunne være i en bedre liga enn TL. Synd at han aldri nådde lengre, virkelig helt utrolig synd at vi mister han. Om vi var i TL ville han nok vært her.
Kristatistisk
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by mortsto »

Om ingen byr seriøst mye penger for Londak, så må han tvinges til å spille ut sesongen. Glimt har to såpe-keepere som sprer utrygghet bak, og vi kommer til å tape flere poeng pga disse.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Shredd »

Han kan vel uansett ikke begynne å spille igjen før 1. august
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Masinga »

Hæææ?

Hvilket oversettelsesprogram har du brukt, JIP? Minner meg om "Yes, I have no bananas!" :)
Masinga
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Masinga »

Dobbelpost.
Masinga
negative
Posts: 257
Joined: Sun Dec 09, 2007 10:32 pm
Location: Mo i Rana
Has thanked: 31 times
Been thanked: 13 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by negative »

Brukte oversettingsfunksjonen i Google Chrome og fikk samme resultat. Tipper det betyr at Londak gjorde en god kamp...
Glimt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by J I P »

Stemmer - google translate - :)

Highlights fra kampen: http://eurorivals.net/video/uruguay-v-e ... 6-11/84343
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Sven-Rune »

Er ikke låne/leiemarkedet merkerlig?
Så langt jeg Har forstått det kan Wangberg gå rett inn på laget til RBK etter utlånet til Ranheim, mens Londak må vente til vinduet åpnes 1.august :roll:
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Gvandreassen »

Det handler om når registreringsvinduet er åpent. Wangberg er kanskje registrert for Rosenborg denne sesongen i og med at de kunne hente han tilbake når de ville, samt liten avstand mellom lagene.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by RaymondEngmark »

Står en side om Pavel i morgendagens AN papir, som gir meg litt blandede følelser. På den ene siden kommer det frem at Pavels leilighet er leid ut til hans søster (?), og kone/barn er igjen i Tallin. På den andre siden er det en ydmyk Pavel som er klar på at han må prestere for å ta plassen tilbake (der er vel de fleste uenige, men det er fint at han er ydmyk likevel) og han er innstillt på å fullføre kontrakten med Bodø/Glimt å yte sitt beste.

Det jeg leser i mellom linjene er at Pavel er proffesjonell og fullfører med glans, men at han og/eller familien ikke ønsker å være i Bodø. Da tror jeg nok Pavel er ferdig med fotball i utlandet, og ser for meg han returnerer gratis til Flora Tallin el.l etter 2012 sesongen.
Kristatistisk
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Los-Loco »

Pavel er vel som profesjonelle fotballspillere flest; er tilbudet bra nok, spolrtslig og økonomisk, drar han hvor som helst. Slik situasjonen i Glimt er nå, ser han vel ikke så mye framtid. Valget mellom fortsatt middelhavsfart i addecco og spill i Flora Tallin bikker sikkert fort i favør sistnevnte. Rykker vi opp blir antakelig situasjonen en annen. Kommer det tilbud fra et annet land er han helt sikkert klar for det også.

Synes han framstår på en veldig fin måte i avisa i dag, med en balansert mix av ydmykhet og pågangsmot. Det må jo også tas med at sist han var på Aspmyra så var det under Kåres ledelse. Skal ikke se bort fra at Kåres exit kan gjøre noe med motivasjonen hans for videre spill i gult.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Crazy horse »

Tror vel familien kommer til Bodø når han har ordnet leilighet, det står iallfall i teksten at:

For det første skal han imponere nytrener Cato Hansen på trening. I tillegg må han skaffe seg og familien ny bolig.

http://www.an.no/sport/article5668975.ece

Ellers må jeg si at det er flott å ha Pavel tilbake. :klapp
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by FSHelgeland »

Pavel er nok smertelig klar over at hans videre fotballfremtid fort kan avhenge av at han presterer i Glimt. Tror derfor vi vil se en skjerpet Pavel i tiden fremover. Skulle vi også klare det umulige, opprykk. Så tror jeg mulighetene er tilsted for at han blir i klubben enda noen sesonger. Uansett godt å ha han tilbake og ser frem til en høst med en virkelig god keeper mellom stengene.
Tippeliga 2015
Post Reply