Spillertråd: Pavel Londak

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by bjornage »

Enig der, tror ikke Jonas tjener så voldsomt mye penger på Glimt. Han driver med mye forskjellig på siden, så han er neppe den dyreste mannen å ha med, men likevel kanskje en av de viktigste å ha i miljøet? For min del må Kolstad gjerne bli i klubben til han stumper av, om ikke som spiller så ihvertfall som en person engasjert i Glimt.

Synd at ANTV ikke eksisterer lengre, Kolstads Kårner var noen fine minutter på mandagene.
Manning
Posts: 41
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:52 pm
Location: Trondheim/Bodø

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Manning »

Vet ikke hvor godt det barprosjektet til Jonas går, men de har holdt overraskende lenge. Er vel en del som sitter rundt bordet for å få sin del av kaka, men tipper Jonas ikke lider noen nød. Av eventuelle andre biinntekter vet jeg ikke helt hva man tenker på?

Har tro på at Forn kan bli mannen denne våren. Heller han enn Jonas.
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 822 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Novi »

Eventuelle biinntekter for Jonas kan vel være innen eiendom, siden han tross alt er en Kolstad. Han jobbet vel noe på si med eiendomsmegling tidligere hvertfall, om jeg ikke tar helt feil.
Una mas cerveza.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Glimtfan »

Kjenner ikke til Kolstad sin privatøkonomi, men hvis det er slik at en stor del av hans biintekter kommer fra annet hold, så er jo selvfølgelig det et viktig moment.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Shredd »

Ingen drømmestart for Londak i Tyrkia ser jeg på an.no. 5 baklengs i debuten, mot Besiktas vel og merke.
mortsto
Posts: 7417
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by mortsto »

Pavel Londak holdt buret rent da Bucaspor slo bunnlaget Kasimpasa 4-0 hjemme. Bucaspor har ett poeng opp til trygg plass.
http://www.tff.org/Default.aspx?pageId=397&macId=87068
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Snorreth »

Londak og co over nedrykksstreken etter 3-2 over Konyaspor på lørdag. :)
To poeng ned til Sivasspor.
mortsto
Posts: 7417
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by mortsto »

http://www.tv2sporten.no/fotball/adecco ... 21328.html
"Betalte for Glimt-keeper med sitt eget kredittkort. Bucaspor-treneren hadde så lyst til å hente Pavel Londak at han tok regningen selv."

Hvis dette er sant og Bucaspor sliter så mye med økonomien, så spørs det vel om overgangen blir permanent.
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Stibern »

Skal bli godt å få Londak hjem igjen når kredittkortregninga til denne treneren forfaller!
L.U*H.G
Gvandreassen

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Gvandreassen »

Jeg finner dette fryktelig festlig!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Cheese Smirnoff »

Det beste hadde jo vært om vi fikk en god sum for Londak, og at han får prøve seg på noe annet enn norsk førstedivisjon. Han er altfor god for Adecco.

Men hvis han kommer tilbake og hjelper til å få Glimt i Tippeligaen så skal jeg være kjempefornøyd.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ingen87
Posts: 7099
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 190 times
Contact:

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by ingen87 »

Det skulle vært innført en regel om betaling med kort når det angår fotballspillere. Det er for mye fantasi-økonomi og summer som egentlig ikke eksisterer når det kommer til fotball.. Kredittkort er bra! Da er ihvertfall pengene inne på vår konto! :)
Førr Evig!
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Vegard »

Glimt-keeper var aldri i tvil om at kampen var fikset:

http://www.dagbladet.no/2011/03/10/spor ... /15755211/
mortsto
Posts: 7417
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by mortsto »

Bucaspor vant 2-1 i helga, men siden nedsykksrival Sivasspor gjorde det samme, så ligger de fortsatt ett poeng under streken. Forøvrig ble Londak denne gang satt på benken til fordel for en av de andre fire (!) målvaktene i klubben. Har troa på at Londak kommer tilbake.
Knuta
Posts: 10044
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Knuta »

mortsto wrote: Har troa på at Londak kommer tilbake.
Til Glimt ja, det tror jeg også.
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Snorreth »

Nja, vi får se.
Han har for det meste stått i målet til Bucaspor siden han ankom klubben. Tiden vil vise.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by bjornage »

Vil gjerne ha Londak tilbake, men vi får bare vente å se hva det blir til. Det kommer vel an på forskjellige faktorer nede i tyrkia, og hovedsaklig at de ikke rykker ned. Inntrykket mitt er at det ikke blir noen overgang uansett om de rykker ned. Hvis de da skulle holde seg oppe så kommer det vel an på hvor mye Glimt forlanger (og om treneren har nok dekning på kredittkortet..?) og om de kan matche lønna. Hvor lang er kontrakten til Pavel i Glimt?

Jeg går ut ifra at han er til salgs, men jeg håper han blir med mindre vi har en ny keeper i bakhånd som vi er klar til å hente inn.
mortsto
Posts: 7417
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by mortsto »

Londak har kontrakt til 1.september 2012.
Han satt på benken i dag da Bucaspor gikk på en skrell og tapte 4-0 hjemme mot nedrykksrival og tidligere Ramovic-klubb Sivasspor. Når 26 av 34 kamper er spilt er det fire poeng (i realiteten fem pga målforskjell) opp til sikker plass.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by RaymondEngmark »

Så i bloggen til BA at Londak er på tur hjem igjen i disse dager, men at pga overgangsvinduet ikke åpner før 1. August kan han heller ikke spille før denne datoen. Om det stemmer syntes hele sagaen var en dårlig gjennomtenkt greie. Ikke bare lånte vi ut en av de få resterende matchvinnerene i klubben, men han blir også utilgjengelig i to måneder etter utleie. Samtidig har vi vært nødt til å signere en keeper (Forn) som aldri vill blitt signert om Londak ble værende.

Londak hadde sikkert noen ønsker om dette selv, men hva har egentlig FK Bodø/Glimt fått ut av denne situasjonen? Tap i alle ender ser det ut som ..
Kristatistisk
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by bjornage »

Jeg vil anta at Glimt har spart et halvt års lønn og samtidig tjent en slant på lånesummen. Londak har vel hatt ambisjoner om å vise seg fram med tanke på en fast overgang, så da syns jeg det har vært en grei løsning selv om det ikke ble noe av det i denne omgangen.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by RaymondEngmark »

Bob, bob, bob...

Vi har måttet signe Forn, som har kontrakt ut 2011 (eller lengre?). Tipper den hele årslønnen til Forn matcher den halve årslønnen til Londak. Pluss eventuellt om vi betaler en spiller for å "sitte hjemme" i to måneder. Dersom Londak vil prøve seg i utlandet finnes det jo noe som heter prøvespill, noe de fleste andre spillere gjør. Også kan vi snakke om de kampene hvor kanskje Londak kunne ha utgjort en forskjell. Og jeg har ikke hørt noe om at Glimt fikk noen form for betaling, spesiellt ikke siden betalingen ble tatt på "VISA".

Tror det var et tapsprosjekt, og jeg skulle gjerne hatt en forklaring på dette. Noen som vet noe? Taskeladden? Ecke?
Kristatistisk
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Taskeladdn »

I januar så trengte vi akutt penger + kutte på lønnskostnadene.

Man fikk en veldig god sum å låne Londak ut(ryktet var nesten 1 mill for utlån og den kredittkort saken var overdrevet + mulighet til kjøp for litt over 2mill) + man sparte lønna hans den tiden. Noe som kom veldig godt med siden klubben var på randen til konkurs, man levde på nåde fram til den utsatte fristen for rapportering. Salget av Bjørdal, Konradsen og utlånet av Londak var nok desverre livsviktig for å berge klubben.

Forn(kontrakt ut 2012) og Kolstad(ut 2011) tjener veldig veldig lite i Glimt og er 2 rimelige alternativer som er ansett som gode nok for adecco. Keepere som også kostet ingenting i innkjøp. (Begge har og jobb/inntekter fra andre ting enn fotballen)

Totalt sett så tipper jeg at klubben sparte godt over 1 mill på dette med tanke på at man fikk en sum for utlån, man sparte lønna til Londak et halvt år + erstatteren(Forn) koster klubben veldig lite. Men det er med det forbeholdet om den engangs summen for lånet stemmer, uansett så er jeg ganske så sikker på at det man sparte ved halve lønna til Londak ikke er i nærheten til å bli oppbrukt ved å betale lønn til Forn hele året =)
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by bjornage »

Taskis her sier mye av det samme jeg ville sagt, jeg tror denne avtalen var meget gunstig på det tidspunktet. At han nå kommer tilbake men ikke blir spilleklar før om to måneder er kjipt, men for alt vi vet kan det hende han forsvinner i sommer uansett? Det er ikke utenkelig at han fremdeles er på utkikk etter en ny klubb...
Glimt1916
Posts: 5637
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 433 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Glimt1916 »

Taskeladdn wrote:
Forn(kontrakt ut 2012) og Kolstad(ut 2011) tjener veldig veldig lite i Glimt og er 2 rimelige alternativer som er ansett som gode nok for adecco. Keepere som også kostet ingenting i innkjøp. (Begge har og jobb/inntekter fra andre ting enn fotballen)

Forn jobba som investeringsrådgiver:
http://www.nrk.no/video/nye_tider_i_gli ... as%20Forn/

Off topic : Når man hør ka kollegaen si i slutten av klippet så trur æ Forn har hatt det tungt på jobb i vår :)
Knuta
Posts: 10044
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Knuta »

Mitt ankepunkt i vinter var at jeg var sterkt uenig at vi kontraktfestet en ny keeper når det var 90% sjanse for at Londak kom tilbake. I stedet kunne vi hatt en god keeper på utlån inntil Londak returnerte. Det ville vært det beste både sportslig og økonomisk.
Nå sitter vi med lønnskostnader for 3 keepere fra 1.juni, noe jeg sa klart fra om tidligere i vinter.
Det sitter en haug med gode keepere på reservebenken i eliteserien og tro at vi får solgt/utlån Londak har jeg ikke mye tro på.
Post Reply